Gisteravond kwam tot mijn grote verrassing het topic voorbij. Mevr. had kaartjes voor concert van Nick & Simon, concert werd afgelast en zij kreeg alleen de ticketkosten vergoed. Maar uiteindelijk kwam het toch goed, nadat Radar contact had opgenomen met de Nat. Theaterkassa.
Mij is iets soortgelijks overkomen. Ik had een kaartje voor het concert van Randy Newman in de Doelen in Rotterdam op 26-2-2018, nota bene 1e rij.
Helaas kreeg ik op 17 januari bericht van Ticketmaster dat dit concert zou worden afgelast 'vanwege een ernstige knieblessure van Randy Newman'.
Maar ik hoefde niets te doen, het bedrag zou worden gerestitueerd.
Ik had een totaalbedrag van € 65,60 betaald, maar kreeg slechts € 55,00 teruggestort.
Bij navraag kreeg ik dit antwoord van Ticketmaster:
Gesterkt door het item van gisteren heb ik vandaag weer gereageerd richting TM, ik had de link naar het Consuwijzerartikel erin gezet.Uiteraard begrijpen wij dat het vervelend is dat je niet alle kosten retour krijgt bij een afgelast of verschoven event.
Servicekosten zijn echter nodig om het event waarvoor je tickets koopt, überhaupt mogelijk te maken.
Hiermee worden door Ticketmaster en de organisator namelijk o.a. de kosten gedekt voor de algemene bedrijfsvoering.
Denk hierbij biivoorbeeld aan: website, personeel, publiciteit, benodigde techniek,etc.
Dat servicekosten in het geval van een afgelast of verschoven event niet worden vergoed, is ook opgenomen in onze Algemene Voorwaarden (artikel 6).
Helaas ze zijn echt niet van plan om de 'service'kosten etc. te vergoeden. Dit is de reactie die ik kreeg:
Heeft iemand een idee hoe ik alsnog de kosten bovenop de ticketkosten vergoed kan krijgen van Ticketmaster?We snappen dat het erg vervelend is dat deze kosten niet vergoedt, maar in onze eerdere mail de beredenering hierachter uitgelegd. We kunnen deze kosten dan ook niet vergoeden, gezien dit opgenomen is in onze algemene voorwaarden.
Het spijt ons dat we je niet verder kunnen helpen.
Mogen zij zich zomaar verschuilen achter hun algemene voorwaarden?
Ik vind het echt een fors verschil, en dat is slechts één ticket van een uitverkocht concert.
Het voelt voor mij als diefstal.
Alvast bedankt voor een reactie.
Hartelijke groet,
Annelies