LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderdeel AEG-droger kapot, waardeloze service

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
McJohn
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2018 15:25

Onderdeel AEG-droger kapot, waardeloze service

Ongelezen bericht door McJohn »

Het scharnier van de deur van onze warmtepompdroger is afgebroken en zo te lezen op internet zijn wij niet de enige!
Het betreft een AEG lavatherm modelnummer T76489IH1.
Het apparaat is amper 5 jaar oud en het onderdeel met nummer 1366253217 is niet meer leverbaar omdat er een modificatie heeft plaatsgevonden (vanwege dus deze productiefout).
Er staat zelfs op internet: “Als gevolg van een probleem met naar beneden hangende glazen deur is deurscharnier 1366253217 niet langer verkrijgbaar.”
Hierdoor moesten wij nieuwe scharnieren laten plaatsen. De factuur hiervan is 186,00 terwijl een compleet set (met ook nog een nieuw voorpaneel) overal op internet voor 48,00 staat.
Waarom moet wij betalen voor een productiefout van AEG? Dit heeft niets met slijtage of garantie te maken.
We hebben van alles geprobeerd er middels een coulance-regeling uit te komen maar deze oplichters willen 2 x verdienen aan een consument:
bij aanschaf van een (waardeloos) product en later nog met torenhoge servicekosten om hun beroerde producten te laten repareren.
Bij deze dus iedereen gewaarschuwd: AEG is goedkoop = duurkoop!

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Onderdeel AEG-droger kapot, waardeloze service

Ongelezen bericht door thecure »

En wat zei de verkoper?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onderdeel AEG-droger kapot, waardeloze service

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar waarom heeft u dat spul dan niet op internet gekocht?

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Onderdeel AEG-droger kapot, waardeloze service

Ongelezen bericht door juliomariner »

U moet bij de verkoper zijn en niet bij AEG. En u gebruikt de term oplichting waar dit niet passend is. U wilt namelijk dus het scharnier terwijl dit bewezen niet hoed is

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Onderdeel AEG-droger kapot, waardeloze service

Ongelezen bericht door hänschen klein »

TIP: Meldt dit, indirect, bij de Consumentenbond door gebruik te maken van Klachtenkompas.nl en uw klacht daar te omschrijven.

Het heeft geen zin om te verwachten/verlangen dat onderdelen op voorraad gehouden moeten worden.

Dit is namelijk NERGENS, óók niet wettelijk geregeld!

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Onderdeel AEG-droger kapot, waardeloze service

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Waarschijnlijk zijn die producten op internet dan ook namaak en geen origineel.

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Onderdeel AEG-droger kapot, waardeloze service

Ongelezen bericht door Spacestar »

@McJohn - Die frontplaat met scharnier per direct leverbaar (origineel van AEG)

stofzuigertje

Re: Onderdeel AEG-droger kapot, waardeloze service

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Compleet is voorraad en voordeliger, losse scharnieren op en als ze die los moeten halen kost dus ruim €100,- blijkbaar.

Verder is de scharnier niet gemaakt voor hang jongeren.... net als keukenkastjes die vaak sneuvelen door kinderen en moeders die niets zien of zeggen!
Maar ook ouderen die moeilijk bukken zoeken steun en als je wasmachine gaat lekken omdat de scharnier heel bleef maar het plaatwerk er achter het niet kon dragen.....

99% gaat onbewust steunen om te bukken of op te staan en dan is dat deurtje de verkeerde.
Eigen schuld en bij voordelige drogers en wasmachines komt het vaker voor.

McJohn
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2018 15:25

Re: Onderdeel AEG-droger kapot, waardeloze service

Ongelezen bericht door McJohn »

Bedankt voor alle (goedbedoelde) reacties.
Er vanuitgaande dat een droger minimaal 5 jaar mee moet kunnen gaan lijkt het ons niet normaal dat met een paar keer ordentelijk gebruik per week (er wordt niet aan de deuren gehangen en normaal mee om gegaan), de scharnieren zo snel kapot gaan. Dit is ons bij andere merken nog nooit gebeurd.
Deze droger is bij Expert gekocht en zij verwijzen ons (na de 2 jaar garantie) door naar Electrolux. Maar deze mensen scharen zich achter de 2 jaar consumenten-garantie. De onderdelen zijn op internet inderdaad voor weinig te krijgen maar een complete droger uit elkaar halen (ja dat moest bij dit geval) is niet ons vak. Het zijn dus wel oplichters want het is niet normaal om een onderdeel wat in de praktijk zo slecht is en binnen 4 jaar al kapot gaat volledig aan de consument te berekenen. Wij hebben Electrolux/AEG meerdere keren om een coulance-regeling gevraagd maar het communiceren met een robot gaat nog vriendelijker dan met dit soort figuren en wij zijn zo te lezen niet de enige!

Gesloten