LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Speedy123
Berichten: 1057
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Melis62 schreef:Als ik sommige reaties lees vraag ik mij of of deze personen bekend zijn met de Nemef/Lips/Yale blister-verpakkingen van Assa-Abloy, en deze wel eens in hun handen hebben gehad.
Hoe weet je dat je een legetieme verpakking van Assa-Abloy in je handen had? Je noemt keer op keer de fabrikant met naam en toenaam maar over de misterieuze verkoper blijf je erg geheimzinnig. Wie was de verkoper dan? Waar heb je het product dan gekocht?

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Moneyman »

TS heeft inmiddels een compleet pak boter op z'n hoofd. Blijft in gebreke met het verstrekken van de relevante informatie, maar blijft wel modder gooien naar een partij die hem niets verplicht is.

stofzuigertje

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gewoon foutje bij inpakken....
De fabriek sluit de verpakking en de handelaar had deze moeten terug sturen, maar als die geen andere geeft of bestelde en nog gaan sluiten...
Dan blijft de fabriek over voor deze fout geleverde.

De handelaar is er niet meer, dus daar kun je niets halen.
Maar de fout is duidelijk bij de fabriek, je hebt verpakking van 3+1 gekregen en als de sleutels gelijk zijn is het als 3 inpakken en weer verkopen...
en geef deze man de 4 gelijke......

Ik adviseerde deze firma te mailen en de link van hier te plaatsen.... ik wil hun reactie wel eens horen... of de verkoop stort in wegens onbetrouwbare sloten verkopers!
Vergeet niet dat Hornbach ook sets van 4 verkoopt die naast hun merk ook andere merken verkopen.....
Gamma verkoopt al MC er naast en helaas tot 3.... maar ook die bouwmarkten willen geen klanten kwijt wegens matige service van deze firma.

Melis62
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2018 20:12

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Melis62 »

Ik kan mij helemaal vinden in de denkwijze van Stofzuigertje. “De handelaar is er niet meer, dus daar kun je niets halen”. Het is daarom totaal niet relevant de naam van de verkoper te noemen, immers dat lost niets op.

“Gewoon foutje bij inpakken....”. “Maar de fout is duidelijk bij de fabriek”. En dit inpakken gebeurt waarschijnlijk bij de Sociale Werkvoorziening in/bij Apeldoorn, waarna de verpakkingen dicht-gesealed worden tot blister-verpakkingen.

De meest praktische oplossing, en dat bedoelt Stofzuigertje denk ik, is gewoon dat Assa Abloy er voor zorgt dat ik wel in het bezit kom van vier gelijksluitende cilinders, hoe ze dat dan doen is aan Assa Abloy. Zo moeilijk kan zo’n oplossing toch niet zijn.

En als de verkoper nog wel had bestaan, dan had Assa Abloy toch óók voor vier gelijksluitende cilinders (via de verkoper) moeten zorgen? Dus waarom doet Assa Abloy nu zo moeilijk?

Ja, ik had een week geleden weer gemailed naar Assa Abloy, maar er komt geen enkele reactie.

De wijze waarop Assa Abloy met afnemers van hun produkten omgaat (zie ook andere klagers) maakt duidelijk, dat het beter is met een andere fabrikant van cilinders, sloten en veiligheidsbeslag in zee te gaan.

stofzuigertje

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zullen we samen een mail sturen... want als er meerdere klagen dat ze niets oplossen.
Een sloten fabriek die niet goed werkt, dat is vragen om failliet gaan, want dit bericht is ook via google nog jarenlang te vinden.

En laten ze dat nu niet leuk vinden.
Dus graag hun kant van het verhaal.

Melis62
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2018 20:12

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Melis62 »

NeoDutchio schreef:En een fabriek waar al 16 jaar lang gedwongen ontslagen kent kan ook niet. Er is altijd een natuurlijk verloop en als je daarnaast al 16 jaar lang mensen blijft ontslaan blijft er niemand meer over.
Hier wat krantenkoppen en zinsnedes van de afgelopen jaren:

Wegens dalende omzetten en stijgende kosten wil Nemef 32 van de 350 werknemers ontslaan. Opnieuw onrust bij Nemef. Nemef twee dagen plat. Op de eerste stakingsdag maakten Nemef-medewerkers duidelijk volstrekt ontevreden te zijn over de handreikingen die het bedrijf het personeel wil doen bij het stopzetten van de productie. ,,Ze proberen ons tevreden te stellen met een rolletje drop'', sprak een van de medewerkers. Volgens de directeur van NEMEF heeft het personeel gelaten op het nieuws gereageerd. Rond de eerste ontslagronde bij Nemef is een gespannen sfeer ontstaan. Volgens de directie van Nemef gaat het om 145 boventallige werknemers uit de Nemef-productie. Nemef-fabriek sluit, ruim 400 banen weg.
De maatregel raakt 145 mensen die direct en indirect bij Nemef in dienst zijn. Bovendien verdwijnt het werk dat 280 mensen via tien sociale werkplaatsen uitvoeren.

Tot zover de citaten.

NeoDutchio spreekt over natuurlijk verloop. Daar versta ik toch echt iets anders onder, gelet op bovenstaande!
Het kan natuurlijk zijn dat NeoDutchio niet in de buurt van Apeldoorn woont en alles hem ontgaan is.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Moneyman »

En de relevantie is...?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 okt 2018 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij de Gamma & Karwei, 4 cilinders in 1 doosje, van dit merk.
Hornbach heeft deze ook op voorraad 4x Nemef, 4x Lips of 4x huismerk.....

Dus gewoon inpakfoutje en daar kun je zien of de verpakking hetzelfde is.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Melis62 schreef:Hier wat krantenkoppen en zinsnedes van de afgelopen jaren:
Houdt u daar een archiefje van bij? Zo ja, waarom?
En waarom weigert u halstarrig de naam te noemen van de verdwenen webwinkel waar u de aankoop hebt gedaan?
Als het een paar dagen stil is, geeft u dit topic weer een schop omhoog. Noodzakelijke informatie wilt u niet verstrekken, u wilt alleen maar Assa-Abloy in een kwaad daglicht stellen. Volgens mij wordt het tijd dat de moderator dit topic afsluit.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
Melis62 schreef:Hier wat krantenkoppen en zinsnedes van de afgelopen jaren:
Houdt u daar een archiefje van bij? Zo ja, waarom?
En waarom weigert u halstarrig de naam te noemen van de verdwenen webwinkel waar u de aankoop hebt gedaan?
Als het een paar dagen stil is, geeft u dit topic weer een schop omhoog. Noodzakelijke informatie wilt u niet verstrekken, u wilt alleen maar Assa-Abloy in een kwaad daglicht stellen. Volgens mij wordt het tijd dat de moderator dit topic afsluit.
Wellicht toch van de vrachtwagen gevallen of TS wil gewoon niet eerlijk zijn in het verhaal.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad. Langzamerhand is het verwijt uit de topictitel meer op TS dan op Assa cs van toepassing. Voor zover dat al niet het geval was...

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door angel1978 »

NeoDutchio schreef:
Erthanax schreef:
Melis62 schreef:Hier wat krantenkoppen en zinsnedes van de afgelopen jaren:
Houdt u daar een archiefje van bij? Zo ja, waarom?
En waarom weigert u halstarrig de naam te noemen van de verdwenen webwinkel waar u de aankoop hebt gedaan?
Als het een paar dagen stil is, geeft u dit topic weer een schop omhoog. Noodzakelijke informatie wilt u niet verstrekken, u wilt alleen maar Assa-Abloy in een kwaad daglicht stellen. Volgens mij wordt het tijd dat de moderator dit topic afsluit.
Wellicht toch van de vrachtwagen gevallen of TS wil gewoon niet eerlijk zijn in het verhaal.
Zelf de verkoper of wellicht de concurrent. Er klopt in ieder geval iets niet, TS heeft alleen interesse in een lastercampagne.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door renewouters »

Melis62 schreef:
Omdat als de normale procedure wordt gevolgd de blister met de onjuiste inhoud via wat schijven uiteindelijk toch door Assa-Abloy wordt terug genomen en ingeruild, dacht ik dat ik met mijn probleem bij de fabrikant, Assa-Abloy, aan het goede adres zou zijn. Immers, Assa-Abloy lijkt mij als fabrikant verantwoordelijk voor het leveren van het, in de dicht-gesealde blister, verpakte product (fabrieksgarantie), dat dus een andere inhoud had, dan de beschrijving op de verpakking deed geloven. Het wettelijke aanspreekpunt, de verkoper, is niet meer te achterhalen, dan moet men voor de fabrieksgarantie die op het artikel zit, toch bij de fabrikant of importeur zijn.
Worden deze consumentenverpakkingen uberhaupt door Assa-Abloy gemaakt? Ik zie daar niets over op hun website. Daar staan slechts de producten die zij leveren met verwijzigingen naar verkooppunten. Niks over eindproducten zoals ze door de detailhandel worden geleverd. Wat op zich niet heel vreemd is, want verkoop via de detailhandel is slechts een klein deel van hun afzet. Het meeste zal via aannemers en slotenmakers gaan. En die kopen het niet in blisterverpakking.

Melis62
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2018 20:12

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Melis62 »

Leo The Emperor schreef:Hoe weet u zeker dat uw bestelling goed bij de fabriek is aangekomen?

Het zou toch ook zo kunnen zijn dat de verkoper 3 gelijke cilinders en 1 afwijkende op zijn bestelling heeft gezet, of als alternatief uw uitlevering met die van een andere klant heeft verwisseld .

Met andere woorden u heeft niet gekregen wat u wilde, maar weet niet waar het ergens is misgegaan en post op een openbaar forum dat Assa-Abloy de boel flest, terwijl het ook de fout van de verkoper kan zijn.
Als Leo The Emperor dit topic aandachtig gelezen had, dan had hij zijn reactie niet gegeven. En kennelijk heeft Leo The Emperor ook nog nooit een dergelijke verpakking in zijn handen gehad, want hij laat duidelijk zien dat hij niet weet waar hij over praat.

Ik heb duidelijk al meerdere keren vermeld, dat het gaat om een blister-verpakking, die rondom dicht-gesealed is, en die niet te openen is zonder de verpakking te vernielen. Dus verwisseling door de verkoper is uitgesloten. Er is maar één mogelijkheid, de fabrikant heeft de blisterverpakking niet van de juiste inhoud voorzien.

En deze blister-verpakkingen zijn er met één cilinder, met twee gelijksluitende cilinders, met drie gelijksluitende cilinders, en dus ook met vier gelijksluitende cilinders. O.a. te vinden in veel bouwmarkten, maar ook in ijzerwarenwinkels en bij slotenmakers, ga er maar eens kijken.

Maar ik dacht dat Stofzuigertje dat ook al hier allemaal had vermeld, maar goed lezen blijft toch voor sommigen moeilijk gelet op de vele niet-relevante reacties.

Het gaat hier niet om de verkopers. Het gaat hier om Assa Abloy, de fabrikant waar iets mis gaat, en die het vervolgens totaal niet interesseert dat er bij hun wat mis is gegaan. Dàt is het probleem wat ik aankaart.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mooi, het probleem heeft u aangekaart. Na 55 berichten is het wel duidelijk wat er aan de hand is. Ik heb niet de indruk dat u hier nog reacties krijgt die u tevreden gaan stemmen.
Er zijn tal van topics met klachten over een product die opgelost hadden moeten worden door een niet meer bestaande verkoper en waar de fabrikant (die in dergelijke gevallen tot niets verplicht is) geen rol wil of kan spelen. Uiteindelijk bloeden die allemaal dood, omdat de TS'ers er achter komen dat zij hun tijd en energie beter kunnen gebruiken.
Mijn advies: hoe oneerlijk het allemaal ook mag zijn, neem uw verlies, tel uw zegeningen en ga iets leuks doen. U kunt er ook een rechtszaak van maken, maar ik betwijfel of u daar gelukkig van zou worden.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Melis62 schreef:Ik heb duidelijk al meerdere keren vermeld, dat het gaat om een blister-verpakking, die rondom dicht-gesealed is, en die niet te openen is zonder de verpakking te vernielen. Dus verwisseling door de verkoper is uitgesloten. Er is maar één mogelijkheid, de fabrikant heeft de blisterverpakking niet van de juiste inhoud voorzien.
Ja, want Assa is de enige die cilinders in blisters kan verpakken.... :roll: Maar blijf je vooral blind staren op je eigen (tunnel)visie.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 okt 2018 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Leo The Emperor schreef:Een variant met 3 gelijke cilinders en 1 afwijkende is helemaal geen vreemd artikel, en kun je gewoon bij Assa-Abloy bestellen.
Inderdaad. Voordeur, achterdeur en schuurdeur elk één cilinder, tuindeur een andere cilinder. Bijvoorbeeld.

stofzuigertje

Re: Assa-Abloy (Nemef, Lips, Yale) flest de boel.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een plaatselijke winkel die er mee stopte, en het niet op tijd regelde.....
Dan moet je bij de fabriek of importeur zijn en die laat het hier afweten.

Een 4 gelijk sluitend, overal te koop...maar net bij verkeerde winkel gehaald.
Het mag niet, maar als je bij de plaatselijke bouwmarkt een gelijkwaardige wel 4 dezelfde haalde en binnen 30 dagen deze geopende met bon retour brengt en geld terug vraagt, ruilen hoeft niet... elders al geregeld dan stuurde deze het wel retour..... en is het opgelost.
Ik vind dit goede service maar ruilen en geen geld terug zou beter zijn.
Nu krijg je moeiteloos dit opgelost bij vele maar bij ruilen zit je met 2 sets van 4 cilinders.....
Dan hebben ze wel omzet en verdienen ze nog iets.
Laatst gewijzigd door stofzuigertje op 23 feb 2018 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten