LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inbraak- en brandbeveiliging in huis

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
SBRMstudent
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2018 09:24

Inbraak- en brandbeveiliging in huis

Ongelezen bericht door SBRMstudent »

Beste allemaal,

Momenteel ben ik bezig met een marktonderzoek naar de toekomstige behoeften op het gebied van beveiliging in koopwoningen. De doelgroep van dit onderzoek zijn mensen tussen de 25 en 50 jaar met een koopwoning in de provincie Utrecht. De leeftijd van de doelgroep is zo vastgesteld omdat we onderzoek doen naar de toekomstige behoefte van een nieuwe groep woningkopers en de voortschrijdende wensen.

De resultaten van dit onderzoek zullen ons helpen om in de toekomst onze klanten beter van dienst te kunnen zijn. Dit onderzoek wordt namelijk uitgevoerd voor een beveiligingsbedrijf in de provincie Utrecht.

Ik zou het erg waarderen als u onderstaande enquête zou willen invullen. Heel erg bedankt alvast!

https://goo.gl/forms/EteJN0rr2n8HfoLc2

In dit topic zal ik graag in discussie gaan over de volgende stelling:
"Ik vind dat ik zelf verantwoordelijk ben voor de beveiliging van mijn woning en ben bereid daar geld aan uit te geven."

Alvast heel erg bedankt en ik kijk uit naar uw reactie(s).


P.S. Het delen van de enquête wordt ook enorm gewaardeerd!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Inbraak- en brandbeveiliging in huis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Interessant onderwerp. Deel je de uitkomsten hier?

Voor wat betreft je stelling: die kan ik alleen maar met twee keer “ja” beantwoorden.

SBRMstudent
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2018 09:24

Re: Inbraak- en brandbeveiliging in huis

Ongelezen bericht door SBRMstudent »

Ik zal zeker wat uitkomsten hier delen, iets specifieks dat je graag zou willen weten?

Oke interessant. Zal je antwoord nog beïnvloed kunnen worden door bijvoorbeeld veel inbraak in de buurt waar weinig aan wordt gedaan door de politie/gemeente?
Moneyman schreef:Interessant onderwerp. Deel je de uitkomsten hier?

Voor wat betreft je stelling: die kan ik alleen maar met twee keer “ja” beantwoorden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Inbraak- en brandbeveiliging in huis

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik kies "nee", want ik woon niet in de provincie Utrecht, maar in plaats van dat de enquête dan stopt, want dan lijkt het me dat ik niet binnen het geografische profiel pas, kom ik op de volgende pagina, alwaar ik voor de eerstvolgende (verplichte) vraag, enkel kan kiezen uit gemeenten in de provincie, waarvan ik op het blad ervoor heb aangegeven dat ik er niet woon.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Inbraak- en brandbeveiliging in huis

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Zo'n onderzoek voor de nieuwbouw, verwacht je eerder onder de architecten, bouwondernemers en woningverkopers ...
dus mosterd vóór de maaltijd ;-) ...

Mijn huis was ooit nieuwbouw en ik heb later alle openingen mechanisch laten beveiligen. Weinig inbraak in de wijk. Géén cameras aanwezig. Licht rondom 's nachts áán!

Wèl nog een paar (gebruikte) flinke werkschoenen maat 48 bij de achterdeur neergezet!

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Inbraak- en brandbeveiliging in huis

Ongelezen bericht door Brahms »

Oude doos van hondenvoer (voor de waakzame hond) bij de afvalbak neerzetten. Staat er bij ons in plastic zak al jaren. Nergens last van.....

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Inbraak- en brandbeveiliging in huis

Ongelezen bericht door Moneyman »

SBRMstudent schreef:Oke interessant. Zal je antwoord nog beïnvloed kunnen worden door bijvoorbeeld veel inbraak in de buurt waar weinig aan wordt gedaan door de politie/gemeente?
Nee. Los van de inbraakgevoeligheid vind ik dat beveiliging ALTIJD primair eigen verantwoordelijkheid is. De kosten daarvan zijn uiteraard ook voor eigen rekening. In een inbraakgevoelige wijk zal je wellicht wel meer/ andere maatregelen moeten nemen dan in een veiliger wijk.

Overigens heb ik het dan expliciet over mijn eigen huis/ terrein. Als er omgevingsfactoren zijn die meewerken aan een onveilige situatie (denk aan verlichting, begroeiing en dergelijke), dan kan je daar uiteraard ook de gemeente op aanspreken.

SBRMstudent
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2018 09:24

Re: Inbraak- en brandbeveiliging in huis

Ongelezen bericht door SBRMstudent »

Sjohie, heel erg bedankt voor deze opmerking! Dit is inderdaad erg gek. Ik heb de eerste 3 vragen nu opgedeeld in 3 losse secties, nu lijkt het wel te werken.
sjohie schreef:Ik kies "nee", want ik woon niet in de provincie Utrecht, maar in plaats van dat de enquête dan stopt, want dan lijkt het me dat ik niet binnen het geografische profiel pas, kom ik op de volgende pagina, alwaar ik voor de eerstvolgende (verplichte) vraag, enkel kan kiezen uit gemeenten in de provincie, waarvan ik op het blad ervoor heb aangegeven dat ik er niet woon.

SBRMstudent
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2018 09:24

Re: Inbraak- en brandbeveiliging in huis

Ongelezen bericht door SBRMstudent »

Dat is inderdaad ook een goede doelgroep. Echter, op dit moment zijn we vooral op zoek naar de behoeftes van de eindgebruikers. Met deze resultaten kunnen we uiteindelijk ook weer een beter aanbod doen aan o.a. bouwondernemers.

We hebben inderdaad veel klanten die bij het kopen van een nieuwe woning hun huis gelijk laten beveiligen. Om deze reden zijn we ook een samenwerking aangegaan met een woningverkoper die aan nieuwe kopers vraagt deze enquête in te vullen.

Flinke werkschoenen kunnen wellicht bedreigend overkomen ;-)
hänschen klein schreef:Zo'n onderzoek voor de nieuwbouw, verwacht je eerder onder de architecten, bouwondernemers en woningverkopers ...
dus mosterd vóór de maaltijd ;-) ...

Mijn huis was ooit nieuwbouw en ik heb later alle openingen mechanisch laten beveiligen. Weinig inbraak in de wijk. Géén cameras aanwezig. Licht rondom 's nachts áán!

Wèl nog een paar (gebruikte) flinke werkschoenen maat 48 bij de achterdeur neergezet!

SBRMstudent
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2018 09:24

Re: Inbraak- en brandbeveiliging in huis

Ongelezen bericht door SBRMstudent »

Tot nu toe is een alarmsysteem het minst populaire preventiemiddel voor in huis. Hoe komt dat denken jullie?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Inbraak- en brandbeveiliging in huis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Teveel gedoe.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Inbraak- en brandbeveiliging in huis

Ongelezen bericht door hänschen klein »

SBRMstudent schreef:Tot nu toe is een alarmsysteem het minst populaire preventiemiddel voor in huis. Hoe komt dat denken jullie?
Wanneer het alarm IN huis afgaat is het m.i. al te laat, want dan zijn inbrekers al binnen, met alle risico's van dien bij een ingrijpen.
Preventie BUITEN zou toch mijn eerste keus blijven en daar zijn waarschijnlijk verschillende potenties mogelijk.

In mijn omgeving zijn voornamelijk bewegingsmelders in buite lampen aangebracht, eerder voor het eigen gemak. Die zijn zonder hulpmiddelen vanaf de grond te bereiken. Jas erover en hij slaat niet meer aan ... lamp vernielen of eruit draaien en het blijft pikkedonker bij het huis.

Dus bewegingsmelder hoog monteren met sterkere lamp.

SBRMstudent
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2018 09:24

Re: Inbraak- en brandbeveiliging in huis

Ongelezen bericht door SBRMstudent »

Bedankt voor deze reactie. Dit klinkt inderdaad als een logische reden om eerder te kiezen voor beveiliging buitenshuis. Lijkt ook goed overeen te komen met de huidige resultaten, de meest populaire op dit moment zijn namelijk: veiligheidssloten op ramen en buitendeuren, 's avonds lampen aanhouden bij afwezigheid en buitenverlichting.
hänschen klein schreef:
SBRMstudent schreef:Tot nu toe is een alarmsysteem het minst populaire preventiemiddel voor in huis. Hoe komt dat denken jullie?
Wanneer het alarm IN huis afgaat is het m.i. al te laat, want dan zijn inbrekers al binnen, met alle risico's van dien bij een ingrijpen.
Preventie BUITEN zou toch mijn eerste keus blijven en daar zijn waarschijnlijk verschillende potenties mogelijk.

In mijn omgeving zijn voornamelijk bewegingsmelders in buite lampen aangebracht, eerder voor het eigen gemak. Die zijn zonder hulpmiddelen vanaf de grond te bereiken. Jas erover en hij slaat niet meer aan ... lamp vernielen of eruit draaien en het blijft pikkedonker bij het huis.

Dus bewegingsmelder hoog monteren met sterkere lamp.

SBRMstudent
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2018 09:24

Re: Inbraak- en brandbeveiliging in huis

Ongelezen bericht door SBRMstudent »

Zijn anderen het eens met @Hänschen Klein, of zijn er nog andere redenen om niet te kiezen voor een alarmsysteem? Een alarmmelding bij openen van deuren en ramen wordt wel af en toe gekozen, waar zal dit verschil door ontstaan?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Inbraak- en brandbeveiliging in huis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Minder foutgevoeligheid. Bewegings- of luchtdruksensoren veroorzaken meer valse alarmen dan braak- of openingssensoren op ramen en deuren.

Gesloten