LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik wil dat NUON snel mijn overstapboete vergoedt

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ivonne1962
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2018 13:33

Ik wil dat NUON snel mijn overstapboete vergoedt

Ongelezen bericht door Ivonne1962 »

Overstapkorting en boete vorige leverancier, aan de deur wordt vermeld door de NUON-verkoper dat de boete(max 125 euro per product) vergoed wordt. Je mag dan aannemen dat alles in orde is. Hiervoor moet je van NUON een formulier invullen, daar begint de verwarring, de termen overstapkorting en boete worden door elkaar gebruikt op het formulier. Hierover heb ik een brief geschreven dat ik 1. de overstapkorting verwacht bij de eerste jaarrekening en dat 2. de boete (in mijn geval 150 euro) z.s.m. wordt gestort op onze bankrekening.
Dit is NUON echter niet van plan meldde de klantenservice mij, ook dit bedrag gaat worden betaald bij de jaarrekening. Hier maak ik bezwaar tegen omdat ik de boete allang heb betaald en ik nu zo langzamerhand dit geld wil terugzien van mijn nieuwe leverancier.
Ik heb tot nu toe dergelijke handelspraktijken niet meegemaakt van een energieleverancier, onbehoorlijk en niet vermeld aan de deur.
Als service bieden zij mij aan om over 6 weken deze boete te betalen. Ook hier ga ik niet mee akkoord. Ik meld ook dat wanneer ik dit van te voren had geweten ik nooit maar dan ook nooit zou zijn overgestapt.
Mijn conclusie is nu dat ik onder valse voorwendselen ben overgestapt. Ik had het nooit moeten doen.
Het staat al vaker op dit forum, stap nooit over aan de deur. Dit kost je altijd geld !!!

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Ik wil dat NUON snel mijn overstapboete vergoedt

Ongelezen bericht door Appie83 »

Ivonne1962 schreef:Overstapkorting en boete vorige leverancier, aan de deur wordt vermeld door de NUON-verkoper dat de boete(max 125 euro per product) vergoed wordt. Je mag dan aannemen dat alles in orde is. Hiervoor moet je van NUON een formulier invullen, daar begint de verwarring, de termen overstapkorting en boete worden door elkaar gebruikt op het formulier. Hierover heb ik een brief geschreven dat ik 1. de overstapkorting verwacht bij de eerste jaarrekening en dat 2. de boete (in mijn geval 150 euro) z.s.m. wordt gestort op onze bankrekening.
Dit is NUON echter niet van plan meldde de klantenservice mij, ook dit bedrag gaat worden betaald bij de jaarrekening. Hier maak ik bezwaar tegen omdat ik de boete allang heb betaald en ik nu zo langzamerhand dit geld wil terugzien van mijn nieuwe leverancier.
Ik heb tot nu toe dergelijke handelspraktijken niet meegemaakt van een energieleverancier, onbehoorlijk en niet vermeld aan de deur.
Als service bieden zij mij aan om over 6 weken deze boete te betalen. Ook hier ga ik niet mee akkoord. Ik meld ook dat wanneer ik dit van te voren had geweten ik nooit maar dan ook nooit zou zijn overgestapt.
Mijn conclusie is nu dat ik onder valse voorwendselen ben overgestapt. Ik had het nooit moeten doen.
Het staat al vaker op dit forum, stap nooit over aan de deur. Dit kost je altijd geld !!!
U schrijft dat aan de deur is gezegd dat de boete vergoed gaat worden. Is ook gezegd wanneer deze overstapboete vergoed gaat worden door de colporteur? Zo nee dan zal dit in de voorwaarden die bij de aanvraag vergoeding overstapboete horen. Als daar staat dat u de boete vergoed krijgt bij de jaarrekening dan is de 6 weken best schappelijk.
Overigens heeft u 14 dagen bedenktermijn...ik weet niet of het herroepen ook betekent dat u nog een contract heeft bij de oude leverancier.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Ik wil dat NUON snel mijn overstapboete vergoedt

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Vergoeding boete max € 125,00
En u wilt € 150,00?
Waarom zou u dan meer krijgen?
Normaal gesproken wordt er één keer per jaar afgerekend namelijk met de jaarafrekening
Dus tenzij er in het contract iets anders staat, krijgt u dus het bedrag bij uw jaarafrekening
Heeft u ook bij de Nuon gekeken?
Twee klikken:
https://www.nuon.nl/producten/energie/o ... stapboete/
Wat we vergoeden
Welk bedrag we precies vergoeden staat in de voorwaarden van het aanbod dat u gekozen heeft. U ontvangt de vergoeding als korting op de levering van energie. We noemen dit: overstapkorting. En we verrekenen deze korting op uw jaarafrekening.

Het is goed om te weten dat we kosten voor welkomstcadeaus, vervallen kortingen of welkomstpremies niet vergoeden

Vergoeding overstapboete aanvragen
Heeft u een factuur met een overstapboete ontvangen van uw vorige leverancier? Vraag dan binnen drie maanden nadat u klant bent geworden de vergoeding aan.
Zorg alvast voor een kopie van de factuur met overstapboete. Dit mag een JPG, PNG of PDF zijn. We hebben deze nodig om uw aanvraag snel in orde te maken.
Doe uw aanvraag eenvoudig in Mijn Nuon
U ziet meteen welk bedrag we vergoeden en wanneer u dit krijgt.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Ik wil dat NUON snel mijn overstapboete vergoedt

Ongelezen bericht door arvandongen »

Volgens de spelregels van NUON wordt de overstapboete NIET vergoed als je binnen een maand weer weggaat bij NUON.
NUON wil de boete vergoeden in 6 weken. Lijkt mij alleszins redelijk in deze situatie.

Bovendien: Het geld komt (binnen niet al te lange tijd) terug. Wat zeur je nog?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ik wil dat NUON snel mijn overstapboete vergoedt

Ongelezen bericht door alfatrion »

taxikemperman schreef:Vergoeding boete max € 125,00
En u wilt € 150,00?
Het eerste bedrag is per product. Het laatste bedrag is in totaal, vermoed ik.

Ivonne1962
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2018 13:33

Re: Ik wil dat NUON snel mijn overstapboete vergoedt

Ongelezen bericht door Ivonne1962 »

Er zijn mensen die reageren dat ik zeur??? Ik geloof niet dat er iemand op afstand in mijn portemonnee kan kijken. Ik ben geen bank.
Er blijkt ook iemand van NUON te reageren.....
150 euro is 2 x 75 euro overstapboete (voor gas en elektra). De route die u beschrijft is mij voorgelegd door uw klantenservice. Ik heb een formulier in moeten vullen omdat al zo lang als ik klant ben "mijn NUON" niet werkt.
Bij andere leveranciers is het vergoeden van de overstapboete geen issue, die zijn blij met mij als klant. Overigens moet u ook eens wat training geven aan uw klantenservicemedewerkers, ik ben onbeschoft behandeld, denigrerend.
De colporteurs zijn door u geïnstrueerd, zoals ik al zei, als ik dit van te voren had geweten, had ik nooit een contract afgesloten. Wat een ellende.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Ik wil dat NUON snel mijn overstapboete vergoedt

Ongelezen bericht door vroem »

ik heb ook overstapboete gekregen bij terugkeer naar NUON. NUON heeft eea mij binnen wat ik vind redelijke termijn en netjes volgens overeenkomst terugbetaald. Toen dit voor mij speelde was ik netjes vooraf geïnformeerd over spelregels rond vergoeding overstapboete. Aan mij om er al dan niet in mee te gaan. Vind in alle jaren dat ik met energieleveranciers werk NUON tot nu toe wel degene met de meest klantgerichte medewerkers.
Dat medewerkers schofferen ligt dan wellicht aan de toonzetting... nu worden telefoongesprekken meen ik opgenomen, dus wellicht kan NUON die gebruiken voor opleidingsdoeleinden om eea door te lopen met betreffend medewerkers, en nabespreken met u.

witte angora
Berichten: 30755
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ik wil dat NUON snel mijn overstapboete vergoedt

Ongelezen bericht door witte angora »

Ivonne1962 schreef:Overstapkorting en boete vorige leverancier, aan de deur wordt vermeld door de NUON-verkoper dat de boete(max 125 euro per product) vergoed wordt. Je mag dan aannemen dat alles in orde is. Hiervoor moet je van NUON een formulier invullen, daar begint de verwarring, de termen overstapkorting en boete worden door elkaar gebruikt op het formulier. Hierover heb ik een brief geschreven dat ik 1. de overstapkorting verwacht bij de eerste jaarrekening en dat 2. de boete (in mijn geval 150 euro) z.s.m. wordt gestort op onze bankrekening.
Dit is NUON echter niet van plan meldde de klantenservice mij, ook dit bedrag gaat worden betaald bij de jaarrekening. Hier maak ik bezwaar tegen omdat ik de boete allang heb betaald en ik nu zo langzamerhand dit geld wil terugzien van mijn nieuwe leverancier.
Ik heb tot nu toe dergelijke handelspraktijken niet meegemaakt van een energieleverancier, onbehoorlijk en niet vermeld aan de deur.
Als service bieden zij mij aan om over 6 weken deze boete te betalen. Ook hier ga ik niet mee akkoord. Ik meld ook dat wanneer ik dit van te voren had geweten ik nooit maar dan ook nooit zou zijn overgestapt.
Mijn conclusie is nu dat ik onder valse voorwendselen ben overgestapt. Ik had het nooit moeten doen.
Het staat al vaker op dit forum, stap nooit over aan de deur. Dit kost je altijd geld !!!
Kortom, de overstapboete wordt wel vergoed, maar pas aan het eind van het jaar? Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Net zoals ik me er iets bij voor kan stellen dat de overstapkorting pas met de jaarafrekening uitbetaald wordt. Het komt er aan, maar je zult dus een jaartje moeten wachten.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ik wil dat NUON snel mijn overstapboete vergoedt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ivonne1962 schreef:Er zijn mensen die reageren dat ik zeur??? Ik geloof niet dat er iemand op afstand in mijn portemonnee kan kijken. Ik ben geen bank.
Het zeuren is niet gebaseerd op je portemonnee, maar op je verwachtingspatroon.
Ivonne1962 schreef:Er blijkt ook iemand van NUON te reageren.....
Ah, het bekende zwaktebod. Geen echte argumenten meer?

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Ik wil dat NUON snel mijn overstapboete vergoedt

Ongelezen bericht door arvandongen »

Ivonne1962 schreef:Er zijn mensen die reageren dat ik zeur??? Ik geloof niet dat er iemand op afstand in mijn portemonnee kan kijken. Ik ben geen bank.

Nee, slechts eentje. :mrgreen:
Colporteurs aan de deur handelen meestal niet in jouw belang. Voortaan gewoon vriendelijk afwimpelen.

Als je niet €150 Eur kan missen voor 6 weken, dan zou je sowieso geen investering moeten doen die zich terugbetaalt over langere termijn. Hier is je 'investering' € 150. Die krijg je in 6 weken 100% terug en ik mag hopen dat daarbovenop je maandelijkse energiekosten dalen door de overstap. Aan het einde van dit jaar zal je relatief 'rijk' zijn.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Ik wil dat NUON snel mijn overstapboete vergoedt

Ongelezen bericht door yan »

Tja, openstaande posten mag je tegen elkaar wegstrepen.
Gewoon de eerste incasso dus retour boeken, en dat alvast van uw 150 euro afhalen.

Je zult vervolgens wel weer veel tijd kwijt zijn om dit aan NUON te gaan uitleggen, dus ik vermoed dat de 6 weken wachten makkelijker is.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ik wil dat NUON snel mijn overstapboete vergoedt

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan krijg je incassokosten en geen vergoeding.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ik wil dat NUON snel mijn overstapboete vergoedt

Ongelezen bericht door Moneyman »

yan schreef:Tja, openstaande posten mag je tegen elkaar wegstrepen.
Gewoon de eerste incasso dus retour boeken, en dat alvast van uw 150 euro afhalen.
Wat een slecht advies. Als je niet weet hoe verrekening werkt en wanneer het al dan niet mag, adviseer dan niet. Het brengt TS alleen maar in veel grotere problemen.

Gesloten