LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IQ Drive berekent teveel uren, komt met dreigementen na klacht

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
12954-3223
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2018 18:27

IQ Drive berekent teveel uren, komt met dreigementen na klacht

Ongelezen bericht door 12954-3223 »

Ik kreeg een man toegewezen die niet goed Nederlands sprak. Voorafgaand aan elke les kreeg ik te horen dat ik rijlessen bij zijn school, die hij naast IQ Drive had, zou moeten kopen. Dan kon hij een mooi dealtje voor me maken. Tijdens het rijden was hij bezig met welke vrouwen hij wel zag zitten, wie ik wel plat mocht rijden omdat ze er niet uit zagen of dat honden zulke vieze beesten zijn in zijn cultuur.

Dit heb ik genegeerd tot hij 2 lesuren berekende die nooit zijn gereden en voor het praktijkexamen ook een uurtje extra had gerekend.

Tot slot kreeg hij net voor het examen een nieuwe auto, tijdens het examen moest ik nog wennen aan de auto, dus het examen ging niet goed.

IQ Drive vond dat ik het met de instructeur moest oplossen en kon nergens iets aan doen. Ze willen je alleen helpen als er facturen betaald moeten worden.

--------
Nadat bovenstaande klacht was ingediend werd ik gebeld door een vrouw die vervolgens een monoloog hield vol dreigementen waar ik niet meer doorheen kwam. Naar aanleiding van de klacht durfde ze zelfs nog te stellen dat het om de manier van lesgeven gaat en niet de taal, haha. Toen kreeg ik een gratis herexamen aangeboden als ik weer lessen kocht, maar alleen als ik direct, met haar aan de telefoon, mijn klacht zou verwijderen. Aangezien ik mijn klacht niet intrek, omdat ik anderen dit soort praktijken wil besparen, gaat mevrouw hier 'een zaak' van maken. Ze was zelfs van plan om het examenverslag van het CBR hier te publiceren. Toen mevrouw door had dat dit geen indruk op mij maakte werd er opgehangen. Normen en waarden zijn bij IQ drive blijkbaar ver te zoeken. Ook om klachten verwijdert te krijgen zijn ze blijkbaar bereidt om tot illegale activiteiten over te gaan.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: IQ Drive berekent teveel uren, komt met dreigementen na klacht

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat een vreemd dreigement om uw examenverslag hier te publiceren. Lijkt me alleen maar in het nadeel van het bedrijf

De betere
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 okt 2008 22:53

Re: IQ Drive berekent teveel uren, komt met dreigementen na klacht

Ongelezen bericht door De betere »

Of gewoon eerst even op rijschoolgegevens.nl kijken, dan had je elders lessen genomen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: IQ Drive berekent teveel uren, komt met dreigementen na klacht

Ongelezen bericht door sylvesterb »

12954-3223 schreef: Tot slot kreeg hij net voor het examen een nieuwe auto, tijdens het examen moest ik nog wennen aan de auto, dus het examen ging niet goed.
Dus conclusie is dat je als je zelf de weg op gaat, dan rij je ook in een andere auto, je niet geschikt bent dus lijkt me terecht dat je dan zakt en dit kun je natuurlijk niet de rijschool kwalijk nemen.
12954-3223 schreef:Normen en waarden zijn bij IQ drive blijkbaar ver te zoeken. Ook om klachten verwijdert te krijgen zijn ze blijkbaar bereidt om tot illegale activiteiten over te gaan.
Illegaal, als ze jouw NAW gegevens verwijderen is er niets illegaals aan. Je heb schijnbaar eerst je klachten online kenbaar gemaakt en toen pas bij het bedrijf dat is natuurlijk ook niet echt netjes.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: IQ Drive berekent teveel uren, komt met dreigementen na klacht

Ongelezen bericht door renewouters »

12954-3223 schreef: Tot slot kreeg hij net voor het examen een nieuwe auto, tijdens het examen moest ik nog wennen aan de auto, dus het examen ging niet goed.
Hoe zie jij het voor dat een rijschool met auto's om moet gaan? Soms moeten auto's vervangen worden en het is onbetaalbaar om meerdere auto's in bedrijf te houden omdat sommige cursisten nog willen afrijden in de auto waarin ze les hebben gehad. En hoeveel lessen zou je dan moeten hebben in de nieuwe auto voordat je examen kunt rijden? 1, 2, 10?

oom Wout
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 apr 2011 21:52

Re: IQ Drive berekent teveel uren, komt met dreigementen na klacht

Ongelezen bericht door oom Wout »

Een fatsoenlijke rijschool, met begrip en respect voor de kandidaat, geeft de kandidaat natuurlijk de gelegenheid om te wennen aan een andere auto (een totaal andere auto, natuurlijk niet een opvolgend model van hetzelfde type met nauwelijks verschillen) alvorens er examen wordt gedaan. Een uurtje “voorrijden” volstaat dan niet. Het is volkomen logisch dat, als er een plotselinge vervanging van de lesauto plaatsvindt, de rijschool 1 of zelfs meerdere lessen inplant. Als dit allemaal te voorzien is, dan vindt de gewenning plaats tijdens de al geplande lessen. Wordt het allemaal “kort dag”, dan biedt een fatsoenlijke rijschool gratis lessen aan. Hetzelfde geldt bij onverwachte uitval van de lesauto om reden van schade of technisch defect, kort voor een examen. Het gaat om fatsoen, optimale omstandigheden scheppen voor de kandidaat, een betalende klant die een optimale voorbereiding mag verwachten(!), omdat hij/zij daarvoor betaald heeft. IQ drive zei u? Tja… Dat is een keus…

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: IQ Drive berekent teveel uren, komt met dreigementen na klacht

Ongelezen bericht door witte angora »

12954-3223 schreef:- Ik kreeg een man toegewezen die niet goed Nederlands sprak.
- Voorafgaand aan elke les kreeg ik te horen dat ik rijlessen bij zijn school, die hij naast IQ Drive had, zou moeten kopen. Dan kon hij een mooi dealtje voor me maken.
- Tijdens het rijden was hij bezig met welke vrouwen hij wel zag zitten, wie ik wel plat mocht rijden omdat ze er niet uit zagen of dat honden zulke vieze beesten zijn in zijn cultuur.

Dit heb ik genegeerd
Wat ik niet begrijp is: waarom ben je niet na de 2e of 3e les gestopt? Toen ik lessen ging nemen ben ik 2 x van rijschool gewisseld omdat de eerste twee veel te veel mooie en gladde praatjes hadden, maar van lesgeven kwam weinig. De 3e rijschool bleek van een heel ander kaliber te zijn. Een heel andere lesopbouw ook. Ik ben toen in één keer geslaagd.

Als iets niet bevalt stop je er toch mee? Dan ga je dat toch niet negeren?

stofzuigertje

Re: IQ Drive berekent teveel uren, komt met dreigementen na klacht

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Kunt U de titel niet beter aanpassen?

Laag I Q Drive....
Als hij naast deze bepaald niet gebruikelijke nog redelijk les gaf en je dit als extreme humor kunt zien...
Een nieuwe totaal ander merk & Type auto... soms is een lease contract afgelopen en moet je wel.... maar na enkele extra lessen vlak voor het examen moet dat kunnen, ik kocht ook geen Mazda 616 na het examen..... prima les auto maar je moet in elke auto kunnen rijden, van Fiat Punto tot BMW X1 met uitzicht en status en de lesprijzen... ja dat gaat dan ook iets mee met keuze.

Goed uitzicht of makkelijk en overzichtelijk voor inparkeren?
De lastig zichtbare SUV had camera in bumper dus met dit hulpje de beste keuze!
Elke leraar heeft zijn eigen manieren en stijl en een stijlloze kan voor bepaalde groepen mensen zoals die in nog niet verboden motorclubs voorkomt toch juist klanten aantrekken!

En op www.cbr.nl kun je elke rijschool opzoeken of ze meer of minder dan gemiddeld de eerste keer lieten zakken!
Mijn zoon was ondanks zware accent uit Indonesië zeer tevreden en is na 32 lessen gewoon in 1x geslaagd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: IQ Drive berekent teveel uren, komt met dreigementen na klacht

Ongelezen bericht door sylvesterb »

oom Wout schreef:Een fatsoenlijke rijschool, met begrip en respect voor de kandidaat, geeft de kandidaat natuurlijk de gelegenheid om te wennen aan een andere auto (een totaal andere auto, natuurlijk niet een opvolgend model van hetzelfde type met nauwelijks verschillen) alvorens er examen wordt gedaan. Een uurtje “voorrijden” volstaat dan niet. Het is volkomen logisch dat, als er een plotselinge vervanging van de lesauto plaatsvindt, de rijschool 1 of zelfs meerdere lessen inplant. Als dit allemaal te voorzien is, dan vindt de gewenning plaats tijdens de al geplande lessen. Wordt het allemaal “kort dag”, dan biedt een fatsoenlijke rijschool gratis lessen aan. Hetzelfde geldt bij onverwachte uitval van de lesauto om reden van schade of technisch defect, kort voor een examen. Het gaat om fatsoen, optimale omstandigheden scheppen voor de kandidaat, een betalende klant die een optimale voorbereiding mag verwachten(!), omdat hij/zij daarvoor betaald heeft. IQ drive zei u? Tja… Dat is een keus…
Maar je doet nu allemaal aannames TS meldt wel dat ze nog moest wennen aan de nieuwe auto tijdens het examen maar nergens wordt verteld hoe lang ze erin had gereden. We weten ook niet waarom ze gezakt is voor het examen.

Los daarvan weten we niet of TS de keus heeft gehad om voor het examen te "wennen" aan de nieuwe auto maar dit bijvoorbeeld niet heeft gedaan omdat ze voor het "voorrijden" gewoon moet betalen, je spreekt zelfs ook van een betalende klant. Je kunt toch niet verwachten dat een rijschool gratis lessen gaat geven.

Maar helemaal los hiervan vind TS het eigenlijk helemaal niet z'n probleem want ze is sinds het aanmaken van dit bericht hier niet meer geweest. Ze heeft de rijschool nu zwart gemaakt op het internet en zonder enige inhoudelijke kennis gaan wij vertellen hoe slecht de rijschool wel niet is.

* Ze negeert de seksistische uitspraken van de rij instructeur en heeft zich nooit beklaagd. Maar toen er wat mis ging met de uren toen was het opeens een punt.
* Ze gaat wanneer ze zakt opeens lopen klagen over de taal van de rij instructeur
* Nergens lezen we waarom TS is gezakt

En daarna gaan we op een forum klagen over de normen en waarden van IQ Drive, echter is de vraag waar de normen en waarden zijn van TS, die het negeerde, tot het moment dat ze zakte voor haar rijles. Heb je normen als je pas achteraf gaat lopen klagen over je instructeur wanneer je gezakt bent?

Jenellanouk
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2018 08:33

Re: IQ Drive berekent teveel uren, komt met dreigementen na klacht

Ongelezen bericht door Jenellanouk »

Bijna het zelfde meegemaakt. Ik had intresse in een spoedopleiding bij IQ drive, gebeld om te vragen en gelijk werd er een proefles gepland. toen werd ik gebeld dat mijn proefles niet door kon gaan omdat ze intakes hadden (2 dagen voor mijn proefles). Ik heb in de tussentijd een andere rijschool gevonden die mij sneller konden laten lessen. keurig afgemeld bij IQ en ze wenste mij veel succes. nu had ik een klacht ingediend over het feit dat het niet heel netjes was dat ze een spoedopleiding aanbieden waarbij je 3 weken moet wachten voordat je kunt lessen en dat dat voor mij niet snel genoeg was. toen werd ik gebeld door een medewerkster van de klantenservice dat ze alsnog tot een oplossing wilden komen. toen heb ik de verbinding verbroken. ben 8 x terug gebeld en 1 x terug gemaild met de mededeling dat als ik de klacht niet zou verwijderen op klachtenkompas omdat hun het een onterechte klacht vonden omdat ze nader tot een oplossing wilde komen (die er voor mij niet was) ze maatregelen gingen treffen. heb gevraagd of ik de teamleider mocht spreken. ik heb met 3 mensen gesproken van IQ drive, en na meedere malen vragen wat dan de maatregelen zouden zijn als ik de klacht niet zou verwijderen. ze zouden dan een jurist op mij af sturen. erg klantvriendelijk is dit niet! ik zou iedereen aanraden hier niet te gaan lessen!

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: IQ Drive berekent teveel uren, komt met dreigementen na klacht

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Jenellanouk: "Bijna het zelfde meegemaakt. Ik had intresse in een spoedopleiding bij IQ drive, gebeld om te vragen en gelijk werd er een proefles gepland. toen werd ik gebeld dat mijn proefles niet door kon gaan omdat ze intakes hadden (2 dagen voor mijn proefles). Ik heb in de tussentijd een andere rijschool gevonden die mij sneller konden laten lessen. keurig afgemeld bij IQ en ze wenste mij veel succes. nu had ik een klacht ingediend over het feit dat het niet heel netjes was dat ze een spoedopleiding aanbieden waarbij je 3 weken moet wachten voordat je kunt lessen en dat dat voor mij niet snel genoeg was......."

U dacht dat een spoedopleiding inhield dat u met spoed kon gaan lessen. Dat betekent een spoedopleiding echter niet, het betekent dat als u eenmaal gaat lessen met spoed uw rijbewijs kunt halen. Soms binnen een week, soms binnen 10 dagen, net waarvoor u kiest.

De rijschool heeft u netjes aangegeven dat uw proefles niet door kon gaan.
Dat u het verkeerde idee had wat een spoedopleiding inhield, geeft u nog niet het recht een rijschool zwart te maken.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: IQ Drive berekent teveel uren, komt met dreigementen na klacht

Ongelezen bericht door GJS »

Jenellanouk schreef:
20 sep 2018 13:46
nu had ik een klacht ingediend over het feit dat het niet heel netjes was dat ze een spoedopleiding aanbieden waarbij je 3 weken moet wachten voordat je kunt lessen en dat dat voor mij niet snel genoeg was.
Waarom is dat niet snel genoeg?
Ze vragen na inschrijven en betalen gelijk je examen aan, maar je moet dan sowieso nog een week of 7 wachten voor je dat examen daadwerkelijk kan doen, dat is de reden dat ze pas na 3 weken beginnen met lessen, dat is bij de spoedopleiding van b.v. de ANWB niet anders.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: IQ Drive berekent teveel uren, komt met dreigementen na klacht

Ongelezen bericht door berndv »

autogek303 schreef:
28 mei 2019 10:11
'grappig' dat iqdrive hier zo vaak terug komt.
is redelijk logisch. Zoveel landelijk opererende rijscholen zijn er nu eenmaal niet, ze zeggen dat ze de grootste van Nederland zijn, dan is het ook niet zo raar dat je ze hier vaker tegenkomt dan andere rijscholen. Aangezien dat vaak rijscholen zijn die plaatselijk of sommigen regionaal opereren.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: IQ Drive berekent teveel uren, komt met dreigementen na klacht

Ongelezen bericht door kokka »

autogek303 schreef:
28 mei 2019 10:11
'grappig' dat iqdrive hier zo vaak terug komt. ik heb ook slechte ervaringen met deze rijschool! als iemand aanbeveling kan doen voor een GOEDE rijschool in regio den haag?
ga je nu elk topic over rijscholen bashen?? als je een probleem hebt ( in dit geval met een rijschool) maak dan zelf een goed topic aan en wie weet krijg je ook nog de hulp die je nodig hebt

autogek303
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 mei 2019 08:52
Locatie: Rotterdam

Re: IQ Drive berekent teveel uren, komt met dreigementen na klacht

Ongelezen bericht door autogek303 »

kokka schreef:
28 mei 2019 13:21
autogek303 schreef:
28 mei 2019 10:11
'grappig' dat iqdrive hier zo vaak terug komt. ik heb ook slechte ervaringen met deze rijschool! als iemand aanbeveling kan doen voor een GOEDE rijschool in regio den haag?
ga je nu elk topic over rijscholen bashen?? als je een probleem hebt ( in dit geval met een rijschool) maak dan zelf een goed topic aan en wie weet krijg je ook nog de hulp die je nodig hebt
want jij werkt bij iq drive of?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: IQ Drive berekent teveel uren, komt met dreigementen na klacht

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wij werken overal waar het zich loont.

autogek303
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 mei 2019 08:52
Locatie: Rotterdam

Re: IQ Drive berekent teveel uren, komt met dreigementen na klacht

Ongelezen bericht door autogek303 »

Theotrucker schreef:
28 mei 2019 18:15
Wij werken overal waar het zich loont.
Volgens mij doet Iq drive prima zaken :P met zo veel vestigingen...

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: IQ Drive berekent teveel uren, komt met dreigementen na klacht

Ongelezen bericht door kokka »

autogek303 schreef:
28 mei 2019 18:13
kokka schreef:
28 mei 2019 13:21
autogek303 schreef:
28 mei 2019 10:11
'grappig' dat iqdrive hier zo vaak terug komt. ik heb ook slechte ervaringen met deze rijschool! als iemand aanbeveling kan doen voor een GOEDE rijschool in regio den haag?
ga je nu elk topic over rijscholen bashen?? als je een probleem hebt ( in dit geval met een rijschool) maak dan zelf een goed topic aan en wie weet krijg je ook nog de hulp die je nodig hebt
want jij werkt bij iq drive of?
ja..en bij de abn,kpn,ziggo,belastindienst,uwv,bol.com,coolblue en correndon. En nog paar in de avonduren

autogek303
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 mei 2019 08:52
Locatie: Rotterdam

Re: IQ Drive berekent teveel uren, komt met dreigementen na klacht

Ongelezen bericht door autogek303 »

kokka schreef:
28 mei 2019 18:19
autogek303 schreef:
28 mei 2019 18:13
kokka schreef:
28 mei 2019 13:21

ga je nu elk topic over rijscholen bashen?? als je een probleem hebt ( in dit geval met een rijschool) maak dan zelf een goed topic aan en wie weet krijg je ook nog de hulp die je nodig hebt
want jij werkt bij iq drive of?
ja..en bij de abn,kpn,ziggo,belastindienst,uwv,bol.com,coolblue en correndon. En nog paar in de avonduren
en in het weekend ff bijklussen bij Google en Tesla :D


edit.. bij de belastingdienst zeg je!? bah zeg... :(

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: IQ Drive berekent teveel uren, komt met dreigementen na klacht

Ongelezen bericht door kokka »

Jouw reactie op een redelijk advies spreekt boekdelen. Als je op je instructeur ook zo kortzichtig en opgefokt reageert, begrijp ik waarom de klik er niet was

Gesloten