LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Anders Medical Factoring bedonderd de kluit

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Anders Medical Factoring bedonderd de kluit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Voor welke kosten bent u verzekerd en wat was de inhoud van de factuur? Als bv de mondhygiënist bezig is geweest en als dat niet gedekt wordt door uw verzekering moet u dat gewoon betalen.
Maar u geeft te weinig informatie om u te advies te kunnen geven.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Anders Medical Factoring bedonderd de kluit

Ongelezen bericht door grun »

Marcurios schreef:Ik ben bij de tandarts geweest voor mijn halfjaarlijkse controle, ben tot 500 euro verzekerd en had geen bijzondere behandeling, gewoon wat schoonmaken, meer niet, dus dat moet gewoon gedekt zijn en niet eens van mijn 500 afgaan.
Waarom zou dat niet van die 500 af mogen gaan? Halfjaarlijkse controles en de mondhygieniste gaat bij mij wel van de verzekering af (elk maximaal twee bezoeken per jaar).

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Anders Medical Factoring bedonderd de kluit

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En uiteraard gaat dat wel van uw € 500 dekking af. Maar op die factuur staat toch wat er gebeurd is, gebeurd zou zijn? Kloppen die behandelingen niet dan moet u contact opnemen met de tandarts, dat brdrijf verzorgt slechts de facturatie.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Anders Medical Factoring bedonderd de kluit

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Lady1234 schreef:En uiteraard gaat dat wel van uw € 500 dekking af. Maar op die factuur staat toch wat er gebeurd is, gebeurd zou zijn? Kloppen die behandelingen niet dan moet u contact opnemen met de tandarts, dat brdrijf verzorgt slechts de facturatie.
Waarom met zijn tandarts en/of Anders Medical Factorting.
TS meent verzekerd te zijn voor de behandeling dan moet hij toch bij de verzekeraar zijn? Hij zal Anders Medical Factorting gewoon moeten betalen en de factuur moeten indienen bij zijn verzekeraar.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Anders Medical Factoring bedonderd de kluit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sylvesterb schreef:Waarom met zijn tandarts en/of Anders Medical Factorting.
TS meent verzekerd te zijn voor de behandeling dan moet hij toch bij de verzekeraar zijn? Hij zal Anders Medical Factorting gewoon moeten betalen en de factuur moeten indienen bij zijn verzekeraar.
Als de tandarts een verkeerde code heeft aangegeven waardoor dit buiten de verzekering valt moet TS zich echt bij de tandarts melden. De verzekeraar betaald of stuurt de rekening enkel door.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Anders Medical Factoring bedonderd de kluit

Ongelezen bericht door Moneyman »

Marcurios schreef:Ik ben bij de tandarts geweest voor mijn halfjaarlijkse controle, ben tot 500 euro verzekerd en had geen bijzondere behandeling, gewoon wat schoonmaken, meer niet, dus dat moet gewoon gedekt zijn en niet eens van mijn 500 afgaan.

Een week na mijn tandartsbezoek kreeg ik een acceptgiro van plusminus 70 euro, dus ik heb contact met AMF opgenomen en heb via mail een excuus terug gehad, met daarin aangegeven dat er iets mis is gegaan bij Anders MF, dus ik kon het als opgelost beschouwen.

Nu krijg ik 2 weken later ineens een mail dat het dispuut betreffende P963730 (dat is het zaaknummer) is opgelost en dat ze besloten hebben de vordering door te zetten, of ik even dat geld over wil maken.

Dat kunnen ze natuurlijk vergeten, ik betaal maandelijks meer dan 100 euro aan zorgkosten en deze behandeling was gewoon gedekt door mijn zorgverzekering, dus dit begint op malafide praktijken te lijken.

Als ze volhouden ga ik mijn beklag doen bij de consumentenbond, Tros Radar en Kassa, en zal ik ze aan gaan geven bij de politie voor malafide praktijken, ze moeten hun zaken op orde krijgen.

ik reageer zo streng omdat ze het verleden maand ook bij mijn moeder geprobeerd hebben, en ik vermoed dat het standaard praktijk van ze is om extra geld binnen te halen van mensen die minder mondig zijn en gewoon betalen, malafide praktijken dus..

Heeft u ook een dergelijke acceptgiro ontvangen, niet zomaar betalen !
Vaag verhaal. Je weet nog niet eens wat er nou precies aan de hand is, maar je hebt al wel je oordelen klaar. Weinig chique.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Anders Medical Factoring bedonderd de kluit

Ongelezen bericht door Lady1234 »

sylvesterb schreef:
Lady1234 schreef:En uiteraard gaat dat wel van uw € 500 dekking af. Maar op die factuur staat toch wat er gebeurd is, gebeurd zou zijn? Kloppen die behandelingen niet dan moet u contact opnemen met de tandarts, dat brdrijf verzorgt slechts de facturatie.
Waarom met zijn tandarts en/of Anders Medical Factorting.
TS meent verzekerd te zijn voor de behandeling dan moet hij toch bij de verzekeraar zijn? Hij zal Anders Medical Factorting gewoon moeten betalen en de factuur moeten indienen bij zijn verzekeraar.
De .ts moet eerst nagaan of de behandelingen die op de factuur staan wel terecht zijn. En daarvoor moet hij toch echt bij de tandarts zijn,

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Anders Medical Factoring bedonderd de kluit

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik begrijp de titel van het topic niet. Waarom gaat u ervan uit dat ze u willen bedonderen?
Neem nog een keer contact met ze op als u zeker weet dat u voor uw behandeling verzekerd bent. Probeer het op te lossen ipv met beschuldigingen te strooien.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Anders Medical Factoring bedonderd de kluit

Ongelezen bericht door newmikey »

Marcurios schreef: Dat kunnen ze natuurlijk vergeten, ik betaal maandelijks meer dan 100 euro aan zorgkosten en deze behandeling was gewoon gedekt door mijn zorgverzekering, dus dit begint op malafide praktijken te lijken.

Als ze volhouden ga ik mijn beklag doen bij de consumentenbond, Tros Radar en Kassa, en zal ik ze aan gaan geven bij de politie voor malafide praktijken, ze moeten hun zaken op orde krijgen.

ik reageer zo streng omdat ze het verleden maand ook bij mijn moeder geprobeerd hebben, en ik vermoed dat het standaard praktijk van ze is om extra geld binnen te halen van mensen die minder mondig zijn en gewoon betalen, malafide praktijken dus..
U reageert niet streng maar lachwekkend...u blaast erg hoog van de toren trouwens, zonder echt over harde feiten te beschikken. Als ik uw verzekering was zou ik u per ommegaande royeren.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Anders Medical Factoring bedonderd de kluit

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

En laster is strafbaar :lol:
Dus netjes excuses en aan ons de uitleg hoe het nu werkelijk is.
Want de kosten van het consult gaan toch echt van die 500 af en niet iedere verzekering is een natura polis.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Anders Medical Factoring bedonderd de kluit

Ongelezen bericht door grun »

Het enige wat ik kan bedenken is dat TS misschien nog geen 18 is, in alle andere gevallen heeft hij imho ongelijk.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Anders Medical Factoring bedonderd de kluit

Ongelezen bericht door Lowieze »

grun schreef:Het enige wat ik kan bedenken is dat TS misschien nog geen 18 is, in alle andere gevallen heeft hij imho ongelijk.
Hij staat hier geregistreerd sinds 2010.......

AndersMF
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2018 15:16

Re: Anders Medical Factoring bedonderd de kluit

Ongelezen bericht door AndersMF »

Goedemiddag,

Vandaag hebben wij contact gehad met degene die dit bericht heeft geplaatst.
Helaas waren de juiste, meest recente verzekerde gegevens niet bij de zorgverlener bekend, waardoor de declaratie niet langs de juiste zorgverzekeraar is gegaan.
Daarom heeft betreffende persoon van ons een factuur ontvangen. Uiteraard kan deze factuur nog worden ingediend bij de huidige zorgverzekeraar van deze persoon.
Samen zijn we tot een andere, gewenste oplossing gekomen en daar zijn we uiteraard blij mee.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Anders Medical Factoring bedonderd de kluit

Ongelezen bericht door vroem »

Marcurios schreef:Ik ben bij de tandarts geweest voor mijn halfjaarlijkse controle, ben tot 500 euro verzekerd en had geen bijzondere behandeling, gewoon wat schoonmaken, meer niet, dus dat moet gewoon gedekt zijn en niet eens van mijn 500 afgaan.

Een week na mijn tandartsbezoek kreeg ik een acceptgiro van plusminus 70 euro, dus ik heb contact met AMF opgenomen en heb via mail een excuus terug gehad, met daarin aangegeven dat er iets mis is gegaan bij Anders MF, dus ik kon het als opgelost beschouwen.

Nu krijg ik 2 weken later ineens een mail dat het dispuut betreffende P963730 (dat is het zaaknummer) is opgelost en dat ze besloten hebben de vordering door te zetten, of ik even dat geld over wil maken.

Dat kunnen ze natuurlijk vergeten, ik betaal maandelijks meer dan 100 euro aan zorgkosten en deze behandeling was gewoon gedekt door mijn zorgverzekering, dus dit begint op malafide praktijken te lijken.

Als ze volhouden ga ik mijn beklag doen bij de consumentenbond, Tros Radar en Kassa, en zal ik ze aan gaan geven bij de politie voor malafide praktijken, ze moeten hun zaken op orde krijgen.

ik reageer zo streng omdat ze het verleden maand ook bij mijn moeder geprobeerd hebben, en ik vermoed dat het standaard praktijk van ze is om extra geld binnen te halen van mensen die minder mondig zijn en gewoon betalen, malafide praktijken dus..

Heeft u ook een dergelijke acceptgiro ontvangen, niet zomaar betalen !
dat betekent dus dat TS zelf eigenlijk fout zat. In de eerste plaats door niet de verzekeringswijziging door te geven aan de zorgverlener, in de tweede plaats door de schuld van dit probleem elders te leggen dan waar het hoort namelijk bij zichzelf....En niet even kunnen bedenken hoe dit gekomen is. Excuses richting Anderzorg zijn op zijn plaats! over zaakjes op orde krijgen/hebben gesproken...

de 8 berichten sinds 2010 van TS op dit forum gaan eigenlijk allemaal over betalingen, deels ook betalingsproblemen, die altijd aan een ander liggen. Helaas komt er van TS nooit terugkoppeling over hoe eea is afgehandeld, ik heb zo het vermoeden dat het probleem redelijk vaak toch echt bij TS zelf ligt...

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Anders Medical Factoring bedonderd de kluit

Ongelezen bericht door Lowieze »

AndersMF schreef:Goedemiddag,

Vandaag hebben wij contact gehad met degene die dit bericht heeft geplaatst.
Helaas waren de juiste, meest recente verzekerde gegevens niet bij de zorgverlener bekend, waardoor de declaratie niet langs de juiste zorgverzekeraar is gegaan.
Daarom heeft betreffende persoon van ons een factuur ontvangen. Uiteraard kan deze factuur nog worden ingediend bij de huidige zorgverzekeraar van deze persoon.
Samen zijn we tot een andere, gewenste oplossing gekomen en daar zijn we uiteraard blij mee.
Hoe simpel kan het zijn....

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Anders Medical Factoring bedonderd de kluit

Ongelezen bericht door BreejKC »

Het is de vraag of TS hier de fout gemaakt heeft, of dit toch aan de (nieuwe) zorgverzekeraar te verwijten is. Al enkele keren ben ik van zorgverzekeraar overgestapt. Automatisch werd deze overstap door de nieuwe zorgverzekeraar aan mijn zorgverleners doorgegeven. Dat hoefde ik nooit zelf te doen.

Bij mijn zorgverleners checkte ik wel altijd even of de nieuwe gegevens daar bekend waren, wat altijd zo was. Mogelijk dat TS die controle, voor eigen gemoedsrust, achterwege heeft gelaten. Maar of dat TS nu zo te verwijten valt daar ben ik iets milder in. Helaas zullen we daarop het antwoord niet krijgen, want TS reageert, tot nu toe, nergens meer op.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Anders Medical Factoring bedonderd de kluit

Ongelezen bericht door vroem »

BreejKC schreef:Het is de vraag of TS hier de fout gemaakt heeft, of dit toch aan de (nieuwe) zorgverzekeraar te verwijten is. Al enkele keren ben ik van zorgverzekeraar overgestapt. Automatisch werd deze overstap door de nieuwe zorgverzekeraar aan mijn zorgverleners doorgegeven. Dat hoefde ik nooit zelf te doen.

Bij mijn zorgverleners checkte ik wel altijd even of de nieuwe gegevens daar bekend waren, wat altijd zo was. Mogelijk dat TS die controle, voor eigen gemoedsrust, achterwege heeft gelaten. Maar of dat TS nu zo te verwijten valt daar ben ik iets milder in. Helaas zullen we daarop het antwoord niet krijgen, want TS reageert, tot nu toe, nergens meer op.
dit is even iets te makkelijk...
Zorgverleners kunnen idd gegevens opvragen via vecozo. Daarbij zijn ze er wel van afhankelijk dat de verzekeraars het (tijdig) online zetten (zowel de oude als de nieuwe). Maar: er zijn voor patient geen rechten aan te ontlenen richting tandarts/zorgverlener als dat niet gebeurt is, of wanneer de zorgverlener de checks niet doet of wellicht door een storing niet kan doen (is ie niet verplicht immers). Het blijft eindverantwoording van patient dit (tijdig) door te geven of op zijn minst te controleren dat het goed is doorgevoerd. En laten we wel wezen: wanneer er een nota ontvangen wordt staan daar in de regel de gegevens van de zorgverzekeraar ook bij vermeld (tenminste bij Famed meen ik wel). Daar had TS zo al aan kunnen zien dat er iets niet klopt, en zelf kunnen verzinnen hoe dat komt, en wat daar dan de logische (en zeer voor de hand liggende ....) oplossing voor is. Ipv zichzelf belachelijk te maken en een bedrijf onterecht af te branden (die alleen maar gedaan heeft wat de zorgverlener en eigenlijk ook patient en dus TS vroeg. Wil TS het namelijk niet langs deze weg kan ie altijd gewoon aan de balie betalen.....) .

Nu moet ik zeggen dat wij inmiddels 90% van wijzigingen bij patiënten wel van vecozo halen, en via GBA. verhuizingen en veranderingen zelf en tijdig doorgeven schijnt te moeilijk te zijn... EN wat wij niet kunnen herleiden (mailadressen en telefoonnummers) levert ook nog de nodige problemen en discussies op. het schijnt erg moeilijk te zijn gewoon even naar eigen handelen en m.n. eigen falen te kijken. nee het is gelijk de andere kant die het fout doet (ook al kan ie er niets aan doen en gaat ie af op wat iemand zelf een keer door heeft gegeven...).
toch echt ook even de keerzijde meewegen graag... en proberen in te leven aan wat er aan de andere kant kan en in hoeverre men daar toch afhankelijk is van wat er door derden en door belanghebbende zelf wordt doorgegeven....

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Anders Medical Factoring bedonderd de kluit

Ongelezen bericht door tttlocke »

BreejKC schreef:Het is de vraag of TS hier de fout gemaakt heeft, of dit toch aan de (nieuwe) zorgverzekeraar te verwijten is. Al enkele keren ben ik van zorgverzekeraar overgestapt. Automatisch werd deze overstap door de nieuwe zorgverzekeraar aan mijn zorgverleners doorgegeven. Dat hoefde ik nooit zelf te doen.

Bij mijn zorgverleners checkte ik wel altijd even of de nieuwe gegevens daar bekend waren, wat altijd zo was. Mogelijk dat TS die controle, voor eigen gemoedsrust, achterwege heeft gelaten. Maar of dat TS nu zo te verwijten valt daar ben ik iets milder in. Helaas zullen we daarop het antwoord niet krijgen, want TS reageert, tot nu toe, nergens meer op.
Als dit hetgeen is dat u uit dit topic naar voren wilt halen terwijl u niets te zeggen heeft over de betrekkelijk asociale manier waarop TS hier van leer trekt, dan bent u inderdaad erg mild. Voor TS.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Anders Medical Factoring bedonderd de kluit

Ongelezen bericht door BreejKC »

Kennelijk ben ik iets milder in mijn oordeel als sommige anderen. Ik sprak dan ook uit eigen ervaring. Dankzij de uitleg van Vroem, zelf zorgverlener, is de nodige nuance aangebracht, waarvan ik geen weet had. Dank voor deze duidelijke uitleg.

Verder dacht ik dat men uit mijn laatste zin kon opmaken dat ik het met de manier van doen van TS hier op dit forum ook minder eens was. Maar ook hier heb ik me wat te mild uitgedrukt. Beter had ik kunnen schrijven "TS heeft hier weer ongenuanceerd zijn gal gespuwd en verder horen we niks meer van hem". Maar, vele TS'ers hier lezend, verbaas ik me daar ook al niet meer over. Heeft iets met zelfreflectie of ongedisciplineerdheid van sommige TS'ers hier te maken.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Anders Medical Factoring bedonderd de kluit

Ongelezen bericht door vroem »

Er wordt idd vaak gepost om frustraties, boosheid en ergernis van zich af te schrijven, en niet om daadwerkelijk geholpen te worden...

Gesloten