LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte bekeuringen gekregen, wat kan ik doen?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
DRIQUEZ.
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2018 10:27

Onterechte bekeuringen gekregen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door DRIQUEZ. »

Goede dag
Naar aanleiding van het volgende,
Ik loop tegen muren aan. Ik kreeg op 4 augustus 2017 in Scheveningen een parkeerboete omdat ik op een invalide parkeerplaats stond. Ik heb een internationale ontheffing gehandicapte parkeren en had deze kaart zichtbaar linksvoor voor de voorruit.
Bezwaar ingediend en ja hoor deze 370 euro boete werd terug gebracht naar 39 euro. Toch nog een bekeuring, volhardend dat mijn kaart niet zicht baar was. 23.00 uur in de avond notabene. Ik dacht **** it en betaalde deze 39 euro dit was inclusief 9 euro administratiekosten. Wat blijkt nu. Deze verbalisant heeft binnen 3 minuten rond 23.00 uur mij 2 bekeuring gegeven voor het zelfde feit. Reden deze verbalisant deed haar/zijn werk niet goed. Kijkt niet en schrijft dubbel. Nu is de 2e bekeuring welke wat later duidelijk werd opgelopen naar 564 euro. Foutje zou je denken, even een bellen en opgelost... Nee dus, ik kan weer bezwaar aantekenen en komt het voor de rechter. Ik voel mij in het nauw gedreven door justitie dus ik vorige week naar een advocaat om deze zaak uit handen te geven. Een advocaat is dus in deze zaken niet pro deo. Hiervoor krijg je nl geen toevoeging. Dus op zijn advies naar het juridisch loket in Rotterdam. Goed advies gehad en doorverwezen naar vraagwijzer want het juridisch loket kan/mag geen bezwaar schrijven voor mij dus doorverwezen nu naar vraagwijzer. Morgen een afspraak aldaar en ik hou m'n hart vast. Dit beroep moet nl voor 25 april ingediend zijn terwijl justitie met het grootste gemak zelf vertragingen creëert en zich zelf uitstel op handelen geeft. Dit is de rechtsgang in Nederland. Je bent aan de J.... Uitgeleverd. Ik iets verkeerd gedaan rechtelijke dwalingen en ik geen vakkundig juridische hulp voor het verweer te schrijven. Ik ben teleurgesteld in mijn Nederland.. Waar het recht ooit 'denk ik' heel gewoon was

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Onterechte bekeuringen gekregen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door yan »

U heeft helemaal geen advocaat nodig, dit kunt u ook prima zelf doen.
Het toegewezen bezwaar op de 1e bekeuring is voldoende.
Men mag niet 2x gestraft worden voor 1 overtreding, dus de 2e bekeuring is zowiezo onterecht.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onterechte bekeuringen gekregen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En het is vandaag de 17e, hebt u toch genoeg tijd om in bezwaar te gaan? Niet zo overdrijven met “ik ben teleurgesteld ......”, overal worden fouten gemaakt. Ook in de buitenlanden.

stofzuigertje

Re: Onterechte bekeuringen gekregen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

http://www.gehandicaptenparkeerkaart.nl ... Den%20Haag

U mag daar dus gratis staan, en de boete word geseponeerd... wel moeten ze goed kijken of de parkeerkaart niet achter de wisser of iets hoger op dashboard te vinden is.....
Ze hebben voor 23.00 uur daarom altijd een zaklamp van de baas......

Of het een NL of andere Invalide kaart is, elke invalide kaart is geldig.
Zal gewoon geseponeerd worden met het risico dat je de eerder betaalde ook moet terug ontvangen......

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Onterechte bekeuringen gekregen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

stofzuigertje schreef:http://www.gehandicaptenparkeerkaart.nl ... Den%20Haag

U mag daar dus gratis staan, en de boete word geseponeerd... wel moeten ze goed kijken of de parkeerkaart niet achter de wisser of iets hoger op dashboard te vinden is.....
Ze hebben voor 23.00 uur daarom altijd een zaklamp van de baas......

Of het een NL of andere Invalide kaart is, elke invalide kaart is geldig.
Zal gewoon geseponeerd worden met het risico dat je de eerder betaalde ook moet terug ontvangen......

De link die u aanhaalt geeft al aan dat op betaalde parkeerplaatsen betaald moet worden ook met gpk (gehandicapten parkeerkaart), Scheveningen is betaald parkeren op elke plek. De eerste bon is terecht verscheurd al snap ik daarvan de €39 niet die alsnog betaald zijn, maar ik neem aan dat daar een uitleg voor is gegeven bij toekennen bezwaar. De tweede bon is dus zeer waarschijnlijk voor het niet betalen van de parkeerkosten. Het is en blijft heel verwarrend en zeer irritant met een gpk, want je moet altijd eerst uitzoeken wat de regels in elke gemeente zijn. Hier is al een ander topic over, dit zou nl gewoon landelijk geregeld moeten worden!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Onterechte bekeuringen gekregen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:En het is vandaag de 17e, hebt u toch genoeg tijd om in bezwaar te gaan? Niet zo overdrijven met “ik ben teleurgesteld ......”, overal worden fouten gemaakt. Ook in de buitenlanden.



Draai het eens om, jij krijgt de prent......moet je horen hoe jij dan loopt te gillen. Leuk zal niemand dat namelijk vinden.,

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Onterechte bekeuringen gekregen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Brahms »

Vraag is dan ook nu: Heb je wel betaald voor het parkeren.
Dat moet immers altijd in Den Haag / Scheveningen.....

stofzuigertje

Re: Onterechte bekeuringen gekregen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Invalide op invalide plek gratis lees ik .... elders mag je ook staan maar dan betaal je wel.....

Ik begreep dat ze de invalide kaart niet gezien hadden en boete gaven.... maar in sommige mag je als invalide overal gratis staan maar in Den Haag niet.
Goed lezen!

Gesloten