LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verbruik digitale meter

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: verbruik digitale meter

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:In de uitzending was toch een echtpaar, waar de meter tot 2x toe werd vervangen, waarna verbruik pas weer op de oude waarde was.
En er was iemand die 430,- euro terugkreeg, al kostte dat hem 100 uur aan administratieve rompslomp. Wellicht is niet iedereen even vasthoudend en komen netbeheerders er mee weg.
Wellicht, was toch.
Zie vooral heel veel rookgordijn, maar nergens het bewijs dat er echt iets aan de hand is. Moet een koud kunstje zijn, zeker met zoveel klachten en aandacht.

16again
Berichten: 16082
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: verbruik digitale meter

Ongelezen bericht door 16again »

Het rapport van Universiteit Twente is m.i. onomstotelijk bewijs dat sommige geteste meters niet deugen.
Die metingen herhalen is een koud kunstje.

Het 5000,- euro terug verhaal, en het echtpaar uit laatste uitzending zijn m.i. praktijkgevallen waar slimme meter verkeerde waarden registreert.

Als je ergens vraagtekens bij moet plaatsen, dan is het wel hoe netbeheerders hier mee om gaan.
LianderNL schreef:De uitzending ging over extreme omstandigheden die niemand in een eigen woning na kon bootsen.
Alsof niemand in zijn woning dimmers en LED lampen gebruikt. Dat waren immers de "extreme omstandigheden " waarbij sommige meters fors de fout in gingen.

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: verbruik digitale meter

Ongelezen bericht door angel1978 »

Doe het nu eens.. ipv van alles te suggereren. Laat een praktijksituatie zien ( dus echt in een woning met normale omstandigheden ) en toon aan dat het fout gaat..
Geen labsituatie, geen testongeving maar gewoon een echte. Met al die foute meters moet dat een koud kunstje zijn.

Niets van dat alles.

16again
Berichten: 16082
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: verbruik digitale meter

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:Doe het nu eens.. ipv van alles te suggereren. Laat een praktijksituatie zien ( dus echt in een woning met normale omstandigheden ) en toon aan dat het fout gaat..
Gaat mij zelf niet lukken, want ik heb een draaischijf meter.
Die praktijk situatie is er al , de link stond al in dit topic, hier nogmaals
viewtopic.php?f=51&t=165571
Lees het nu eens !

HELANG
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2018 11:54

Re: verbruik digitale meter

Ongelezen bericht door HELANG »

Kortom als ik de verhalen zo een paar dagen volg.
Ik zou dus een slimme meter kunnen laten plaatsen met de vraag of ze de juiste lengte schroefdraad gebruiken? Is dan het probleem opgelost of moet ik meer zaken denken.?

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: verbruik digitale meter

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
angel1978 schreef:Doe het nu eens.. ipv van alles te suggereren. Laat een praktijksituatie zien ( dus echt in een woning met normale omstandigheden ) en toon aan dat het fout gaat..
Gaat mij zelf niet lukken, want ik heb een draaischijf meter.
Die praktijk situatie is er al , de link stond al in dit topic, hier nogmaals
viewtopic.php?f=51&t=165571
Lees het nu eens !

Er ging een meter kapot en deze is vervangen. Dat was niet de vraag.

16again
Berichten: 16082
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: verbruik digitale meter

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:Er ging een meter kapot en deze is vervangen. Dat was niet de vraag.
In aangehaald verhaal zijn met hoop moeite en domotica apparatuur meetfouten aangetoond, waarna 5000 euro teveel betaald geld terug werd ontvangen.
Dat kun je een "kapotte meter" noemen, maar dan zijn alle meters van onderstaande types "kapot."
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... uik-meten/

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: verbruik digitale meter

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
angel1978 schreef:Er ging een meter kapot en deze is vervangen. Dat was niet de vraag.
In aangehaald verhaal zijn met hoop moeite en domotica apparatuur meetfouten aangetoond, waarna 5000 euro teveel betaald geld terug werd ontvangen.
Dat kun je een "kapotte meter" noemen, maar dan zijn alle meters van onderstaande types "kapot."
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... uik-meten/
Nee dus, blijkbaar lees je zelf niet.

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: verbruik digitale meter

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
angel1978 schreef:Er ging een meter kapot en deze is vervangen. Dat was niet de vraag.
In aangehaald verhaal zijn met hoop moeite en domotica apparatuur meetfouten aangetoond, waarna 5000 euro teveel betaald geld terug werd ontvangen.
Dat kun je een "kapotte meter" noemen, maar dan zijn alle meters van onderstaande types "kapot."
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... uik-meten/
Je blijft dit nog steeds ten onrechte aan elkaar koppelen.

16again
Berichten: 16082
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: verbruik digitale meter

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:Nee dus, blijkbaar lees je zelf niet.

Wat lees ik dan niet?
Moneyman schreef:
16again schreef:
angel1978 schreef:Er ging een meter kapot en deze is vervangen. Dat was niet de vraag.
In aangehaald verhaal zijn met hoop moeite en domotica apparatuur meetfouten aangetoond, waarna 5000 euro teveel betaald geld terug werd ontvangen.
Dat kun je een "kapotte meter" noemen, maar dan zijn alle meters van onderstaande types "kapot."
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... uik-meten/
Je blijft dit nog steeds ten onrechte aan elkaar koppelen.
Hoezo ten onrechte? Onderbouwing? Welke andere oorzaak zie ik over het hoofd?

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: verbruik digitale meter

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
Moneyman schreef:
16again schreef: In aangehaald verhaal zijn met hoop moeite en domotica apparatuur meetfouten aangetoond, waarna 5000 euro teveel betaald geld terug werd ontvangen.
Dat kun je een "kapotte meter" noemen, maar dan zijn alle meters van onderstaande types "kapot."
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... uik-meten/
Je blijft dit nog steeds ten onrechte aan elkaar koppelen.
Hoezo ten onrechte? Onderbouwing? Welke andere oorzaak zie ik over het hoofd?
Nog maar eens dan. Hoewel ik het al zo vaak heb aangegeven dat je het inmiddels zou kunnen herkennen.
Moneyman schreef:Nergens blijkt uit dat de afwijking in dat bewuste topic veroorzaakt werd door dezelfde fouten die in de bewuste testopstelling zijn geconstateerd. Er kan in dat topic gewoon simpelweg sprake zijn van een niet-werkend apparaat door een productiefout, technisch defect, whatever.

Het gaat hier om één concreet geval uit 2009/2010...

16again
Berichten: 16082
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: verbruik digitale meter

Ongelezen bericht door 16again »

Blijkbaar wil of kun je 1 + 1 niet optellen.
Herken je deze tekst ook nog?
Dat die slimme meters regelmatig de nodige kuren vertonen en een te hoog verbruik aangeven is genoegzaam bekend....... In al die gevallen is er dus gewoon sprake van een corrupte meter.

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: verbruik digitale meter

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:Blijkbaar wil of kun je 1 + 1 niet optellen.
Herken je deze tekst ook nog?
Dat die slimme meters regelmatig de nodige kuren vertonen en een te hoog verbruik aangeven is genoegzaam bekend....... In al die gevallen is er dus gewoon sprake van een corrupte meter.
Nee, met een quote zonder context, zonder naam van de schrijver en zonder link naar de bron kan ik inderdaad 1 en 1 niet optellen.

16again
Berichten: 16082
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: verbruik digitale meter

Ongelezen bericht door 16again »

@Moneyman,
Die tekst is van jezelf, staat in het "5000 euro" topic, en staat haaks op je huidige uitlatingen.

1+1
Zodra een tandarts of deurwaarder hier op forum post over eigen vakgebied, sla ik de inhoud in het algemeen hoger aan dan van gemiddelde forumbezoeker.

Deze Delftse ingenieur electrotechniek acht het vrijwel uitgesloten dat een slimme meter defect raakt, en daardoor teveel aan geeft. Een slimme meter bevat immers geen bewegende delen, en vrijwel de gehele electronica is digitaal.
En het rapport van TU Twente toont aan dat oude slimme/digitale meters ontwerpfouten bevatten, en hierdoor niet goed omgaan met sommige electrische verbruikers.
...do the math

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: verbruik digitale meter

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dit wordt wel vermoeiend..
Je bewijst weer niets, je maakt het zelfs niet aannemelijk.

16again
Berichten: 16082
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: verbruik digitale meter

Ongelezen bericht door 16again »

Laat ik de vraag dan omdraaien: Wat kan er stuk in een slimme meter , dat deze exemplarisch teveel gaat aangeven? Dat is namelijk jullie aanname, waar elke onderbouwing van ontbreekt.

En daarbij sluit je de ogen voor TU Twente rapport, waar sommige typen meters door de mand vallen. Gemeten afwijkingen zijn niet exemplarisch, maar gelden voor alle meters van dat type.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: verbruik digitale meter

Ongelezen bericht door bprosman »

En daarbij sluit je de ogen voor TU Twente rapport
Jij sluit je ogen dat deze omstandigheden bij (bijna) niemand thuis voorkomen.

16again
Berichten: 16082
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: verbruik digitale meter

Ongelezen bericht door 16again »

Wil je zeggen dat (bijna) niemand dimmers en LED lampen heeft?

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: verbruik digitale meter

Ongelezen bericht door angel1978 »

Bewijs gaat er dus weer niet komen.
Wat mij betreft kan het zo langzamerhand richting broodje aap verhaal.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: verbruik digitale meter

Ongelezen bericht door bprosman »

Wil je zeggen dat (bijna) niemand dimmers en LED lampen heeft?
Dat is te kort door de bocht, "een dimmer", de aansnijding moet op 135 graden zitten , zie pag. 48 en pag. 49. van het rapport.
https://ris.utwente.nl/ws/portalfiles/portal/6775801

https://www.netbeheernederland.nl/_uplo ... 0Meter.pdf

Gesloten