LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
H.A.M. Burger
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 jan 2013 11:31
Contacteer:

E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door H.A.M. Burger »

Eind vorig jaar via gaslicht.com een nieuw contract afgesloten bij E.on, volgens mijn opgave van geschat energieverbruik; 1500m3, en 3500 kWh. voor 1614,64. Op 5 februari kreeg ik van E.on een welkomstbrief met de mededeling dat ze op 1 februari gestart waren met het leveren van energie op mijn adres, tegen een maandtarief van 172 euro. (PUNT) Geen enkele toelichting dus, terwijl dat toch 30 euro per maand hoger is dan ik volgens gaslicht.com per maand zou moeten betalen, en dan heb ik de welkomstpremie nog niet meegerekend. Wanneer ik navraag doe bij E.on hoor ik dat ze van een ander energiegebruik uit zijn gegaan, namelijk 1620m3 en 2971 kWh. Wanneer ik echter het door hen gehanteerde, met het door mij opgegeven verbruik vergelijk op gaslicht.com of bij E.on zelf kom ik zelfs nog 25 tot 30 euro per jaar lager uit.

Zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door sjohie »

H.A.M. Burger schreef:Eind vorig jaar via gaslicht.com een nieuw contract afgesloten bij E.on, volgens mijn opgave van geschat energieverbruik; 1500m3, en 3500 kWh. voor 1614,64. Op 5 februari kreeg ik van E.on een welkomstbrief met de mededeling dat ze op 1 februari gestart waren met het leveren van energie op mijn adres, tegen een maandtarief van 172 euro. (PUNT) Geen enkele toelichting dus, terwijl dat toch 30 euro per maand hoger is dan ik volgens gaslicht.com per maand zou moeten betalen, en dan heb ik de welkomstpremie nog niet meegerekend. Wanneer ik navraag doe bij E.on hoor ik dat ze van een ander energiegebruik uit zijn gegaan, namelijk 1620m3 en 2971 kWh. Wanneer ik echter het door hen gehanteerde, met het door mij opgegeven verbruik vergelijk op gaslicht.com of bij E.on zelf kom ik zelfs nog 25 tot 30 euro per jaar lager uit.

Zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen?
Komen die 25 tot 30 euro niet door de verhogingen van de diverse toeslagen en belastingen die per 01-01-2018 zijn ingegaan?

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als je de eindafrekening krijgt alles kontroleren , meterstanden goed in de gaten houden . Heb hier 5 afrekeningen liggen van 1 jaar niet een is er goed .
bv, btw 21,3 % el kw prijs elke keer verschillend . zo kan ik nog wel door gaan . Heb ze er uit gedaan ,wat een amateurs .

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u denkt dat Eon verkeerde tarieven hanteert, kunt u het beste even contact opnemen met Gaslicht.com. Zij zoeken het dan voor u uit.

De bonus wordt natuurlijk pas na een jaar uitgekeerd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een prijs per maand zegt niets over de kosten. U betaald maandelijks een voorschot en dat zal verrekend worden met de jaarnota. Mensen moeten eens ophouden met kijken naar die voorschotten, het gaat om de kosten. U moet de prijs met m3 gas, km/u en vastrecht met elkaar vergelijken.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Gaslicht.com helpt altijd super.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarin zitten de verschillen tussen de offerte van gaslucht een het contract van e.on? Zijn de kale tarieven per kWh en per M3 wel gelijk?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door scontra »

H.A.M. Burger schreef:Eind vorig jaar via gaslicht.com een nieuw contract afgesloten bij E.on, volgens mijn opgave van geschat energieverbruik; 1500m3, en 3500 kWh. voor 1614,64. Op 5 februari kreeg ik van E.on een welkomstbrief met de mededeling dat ze op 1 februari gestart waren met het leveren van energie op mijn adres, tegen een maandtarief van 172 euro. (PUNT) Geen enkele toelichting dus, terwijl dat toch 30 euro per maand hoger is dan ik volgens gaslicht.com per maand zou moeten betalen, en dan heb ik de welkomstpremie nog niet meegerekend. Wanneer ik navraag doe bij E.on hoor ik dat ze van een ander energiegebruik uit zijn gegaan, namelijk 1620m3 en 2971 kWh. Wanneer ik echter het door hen gehanteerde, met het door mij opgegeven verbruik vergelijk op gaslicht.com of bij E.on zelf kom ik zelfs nog 25 tot 30 euro per jaar lager uit.

Zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen?
Je moet ook geen aanvraag doen met geschatte verbruikscijfers omdat die niet in overeenstemming zijn met het daadwerkelijke verbruik.
Energieleveranciers werken met de gemiddelde verbruikscijfers van de afgelopen drie verbruiksjaren en dat kan dus afwijken van het 'natte vingerwerk, van daar!

H.A.M. Burger
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 jan 2013 11:31
Contacteer:

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door H.A.M. Burger »

Ik heb inmiddels contact met gas licht.com, en hoop dat daar iets uitkomt.

Bij de nieuwe door E.on gehanteerde verbruikscijfers (120m3 meer en 529 kWh minder) komen zij op 2042,36/jaar uit, dus bij dat verbruik ga ik dat aan het eind van het jaar ook betalen, of ik nu 140 of 172 euro/maand betaal.

HIERONDER DE BEREKENING VAN EON, GEKOPIEERD UIT HET CONTRACT.

Uw tarief per excl btw incl btw
en overheidsheffingen
Jaarkosten
Leveringskosten
Variabele leveringskosten elektriciteit € 588,23
Normaaluren 1.692 kWh 0,0508 0,203982
Daluren 1.279 kWh 0,0393 0,190067
Variabele leveringskosten gas 1.620 m3 0,2177 0,6125141 € 992,28
Gasregio 8
Vaste leveringskosten elektriciteit maand 1,64 1,99 € 23,88
Vaste leveringskosten gas maand 1,64 1,99 € 23,88
Netbeheerkosten jaar
Elektriciteit Capaciteit 1X10 t/m 3X25 ampère of t/m 1X80 ampère € 226,65
Gas Capaciteit t/m 10 m³ per uur incl. standaard jaarverbruik van 500 m³ tot 4000 m³ € 187,44
Vermindering energiebelasting jaar 0,00 - € 0,00
Totale jaarkosten € 2.042,36
Geschatte termijnbedrag € 170,20

TOT ZO VER!

Wanneer ik nu het door eon gehanteerde verbruik bij gaslicht.com invoer krijg ik een jaarbedrag van 1625,87, + welkomstpremie is 1765,87, dus hogere belastingen kunnen dan ook niet de reden zijn.


Misschien dat in de gisteravond door mij verstuurde onderstaande mail de situatie het best wordt weergegeven.



Lieve mevrouw Steevensz,


U had mij al bedankt dat ik voor e.on had gekozen, maar ik kan u niet zeggen hoe blij ik ben dat e.on ons energie wil leveren. Helemaal omdat e.on voor het luttele bedrag van 1614,64 euro ons een heel jaar lang 1500 m3 gas, en 3500 kWh aan elektriciteit wilde leveren. Het leek zo'n ideale relatie, tot we een klein verschil van mening kregen over geld! E.on dacht in haar onmetelijke wijsheid dat 1500 m3 gas niet genoeg zou zijn voor een heel jaar, en deed mij het onweerstaanbare bod om 120 m3 gas extra te leveren voor maar 342,56 euro. (12 x 170,20) - (1614,64 + 85) Die 529 kWh die in mindering is gebracht in datzelfde voorstel was waarschijnlijk al een gratis bonus! Dit genereuze aanbod kan ik echt niet aanvaarden! Ik stel dan ook voor, om gewoon weer een heel jaar lang van 1500 m3 gas uit te gaan, en dan ook maar weer van 3500 kWh. Daar betaal ik dan natuurlijk graag ook weer 1614,64 euro voor. Mocht het onverhoopt wat meer worden, dan hoop ik dat e.on zo goed is om daar een eindafrekening van te sturen, zodat ik e.on schadeloos kan stellen, en wie weet, gebruik ik wel wat minder, wat dan helaas tot mijn grote spijt in het nadeel van e.on zal moeten zijn.


Wanneer e.on met bovenstaand voorstel niet kan leven, smeek ik u om mij ook de gegevens te sturen die ten grondslag liggen aan de overeenkomst, zoals die indertijd via gaslicht.com is afgesloten, zodat ik beide overeenkomsten kan vergelijken. Deze vraag van mij stond ook in mijn vorige mail, en daar hebt u waarschijnlijk helemaal overheen gelezen!


Met warme groeten,
XXXXXXXX

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is jammer dat je de bedragen van de offerte van gaslicht.com niet meer hebt, of niet geeft. Zo wordt het alsnog enigszins gissen naar de oorzaak. Zo zijn de tarieven die op dit moment bij gaslicht worden gebruikt anders dan de tarieven in jouw contract. Maar er is niet na te gaan hoeveel de tarieven op gaslicht zijn veranderd sinds je offerte Want waarschijnlijk zijn die in de tussentijd wel veranderd. Ook geef je voor de offerte alleen een totaalverbruik en niet een verbruik voor hoog en voor laag gescheiden. Dat kan ook nogal wat uitmaken. Dus er is zo alsnog moeilijk na te gaan wat er precies veranderd is sinds de offerte.

H.A.M. Burger
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 jan 2013 11:31
Contacteer:

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door H.A.M. Burger »

kweenie schreef:Het is jammer dat je de bedragen van de offerte van gaslicht.com niet meer hebt, of niet geeft. Zo wordt het alsnog enigszins gissen naar de oorzaak. Zo zijn de tarieven die op dit moment bij gaslicht worden gebruikt anders dan de tarieven in jouw contract. Maar er is niet na te gaan hoeveel de tarieven op gaslicht zijn veranderd sinds je offerte Want waarschijnlijk zijn die in de tussentijd wel veranderd.
Zal wel, maar ik kom nu met beide verbruiksaannames bij gaslicht.com uit op bedragen tussen de 1591 en 1625.(incl. welkomstpremie)

kweenie schreef:Ook geef je voor de offerte alleen een totaalverbruik en niet een verbruik voor hoog en voor laag gescheiden. Dat kan ook nogal wat uitmaken.
De levering geschiedt volgens enkel tarief, en daar zijn ook de offertes op gebaseerd!

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

H.A.M. Burger schreef:Lieve mevrouw Steevensz,

U had mij al bedankt dat ik voor e.on had gekozen, maar ik kan u niet zeggen hoe blij ik ben dat e.on ons energie wil leveren. Helemaal omdat e.on voor het luttele bedrag van 1614,64 euro ons een heel jaar lang 1500 m3 gas, en 3500 kWh aan elektriciteit wilde leveren. Het leek zo'n ideale relatie, tot we een klein verschil van mening kregen over geld! E.on dacht in haar onmetelijke wijsheid dat 1500 m3 gas niet genoeg zou zijn voor een heel jaar, en deed mij het onweerstaanbare bod om 120 m3 gas extra te leveren voor maar 342,56 euro. (12 x 170,20) - (1614,64 + 85) Die 529 kWh die in mindering is gebracht in datzelfde voorstel was waarschijnlijk al een gratis bonus! Dit genereuze aanbod kan ik echt niet aanvaarden! Ik stel dan ook voor, om gewoon weer een heel jaar lang van 1500 m3 gas uit te gaan, en dan ook maar weer van 3500 kWh. Daar betaal ik dan natuurlijk graag ook weer 1614,64 euro voor. Mocht het onverhoopt wat meer worden, dan hoop ik dat e.on zo goed is om daar een eindafrekening van te sturen, zodat ik e.on schadeloos kan stellen, en wie weet, gebruik ik wel wat minder, wat dan helaas tot mijn grote spijt in het nadeel van e.on zal moeten zijn.

Wanneer e.on met bovenstaand voorstel niet kan leven, smeek ik u om mij ook de gegevens te sturen die ten grondslag liggen aan de overeenkomst, zoals die indertijd via gaslicht.com is afgesloten, zodat ik beide overeenkomsten kan vergelijken. Deze vraag van mij stond ook in mijn vorige mail, en daar hebt u waarschijnlijk helemaal overheen gelezen!

Met warme groeten,
XXXXXXXX
Zulke emails zijn vast heel leuk om te schrijven, en nóg leuker om hier even te showen, maar echt oplossingsgericht zijn ze natuurlijk niet.

H.A.M. Burger
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 jan 2013 11:31
Contacteer:

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door H.A.M. Burger »

Moneyman schreef:Zulke emails zijn vast heel leuk om te schrijven, en nóg leuker om hier even te showen, maar echt oplossingsgericht zijn ze natuurlijk niet.
Daar zijn een aantal andere emails zonder resultaat aan voorafgegaan, en in deze mail komt ook heel goed het probleem naar voren; ruim 300 euro voor 120m3 gas, en daarin is de vermindering van het elektraverbruik van ruim 500kWh nog niet eens meegenomen.

H.A.M. Burger
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 jan 2013 11:31
Contacteer:

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door H.A.M. Burger »

snuffel1 schreef:Ik zie waar het misverstand door is ontstaan.
Vermindering energiebelasting jaar 0,00 - € 0,00
Blijkbaar was die voor 2018 nog niet bekend en is in de berekening nog niet meegenomen. Voor zover ik kan achterhalen blijft de vermindering voor 2018 gelijk en bedraagt € 373,33 die u van het totale jaar bedrag af kunt halen. € 2.042,36 - € 373,33 = € 1669,03 dus klopt dat jaarbedrag wel met de offerte van gaslicht.com.
Dat bericht kreeg ik ook van gaslicht.com. Het gaat rechtgezet worden. Mijn mailtjes waren dus geen reden om het contract even goed te bekijken, daar is dus kennelijk een gaslicht.com voor nodig.
Het blijft uitkijken met energieleveranciers. Mijn vorige "vergat" een paar weken terug bij de afrekening de welkomstbonus van 190 euro. Is wel direct netjes opgelost. Wel bijzonder dat het tot nu toe steeds in mijn nadeel is!

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar volgens mij staat op de site van Gaslicht.com vermeld dat als er een probleempje is, je met hen contact op kun nemen en dan maken zij het in orde, want u bent dat contract tenslotte via hen aangegaan. Had u dus al ruim een maand eerder kunnen doen en zich ern hoop ergernis bespaard.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Goed dat het opgelost is, maar op de jaarafrekening zou het toch wel in orde zijn gekomen. Vermindering energiebelasting is pas erg laat een politiek besluit over gekomen, daarom stond het er niet bij.
Zo'n soort brieven helpen niet, maar leiden af van de inhoud.

H.A.M. Burger
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 jan 2013 11:31
Contacteer:

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door H.A.M. Burger »

Lady1234 schreef:Maar volgens mij staat op de site van Gaslicht.com vermeld dat als er een probleempje is, je met hen contact op kun nemen en dan maken zij het in orde, want u bent dat contract tenslotte via hen aangegaan. Had u dus al ruim een maand eerder kunnen doen en zich ern hoop ergernis bespaard.
Weet ik nu zonder deze tip ook inmiddels, en wanneer ik iets geweten had over vermindering energiebelasting had ik het waarschijnlijk zelf op kunnen lossen!

H.A.M. Burger
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 jan 2013 11:31
Contacteer:

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door H.A.M. Burger »

Theotrucker schreef:Goed dat het opgelost is, maar op de jaarafrekening zou het toch wel in orde zijn gekomen. Vermindering energiebelasting is pas erg laat een politiek besluit over gekomen, daarom stond het er niet bij.
Zo'n soort antwoord had ik dan van e.on verwacht. Daar begon men inmiddels te dreigen met extra kosten wanneer ik niet betaalde!
Ondanks dat ben ik bij AH ook niet van plan om te veel voor mijn boodschappen te betalen als ze beloven dat ik dat aan het eind van het jaar weer terugkrijg!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door kweenie »

H.A.M. Burger schreef: De levering geschiedt volgens enkel tarief, en daar zijn ook de offertes op gebaseerd!
Maar het contract is blijkbaar op basis van dubbel tarief:
Normaaluren 1.692 kWh 0,0508 0,203982
Daluren 1.279 kWh 0,0393 0,190067

H.A.M. Burger
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 jan 2013 11:31
Contacteer:

Re: E.on: Ruim 30 euro/m meer dan volgens gaslicht.com

Ongelezen bericht door H.A.M. Burger »

kweenie schreef:
H.A.M. Burger schreef: De levering geschiedt volgens enkel tarief, en daar zijn ook de offertes op gebaseerd!
Maar het contract is blijkbaar op basis van dubbel tarief:
Normaaluren 1.692 kWh 0,0508 0,203982
Daluren 1.279 kWh 0,0393 0,190067
Ik heb dat voor de zekerheid ook al twee keer in mijn mailwisseling met eon aangegeven, maar daar beide keren geen antwoord op gekregen, evenals op andere vragen en argumenten! Ga er vanuit dat het goed komt. Heb vanaf het begin wel aan dossiervorming gedaan, dus voor de zekerheid maar goed bewaren!

Gesloten