Ikwilvanmijnautoaf.nl

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
peteroo

Re: Ikwilvanmijnautoaf.nl

Ongelezen bericht door peteroo » 13 dec 2016 10:13

Als u de e-mail nog in bezit hebt moet dat verschil in beoordeling wel aan te tonen zijn.

Riendert

Ongelezen bericht door Riendert » 14 mei 2017 20:17

Een paar weken geleden wilde ik mijn auto verkopen en besloot ik mijn kenteken in te voeren op de website ikwilvanmijnautoaf.nl. Had ik maar eerst de reviews gelezen, dan hadden ik het nooit gedaan. Zodra ik mijn auto had aangeboden werd ik gebeld. Direct werd er een koper gezocht en daarmee onderhandeld. De prijs waar we op uitkwamen was €2.350,- Dat was niet ruim, maar redelijk. Met dat bedrag in mijn hoofd ging ik op zoek naar een nieuwe auto. Ik had €6000,- gespaard en kon dus een nieuwe auto kopen van €8.350,- euro. De prijs die ik met ikwilvanmijnautoaf.nl had afgesproken stond namelijk vast had ik begrepen. Ik had namelijk eerlijk antwoord gegeven op alle vragen over de staat van mijn auto. Voordeel vond ik dat ik kon bieden op elke auto en niet hoe ge er in te ruilen. Bij inruil had ik wel tegen de €3000,- gekregen maar moest ik natuurlijk wel de volprijs betalen voor de nieuwe auto. Ik heb nu €450,- van de prijs van mijn nieuwe auto af gekregen. De koop was rond! Ik moest alleen nog wachten tot mijn oude auto werd opgehaald, daarna zou ik mijn nieuwe auto ophalen. De mannen van het autobedrijf kwamen langs. Met één van hen maakte ik een proefrit. Hij was erg tevreden. Na de proefrit moest ik de motorkap opendoen. Hij vond dat de motor wat onregelmatig liep. Ook hoorde hij ergens lucht ontsnappen bij het gasgeven. Zo zal er altijd wel iets te vinden zijn bij een oude auto. Hij was echt op zoek. De auto reed verder prima zoals ik had aangegeven. Toen vertelde hij dat hij maar €1.800,- wilde betalen!! Ik moest van de auto af en kon hem niet meer inruilen. Ik had immers al een nieuwe auto gekocht. Kortom: met de rug tegen de muur gezet. Ik heb er nog €2000,- voor weten te krijgen, maar voelde me natuurlijk wel genaaid. De prijs was al vastgesteld op basis van mijn antwoorden over de staat. En die werden door de koper bevestigd!! Toen ik contact opnam met ikwilvanmijnautoaf.nl zouden ze contact opnemen met de koper en mij terugbellen. Dat is nu ruim een week geleden en nog steeds niets gehoord! Mijn boodschap aan iedereen is: verkoop je auto op een and er een manier en niet via ikwilvanmijnautoaf.nl. De prijs die je telefonisch met elkaar afspreekt is dus totaal geen afspraak. De koper sowieso op zoek naar IETS en betaald niet de afgesproken prijs. Als je daarna een klacht indient word je met een kluitje het riet ingestuurd!

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 14 mei 2017 23:17

Riendert schreef:De prijs waar we op uitkwamen was €2.350,- Dat was niet ruim, maar redelijk. Met dat bedrag in mijn hoofd ging ik op zoek naar een nieuwe auto. Ik had €6000,- gespaard en kon dus een nieuwe auto kopen van €8.350,- euro. De prijs die ik met ikwilvanmijnautoaf.nl had afgesproken stond namelijk vast had ik begrepen. Ik had namelijk eerlijk antwoord gegeven op alle vragen over de staat van mijn auto. Voordeel vond ik dat ik kon bieden op elke auto en niet hoe ge er in te ruilen. Bij inruil had ik wel tegen de €3000,- gekregen maar moest ik natuurlijk wel de volprijs betalen voor de nieuwe auto. Ik heb nu €450,- van de prijs van mijn nieuwe auto af gekregen.
Dus je zou als je de auto wel had ingeruild €3000 van de prijs van de nieuwe auto afkrijgen. Toch kies je ervoor de oude auto voor €650 minder te verkopen (€2350) zodat je €450 "korting" kan afdingen op de nieuwe auto? Zelfs als ze je die €2350 hadden gegeven had je jezelf dus al €200 door de neus geboord. :shock:

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 14 mei 2017 23:39

En aangezien dat deze topic al sinds 2008 loopt heeft waarschuwen dus geen enkele zin. Zolang mensen eerst doen en dan pas kijken blijven dit soort voorbeelden komen.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb » 15 mei 2017 07:18

Riendert schreef:Een paar weken geleden wilde ik mijn auto verkopen en besloot ik mijn kenteken in te voeren op de website ikwilvanmijnautoaf.nl. Had ik maar eerst de reviews gelezen, dan hadden ik het nooit gedaan. Zodra ik mijn auto had aangeboden werd ik gebeld. Direct werd er een koper gezocht en daarmee onderhandeld. De prijs waar we op uitkwamen was €2.350,- Dat was niet ruim, maar redelijk. Met dat bedrag in mijn hoofd ging ik op zoek naar een nieuwe auto. Ik had €6000,- gespaard en kon dus een nieuwe auto kopen van €8.350,- euro. De prijs die ik met ikwilvanmijnautoaf.nl had afgesproken stond namelijk vast had ik begrepen. Ik had namelijk eerlijk antwoord gegeven op alle vragen over de staat van mijn auto. Voordeel vond ik dat ik kon bieden op elke auto en niet hoe ge er in te ruilen. Bij inruil had ik wel tegen de €3000,- gekregen maar moest ik natuurlijk wel de volprijs betalen voor de nieuwe auto. Ik heb nu €450,- van de prijs van mijn nieuwe auto af gekregen. De koop was rond! Ik moest alleen nog wachten tot mijn oude auto werd opgehaald, daarna zou ik mijn nieuwe auto ophalen. De mannen van het autobedrijf kwamen langs. Met één van hen maakte ik een proefrit. Hij was erg tevreden. Na de proefrit moest ik de motorkap opendoen. Hij vond dat de motor wat onregelmatig liep. Ook hoorde hij ergens lucht ontsnappen bij het gasgeven. Zo zal er altijd wel iets te vinden zijn bij een oude auto. Hij was echt op zoek. De auto reed verder prima zoals ik had aangegeven. Toen vertelde hij dat hij maar €1.800,- wilde betalen!! Ik moest van de auto af en kon hem niet meer inruilen. Ik had immers al een nieuwe auto gekocht. Kortom: met de rug tegen de muur gezet. Ik heb er nog €2000,- voor weten te krijgen, maar voelde me natuurlijk wel genaaid. De prijs was al vastgesteld op basis van mijn antwoorden over de staat. En die werden door de koper bevestigd!! Toen ik contact opnam met ikwilvanmijnautoaf.nl zouden ze contact opnemen met de koper en mij terugbellen. Dat is nu ruim een week geleden en nog steeds niets gehoord! Mijn boodschap aan iedereen is: verkoop je auto op een and er een manier en niet via ikwilvanmijnautoaf.nl. De prijs die je telefonisch met elkaar afspreekt is dus totaal geen afspraak. De koper sowieso op zoek naar IETS en betaald niet de afgesproken prijs. Als je daarna een klacht indient word je met een kluitje het riet ingestuurd!
Je gaat akkoord met een lagere prijs en achteraf ga je dan lopen klagen bij "ikwilvanmijnautoaf.nl"... Tja.....

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 15 mei 2017 10:45

Als ze gebreken vinden die niet opgegeven zijn mogen ze bij bewijsbare problemen minder geld geven.
Dus hoe eerlijk ben je.
Slimmer is eerst auto verkopen, en als geld binnen is tijdelijk bij voordelige verhuurder zoals Borent een Aygo met reclame voordelig aanbied, naast de dag ook week prijzen.
Dan kun je die gewoon inleveren zodra de nieuwe afgeleverd word.

Enkele dagen tot weken huren is goedkoper dan dit risico.
Verder kun je gelijk bellen als je twijfels hebt over het lagere bod.
Dan gaat IWVMAA onderhandelen met deze handelaar, die wil dit inkoop kanaal niet kwijt en sta je sterker.

Eerst verkopen en geld vangen en dan pas andere kopen is dus veiliger.
Als de inkoper iets vind, het kan altijd krijg je minder.
Ook beetje steenslag en vol met krassen en parkeer deuken in zijkant, dan koop ik hem ook niet.
Rondom diverse gebruikssporen is daarom een veilig tekst en zie foto... en bij duidelijke foto van schone auto kunnen ze daar niets over zeggen!

Ja, handel probeerde het vrijwel altijd maar hoe je tekst is bepaald of ze er iets af kregen!

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn » 15 mei 2017 11:06

Ook beetje steenslag en vol met krassen en parkeer deuken in zijkant, dan koop ik hem ook niet.

Je bedoeld dus als zij totallos is, Nee zou ik het ook niet doen. :?

Riendert

Ongelezen bericht door Riendert » 15 mei 2017 20:13

Julie4444, je hebt gelijk. Ik hoopte ook meer van de prijs (van de nieuwe auto) af te krijgen. Bovendien kun je niet overal je auto inruilen. Het leek me prettig dat ik gewoon rond kon kijken en bieden! Ik had inderdaad beter eerst ervaringen kunnen lezen voordat ik mijn auto inschrijf bij ikwilvanmijnautoaf.nl. En sylvesterb, Ja, ik moest op dat moment van de auto af, dus ben met een lagere prijs akkoord gegaan. Ik neem ikwilvanmijnautoaf.nl kwalijk dat ze mij doen voorkomen dat de auto verkocht is voor een vaste prijs en mij niet op de hoogte hebben gebracht van het feit dat er over de afgesproken prijs nogmaals onderhandeld kan worden. En stofzuigertje, je hebt gelijk, wettelijk hebben ze het natuurlijk wel afgedekt. Vind het alleen niet netjes dat ze doen voorkomen alsof de afgesproken prijs vast staat. Ik had me natuurlijk eerst moeten inlezen. Mijn stomme fout. Nogmaals: blijf het raar vinden dat je een prijs afspreekt op basis van vragen over de auto. Die heb ik eerlijk beantwoord en op basis daarvan werd de prijs afgesproken. Toen ik al een nieuwe auto had gekocht moest ik wel van mijn auto af. Ik heb het gevoel dat daar misbruik van is gemaakt. Dank voor jullie reacties!

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth » 15 mei 2017 20:44

Dit haal ik dus van de site van Ikwilvanmijnautoaf:
"Binnen 1 dag de waarde bepaald
Via ikwilvanmijautoaf.nl bepaal je de waarde snel en gemakkelijk binnen 1 dag. Je auto wordt gratis getaxeerd door RDW erkende dealers. Zij laten via de online autoveiling weten hoeveel zij op dit moment voor je auto willen geven. Hierbij bieden zij tegen elkaar op, wat voor jou waardebepaling positief kan uitvallen. Binnen een dag ontvang je het bod. Deze ontvang je via e-mail of via de telefoon. Bij vragen of opmerkingen over de ontvangen waarde staan medewerkers 7 dagen in de week voor je klaar. Deze persoonlijke service zorgt ervoor dat je direct weet waar je aan toe bent, zonder verplichtingen. Sinds 2006 zijn er op deze manier via ikwilvanmijnautoaf.nl al duizenden auto’s getaxeerd."

Overigens heb ik dit ook eens gedaan, gewoon om te kijken wat ze voor mijn auto zouden geven. Ik kreeg een mail met een bedrag erin, waarna werd uitgelegd dat dit bedrag mijn geen rechten geeft en dat er bij een mogelijke taxatie van de prijs afgeweken kan worden. M.a.w., als er gelogen is over de staat van de auto, dan kan men alsnog een prijs bieden die wel bij de auto past.

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo » 17 mei 2017 12:41

De autohandel is er nu eenmaal een van belazeren en belazerd worden. Zeker oudere auto's worden meestal opgeruimd omdat er een serieus euvel is cq 'zit aan te komen' en handelaren/garagisten weten dat uiteraard. Handelaren belazeren soms de klant en klanten belazeren soms de handelaar.

Quark

Ongelezen bericht door Quark » 17 mei 2017 16:18

Riendert schreef:Een paar weken geleden wilde ik mijn auto verkopen en besloot ik mijn kenteken in te voeren op de website ikwilvanmijnautoaf.nl. Had ik maar eerst de reviews gelezen, dan hadden ik het nooit gedaan. Zodra ik mijn auto had aangeboden werd ik gebeld. Direct werd er een koper gezocht en daarmee onderhandeld. De prijs waar we op uitkwamen was €2.350,- Dat was niet ruim, maar redelijk. Met dat bedrag in mijn hoofd ging ik op zoek naar een nieuwe auto. Ik had €6000,- gespaard en kon dus een nieuwe auto kopen van €8.350,- euro. De prijs die ik met ikwilvanmijnautoaf.nl had afgesproken stond namelijk vast had ik begrepen. Ik had namelijk eerlijk antwoord gegeven op alle vragen over de staat van mijn auto. Voordeel vond ik dat ik kon bieden op elke auto en niet hoe ge er in te ruilen. Bij inruil had ik wel tegen de €3000,- gekregen maar moest ik natuurlijk wel de volprijs betalen voor de nieuwe auto. Ik heb nu €450,- van de prijs van mijn nieuwe auto af gekregen. De koop was rond! Ik moest alleen nog wachten tot mijn oude auto werd opgehaald, daarna zou ik mijn nieuwe auto ophalen. De mannen van het autobedrijf kwamen langs. Met één van hen maakte ik een proefrit. Hij was erg tevreden. Na de proefrit moest ik de motorkap opendoen. Hij vond dat de motor wat onregelmatig liep. Ook hoorde hij ergens lucht ontsnappen bij het gasgeven. Zo zal er altijd wel iets te vinden zijn bij een oude auto. Hij was echt op zoek. De auto reed verder prima zoals ik had aangegeven. Toen vertelde hij dat hij maar €1.800,- wilde betalen!! Ik moest van de auto af en kon hem niet meer inruilen. Ik had immers al een nieuwe auto gekocht. Kortom: met de rug tegen de muur gezet. Ik heb er nog €2000,- voor weten te krijgen, maar voelde me natuurlijk wel genaaid. De prijs was al vastgesteld op basis van mijn antwoorden over de staat. En die werden door de koper bevestigd!! Toen ik contact opnam met ikwilvanmijnautoaf.nl zouden ze contact opnemen met de koper en mij terugbellen. Dat is nu ruim een week geleden en nog steeds niets gehoord! Mijn boodschap aan iedereen is: verkoop je auto op een and er een manier en niet via ikwilvanmijnautoaf.nl. De prijs die je telefonisch met elkaar afspreekt is dus totaal geen afspraak. De koper sowieso op zoek naar IETS en betaald niet de afgesproken prijs. Als je daarna een klacht indient word je met een kluitje het riet ingestuurd!
Kwestie van de beer verkopen voor hij geschoten is.

Jakobs62

Ongelezen bericht door Jakobs62 » 27 mei 2017 23:25

Hallo,ook ik dreig slachtoffer te worden van "ikwilvanmijnautoaf"
Ik gaf mijn Mercedes S500 op voor verkoop maar heb nooit geen "verkoopbevestiging" via de e-mail aangeklikt!
Ik heb enkel mijn e-mailadres bevestigd!
De verkoop ging niet door en nadat de koper had geopperd hem ook wel te willen ophalen,liet ik hem de auto voor bijna de helft van de prijs!
Naderhand had de koper geen tijd in het weekend,en ik geen tijd in de week(werk van huis)
door deze patstelling leek mij het beste om elk ons eigen weg te gaan en de koop niet door te laten gaan!
Echter komt plotsklaps "ikwilvanmijnautoaf" in actie via werknemer 28 denk ik(heb alle namen al gehad)
Koop moet doorgaan en ik moet het oplossen of betalen,en om het verkapte dreigen enige kracht bij te zetten
opperde de steeds norsere dame dat er ook nog wel een andere koper kon worden gezocht,en ik daar geen enkele
inbreng of recht van spreken heb!
Echter: buiten de verkoopovereenkomstlink die ik niet heb aangeklikt heb ik WEL alle telefoongesprekken met zowel
"ikwilvanmijnautoaf" als ook de gesprekken met de opkoper opgenomen(met datum en exacte tijd)
IK wil deze graag ter beschikking stellen aan RADAR en justitie om deze site onmiddellijk van internet te halen.
Dit moet toch echt aangepakt worden,ook door Justitie!!

CheyenneBos

Ongelezen bericht door CheyenneBos » 03 jul 2017 21:37

Wilde de auto verkopen via Ikwilvanmijnautoaf.nl. Werd gebeld toen ja zei was de auto verkocht. Ik reageer daarop wacht even de auto staat niet op mijn naam dus ik kan hem niet verkopen, het antwoord: als uw vriend zegt dat die verkocht moet worden is het geen probleem. Ik wil de verkoop annuleren want me vriend was het er niet mee eens en hij staat niet op mijn naam moet ik €300 betalen.. hoe kan ik een auto verkopen die niet op mijn naam staat?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 04 jul 2017 19:19