LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als de post met een betalingsherinnering in uw brievenbus aan de deur niet aankomt en u krijgt een boete omdat u niet betaald hebt, komt u ook niet onder die boete uit.

stofzuigertje

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vandaag mail gekregen wegens storing....
Open ik de bus, is die leeg!

Wel netjes dat ze dit sturen, maar als er post in zat is het wel 20 dagen later!

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door tttlocke »

Jantje7 schreef:
rvjapio schreef:Ik heb mijnoverheid nog nooit gecheckt. Ik krjg gewoon een email bij een nieuw bericht en ik heb er nog nooit een gemist. Regelmatig checken is dus nergens voor nodig - als je instellingen kloppen.
Juist door wel te checken kwam ik er achter dat er een bericht stond van het waterschap. Dus hoewel alles goed staat, hiervan geen melding gekregen.
Dus al die verhalen dat je de instellingen goed moet hebben staan, kun je naar fabeltjesland verzenden.
Nee hoor Jantje, je instellingen moeten echt wel goed staan. Anders krijg je zeker geen bericht.
Logica!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik wilde bijna gaan klagen dat ik teveel berichten krijg: mijn gemeente stuurde op 18 april al een bericht dat ik voor de 30e OZB moet betalen omdat ze anders over 2 maanden aanmaningen gaan sturen. Ze kunnen ook overdrijven... ;-)

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door AndreDierick »

zalmmetwijn schreef:https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... verheid-nl

Storing op Mijnoverheid.nl
gepubliceerd: 17-04-2018, 16:00
update: 18-04-2018, 11:15

Vanwege een eerdere storing op MijnOverheid hebt u mogelijk geen e-mailnotificatie gekregen voor berichten die wij naar uw Berichtenbox hebben gestuurd. Deze storing is intussen verholpen.

Voor berichten die we nu naar uw Berichtenbox sturen, krijgt u weer een e-mailnotificatie. Hebt u die door de storing voor eerdere berichten niet gekregen? Dan probeert MijnOverheid die alsnog te sturen.

Onze excuses voor het ongemak.
Waarom wordt dit bericht niet gelezen en gaan we rustig verder met foeteren? Ik heb er netjes een mailtje over gekregen, zelfs bij de Overheid IT kan er wel eens wat verkeerd gaan. Vandaar (ipv de tijd te besteden aan foeteren) een goeie gewoonte maken om een maal per week te controleren of er nog iets staat zou wel handig zijn. We hebben als burgers ook een eigen verantwoordelijkheid!

Paulewald
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2018 08:10

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door Paulewald »

Mijnoverheid heeft toegegeven dat ik vier weken geen doormelding heb gekregen door een storing.
Alle opmerkingen eerder ten spijt; ze hebben gefaald.
Blijkbaar checken ze hun applicatie niet en dat is kwalijk aangezien er belangrijke berichten kunnen binnen komen.
Ben je goed van vertrouwen in de IT dan kan je goed de mist in gaan.
Boodschap wantrouwen is een terechte keus!!!!

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Paulewald schreef:Mijnoverheid heeft toegegeven dat ik vier weken geen doormelding heb gekregen door een storing.
Alle opmerkingen eerder ten spijt; ze hebben gefaald.
Blijkbaar checken ze hun applicatie niet en dat is kwalijk aangezien er belangrijke berichten kunnen binnen komen.
Ben je goed van vertrouwen in de IT dan kan je goed de mist in gaan.
Boodschap wantrouwen is een terechte keus!!!!
Regelmatig controleren is een betere keus.

ArietenCate
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2018 14:20
Contacteer:

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door ArietenCate »

grun schreef: ......
Het is wel zo dat destijds de berichtenbox met een beperkt aantal gemeenten en instanties is begonnen, later hebben steeds meer gemeenten zich aangesloten. Iedere keer als je inlogt, krijg je een lijstje met nieuwe instanties te zien die hun post ook graag via de berichtenbox willen verspreiden. Dan moet je daar ook iedere keer eenmalig toestemming voor geven, anders krijg je die berichten niet. Ik vermoed dat het waterschap aan je aandacht ontsnapt is en dat je daarvoor geen specifieke toestemming hebt verleend.
Ik neem aan dat zolang je geen toestemmmingaan aan zo'n gemeente of waterschap hebt gegeven om digitaal te ontvangen, ze op papier de belasting-aanslagen en dergelijke blijven sturen. Je kunt dus hierdoor niet iets missen, lijkt me.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik het geklaag op fora over de postbezorging zou moeten geloven, komt de papieren post nog amper aan. Wees dus blij dat er een berichtenbox is, die de post ook nog voor u bewaart.

cogelderloos
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2016 15:09

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door cogelderloos »

Gisteren kreeg ik deze mededeling van Mijn Overheid:

Geachte <mijn naam>

Door een storing heeft u van 23 maart tot 18 april geen e-mail ontvangen wanneer er nieuwe post in uw Berichtenbox was bezorgd. Om er zeker van te zijn dat u geen belangrijke post heeft gemist, adviseren wij u in te loggen op MijnOverheid en te controleren of er ongelezen post in uw Berichtenbox staat. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

MijnOverheid

Ik heb hierover de volgende klacht ingediend via de site van Mijn Overheid:
"Op 21 april laat u per mail weten: “Door een storing heeft u van 23 maart tot 18 april geen e-mail ontvangen wanneer er nieuwe post in uw Berichtenbox was bezorgd. Om er zeker van te zijn dat u geen belangrijke post heeft gemist, adviseren wij u in te loggen op MijnOverheid en te controleren of er ongelezen post in uw Berichtenbox staat. Onze excuses voor het ongemak.”

Dit bericht is te makkelijk. Aangezien de instanties die gebruik maken van de berichtenbox in een aantal berichten deadlines en fatale termijnen hanteren had u met die instanties behoren overeen te komen dat van berichten tussen 23 maart tot 18 april die termijnen eerst gaan lopen vanaf 21 april dan wel dat “mijn overheid” de volledige verantwoording op zicht neemt voor de gevolgen van termijnoverschrijding / verkorting van de termijnen en in voorkomend geval de gebruiker daar volledig schadeloos voor stelt.

Verder dient u aan de gebruiker en instanties duidelijk te maken welke maatregelen door u genomen zijn om dergelijke storingen naar de toekomst toe voor eens en voor altijd te voorkomen.

Ook dient u aan te geven waarom u pas op 21 april met deze mail komt en niet (kort na) 23 maart toen deze storing optrad. Het kan toch niet waar zijn dat een dergelijke storing bijna een maand lang volledig onopgemerkt is gebleven.

U begrijpt dat door deze storing mijn vertrouwen in de / mijn overheid ernstig geschaad is en dat ik door deze handelwijze, zeker indien u niet volstrekt duidelijk en adequaat op vorenstaande reageert, ik ernstig overweeg dat ik de instanties waarmee ik via de berichtenbox zaken doe dit niet meer op deze wijze digitaal maar weer uitsluitend schriftelijk op papier te doen, met als motivatie deze klacht.

Overigens de tijd die u mij gunt op dit formulier in te vullen is veel te kort: je moet wel een heel ervaren sneltyper zijn om dit te kunnen doen voordat mijn overheid mij eruit gooit... Ook hier verbetering nodig!!!"

Afwachten wanneer en hoe ze reageren (volgens hun automatische reply "Wij beantwoorden uw e-mail zo snel mogelijk". Anders maar naar de Nationale Ombudsman. Dit kan echt niet, zowel niet naar de instanties die berichten versturen via "Mijn Overheid" (en daar waarschijnlijk voor betalen en de toezegging hebben dat Mijn Overheid zorg draagt (desgewenst) voor e-mail notificaties) als zeker ook naar de burger die toestemming heeft gegeven (in een aantal gevallen heeft moeten geven) voor het gebruik van de berichtenbox.

atlas1302

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Overmacht 'cogelderloos' snap dat nu eens, heeft u er schade door geleden? Niet alles werkt perfect ..het is de digitale wereld die bepaalt.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een hoop drukte om niets. Had u in die periode dan iets moeten ontvangen waarvan de deadline voor betalen al verstreken is?

marcogroningen
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2011 20:26

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door marcogroningen »

Ik heb die hele berichtenbox nog nooit gactiveerd. Krijg dus alles gewoon per post. Ik lees emails al 1x in de 2 weken doordat ik die amper krijg laat staan dat ik die berichtenbox regelmatig ga checken.
Zolang het niet verplicht is vind ik het wel best zo.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

marcogroningen schreef:Ik heb die hele berichtenbox nog nooit gactiveerd. Krijg dus alles gewoon per post. Ik lees emails al 1x in de 2 weken doordat ik die amper krijg laat staan dat ik die berichtenbox regelmatig ga checken.
Zolang het niet verplicht is vind ik het wel best zo.
Maar uw elastinspullen komen wel in uw berichtenbox.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door gosewijn »

:roll: Hard aanpakken de belastingdienst. Ik zou ze een aangetekende brief sturen en de belastinginspecteur sommeren de brieven persoonlijk bij u af te geven . Wil hij/zij dit niet doen zult u dit bekend maken via Radar - Kassa etc. dat zullen ze leren. :wink:

Gesloten