LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 1

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Radar
Site Admin
Berichten: 5506
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Radar »

Nieuw: een feedbacktopic!

Wat kan er beter op dit forum? Zijn er opties die je mist? Wat zou jij graag anders zien?

Van extra categorieën tot scherpere regels en van uitgebreidere functies tot een meer transparantie moderatie: in dit topic kun je suggesties aandragen en daarover discussiëren.

Let op:

- Radar (de Moderator) zal op dit forum meelezen om suggesties op te doen en te vernemen wat er zoal speelt, maar vooralsnog niet om actief mee te discussiëren.

- Dit topic is een proef. Afhankelijk van hoe nuttig het bevonden wordt door gebruikers én door onszelf, zullen wij het sluiten / instandhouden / aanpassen. Mocht het nuttig blijken, dan kan het een permanente vorm krijgen.

- Posts / discussies over individuele forumgebruikers zijn ook hier niet toegestaan.

- Hoewel dit topic niet over consumentenkwesties gaat, gelden alle andere huisregels (https://radar.avrotros.nl/over/huisrege ... orwaarden/) hier nog wel gewoon. Dat betekent dus ook dat posts en discussies constructief en respectvol dienen te zijn, en dat Radar zich het recht voorbehoudt om bijdragen aan te passen / te verwijderen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door mahadma »

Openheid en bereikbaarheid van de moderatie, slechte ervaringen gehad door een perma ban van een deskundig (helaas) ex vrijwilliger. De moderatie is niet consequent en dàt kost lezers èn vrijwilligers met kennis, er zijn er zeker een tiental verdwenen of staan op non actief. Als de moderatie zo blijft als nu dan geef ik dit forum geen lang leven meer. Ik heb zelfs de moderatie voorgedragen voor een koude douche wegens hun niet te volgen gedrag.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lees de verwijderde topics eens door, daar stonden een hoop tips in. Ga ze niet allemaal herhalen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus we mogen ideeën aandragen als doekje voor het bloeden en de redactie gaat achterover leunen?

In alle verwijderde topics stonden al genoeg tips.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door BL2 »

Op een forum waar zo veel deskundige leden verbannen zijn is iets goed mis.
De afgelopen drie weken is er flink uitgedund, en nu wil de moderatie laten overkomen dat we feedback mogen geven.........
Helaas kunnen vele dat niet meer !

HansieZant

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door HansieZant »

Op dit forum mag de moderatie wat beter zijn best doen er voor te zorgen dat niet elk topic gekaapt wordt door elke keer dezelfde mensen, die alleen maar menen dat elk consumentenprobleem met een gang naar de rechter verholpen kan worden. De mensen die in dat soort topics de tips geven om eerst het gesprek aan te gaan met het bedrijf in kwestie waar mensen problemen mee hebben, haken meestal snel af. Ook van menig Topic Starter hoor je eigenlijk nooit meer wat. Dát is wat dit forum om zeep helpt. Laat de mensen die zich toch niet kunnen beheersen zelf een website starten om daar hun oeverloze en hysterische discussies voort te zetten, aangezien ze zelf werkelijk lijken te denken mensen op weg te helpen en er niemand is die het lukt hen duidelijk te maken dat ze alleen maar de Topic Starters weg jagen. Die mensen zitten hier vooral voor zichzelf, maar doen net alsof het puur altruïstische bedoelingen zijn die ze hebben. Daar mag de moderatie best wel feller opzitten.

atlas1302

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Ik zou zeggen moderatie trek uw plan, er is al genoeg gezegd en geopperd dus u kunt al behoorlijk filteren en concluderen. Ik ben alleen te gast en mag af en toe eens wat zeggen, voor mij meer dan genoeg.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Uh, misschien ook even dit lezen. Ik weet het - de zoveelste reminder maar het staat ook al meer dan een jaar op jullie planning.

Graag ook degene die deze post heeft geschreven weer toelaten op het forum en mensen die wel echt onzin/off-topic zaken posten aanpakken (als je al iemand wil aanpakken). Er is een gebruiker met heeeeeeel erg veel posts die blijkbaar immuun is voor moderatie terwijl anderen zonder evidente reden (hun mening?) de sjaak zijn.

Ik zou het ook fijn vinden als onderbouwde kritiek op uitzendingen (lees: aangeven van feitelijke onjuistheden) niet zomaar worden verwijderd. Een fatsoenlijk journalistiek programma zou een rectificatie geven in plaats van dit soort stemmen letterlijk de vergetelheid in de drukken.

Dan neem ik toch even de vrijheid om het volgende te citeren uit dit willekeurige topic.
sylvesterb schreef:
reggie2 schreef:
Lady1234 schreef:Ik vraag me af hoe iemand met een Wajonguitkering een auto kan hebben, rijden en onderhouden.
Aanschaf, verzekering, wegenbelasting, onderhoud, brandstof.
Waarom vraag jij je dat af?? Of mogen mensen met een uitkering helemaal niks meer hebben?
Voor TS, het is inderdaad veel geld, maar je doet er niks tegen.
Heerlijk te zien dat de moderatie bij Tros Radar bij echt off-topic berichten geen enkele actie onderneemt, maar wel personen verbant van het forum die veelal zinnige dingen zeggen.
Als zo'n groot deel van de gebruikers deze mening deelt, zou het dan niet toch aan de moderatie liggen?

(en nee, ik hoop maar dat jullie mij geen ban geven voor het eerlijk en onderbouwd geven van deze mening).

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door crazyme »

Prima start. De rode draad in alle kritiek is vooral de ontoegankelijkheid van de moderatie. Als een soort God wordt gemodereerd: je hoort of ziet niets maar hij is oppermachtig.
Kijk je naar een forum als tweakers, en dat doen jullie, dan zie je dat de moderatie onder hun eigen Nick opereren en soms ook actief meediscussieren. In het kader van aansprakelijkheid voor claims van grote bedrijven kan dit natuurlijk link worden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door moederslink »

Goh .....toch goed dat jullie je eens achter je oren zijn gaan krabben ....en de bereidheid nu tonen om mogelijk het e.e.a te gaan aanpassen.... :P
En ik ben dan ook niet te beroerd om nu toch maar te reageren.

Trek alle waarschuwingen van de afgelopen dagen in en begin met een schone lei en haal om te beginnen dan ook MM terug .
Iemand met zijn expertise en fatsoen is hard nodig en hem nu juist een permaban geven is echt buitenproportioneel .

Een forum staat of valt ook wel degelijk met een zogeheten " vaste kern " .
Veel posters plaatsen 1 berichtje om hun gal te spuwen over een bedrijf en reageren nooit meer.
Juist de vaste forummers houden dit forum ook mede in stand dus daar moet Radar zuinig op zijn en niet gaan dreigen met waarschuwingen en een ban.
Een permaban vind ik echt niet meer kunnen , tenzij het ruziezoekers, grofgebekte en aso reageerders zijn. Die kunnen voorgoed wegblijven.
Iemand die eens over de scheef gaat kan 2 waarschuwingen krijgen en dan eventueel een 14 dagen ban .......lang zat!
( Levenslang bestaat niet in Nederland slechts bij heel hoge uitzondering )

En lees de gemelde berichten eens voor ze per definitie gelijk verwijderd worden. En turf eens wie tot de vaste melders behoort .
Is dat om te jennen en is het wel terecht?
En lees goed actief mee zodat er op tijd ingegrepen kan worden voordat zo.n bericht weer gemeld wordt en gelijk verwijderd wordt, zo is er vaak niets van te snappen en maakt het allemaal onleesbaar.
En een topic dat verzandt in eindeloos welles/ nietes gedoe kan ook gemodereerd worden , dus eerder ingrijpen en afkappen of sluiten .

En graag reageren op PB .s .....zou ook erg fijn zijn!

Voor de rest is in alle verwijderde topics genoeg feedback gegeven om mee aan de slag te gaan .
Iedereen verdient een of meerdere kansen dus ook Radar .
Maar doe er dan ook wat mee i.p.v nu dit topic openen en verder eigenlijk toch op de oude voet doorgaan.
Radar , het modereren was echt niet ok!! Zet er een stevige ervaren moderator neer die zn werk fair doet.
Dan heb je grote kans dat diegenen die nu uit frustratie / onvrede willen wegblijven toch ook nog weer willen meedoen.

En wees open en eerlijk en transparant . We zitten hier met volwassenen en we kunnen volwassen met elkaar discussiëren i.p.v met waarschuwingen en bans gaan lopen strooien .

Groet,
moederslink

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb diverse topics volledig opgeslagen maar om die verwijderde nu te herplaatsen zonder toestemming van de persoon die plaatste?

Ik weet dat we zonder enige naam te noemen en zij ook wel.... zolang deze persoon niet terug is blijf ik op deze manier weigeren iets bij te dragen aan deze!

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door john18 »

stofzuigertje schreef:Ik heb diverse topics volledig opgeslagen maar om die verwijderde nu te herplaatsen zonder toestemming van de persoon die plaatste?

Ik weet dat we zonder enige naam te noemen en zij ook wel.... zolang deze persoon niet terug is blijf ik op deze manier weigeren iets bij te dragen aan deze!
Mijn topic mag je gerust terug plaatsen. Alleen ik weet niet hoe de moderatie daarover denkt.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door BL2 »

Doe maar niet Stofzuigerd, je wordt zo verbannen !

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Goh, jullie willen je leven gaan beteren.
Ga deze gang van zaken in het Radar programma maar eens uitleggen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door mahadma »

wilhelmima1 schreef:Goh, jullie willen je leven gaan beteren.
Ga deze gang van zaken in het Radar programma maar eens uitleggen.
Gek hè, ik denk dat er niemand is die aan het interview mee kan werken ..........

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door mahadma »

stofzuigertje schreef:Ik heb diverse topics volledig opgeslagen maar om die verwijderde nu te herplaatsen zonder toestemming van de persoon die plaatste?

Ik weet dat we zonder enige naam te noemen en zij ook wel.... zolang deze persoon niet terug is blijf ik op deze manier weigeren iets bij te dragen aan deze!
Als je een verslag ervan maakt, Stofzuigertje, dan is het geen gecopieerd gebeuren, zeker met wat afgeschermde gegevens.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door vroem »

Ik wil daar best aan meewerken hoor, op TV. gewoon alles open en eerlijk op tafel dan maar, inclusief de keiharde censuur dan ook. Een beetje journalist moet zich de ogen uit de kop schamen daarvoor. Een uitgebreid (standaard) slijmverhaal gehad via pb. Snap best waarom. Maar ik ga daar niet in mee. Jammer maar helaas maar waar op deze wijze gecensureerd is, moeten degenen die dat gedaan hebben eerst door de knieen en door het stof. En dat zal vrees ik niet gaan gebeuren. Behalve wat dit item aangaat zal men het hier zonder mij moeten doen.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door vroem »

Ik hoop trouwens dat diegenen die doorgaan met reageren op consumententopics beseffen wie ze faciliteren.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door BreejKC »

Openheid en professionalieit (eerlijke feedback) door de moderatie zou dit forum goed doen. Ban diegenen die het echt te bont maken, waarschuw diegenen die sporadisch misschien eens in de fout gaan. Ga niet af op enkele meldingen maar doe, voor u ingrijpt, eerst gedegen onderzoek. Dit geldt niet alleen voor de toekomst maar ook voor het recente verleden. Als u begrijpt wat ik bedoel.

Neem uw verantwoordelijkheid, geef toe dat u als moderatie mensen zijn die ook fouten kunnen maken, dat doen we allemaal. We hebben allemaal het recht om soms fouten te maken, dat mag iedereen. Maar een fout wordt echt erg pas echt als die fouten niet goed gemaakt worden.

Rehabiliteer wie daardoor onterecht onrecht is aangedaan. De rest is, denk ik, door mede-reageerders meer dan voldoende uitgelegd in topics die inmiddels niet meer bestaan.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als ik dat lees, vraag ik af wat voor rare dingen er in je hoofd omgaan. Iemand een mol en een verrader noemen, zonder ook maar enige voorbeelden of bewijzen hiervan te geven.

Overigens snap ik heel goed dat sommige mensen na een onterechte ban een nieuw account aanmaken, of weet jij toevallig ook de reden van die bans?

Gesloten