LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Regionale Energieveiling: geen contactmogelijkheid

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Judith18
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2018 09:14

Regionale Energieveiling: geen contactmogelijkheid

Ongelezen bericht door Judith18 »

Ik heb vorige week telefonisch een nieuwe overeenkomst afgesloten voor energielevering via Regionale Energieveiling, maar kan op geen enkele manier meer met hen in contact komen. Telefoonnummer is 'niet in dienst' en e-mail wordt gebouncet.
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?

NicoKr
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2018 10:29

Re: Regionale Energieveiling: geen contactmogelijkheid

Ongelezen bericht door NicoKr »

Mij overkwam gisteren hetzelfde. De man bleef maar aandringen dat ze een onafhankelijke partij zijn en hij mij alleen een overzicht wilde sturen. Vervolgens kreeg ik ook een bevestiging van een overeenkomst waar ik het dus absoluut niet mee eens was.

Vervolgens heb ik de EON gebeld (0402577600) en hen dit probleem voorgelegd, waren zij ook niet van gediend. Mocht het contract doorkomen dan gingen zij die direct voor mij weer opzeggen. Ook heb ik het telefoonnummer van Energieveiling zelf gekregen (0853038230). Hen geïrriteerd opgebeld en werd het voor me opgelost zeiden ze.

Jennifer Schroeders
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2018 21:43

Re: Regionale Energieveiling: geen contactmogelijkheid

Ongelezen bericht door Jennifer Schroeders »

Vandaag hetzekfde meegemaakt. Onder enige dwang op de bevestigings knop in de mail gedrukt. Dit zou alleen zijn om mijn gegevens te controleren. Vervolgens krijg ik een bevestiging van een contract.
Kan nergens vinden hoe ik kan ontbinden Telefoon nummer is niet meer ingebruik.

Anita de Keijzer
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2018 08:44

Re: Regionale Energieveiling: geen contactmogelijkheid

Ongelezen bericht door Anita de Keijzer »

Ik ben op 13 februari gebeld door Regionale Energieveiling met de mededeling dat ik als ZZP'er gebruik kon maken van een goedkoper, zakelijk energietarief. Tijdens het gesprek werden er allerlei berekeningen gedaan en kwam naar voren dat E.on het goedkoopst zou uitpakken, dit zou mij zo'n E 250,00 op jaarbasis schelen. Ik kreeg vervolgens per e-mail een contract toegestuurd, terwijl ik de betreffende meneer nog steeds aan de lijn had. Ik moest op een button klikken om akkoord te gaan met het aanbod. Nadat ik in een later stadium contact heb opgenomen met de bank, bleek dat je hiermee een machtiging hebt afgegeven voor automatische incasso. Normaal gesproken heb je nog 14 dagen de tijd om terug te komen op je beslissing, maar omdat dit een zakelijke overeenkomst betreft, zit je er helaas meteen aan vast...

Nadat ik de telefoon had neergelegd, besloot ik dat ik toch wel graag mijn beslissing ongedaan wilde maken. Toen kwam ik er dus inderdaad achter dat Regionale Energieveiling zowel telefonisch als per e-mail niet bereikbaar was. De e-mail gaf een foutmelding en het telefoonnummer bleek buiten dienst. Bij een zoekactie op internet bleek er ook geen website te zijn, ik vond alleen enkele reacties op Facebook van mensen die ook gebeld waren en ook wat argwaan hadden. Toen heb ik contact gezocht met E.on. Dat verliep wat moeizaam, telefonisch hadden ze eerst storing en de mail die ik vervolgens heb gestuurd is nog steeds niet beantwoord, op de ontvangstbevestiging na. Uiteindelijk heb ik vervolgens wel meerdere keren een medewerker van E.on aan de lijn gehad, maar zij waren niet bekend met Regionale Energieveiling en hebben tot op heden ook nog geen contract door gekregen. Naar verwachting gaat dit ook niet meer gebeuren, want volgens een medewerker die ik sprak gebeurd zoiets meestal binnen twee dagen en krijg je sowieso nog een ontvangstbevestiging per e-mail van E.on zelf. Ik vermoed dat E.on helemaal niet betrokken wordt bij de contracten, maar dat alleen hun naam gebruikt wordt. Het is bijvoorbeeld heel typisch dat ik een contract heb gekregen voor 5 jaar vast, terwijl ZZp'ers volgens de website van E.on maximaal 3 jaar vast kunnen zetten.
Ik kreeg ook de vraag om het contract met het bijbehorende verhaal van wat er gebeurd was door te sturen per e-mail naar E.on zakelijk. Ook hier heb ik behalve een ontvangstbevestiging helaas nog steeds geen antwoord op gehad. Maar ik hoop echt dat E.on dit wel nader gaat onderzoeken.

Voor de zekerheid heb ik dus ook nog contact opgenomen met de bank en zij hebben mij uitgelegd dat ik zonder het op dat moment te beseffen, dus een automatische incasso had afgegeven. Dat was voor mij het moment om aangifte te doen bij de politie. Er zijn al meerdere aangiftes tegen Regionale Energieveiling gedaan bij de politie.

Anita de Keijzer
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2018 08:44

Re: Regionale Energieveiling: geen contactmogelijkheid

Ongelezen bericht door Anita de Keijzer »

Inmiddels heb ik een e-mailbevestiging gekregen van E.on dat mijn contract in zou gaan per 1 mei. Zij noemen daarin Synnion BV als tussenpersoon. Deze naam hoor ik nu voor het eerst, maar dit is wel de partij waarnaar verwezen wordt voor vragen en/of klachten... Als ik ze probeer te bellen, kan ik een voicemailbericht achter laten, dus daar kom ik ook niet direct verder mee...

Ik heb uiteraard maar weer contact gezocht met E.on en zij hebben mij nu de toezegging gedaan het contract alsnog te ontbinden. Ik krijg hier per e-mail een bevestiging van. En de medewerker die ik heb gesproken, heeft ook de toezegging gedaan dat E.on dit nader uit gaat zoeken, omdat dit niet de wijze is waarop E.on nieuwe klanten wil werven.

NicoKr
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2018 10:29

Re: Regionale Energieveiling: geen contactmogelijkheid

Ongelezen bericht door NicoKr »

Na meerdere malen met de tussenpartij Synnion gebeld te hebben (0853038230) werd eindelijk de telefoon opgenomen en uitgelegd dat ik niet gediend was van de manier van zaken. Ook heb ik de EON hierover meerdere malen gebeld en was ik niet de eerste die dit overkomen was. Ze gingen er werk van maken zeiden ze. Maar uiteindelijk heb ik het telefoonnummer van Regionale Energie zelf weten te bemachtigen (0502113820) en hen dringend verzocht het contract direct te ontbinden. De betreffende collega die hierover ging was niet aanwezig, maar zou ik z.s.m. teruggebeld worden.

Lady1234
Berichten: 27100
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Regionale Energieveiling: geen contactmogelijkheid

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom gaat men eigenlijk op die telefonische aanbiedingen in? Gewoon gesprek beëindigen met nee dank u, geen interesse.

Knoflooksausje
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2017 17:14

Re: Regionale Energieveiling: geen contactmogelijkheid

Ongelezen bericht door Knoflooksausje »

Ook ik ben hier ingeluisd. Super dom achteraf, maar hier leer je van...

Ga gelijk contact opnemen met Eneco en Essent over deze praktijken, om ervoor te zorgen dat dit opgelost kan worden. Ook bank maar bellen en aangifte doen. [Tekst verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 07 feb 2019 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dode link en gebrek aan onderbouwing

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Regionale Energieveiling: geen contactmogelijkheid

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat is weer apart, in een korte tijd verschillende nieuwe forumleden die exact hetzelfde meemaken? Nico en Anita, zijn jullie niet toevallig dezelfde persoon?
Hoe vaak moet er nog gezegd worden dat een ongevraagde verkoper 1 doel heeft: zijn inkomen. Er word niets verkocht om een ander te laten besparen. Als ze echt goedkoper waren had u wel voor deze partij gekozen toen u de laatste keer zou overstappen.

Voor consumenten geldt gelukkig een herroepingstermijn. Maak daar gebruik van en leer nooit ergens direct ja tegen te zeggen. En geef sowieso nooit prive gegevens aan een onbekend bedrijf.

Knoflooksausje
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2017 17:14

Re: Regionale Energieveiling: geen contactmogelijkheid

Ongelezen bericht door Knoflooksausje »

Heb contact gehad met energiemaatschappij waarbij ik heb overgestapt. Blijkt allemaal goed te zijn gegaan. Bedrijf die het deed bleek tijdelijk te zijn. Alles wordt opgelost!

Lady1234
Berichten: 27100
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Regionale Energieveiling: geen contactmogelijkheid

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Knoflooksausje schreef:Ook ik ben hier ingeluisd. Super dom achteraf, maar hier leer je van...

Ga gelijk contact opnemen met Eneco en Essent over deze praktijken, om ervoor te zorgen dat dit opgelost kan worden. Ook bank maar bellen en aangifte doen. [Tekst verwijderd]
Waar wilt u dan aangifte van doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 07 feb 2019 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dode link en gebrek aan onderbouwing

Helena63
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2018 19:23

Re: Regionale Energieveiling: geen contactmogelijkheid

Ongelezen bericht door Helena63 »

Ik heb een ander geval meegemaakt met Synnion.. ten tijden van het einde van mijn contract bij Budget Energie werden we steeds benaderd door verschillende partijen voor een nieuw contract...
Eén van deze partijen (Synnion blijkt nu) had mijn man een mail gestuurd met een aanbieding, die we konden bekijken. Hiervoor werden we helemaal suf gebeld, want we keken steeds maar niet op de aanbieding volgens hen.
Daarvoor moesten we op een link klikken om deze te kunnen zien. Direct was duidelijk dat het geen scherpe aanbieding was, dus niet meer verder naar gekeken.
Blijken we opeens overgestapt te zijn naar de NLE (die eerder onze leverancier was) voor een termijn van 5 jaar en een hoger maandbedrag. Dit zag ik pas op de afschriften van mijn man. Nooit een contract ondertekend, gezien of in optie genomen.
Hadden we het contract op de mail van mijn man gehad, dan hadden we hem kunnen annuleren binnen de wettelijke termijn.
Na telefonisch contact met de NLE bleek Synnion een vals emailadres te hebben aangemaakt, waarop dat contract verzonden was.
Gelukkig kon de NLE zien, dat we een ander email adres gebruiken, dus de zaak is meteen opgelost met een mail, waarin staat dat ik gebruik kan maken van het herroepingsrecht. Tot zover keurig van de NLE! Blijkbaar was ik niet de eerste met een dergelijk probleem, want binnen een uur had ik deze binnen!

Blijf ik nog wel zitten in mijn maag met het feit dat zo'n partij als Synnion inzage heeft in mijn gegevens: banknummer, adres, emailadres , telefoonnummer en de termijn van een afgesloten contract... en commissie opstrijkt bij energiebedrijven voor niet afgesloten contracten.. en eigenlijk dus gewoon fraudeert met mijn gegevens. Ik snap niet dat dit ongestraft blijft....

Gesloten