LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kun je iets winnen op like-deel-en-win-Facebook-pagina's?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Dolliee
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2018 13:06

Kun je iets winnen op like-deel-en-win-Facebook-pagina's?

Ongelezen bericht door Dolliee »

Op Facebook heb je een aantal “Deel, Like en Win” pagina`s. Ik vraag mij af of er werkelijk wel eens wat wordt weg gegeven of dat deze pagina`s er alleen zijn om zoveel mogelijk likes binnen te halen

mh73

Re: Kun je iets winnen op like-deel-en-win-Facebook-pagina's?

Ongelezen bericht door mh73 »

Als ik het een keertje doe, geef ik het cadeautje wel degelijk weg. Dan gaat het om een doe-het-zelf pakketje of een paar oorbellen.

Maar als ik winacties voorbij zie komen waarbij je een hele schutting, een dakkapel, een camper of een keuken kunt winnen, ja, dan heb ik wel mijn twijfels. Ik heb bij dat soort acties ook nooit een bericht met een winnaar voorbij zien komen.

Ik denk dat het net zo is als bij alle andere dingen: als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo.

Fortaleza
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2018 11:53

Re: Kun je iets winnen op like-deel-en-win-Facebook-pagina's?

Ongelezen bericht door Fortaleza »

Geachte Dolliee
IK zie zij ook regelmatig langskomen van AH van IKEA en Jumbo. Advies: klik op de afzender , is het een naam met een buitenlandse organisatie .
Toevoegen aan Spam en direct verwijderen. Succes

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Kun je iets winnen op like-deel-en-win-Facebook-pagina's?

Ongelezen bericht door Revoked »

Zelfs ik geloof het nooit. Toch heeft mijn wederhelft met zo'n actie een compleet verzorgde gourmet-diner-voor-5 gewonnen. Verbazingwekkend genoeg kwamen ze ook nog opdagen en hebben we heerlijk gegeten...
Het kan dus wèl.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kun je iets winnen op like-deel-en-win-Facebook-pagina's?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Onlangs werd er zogenaamd een lootje getrokken. Een vuist ging in de volle bak met namen en uit de vuist zag je al een stukje papier steken. Natuurlijk won iemand die bevriend was met de eigenaresse van dat bedrijf.

Het gaat soms wel eens goed en soms is het puur marketing. Maar het is ieders keuze om reclame te maken voor een ander.

stofzuigertje

Re: Kun je iets winnen op like-deel-en-win-Facebook-pagina's?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ook ik was ooit winnaar, nu overvolle spam box en gebruik dit mail adres en facebook naampje niet meer!

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Kun je iets winnen op like-deel-en-win-Facebook-pagina's?

Ongelezen bericht door geengast »

Ja je kunt wat winnen. Maar....rapporteer je de actie naar facebook, dan wordt deze meteen verwijderd. Het is volgens de facebook regels namelijk verboden. Bedrijven hebben de mogelijkheid om te adverteren en daarmee zelfs actie te voeren.
Kleine bedrijven denken slim te zijn en omzeilen de advertenties (die natuurlijk geld kosten) en gaan like-deel-en-win acties houden. De prijzen die ze beschikbaar stellen zijn veel minder waard dan de kosten die ze anders voor advertenties moeten betalen.

Met de nieuwe privacy wet die eind mei ingaat, is het trouwens de vraag of er nog wel enige van deze acties gehouden kan worden. De boetes lopen dan op tot 4 miljoen!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Kun je iets winnen op like-deel-en-win-Facebook-pagina's?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Het doel van dat soort acties is om je persoonlijke gegevens te verkrijgen en deze te verkopen, of geld te verdienen aan jouw like voor marketingsdoeleinden.

Als je dat onderwerp interessant vindt is deze aflevering van Rambam wel leuk.

Nevyn
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Kun je iets winnen op like-deel-en-win-Facebook-pagina's?

Ongelezen bericht door Nevyn »

De kleine ondernemers bij ons, geven wel eens een taart of etentje weg. Maar die BMW die laatst langs kwam, denk niet dat ze die weggeven.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Kun je iets winnen op like-deel-en-win-Facebook-pagina's?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je wint een énorm hoeveelheid reclame in de komende weken.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kun je iets winnen op like-deel-en-win-Facebook-pagina's?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Alleen al een blik op het account van de aanbieder zegt vaak al genoeg. Die grote dure zaken zijn vrijwel altijd nét geregistreerde accounts. Als je dan niet genoeg weet, moet je snel van Facebook afgaan.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kun je iets winnen op like-deel-en-win-Facebook-pagina's?

Ongelezen bericht door sjohie »

geengast schreef:Ja je kunt wat winnen. Maar....rapporteer je de actie naar facebook, dan wordt deze meteen verwijderd. Het is volgens de facebook regels namelijk verboden. Bedrijven hebben de mogelijkheid om te adverteren en daarmee zelfs actie te voeren.
Kleine bedrijven denken slim te zijn en omzeilen de advertenties (die natuurlijk geld kosten) en gaan like-deel-en-win acties houden. De prijzen die ze beschikbaar stellen zijn veel minder waard dan de kosten die ze anders voor advertenties moeten betalen.

Met de nieuwe privacy wet die eind mei ingaat, is het trouwens de vraag of er nog wel enige van deze acties gehouden kan worden. De boetes lopen dan op tot 4 miljoen!
Eeuh nou nee, niet helemaal. De GDPR, de EU wet/regel waar we het over hebben, ken een max boete van 4% van de wereldwijde omzet als het een sanctie uit het "upper level" regime betreft. In het geval van Facebook zou dat 4% van ~40 miljard, dus 1,6 miljard dollar zijn.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Kun je iets winnen op like-deel-en-win-Facebook-pagina's?

Ongelezen bericht door Radar »

Radar besteedde al eerder aandacht aan like-deel-win-acties: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -illegaal/

Gesloten