LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Budget Energie doet valse beloftes

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
joke126
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2018 14:09

Budget Energie doet valse beloftes

Ongelezen bericht door joke126 »

Hoi
Ik ben op 8 April 2018 overgestapt van Oxxio naar Budget Energie
via de Mediamarkt kreeg een cadeau bon van 150 euro , Dit ging allemaal goed. Er werd verteld dat je tijdens je contract je maandelijkse rekening zelf kon aanpassen verhogen / verlagen. Maar ook dat je zelf de datum kan instellen wanneer je de rekening wil laten afschrijven. Nu komt de aap uit de mouw Dit KAN HELEMAAL NIET.
Want als je op de site van Budget Energie leest hanteren ze zeer strakke regels dat er alleen op de 1ste van de maand af geschreven kan worden. Dit was ons niet verteld anders was ik ook nooit overgestapt.
Het ging dan ook al gelijk mis met de eerste termijn van April deze werd niet afgeschreven was volgens Budget Energie niet mogelijk. Maar er werd wel gelijk een boete opgelegd van 15 euro omdat deze te laat zou zijn. Terwijl ik niks geen bericht hierover heb gehad. Wel bleek er op 1 Mei een afschrijving te zijn van 375 euro en ik was er vanuit gegaan dat dit de eerste termijn van April was.

Na het nog maar eens goed te hebben nagekeken bleek dit al het bedrag te zijn van Mei!!.

Afgelopen maandag maar eens gebeld en goed boos geworden dat dit geen afspraak was , en dat dit tijdens het gesprek bij Media Markt niet was verteld.

Ik heb dan ook per direct mijn oude energie leverancier Oxxio opgebeld dat ik besloten had op weer terug te komen naar hun . Hier zijn al die jaren nog nooit problemen ge weest.

Maar en dat vind ik dan van Budget Energie zeer stijlloos nu moet ik een boete betalen van 250 euro omdat hun de gemaakte afspraken niet na zijn gekomen . Dit lijkt mij een zeer misleidende reclame.

Zou er iets aan gedaan kunnen worden zodat ik mijn boete niet hoeft te betalen

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Budget Energie doet valse beloftes

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U zal moeten bewijzen dat er toegezegd is dat u zelf kan bepalen wanneer er betaald moet worden. Zonder bewijs is het het ene woord tegen de ander en heeft u geen reden om op te zeggen.
Maar toen u in de Mm stond, wist u uw verbruik en kosten wat u nu betaald? Of bent u blind afgegaan op een mooie welkomstbonus? U heeft de overeenkomst schijnbaar niet gelezen, dan had u geweten wanneer er afgeschreven zou worden. Vervolgens komt er een afschrijving waarvan u niet controleert over welke periode het gaat.

Een ongevraagde verkoper staat voor 1 doel: zijn salaris. Dus een hele goede reden om te controleren wat een verkoper zegt en er rustig over nadenken. Hoe hoger de kortingen en bonussen zijn, hoe meer je op je hoede moet zijn.

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Budget Energie doet valse beloftes

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gaat u dan naar de Mediamarkt om een nieuw energiecontract aan te gaan? En blijkbaar ook nog voor drie jaar?

Als ik een nieuwe energieleverancier wil hebben, kijk ik op vergelijkingssites en doe daar mijn keuze.

En wat is het probleem van betalen op de eerste van de maand?

ikweethettoch
Berichten: 86
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20

Re: Budget Energie doet valse beloftes

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

Lady1234 schreef:Gaat u dan naar de Mediamarkt om een nieuw energiecontract aan te gaan? En blijkbaar ook nog voor drie jaar?

Als ik een nieuwe energieleverancier wil hebben, kijk ik op vergelijkingssites en doe daar mijn keuze.

En wat is het probleem van betalen op de eerste van de maand?
Als je bij de energieboeren die bij verschillende MM aanwezig zijn een kontrakt afsluit, krijg je een bonus, die je bij de MM verzilveren kan.
Dat is de reden, waarom TS het bij de MM gedaan heeft! :wink:

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Budget Energie doet valse beloftes

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ikweethettoch schreef:
Lady1234 schreef:Gaat u dan naar de Mediamarkt om een nieuw energiecontract aan te gaan? En blijkbaar ook nog voor drie jaar?

Als ik een nieuwe energieleverancier wil hebben, kijk ik op vergelijkingssites en doe daar mijn keuze.

En wat is het probleem van betalen op de eerste van de maand?
Als je bij de energieboeren die bij verschillende MM aanwezig zijn een kontrakt afsluit, krijg je een bonus, die je bij de MM verzilveren kan.
Dat is de reden, waarom TS het bij de MM gedaan heeft! :wink:
Maar bij een energievergelijker krijg je een bonus die vrij te besteden is. Lijkt mij verstandiger.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Budget Energie doet valse beloftes

Ongelezen bericht door grun »

Lady1234 schreef:Maar bij een energievergelijker krijg je een bonus die vrij te besteden is. Lijkt mij verstandiger.
Ja, maar die bonus krijg je pas aan het eind van de looptijd. Bij de MM krijg je meteen waardebonnen die onmiddellijk besteed kunnen worden.
https://www.budgetenergie.nl/mediamarkt

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Budget Energie doet valse beloftes

Ongelezen bericht door witte angora »

joke126 schreef:Hoi
Ik ben op 8 April 2018 overgestapt van Oxxio naar Budget Energie
via de Mediamarkt kreeg een cadeau bon van 150 euro , Dit ging allemaal goed. Er werd verteld dat je tijdens je contract je maandelijkse rekening zelf kon aanpassen verhogen / verlagen. Maar ook dat je zelf de datum kan instellen wanneer je de rekening wil laten afschrijven. Nu komt de aap uit de mouw Dit KAN HELEMAAL NIET.
Want als je op de site van Budget Energie leest hanteren ze zeer strakke regels dat er alleen op de 1ste van de maand af geschreven kan worden. Dit was ons niet verteld anders was ik ook nooit overgestapt.
Het ging dan ook al gelijk mis met de eerste termijn van April deze werd niet afgeschreven was volgens Budget Energie niet mogelijk. Maar er werd wel gelijk een boete opgelegd van 15 euro omdat deze te laat zou zijn. Terwijl ik niks geen bericht hierover heb gehad. Wel bleek er op 1 Mei een afschrijving te zijn van 375 euro en ik was er vanuit gegaan dat dit de eerste termijn van April was.

Na het nog maar eens goed te hebben nagekeken bleek dit al het bedrag te zijn van Mei!!.

Afgelopen maandag maar eens gebeld en goed boos geworden dat dit geen afspraak was , en dat dit tijdens het gesprek bij Media Markt niet was verteld.

Ik heb dan ook per direct mijn oude energie leverancier Oxxio opgebeld dat ik besloten had op weer terug te komen naar hun . Hier zijn al die jaren nog nooit problemen ge weest.

Maar en dat vind ik dan van Budget Energie zeer stijlloos nu moet ik een boete betalen van 250 euro omdat hun de gemaakte afspraken niet na zijn gekomen . Dit lijkt mij een zeer misleidende reclame.

Zou er iets aan gedaan kunnen worden zodat ik mijn boete niet hoeft te betalen
Die boete is waarschijnlijk die 150 euro die je als korting hebt gekregen bij de MM plus 2 x 50 euro omdat je voortijdig op zegt. Je zult hier niet onderuit kunnen. Of wilde je die 150 euro gratis en voor niks hebben? Dat gaat niet gebeuren.

Dat MM niet alle informatie heeft gegeven is niet netjes, als dat tenminste zo gebeurd is. Maar of de datum van afschrijven zo belangrijk is? De allergrootste groep mensen heeft het inkomen vóór de 1e van de maand binnen en kan de nota dus prima op de 1e betalen. Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom je die datum zou willen aanpassen.

Eerlijk gezegd is dit niet zo'n heel beste actie. Je krijgt 150 euro korting, maar waarop? Uiteindelijk op de eindafrekening van Budgetenergie. Maar zo goedkoop is Budgetenergie niet. Geloof me maar, Ik stap ieder jaar over via Gaslicht.com, Budgetenergie komt lang niet in de buurt van de goedkoopste aanbieders.

MM verdient er dik aan op het moment dat jij daar naar overstapt. Maar wat ik ook niet begrijp is dat je op 8 april overstapt en over april al een voorschotnota zou moeten betalen. Het heeft immers een aantal weken nodig voor de overstap rond is.

stofzuigertje

Re: Budget Energie doet valse beloftes

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

.

ikweethettoch
Berichten: 86
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20

Re: Budget Energie doet valse beloftes

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

grun schreef:
Lady1234 schreef:Maar bij een energievergelijker krijg je een bonus die vrij te besteden is. Lijkt mij verstandiger.
Ja, maar die bonus krijg je pas aan het eind van de looptijd. Bij de MM krijg je meteen waardebonnen die onmiddellijk besteed kunnen worden.
https://www.budgetenergie.nl/mediamarkt

Juist en is niet vergelijkbaar!

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Budget Energie doet valse beloftes

Ongelezen bericht door 16again »

joke126 schreef: Het ging dan ook al gelijk mis met de eerste termijn van April deze werd niet afgeschreven was volgens Budget Energie niet mogelijk. Maar er werd wel gelijk een boete opgelegd van 15 euro omdat deze te laat zou zijn.
Hoor je niet eerst een 14 dagen brief te krijgen?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Budget Energie doet valse beloftes

Ongelezen bericht door grun »

16again schreef:Hoor je niet eerst een 14 dagen brief te krijgen?
Vraag ik me ook af. Maar ja, als je binnen die 14 dagen bedenkt en je hebt de cadeaubon al verzilverd... dat zullen ze wel als stok achter de deur gebruiken om je binnenboord te houden.

superbinkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2018 20:20

Re: Budget Energie doet valse beloftes

Ongelezen bericht door superbinkie »

men zegt de vorige leverancier op .. ( NIET slim om te doen op het midden van het jaar ... dus krijg je vast en zeker een hoge eindafrekening van je vorige aanbieder... maar daar wordt je niet voor gewaarschuwd... deze inhalige aanbieder zal zijn best doen je binnen te halen ... dus worden je ogen dichtgeplakt met een kadobon van de Mediamarkt .. dank u ... aangezien er een hoge afrekeing komt heb je daar natuurlijk niets aan ... Men verkoopt 1 jarige contracten en die blijken bindend te zijn voor maar liefst drie jaar..... De boete die betaald zou worden aan vorige leveranciers wordt handig ontweken .. men wacht rustig af tot je contract is verlopen zodat er geen boete is ... wederon 150 € kassa voor Budget Energie.... je krijgt een sms ,. welkom bij budget energie . dus de indruk wordt gewekt dat je al afnemer bent .. maar door het budget trucje gaat je contract 2 maanden later in .. een contract wat nooit gezien is omdat niet bestaande adressen worden gebruikt ... 2 weken bedenktermijn ? makkelijk als je dat niet weet door het ontbreken van een contract ... GEEN AANRADER DUS .. u bent gemeend gewaarschuwd ...

Gesloten