LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanbieding Albert Heijn: opletten!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
mcmtgw
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2017 21:37

Aanbieding Albert Heijn: opletten!

Ongelezen bericht door mcmtgw »

Deze week (16-04-2018) scharrelkipfilet in de aanbieding bij Albert Heijn. Nou ja, om heel precies te zijn: dat geldt als je een bakje met één stuks kipfilet koopt. Als je 'n bakje koopt met dezelfde scharrelkipfilet, maar dan twee stuks in één bakje, dan geldt de aanbieding niet. Wat zou daarvan nu de bedoeling zijn? Nou, dat laat zich wel raden: dat je je vergist en denkt dat je gebruik maakt van de aanbieding maar ondertussen het volle pond betaalt. Want AH let wel op z'n eigen kleintjes. Ik vind dit grenzend aan bedrog. En ook nog extra vervuilend.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Aanbieding Albert Heijn: opletten!

Ongelezen bericht door Lowieze »

Het staat er toch echt duidelijk bij: Scharrelkipfilet 1 stuk voor 0,99 per 100 gram.
Natuurlijk geldt de aanbieding dan niet bij meerdere filets in één bakje.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Aanbieding Albert Heijn: opletten!

Ongelezen bericht door juliomariner »

kwestie van goed opletten, dat ze dit extra doen zodat mensen zich vergissen geloof ik niet in.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Aanbieding Albert Heijn: opletten!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De kip zelf zal het allemaal niet meer meekrijgen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Aanbieding Albert Heijn: opletten!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Stond ik nu bij de pomp met een actie, diesel tegen een actieprijs. Je snapt het al, ze hopen dat je de verkeerde slang pakt en er euro 95 in doet. Nu maar wachten op de sleper.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Aanbieding Albert Heijn: opletten!

Ongelezen bericht door juliomariner »

En nu maar hopen Neodutchio dat de wegenwacht komt en niet routemobile of omgekeerd. Je zou je er toch in kunnen vergissen

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Aanbieding Albert Heijn: opletten!

Ongelezen bericht door witte angora »

mcmtgw schreef:Deze week (16-04-2018) scharrelkipfilet in de aanbieding bij Albert Heijn. Nou ja, om heel precies te zijn: dat geldt als je een bakje met één stuks kipfilet koopt. Als je 'n bakje koopt met dezelfde scharrelkipfilet, maar dan twee stuks in één bakje, dan geldt de aanbieding niet. Wat zou daarvan nu de bedoeling zijn? Nou, dat laat zich wel raden: dat je je vergist en denkt dat je gebruik maakt van de aanbieding maar ondertussen het volle pond betaalt. Want AH let wel op z'n eigen kleintjes. Ik vind dit grenzend aan bedrog. En ook nog extra vervuilend.
Je wordt niet erg serieus genomen merk ik... Toch snap ik je punt precies. Doorgaans wordt met vlees de kiloprijs aangegeven, ook als het in de aanbieding is. En dan geldt de aanbiedingsprijs ongeacht het gewicht. Nu is het ineens anders. En het gekke is: de meeste mensen letten bij de kassa niet op, kijken ook niet op de bon. Dus die denken inderdaad de aanbieding gekocht te hebben, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is. Of het bewust zo gedaan is? Ik heb geen glazen bol...

Aan de andere kant is het wel zo: eindelijk hebben de alleenstaanden eens een voordeeltje. :wink:

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Aanbieding Albert Heijn: opletten!

Ongelezen bericht door Erthanax »

Waarschijnlijk was dat laatste de bedoeling van AH.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Aanbieding Albert Heijn: opletten!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik kijk altijd naar de prijs per kg of liter want soms zijn de grootverpakkingen ( die gevoelsmatig goedkoper zouden moeten zijn) duurder dan kleinere verpakkingen

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Aanbieding Albert Heijn: opletten!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die AH scharrelkip is trouwens erg goed. Zeer mals en veel steviger van structuur dan de nietscharrelkip.

stofzuigertje

Re: Aanbieding Albert Heijn: opletten!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Aanbieding? Mijn slager rekende altijd al veel minder per Kg.... dus hoeveel betaal je normaal dan?

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Aanbieding Albert Heijn: opletten!

Ongelezen bericht door JvandeW »

NeoDutchio schreef:Stond ik nu bij de pomp met een actie, diesel tegen een actieprijs. Je snapt het al, ze hopen dat je de verkeerde slang pakt en er euro 95 in doet. Nu maar wachten op de sleper.
Da's een rare analogie. De enige overeenkomst tussen diesel en euro 95 is dat ze beiden brandstof zijn. Dat terwijl de twee producten waarover de TS het in dit topic over heeft, veel meer overeenkomsten heeft dan alleen het feit dat ze beiden vlees zijn. Zo komt het vlees van hetzelfde soort dier, is het vlees ook van hetzelfde gedeelte van het dier en hebben de dieren onder vergelijkbare leefomstandigheden geleefd alvorens de slachting. De overeenkomst die ze niet delen, is het aantal stukken in de verpakking.

Om de analogie goed te houden: Alsof je bij het tankstation staat en er op het actiebord staat dat 1 liter diesel van € 1,399 nu € 0,99 kost, jij vervolgens 2 liter tankt en dan bij de kassa erachter komt dat je € 2,80 moet betalen in plaats van € 1,98, omdat de actie toch echt over 1 liter spreekt en niet over 2 liter.
Technisch gezien klopt het dan wel, maar toch is het vreemd dat je beter twee keer 1 liter of 1 stuk kipfilet had kunnen kopen tegen de actieprijs dan in een keer 2 liter of 2 stukken kipfilet voor het volle bedrag.

Blijkt toch weer dat je goed moet opletten en alles en iedereen moet controleren, terwijl jij eerder al eens had aangegeven dat dit een reden voor jou zou zijn om het land te verlaten. Misschien toch maar eens gaan bedenken of emigreren niet iets voor jou is.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Aanbieding Albert Heijn: opletten!

Ongelezen bericht door Lowieze »

JvandeW schreef:
NeoDutchio schreef:Stond ik nu bij de pomp met een actie, diesel tegen een actieprijs. Je snapt het al, ze hopen dat je de verkeerde slang pakt en er euro 95 in doet. Nu maar wachten op de sleper.
Da's een rare analogie. De enige overeenkomst tussen diesel en euro 95 is dat ze beiden brandstof zijn. Dat terwijl de twee producten waarover de TS het in dit topic over heeft, veel meer overeenkomsten heeft dan alleen het feit dat ze beiden vlees zijn. Zo komt het vlees van hetzelfde soort dier, is het vlees ook van hetzelfde gedeelte van het dier en hebben de dieren onder vergelijkbare leefomstandigheden geleefd alvorens de slachting. De overeenkomst die ze niet delen, is het aantal stukken in de verpakking.

Om de analogie goed te houden: Alsof je bij het tankstation staat en er op het actiebord staat dat 1 liter diesel van € 1,399 nu € 0,99 kost, jij vervolgens 2 liter tankt en dan bij de kassa erachter komt dat je € 2,80 moet betalen in plaats van € 1,98, omdat de actie toch echt over 1 liter spreekt en niet over 2 liter.
Technisch gezien klopt het dan wel, maar toch is het vreemd dat je beter twee keer 1 liter of 1 stuk kipfilet had kunnen kopen tegen de actieprijs dan in een keer 2 liter of 2 stukken kipfilet voor het volle bedrag.

Blijkt toch weer dat je goed moet opletten en alles en iedereen moet controleren, terwijl jij eerder al eens had aangegeven dat dit een reden voor jou zou zijn om het land te verlaten. Misschien toch maar eens gaan bedenken of emigreren niet iets voor jou is.
Het voorbeeld wat u geeft klopt ook niet helemaal. Het gaat hier om verpakte spullen.
Als een wasmiddel van 1 liter in de aanbieding is, is hetzelfde merk van 500 ml niet in de aanbieding. Hetzelfde met limonade van 1,5 liter, dan geldt de aanbieding niet voor hetzelfde merk van 1 liter.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Aanbieding Albert Heijn: opletten!

Ongelezen bericht door Revoked »

juliomariner schreef:Ik kijk altijd naar de prijs per kg of liter want soms zijn de grootverpakkingen ( die gevoelsmatig goedkoper zouden moeten zijn) duurder dan kleinere verpakkingen
Wat?! Verkopen ze de scharrelkip per liter tegenwoordig? Jemig....

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Aanbieding Albert Heijn: opletten!

Ongelezen bericht door juliomariner »

lezen is moeilijk blijkbaar

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Aanbieding Albert Heijn: opletten!

Ongelezen bericht door Revoked »

juliomariner schreef:lezen is moeilijk blijkbaar
Leesbril aanschaffen of basisschool overdoen?
Anyway, Stofzuigert legt het straks wel uit. Die heeft dit allemaal vast weleens meegemaakt, tijdens de cruise.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Aanbieding Albert Heijn: opletten!

Ongelezen bericht door JvandeW »

Lowieze schreef:
JvandeW schreef:
NeoDutchio schreef:Stond ik nu bij de pomp met een actie, diesel tegen een actieprijs. Je snapt het al, ze hopen dat je de verkeerde slang pakt en er euro 95 in doet. Nu maar wachten op de sleper.
Da's een rare analogie. De enige overeenkomst tussen diesel en euro 95 is dat ze beiden brandstof zijn. Dat terwijl de twee producten waarover de TS het in dit topic over heeft, veel meer overeenkomsten heeft dan alleen het feit dat ze beiden vlees zijn. Zo komt het vlees van hetzelfde soort dier, is het vlees ook van hetzelfde gedeelte van het dier en hebben de dieren onder vergelijkbare leefomstandigheden geleefd alvorens de slachting. De overeenkomst die ze niet delen, is het aantal stukken in de verpakking.

Om de analogie goed te houden: Alsof je bij het tankstation staat en er op het actiebord staat dat 1 liter diesel van € 1,399 nu € 0,99 kost, jij vervolgens 2 liter tankt en dan bij de kassa erachter komt dat je € 2,80 moet betalen in plaats van € 1,98, omdat de actie toch echt over 1 liter spreekt en niet over 2 liter.
Technisch gezien klopt het dan wel, maar toch is het vreemd dat je beter twee keer 1 liter of 1 stuk kipfilet had kunnen kopen tegen de actieprijs dan in een keer 2 liter of 2 stukken kipfilet voor het volle bedrag.

Blijkt toch weer dat je goed moet opletten en alles en iedereen moet controleren, terwijl jij eerder al eens had aangegeven dat dit een reden voor jou zou zijn om het land te verlaten. Misschien toch maar eens gaan bedenken of emigreren niet iets voor jou is.
Het voorbeeld wat u geeft klopt ook niet helemaal. Het gaat hier om verpakte spullen.
Als een wasmiddel van 1 liter in de aanbieding is, is hetzelfde merk van 500 ml niet in de aanbieding. Hetzelfde met limonade van 1,5 liter, dan geldt de aanbieding niet voor hetzelfde merk van 1 liter.
Verpakte spullen of niet, de analogie klopt nu tenminste wel.

Overigens kloppen jouw voorbeelden dan ook weer niet. In jouw voorbeelden ga je steeds uit van een kleinere hoeveelheid waarvoor de actie niet zou gelden en niet van een verdubbeling in de hoeveelheid waarvoor de actie niet zou gelden. Dus wel een actie op de 500ml en niet op de 1 liter wasmiddel die op de hoeveelheid na, verder identiek is, waardoor je voor minder geld 2 x een verpakking van 500ml kan kopen dan 1 keer een verpakking van 1 liter. Dat is en blijft een vreemde situatie.

Daardoor is het belachelijk maken door o.a. maar vooral NeoDutchio - met ook nog eens een foute analogie - geheel onterecht. Naar mijn mening vooral ook nog eens omdat het NeoDutchio was die eerder al eens zei dat hij niet in een land zou willen leven waar je alles en iedereen in twijfel moet trekken, maar nu weer eens doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je zelfs in twijfel moet trekken dat als 1 kipfilet in de aanbieding is, er geen aanbieding geldt op 2 kipfilets.
Revoked schreef:
juliomariner schreef:lezen is moeilijk blijkbaar
Leesbril aanschaffen of basisschool overdoen?
Ligt eraan of je het niet goed hebt kunnen zien of niet goed hebt kunnen begrijpen. Maar het belachelijk maken is in ieder geval onterecht.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Aanbieding Albert Heijn: opletten!

Ongelezen bericht door Lowieze »

@JvdW "Overigens kloppen jouw voorbeelden dan ook weer niet. In jouw voorbeelden ga je steeds uit van een kleinere hoeveelheid waarvoor de actie niet zou gelden en niet van een verdubbeling in de hoeveelheid waarvoor de actie niet zou gelden. Dus wel een actie op de 500ml en niet op de 1 liter wasmiddel die op de hoeveelheid na, verder identiek is, waardoor je voor minder geld 2 x een verpakking van 500ml kan kopen dan 1 keer een verpakking van 1 liter. Dat is en blijft een vreemde situatie."

Maar dat is nu juist de tactiek van reclame maken, de mens wil belazerd worden en er wordt en masse ingetrapt.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Aanbieding Albert Heijn: opletten!

Ongelezen bericht door JvandeW »

Lowieze schreef:@JvdW "Overigens kloppen jouw voorbeelden dan ook weer niet. In jouw voorbeelden ga je steeds uit van een kleinere hoeveelheid waarvoor de actie niet zou gelden en niet van een verdubbeling in de hoeveelheid waarvoor de actie niet zou gelden. Dus wel een actie op de 500ml en niet op de 1 liter wasmiddel die op de hoeveelheid na, verder identiek is, waardoor je voor minder geld 2 x een verpakking van 500ml kan kopen dan 1 keer een verpakking van 1 liter. Dat is en blijft een vreemde situatie."

Maar dat is nu juist de tactiek van reclame maken, de mens wil belazerd worden en er wordt en masse ingetrapt.
Het zou best wel eens kunnen dat AH dit inderdaad om die reden heeft gedaan (waarvan ik zelf denk van niet) maar dat maakt situatie eigenlijk nog kwalijker dan wanneer het een ongelukkige aanbieding is. Naast misbruik van onoplettende klanten, wordt de oplettende klant ook als het ware verplicht meer plastic vuilnis te creëren dan noodzakelijk door twee kipfilets te kopen in twee verpakkingen dan twee kipfilets te kopen in een verpakking.

Dus laten we hopen dat het een ongelukkige aanbieding is en niet een bedoelde. Als ik de TS zou zijn, zou ik een e-mail sturen naar AH en vragen waarom deze aanbieding zo is gemaakt en niet geldt op de verpakking met twee kipfilets.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Aanbieding Albert Heijn: opletten!

Ongelezen bericht door Lowieze »

JvandeW schreef:
Lowieze schreef:@JvdW "Overigens kloppen jouw voorbeelden dan ook weer niet. In jouw voorbeelden ga je steeds uit van een kleinere hoeveelheid waarvoor de actie niet zou gelden en niet van een verdubbeling in de hoeveelheid waarvoor de actie niet zou gelden. Dus wel een actie op de 500ml en niet op de 1 liter wasmiddel die op de hoeveelheid na, verder identiek is, waardoor je voor minder geld 2 x een verpakking van 500ml kan kopen dan 1 keer een verpakking van 1 liter. Dat is en blijft een vreemde situatie."

Maar dat is nu juist de tactiek van reclame maken, de mens wil belazerd worden en er wordt en masse ingetrapt.
Het zou best wel eens kunnen dat AH dit inderdaad om die reden heeft gedaan (waarvan ik zelf denk van niet) maar dat maakt situatie eigenlijk nog kwalijker dan wanneer het een ongelukkige aanbieding is. Naast misbruik van onoplettende klanten, wordt de oplettende klant ook als het ware verplicht meer plastic vuilnis te creëren dan noodzakelijk door twee kipfilets te kopen in twee verpakkingen dan twee kipfilets te kopen in een verpakking.

Dus laten we hopen dat het een ongelukkige aanbieding is en niet een bedoelde. Als ik de TS zou zijn, zou ik een e-mail sturen naar AH en vragen waarom deze aanbieding zo is gemaakt en niet geldt op de verpakking met twee kipfilets.
Als ik TS was, zou ik me hier helemaal niet druk om maken, dan kun je wel bezig blijven om bedrijven aan te schrijven.
Het is bij AH deze week Route99 week, wat betekent dat een heleboel artikelen 0,99 euro kosten, waaronder deze kipfilet.

Gesloten