LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
kayabaas
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2018 16:59

Gedupeerd door Hotel and Event

Ongelezen bericht door kayabaas »

Helaas kregen wij vandaag een mail dat onze formule 1 reis niet doorgaat.
Omdat Hotel and Event failliet schijnt te zijn.
Ook zijn zij niet aangesloten bij SGR.
Dus zijn wij alles kwijt. Dom om het niet te controleren bij boeking.
Zijn er meer mensen de duppe hiervan?

DowBux
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2018 21:25

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door DowBux »

Goedendag,

Ik heb via hotel and event een vakantie geboekt naar spanje. Ik heb hiervoor de volledige reissom betaald. Nu heb ik vandaag te horen gekregen, dat het bedrijf failliet is verklaard.

Wat kan ik doen?

n.beckman1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2018 11:15

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door n.beckman1978 »

Hier ook een zwaar gedupeerde van HotelandEvent. Twee reisjes geboekt en al m'n geld is dus verdwenen. Ze zijn inderdaad niet aangesloten bij de ANVR of SGR (goede les voor de volgende keer), dus wat kunnen we nu nog doen?

adwdewit
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2018 12:29

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door adwdewit »

Wij hebben ook een reis geboekt naar Barcelona F1, ik lees graag mee wat er eventueel nog te doen is.

francisadr
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2018 13:54

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door francisadr »

ook wij zijn de dupe van hotel and event , de volledige reis som betaald , en idd ook niet opgelet of na gekeken , nu konden wij via [naam verwijderd door de moderator] in spanje via neww avest alles door laten gaan na een betaling voor de f1 kaarten en hotel , mail van hem met factuur nog niet gehad , nu kom ik daar over ook aan het twijfelen , maar wat is wijsheid , ik ben zo ontzettend boos van onze zuur verdiende centen, wat moet ik of wat kunnen we doen
Laatst gewijzigd door Radar op 27 apr 2018 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: naam verwijderd

RuiterM2
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 apr 2018 15:24

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door RuiterM2 »

Ook ik ben onaangenaam verrast door een mail van het bedrijf. Mijn reis blijkt geannuleerd.
Overigens ZIJN ze helemaal nog niet failliet verklaard, er staat dat er een aanvraag zou worden gedaan. Ook op https://www.faillissementen.com/ zie je het bedrijf niet staan in de lijst van failliete bedrijven.

Heel raar dat ze mijn reis dus geannuleerd hebben. Ik had in maart al het volledige bedrag betaald (terwijl in de voorwaarden staat dat je een aanbetaling doet, en pas enkele weken voor vertrek het hele bedrag moet overmaken).

R.Bootsma
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2018 16:29

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door R.Bootsma »

Zelfde verhaal, Disneyland met mijn dochtertje. Tuurlijk, ik had goed moeten kijken naar de keurmerken, maar zag bij (algemene) recensies dat het allemaal goed was geregeld etc. Kan dit zomaar? Is het zo makkelijk om jezelf failliet te verklaren? Mailtje, website blokkeren ==> Sorry, geld weg?

In de mail (zie onder) is ook te zien dat er nog een BV boven hangt en dat zij samenwerken met een aantal andere partijen. Is het mogelijk om de kosten daar te verhalen?

Alvast bedankt voor de reactie!


"
Tot onze grote spijt moeten wij u informeren dat HotelandEvent.com niet meer aan haar financiële verplichtingen kan voldoen en derhalve niet meer in staat is om in haar eigen continuïteit te voorzien.

Het is om deze reden dat BN Tourism BV, waartoe HotelandEvent.com behoort, heeft besloten om haar activiteiten te staken. BN Tourism BV zal zich per direct tot de rechtbank wenden om haar faillissement aan te vragen.

Wat betekent dit voor uw boeking?
Wij betreuren het zeer dat uw boeking geen doorgang kan vinden en dat er op dit moment geen restitutie kan plaatsvinden. BN Tourism BV zal in overleg met de curator onderzoeken of en in welke vorm op den duur compensatie mogelijk is. Zodra de gegevens van de curator bekend zijn, zullen wij u deze mededelen via mail en via onze website.

De toegestuurde Disneytickets en hotelvouchers zijn ongeldig verklaard. Wilt u deze toch opnieuw activeren? Dan kunt u contact opnemen met onze agent ter plaatse; Fly Europe by ASA voor maandag 30 april 16.00 uur. De kosten van een nieuwe reservering zullen direct aan de betreffende leverancier voldaan moeten worden.
De contactgegevens van de leverancier zijn: Flying Europe by ASA; e-mail: [email protected] "

khan786
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2018 17:20

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door khan786 »

Ook ik heb zojuist een mail ontvangen van hen. Ik baal enorm!!
wat nu? dit kan toch niet??????????
Ik heb op 13 april geboekt, dat is niet lang geleden. Als ze een faillissement aan zagen komen, waarom kon je dan nog boeken????

TER INFO:
HotelandEvent.com is een onderdeel van BN Tourism BV. Kunnen we hier dan iets mee?
Adres: Hengelosestraat 511 - 7521 AG - Enschede - Nederland - Email: [email protected] - Tel.: +31 (0) 85 7441143 - Web: www.hotelandevent.com

Ook ik wil graag op de hoogte worden gehouden, mocht hier iets uitkomen. :cry:

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Natuurlijk zullen er meer gedupeerde zijn. Wel weer heel frappant dat er uit het niets vlak achter elkaar nieuwe forumleden zijn met hetzelfde probleem. Allemaal aansluiten bij de curator dus.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kayabaas schreef:Helaas kregen wij vandaag een mail dat onze formule 1 reis niet doorgaat.
Omdat Hotel and Event failliet schijnt te zijn.
Ook zijn zij niet aangesloten bij SGR.
Dus zijn wij alles kwijt. Dom om het niet te controleren bij boeking.
Zijn er meer mensen de duppe hiervan?
Ze zijn failliet, dit betekend dat ze geen geld meer hebben. Je kunt een claim indienen bij de curator, maar de kans is erg klein dat je ooit wat terug krijgt. Dure les maar weinig aan te doen.

Staat ook allemaal erg netjes op hun website:

https://www.hotelandevent.com/

Hildakooij
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 apr 2018 17:44

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door Hildakooij »

Ook hier een gezin die vorig jaar 6 sept 17 heeft geboekt en betaald heeft bij hotel en event.
Zoals bij jullie een mail gekregen, reis geannuleerd.
Heb met [naam verwijderd door de moderator] gemaild: hotelkamer, tickets F1, alles ligt klaar maar het hotel heeft geen rode cent gekregen van hotel en event.
[naam verwijderd door de moderator] deed een voorstel: aangezien dat alles nog gereserveerd staat doe ik jullie een aanbod van € 750 euro overtemaken en de reis gaat door.
Volgens [naam verwijderd door de moderator] hebben wij teveel betaald aan hotel en event.
Hierop een weder mail gedaan: we komen maar betalen in het hotel.. tot heden nog niets gehoord.
Wij hebben ondertussen rechtsbijstand ingeschakeld, deze waren reeds bekend met dit voorval.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 apr 2018 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: naam verwijderd

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door Appie83 »

Wat nu? Helaas kunnen jullie nu niets doen. Volgens de website zal er faillissement worden aangevraagd. Op https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/zoeken/index kan u dit volgen.
KVK nummer: 57646619 Naam: BN Tourism BV
Daar komt dan ook de naam van de curator bij te staan waar u dan contact mee op kan nemen om uw vorderingen in te dienen.
De curator zal bekijken wat de mogelijkheden (doorstart of niet) maar reken er maar op dat u geen geld terug krijgt (ik kan er niets anders van maken). Dergelijke bedrijven hebben meestal weinig bezittingen en het salaris van curator, vorderingen Belastingdienst en bank hebben voorrang.

Richard Wolff
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2018 17:52

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door Richard Wolff »

Wij ook alles kwijt in Haarlem met vrienden groep,geld kwijt, gaan nog een keer boeken zit niks anders op ,zijn blij dat tickets apart hebben dus komen er wel .ben wel keurig 2 keer door ze gebeld met excuses voor de schade vond ik wel weer netjes van ze.gr Ries uit Haarlem

MoniqueJurjens
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2018 08:36

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door MoniqueJurjens »

ook wij hebben via hotelandevent een reis geboekt. Wij kregen ook een mail met de gegevens van [naam verwijderd door de moderator], we hebben mail contact gehad met hem. Als wij het bedrag aan hem overmaken hebben we onze hotelkamer nog.
Maar dat vind ik nogal eng...
Wat vinden jullie ?
Laatst gewijzigd door Radar op 27 apr 2018 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: naam verwijderd

bettysleurink1956
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2018 11:42

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door bettysleurink1956 »

Tijdens ons verblijf in Duitsland de afgelopen week kregen wij op de een na laatste dag een mail van HotelandEvent dat zij failliet waren en daardoor deze reis en een volgende, reeds geboekte en betaalde, trip hadden geannuleerd. Dit had als gevolg dat wij de volgende dag bij vertrek de rekening van ons verblijf gepresenteerd kregen. U snapt dat wij op zijn zachtst gezegd zeer teleurgesteld waren. Wij dachten dat alles al betaald was, omdat wij al in januari hadden geboekt en betaald. Via de Reisverzekering is er niets te verhalen en een Rechtsbijstand hebben wij niet. Bestaat er nog een mogelijkheid om ons geld terug te krijgen?

francisadr
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2018 13:54

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door francisadr »

ik heb contact gehad met new wave servies turistics agentschap in spanje , de kaarten zijn er voor de F1 en hotel is via new wave geboekt kan allemaal door gaan als we 430,00 euro overmaken , nu zitten we te twijfelen of we dat gaan doen , is dat wel te vertrouwen , niet dat we straks in spanje staan en we hebben geen onderdak

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door scontra »

Ze zijn inderdaad niet aangesloten bij de ANVR of SGR.

Verbazingwekkend dat zovelen nog steeds bij reisaanbieders, die nergens bij zijn aangesloten, hun geld te grabbel gooien.
Jaren en jaren wordt er al gewaarschuwd voor dit soort bedrijfjes, die failliet gingen en/of er met de centen in de zak tussenuit knepen,
Maar luisteren hó maar.

En nu er weer één tussenuit is geknepen wordt iedereen plotsklaps (wel) wakker geschud en paniek alom,
alleen "TE LAAT".

Het enige dat blijft is om u te melden bij de curator, zodra die is aangewezen, om vervolgens helemaal achteraan aan te sluiten in de rij van schuldeisers, maar waarbij de kans om nog iets van uw geld terug te zien "nul komma nul" zal blijken te zijn.

sander56
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2018 16:08

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door sander56 »

Helaas hoorden wij ook dat Hotelandevent failliet is. Gelukkig alleen nog maar een aanbetaling gedaan €280,00

Was wel vreemd dat toen we naar de side gingen doorgelinkt werden naar Secret Escapes. bij nog een keer proberen kregen we de melding dat ze waren gestopt met hun activieteiten.
Zou het opzet zijn?? :(

Sebastiaan Weterings
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2018 16:24

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door Sebastiaan Weterings »

Wij zijn ook zwaar gedupeerd, wij hadden geboekt voor 6 personen Euro Disneyland met 2 overnachtingen en 2 dagen bezoek Disneyland.
Wij hebben de gehele som destijds betaald, en zijn dus ook alles kwijt, weet iemand waar je terecht kan of is er al een initiatief lopende om gezamenlijk te kijken of je het geld terug kan krijgen op de een of andere manier.

Alvast dank voor jullie reactie

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door mahadma »

Zijn er meer mensen de duppe hiervan?

Vast en zeker zoals nu al blijkt, en waarschijnlijk allemaal het geld kwijt, zelfs via de curator. Zelf met een massaal gebeuren qua slachtoffers zal het niets uithalen.

Gesloten