LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slimme meter nog steeds onbetrouwbaar?

Hier jouw mening over de tests, uitgevoerd door Radar.
jokla
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2018 18:52

Slimme meter nog steeds onbetrouwbaar?

Ongelezen bericht door jokla »

Is de slimme meter nog steeds onbetrouwbaar? Ik heb hem nl. geweigerd
Laatst gewijzigd door Radar op 13 mar 2018 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Tegelse
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2018 13:18
Locatie: Meijel

Re: Slimme meter nog steeds onbetrouwbaar?

Ongelezen bericht door Tegelse »

Ik heb een KAIFA van 2016 is ook geplaatst in 2016 en zijn beter geijkt dan de oude meters.
Maar het kan er ook aan liggen hoe betrouwbaar je energiebedrijf is.
Ik zit bij de Vastelastenbond Switchservice in Eindhoven en heb ieder jaar een ander en bonussen.
Let op,deze service kost 29,50 per jaar.
Afgelopen jaar zat ik bij Oxxio,en krijg ik 220.- van.
In April weet ik mijn nieuwe,en wat dan de bonus is.
En huur zonnepanelen van mijn verhuurder,en in Juli komt er een inductiekookplaat en ga ik van gas af.
Dat scheelt allemaal kosten.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Slimme meter nog steeds onbetrouwbaar?

Ongelezen bericht door bprosman »

Is de slimme meter nog steeds onbetrouwbaar? Ik heb hem nl. geweigerd
Had je dat niet beter uit kunnen zoeken voor je weigerde? :wink:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Slimme meter nog steeds onbetrouwbaar?

Ongelezen bericht door scontra »

jokla schreef:Is de slimme meter nog steeds onbetrouwbaar? Ik heb hem nl. geweigerd
De zgn 'Slimme meters' zijn niet onbetrouwbaar.
Bij meer dan de helft van de Nederlandse aansluitingen is de elektra en gas meter vervangen door nieuwe en de uitrol daarvan gaat gestaag door.
Maar bij u komt deze vraag als 'mosterd na de maaltijd', eerst weigeren en er dan pas over gaan nadenken en informeren. :idea:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Slimme meter nog steeds onbetrouwbaar?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je geweigerd hebt moet je er later voor betalen.

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Slimme meter nog steeds onbetrouwbaar?

Ongelezen bericht door 16again »

Theotrucker schreef:Als je geweigerd hebt moet je er later voor betalen.
Onzin, meedoen is nu nog vrijblijvend.

Vandaag kwam er weer een Stedin monteur bij mijn schoonvader om aan de slimme meter te prutsen. Bij mijn oude meters heb ik dit nog nooit meegemaakt.
Zelfs deze Stedin monteur noemde die slimme meters niet zo slim. ipv dit soort "onderhoud" kan meerdere malen de ouderwetse meter opnemer zijn werk doen

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Slimme meter nog steeds onbetrouwbaar?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De mijne zit nu 5 jaar en heeft geen onderhoud nodig.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Slimme meter nog steeds onbetrouwbaar?

Ongelezen bericht door renewouters »

16again schreef:
Theotrucker schreef:Als je geweigerd hebt moet je er later voor betalen.
Onzin, meedoen is nu nog vrijblijvend.

Vandaag kwam er weer een Stedin monteur bij mijn schoonvader om aan de slimme meter te prutsen. Bij mijn oude meters heb ik dit nog nooit meegemaakt.
Zelfs deze Stedin monteur noemde die slimme meters niet zo slim. ipv dit soort "onderhoud" kan meerdere malen de ouderwetse meter opnemer zijn werk doen
Dat de monteur langs moest komen zal exemplarisch zijn. Als dit structureel zou zijn zouden de energiebedrijven in paniek raken wegens gebrek aan personeel. Bij oude meters zullen ook wel exemplaren zijn geweest die meer dan gemiddeld problemen hadden. Maar als dat 1 op de zoveelduizend is, is de kans klein dat je er ooit mee te maken hebt gehad. Net als bij slimme meters dus.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Slimme meter nog steeds onbetrouwbaar?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

@Tegelse, ieder jaar betalen om over te stappen? Dat regel je zelf via gaslicht.com in 2 minuten en kost je niets.
Met gratis hulp bij problemen.
Ik ben al vier jaar op rij overgestapt.

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Slimme meter nog steeds onbetrouwbaar?

Ongelezen bericht door 16again »

renewouters schreef:Dat de monteur langs moest komen zal exemplarisch zijn.
Toch suggereerden uitspraken van die monteur dat slimme meters storingsgevoeliger zijn. Klacht in deze was overigens dat remote communicatie niet meer werkte. Open deur, maar die klacht heb ik nooit bij oude meters gezien !

honza23
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jan 2017 13:04

Re: Slimme meter nog steeds onbetrouwbaar?

Ongelezen bericht door honza23 »

Tegelse schreef:Ik heb een KAIFA van 2016 is ook geplaatst in 2016 en zijn beter geijkt dan de oude meters.
1) onzin: ijkings-eisen zijn gewoon wettelijk vastgesteld en die wettelijke eisen zijn nog gewoon zoals ze al waren
2) ze zijn geijkt in een laboratorium, het probleem is dat de meeste mensen niet in een laboratorium wonen....(oftewel: er zijn gevallen bekend van electromagnetische invloeden, als je dan in het lab de meter bekijkt zal die OK zijn, daar zijn die bronnen nl. niet aanwezig).

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Slimme meter nog steeds onbetrouwbaar?

Ongelezen bericht door bprosman »

2) ze zijn geijkt in een laboratorium, het probleem is dat de meeste mensen niet in een laboratorium wonen....(oftewel: er zijn gevallen bekend van electromagnetische invloeden, als je dan in het lab de meter bekijkt zal die OK zijn, daar zijn die bronnen nl. niet aanwezig).
Je kunt deze stelling ook omdraaien, de "foute" meters en het rapport daarover zijn gemaakt in een laboratoriumopstelling. Een opstelling die mensen thuis niet hebben (oa 50 dimmers).

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Slimme meter nog steeds onbetrouwbaar?

Ongelezen bericht door Dirkie »

jokla schreef:Is de slimme meter nog steeds onbetrouwbaar? Ik heb hem nl. geweigerd
Waarom wilt U weten of een slimme meter nog onbetrouwbaar als U hem toch al geweigerd hebt. Twijfels misschien achteraf? Dan kunt U zichzelf ook afvragen of de domme gebruiker van toen wel slim geworden is. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Slimme meter nog steeds onbetrouwbaar?

Ongelezen bericht door bprosman »

Klacht in deze was overigens dat remote communicatie niet meer werkte. Open deur, maar die klacht heb ik nooit bij oude meters gezien !
<Zucht> Beetje logisch niet ? Omdat oude meters deze communicatie niet hebben.

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Slimme meter nog steeds onbetrouwbaar?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

bprosman schreef:
Klacht in deze was overigens dat remote communicatie niet meer werkte. Open deur, maar die klacht heb ik nooit bij oude meters gezien !
<Zucht> Beetje logisch niet ? Omdat oude meters deze communicatie niet hebben.
Waarom denk je dat ie 'open deur' zegt?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Slimme meter nog steeds onbetrouwbaar?

Ongelezen bericht door bprosman »

Waarom denk je dat ie 'open deur' zegt?
Om de monteur binnen te laten ? :wink: :wink:

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Slimme meter nog steeds onbetrouwbaar?

Ongelezen bericht door 16again »

bprosman schreef:Je kunt deze stelling ook omdraaien, de "foute" meters en het rapport daarover zijn gemaakt in een laboratoriumopstelling. Een opstelling die mensen thuis niet hebben (oa 50 dimmers).
Dat rapport toont aan dat in sommige omstandigheden, enkele meters extreme grote afwijkingen vertoonden. Mijn inziens behoort een meter onder ALLE omstandigheden de juiste waarde te registreren

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slimme meter nog steeds onbetrouwbaar?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
bprosman schreef:Je kunt deze stelling ook omdraaien, de "foute" meters en het rapport daarover zijn gemaakt in een laboratoriumopstelling. Een opstelling die mensen thuis niet hebben (oa 50 dimmers).
Dat rapport toont aan dat in sommige omstandigheden, enkele meters extreme grote afwijkingen vertoonden. Mijn inziens behoort een meter onder ALLE omstandigheden de juiste waarde te registreren
Voor mij niet. Je kunt die dingen zo nauwkeurig maken dat ze ook met idiote, nooit voorkomende situaties om kunnen gaan. Maar dat kost klauwen met geld, en wie mag dat betalen denk je? Ik vind een meter die juist registreert in de normale
Omstandigheden prima.

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Slimme meter nog steeds onbetrouwbaar?

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef: Je kunt die dingen zo nauwkeurig maken dat ze ook met idiote, nooit voorkomende situaties om kunnen gaan. Maar dat kost klauwen met geld, en wie mag dat betalen denk je? Ik vind een meter die juist registreert in de normale
Omstandigheden prima.
In het rapport werden verschillende types slimme meters getest, sommige waren wel goed. Je begint over extra klauwen met geld, maar ben je uberhaubt op de hoogte van het prijsverschil tussen die types?
Volgens mij zijn die slimme meters juist duur:
-oude draaischijfmeters worden vervroegd vervangen/afgeschreven
-kinderziekten van slimme meter kosten ook geld. Sommige verdachte slimme Elektra meters zijn al weer vervangen


.....nooit voorkomende situaties. Leg jij die 5000 euro er dan even bij?
viewtopic.php?f=51&t=165571

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Slimme meter nog steeds onbetrouwbaar?

Ongelezen bericht door bprosman »

in sommige omstandigheden,
Heb je ook gelezen welke ? :wink:

Gesloten