LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Armbandje TomTom sporthorloge gaat snel stuk

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
gfakk1805
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2018 11:25

Armbandje TomTom sporthorloge gaat snel stuk

Ongelezen bericht door gfakk1805 »

Sedert 2 jaar gebruik ik met veel plezier het TomTom Runner 2 sporthorloge. Inmiddels ben ik echter toe aan mijn vierde armbandje, kennelijk een zwak punt in het ontwerp van het product. Hoewel de formele garantie termijn verstreken is meen ik aanspraak te kunnen maken op een verlengde garantie omdat dit deel van het product niet voldoet aan de eisen die men mag stellen. Een armbandje mag toch langer mee gaan dan 6-8 maanden.

De reactie van TomTom is:
De garantie op een horloge-bandje is in de eerste zin alleen bedoeld voor het niet correct functioneren van het bandje.
Het scheuren/breken van het bandje valt hier niet onder, maar wordt gezien als gebruikelijke "wear & tear". Dit hoeft technisch gezien niet vervangen te worden.
Zie hiervoor de Algemene Voorwaarden Hoofdstuk 7, artikel 2: https://www.tomtom.com/nl_nl/legal/terms-and-conditions

ik vroeg mij of ik ten onrechte aanspraak maak op kosteloze vergoeding en of er meerdere gebruikers zijn met dit issue?

Gerrie Akkerhuis
[telefoonnummer verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 16 mei 2018 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast, telefoonnummer verwijderd

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Armbandje TomTom sporthorloge gaat snel stuk

Ongelezen bericht door sylvesterb »

gfakk1805 schreef:Sedert 2 jaar gebruik ik met veel plezier het TomTom Runner 2 sporthorloge. Inmiddels ben ik echter toe aan mijn vierde armbandje, kennelijk een zwak punt in het ontwerp van het product. Hoewel de formele garantie termijn verstreken is meen ik aanspraak te kunnen maken op een verlengde garantie omdat dit deel van het product niet voldoet aan de eisen die men mag stellen. Een armbandje mag toch langer mee gaan dan 6-8 maanden.

De reactie van TomTom is:
De garantie op een horloge-bandje is in de eerste zin alleen bedoeld voor het niet correct functioneren van het bandje.
Het scheuren/breken van het bandje valt hier niet onder, maar wordt gezien als gebruikelijke "wear & tear". Dit hoeft technisch gezien niet vervangen te worden.
Zie hiervoor de Algemene Voorwaarden Hoofdstuk 7, artikel 2: https://www.tomtom.com/nl_nl/legal/terms-and-conditions

ik vroeg mij of ik ten onrechte aanspraak maak op kosteloze vergoeding en of er meerdere gebruikers zijn met dit issue?

Gerrie Akkerhuis
[telefoonnummer verwijderd]
Als het bandje binnen 6 maanden na aankoop defect gaat is het aan de verkoper om aan te tonen dat dit door foutief gebruikt komt. Er staan genoeg topics hier hoe je eventueel na deze 6 maanden kunt handelen.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Armbandje TomTom sporthorloge gaat snel stuk

Ongelezen bericht door Brainless »

Bandjes gaan helaas snel kapot (gezien de reacties van mensen in mijn omgeving).
Nieuw bandje kun je zelf bestellen voor 20-25E.

Mijn kennis kreeg als antwoord: bandjes kunnen slecht tegen zweet/zonlicht en na elk gebruik moet je het bandje goed schoon/zweetvrij maken.
Ondanks dat was haar 2de bandje ook snel kapot.

Hier ook veel klachten over het bandje.
Eigenlijk absurd dat ze een slechte kwaliteit leveren.
https://www.sporthorlogecenter.nl/produ ... auw-s.html

gfakk1805
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2018 11:25

Re: Armbandje TomTom sporthorloge gaat snel stuk

Ongelezen bericht door gfakk1805 »

Dank voor jullie reacties. Het is niet ongebruikelijk dat ik zweet tijdens het sporten, een sporthorlogeontwerp zou daar rekening mee moeten houden. Daarom vind ik het produkt niet deugdelijk. Ik wacht nog even op meer reacties en zal me dan weer tot TomTom wenden. Keep you posted

Speedy123
Berichten: 1055
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Armbandje TomTom sporthorloge gaat snel stuk

Ongelezen bericht door Speedy123 »

gfakk1805 schreef:Dank voor jullie reacties. Het is niet ongebruikelijk dat ik zweet tijdens het sporten, een sporthorlogeontwerp zou daar rekening mee moeten houden. Daarom vind ik het produkt niet deugdelijk. Ik wacht nog even op meer reacties en zal me dan weer tot TomTom wenden. Keep you posted
Ook Fitbit heeft een probleem met de bandjes. Aangezien de fitbit ook je slaap meet, moet je hem 's nacht aanhouden. Als je je dan omdraait in je slaap, dan is het bandje zo stuk getrokken. Gelukkig zijn de bandjes vrij goedkoop te bestellen, zeker als je er meteen meerdere koopt want echt lang gaan ze niet mee.

Franf
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2018 07:55

Re: Armbandje TomTom sporthorloge gaat snel stuk

Ongelezen bericht door Franf »

Ook bij mij is voor de tweede keer het horlogebandje geknapt prcies op de aansluiting van de gesp op het bandje. Via tomtom gekocht. Ga daar nu maar een klacht over indienen. Prima horloge, maar het bandje is waardeloos. Dat het niet zou kunnen tegen de inwerking van zweet is natuurlijk een slecht argument. Worden klachten gebundeld geleverd aan tomtom ?

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Armbandje TomTom sporthorloge gaat snel stuk

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als jullie hier iets mee willen, dan moet je bij de verkoper zijn. Je kan je bij hem op de wettelijke garantie beroepen. Je draagt zelf de bewijslast, want het defect heb je na 6 maanden ontdekt en valt (kennelijk) ook niet onder de handelsgarantie. Het argument zal dan moeten zijn, dat bandjes van andere sporthorloges langer mee gaan. Ik weet alleen niet of dat zo is.

KosterTimo
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2018 15:01

Re: Armbandje TomTom sporthorloge gaat snel stuk

Ongelezen bericht door KosterTimo »

Is nu de 3e keer dat bandje stuk gaat in 1 jaar.
Gekocht bij Coolbleu, daar zijn ze heel coulant en hebben hem al 2x kosteloos vervangen.
Dit keer is het bandje nergens meer op voorraad, denk dat ze bij TomTom nu ook beseffen dat het een zwak artikel is.
Heb ook op internet gezocht naar vervanging maar overal is hij uitverkocht.
Coolbleu heeft hem nu naar TomTom opgestuurd voor vervanging.
Ben benieuwd naar de uitslag

kiteenskate
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2018 16:02

Re: Armbandje TomTom sporthorloge gaat snel stuk

Ongelezen bericht door kiteenskate »

Ik heb onlangs een TomTom Adventurer aangeschaft.
Wat mij direct opviel is dat er een zwakke plek in het bandje zit net onder de vierkante bedieningsknop.
Is dat de plek waar de bandjes inscheuren?

Overbelasting op die zwakke plek is er waarschijnlijk de oorzaak van dat het bandje scheurt.

Die "overbelasting" ontstaat in ieder geval door 2 dingen.

a) Als je de laadkabel wilt aansluiten en het bandje omhoog trekt om de stekker er in te doen.
b) Als je het horloge uit het bandje wilt halen en dus ook het bandje omhoog trekt om hem er uit te krijgen.

Wat in ieder geval het beste is om te doen is nooit het bandje ( het gedeelte met gaatjes ) omhoog te trekken om te laden of het horloge er uit te halen.

Maar hoe moet het dan wel?
Houd het bandje met 1 hand vast aan de zijkanten van het harde gedeelte tussen de wijzerplaat en de bedieningsknop.
Duw met de duim van je andere hand tegen het glas (onderzijde) om het horloge uit het bandje te duwen.
Nu komt het horloge uit het bandje zonder "stress op het rubber" en kan het zonder forceren worden aangesloten op de usb kabel.

Ook bij het terugstoppen van het horloge nooit het bandje omhoogtrekken maar er gewon weer in klikken

Succes allemaal!

Gesloten