LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat vind jij van vleesconsumptie?

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Maartje.e
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2018 11:17

Wat vind jij van vleesconsumptie?

Ongelezen bericht door Maartje.e »

Ben je een echte vleeseter? Veganist? Of iets daar tussenin?

Dan ben ik heel erg benieuwd naar jouw mening!

Ik doe onderzoek naar de verschillende meningen over vleesconsumptie, en zou het enorm waarderen als je 5-10 minuten de tijd zou willen nemen om mijn enquête in te vullen.

De resultaten worden vertrouwelijk behandeld en gebruikt voor mijn MSc Thesis.

Bij voorbaat dank!

https://wur.az1.qualtrics.com/jfe/form/ ... Yp0CXhxxNH

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Wat vind jij van vleesconsumptie?

Ongelezen bericht door newmikey »

Best wel aardige survey met goeie neutraal gestelde vragen dus success met je afstuderen!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Wat vind jij van vleesconsumptie?

Ongelezen bericht door renewouters »

Ingevuld.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Wat vind jij van vleesconsumptie?

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Ingevuld.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Wat vind jij van vleesconsumptie?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ook ingevuld. Netjes!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Wat vind jij van vleesconsumptie?

Ongelezen bericht door crazyme »

newmikey schreef:Best wel aardige survey met goeie neutraal gestelde vragen dus success met je afstuderen!
Zo neutraal komt het op mij niet over.
Het lijkt alsof er munitie wordt verzameld om een campagne tegen vlees eten effectiever te maken.

Dit is in elk geval geen onderzoek voor de keurslager :mrgreen:

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Wat vind jij van vleesconsumptie?

Ongelezen bericht door newmikey »

crazyme schreef: Het lijkt alsof er munitie wordt verzameld om een campagne tegen vlees eten effectiever te maken.
Dat zie ik er niet aan af, eerlijk gezegd en het zou bij mij ook gewoon niet landen. Ik eet graag vlees, maar dan wel goed vlees en liever niet de met water en eiwitten opgepompte of met kruiden en zout bedekte versies. Ik betaal graag wat meer voor een goed stuk vlees (en ben dan ook bereid, of eerder genoodzaakt, wat minder vaak vlees te kopen). Water en kruiden heb ik trouwens zelf véél goedkoper in de kraan en het keukenkastje.

Mijn eetgewoonten leiden me al gauw in de richting van de wat meer "biologische" of "eerlijke" produkten, maar dat is gewoon omdat ik kiloknallers echt niet te hachelen vind. Eerlijk gezegd blijft er ook van een pond supermarktvlees nog niet de helft over in de pan (of het pond vlees is eigenlijk voor de helft aan gewicht lekker goedkope marinade) dus ook hier geldt TANSTAAFL.

Bij vis gaat het al niet veel anders, de in bassins gekweekte zoet- en zoutwatervarianten vind ik echt zonde van m'n geld, dàn liever af en toe een godsvermogen voor een stukje mooie verse zeevis en daar tussendoor eens een dagje een uitgebreide maaltijdsalade of soep met brood.

Een beetje a-typisch misschien maar ik heb niets tegen de bio-industrie, halal of kosher slachten of het afschieten van herten en zwijnen. Ik mag me dan af en toe een duur stuk vlees kunnen veroorloven, ik realiseer mij dat er hele volkstammen zijn die zich die luxe niet kunnen veroorloven. Van mij mag iemand dan goed vlees/vis promoten maar ik heb een pesthekel aan clubs als Wakker Dier die winkelketens bijna criminaliseren omdat ze goedkoop vlees aanbieden. Laat de markt het maar oplossen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Wat vind jij van vleesconsumptie?

Ongelezen bericht door Revoked »

Nah, zelfs hier eten we vaak genoeg geen vlees. Omdat sommige vegetarische gerechten echt wel lekker zijn ( ook al moeten we daarvoor wel weer in een restaurant zijn )
Eet gewoon wat je lekker vindt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wat vind jij van vleesconsumptie?

Ongelezen bericht door sjohie »

crazyme schreef:
newmikey schreef:Best wel aardige survey met goeie neutraal gestelde vragen dus success met je afstuderen!
Zo neutraal komt het op mij niet over.
Het lijkt alsof er munitie wordt verzameld om een campagne tegen vlees eten effectiever te maken.

Dit is in elk geval geen onderzoek voor de keurslager :mrgreen:
Dit heb ik ook een beetje, er werd bijvoorbeeld geen onderscheid gemaakt tussen biologisch en niet-biologisch vlees, of minder vlees eten om het milieu te ontzien, of om dierenleed te voorkomen. Het eten van geen vlees, kan je om verschillende redenen doen, en in beide gevallen zou je gelabeld kunnen worden als vegetariër.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wat vind jij van vleesconsumptie?

Ongelezen bericht door sjohie »

newmikey schreef:
crazyme schreef: Het lijkt alsof er munitie wordt verzameld om een campagne tegen vlees eten effectiever te maken.
Dat zie ik er niet aan af, eerlijk gezegd en het zou bij mij ook gewoon niet landen. Ik eet graag vlees, maar dan wel goed vlees en liever niet de met water en eiwitten opgepompte of met kruiden en zout bedekte versies. Ik betaal graag wat meer voor een goed stuk vlees (en ben dan ook bereid, of eerder genoodzaakt, wat minder vaak vlees te kopen). Water en kruiden heb ik trouwens zelf véél goedkoper in de kraan en het keukenkastje.

Mijn eetgewoonten leiden me al gauw in de richting van de wat meer "biologische" of "eerlijke" produkten, maar dat is gewoon omdat ik kiloknallers echt niet te hachelen vind. Eerlijk gezegd blijft er ook van een pond supermarktvlees nog niet de helft over in de pan (of het pond vlees is eigenlijk voor de helft aan gewicht lekker goedkope marinade) dus ook hier geldt TANSTAAFL.

Bij vis gaat het al niet veel anders, de in bassins gekweekte zoet- en zoutwatervarianten vind ik echt zonde van m'n geld, dàn liever af en toe een godsvermogen voor een stukje mooie verse zeevis en daar tussendoor eens een dagje een uitgebreide maaltijdsalade of soep met brood.

Een beetje a-typisch misschien maar ik heb niets tegen de bio-industrie, halal of kosher slachten of het afschieten van herten en zwijnen. Ik mag me dan af en toe een duur stuk vlees kunnen veroorloven, ik realiseer mij dat er hele volkstammen zijn die zich die luxe niet kunnen veroorloven. Van mij mag iemand dan goed vlees/vis promoten maar ik heb een pesthekel aan clubs als Wakker Dier die winkelketens bijna criminaliseren omdat ze goedkoop vlees aanbieden. Laat de markt het maar oplossen.
+10, u is mijn held van de dag. :D

stofzuigertje

Re: Wat vind jij van vleesconsumptie?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn Kater weigerde Vegetariër te worden!

Minder en/of beter vlees is goed, Rund is veel voer nodig per Kg, Varkens zijn al beter, en Kip & Vis meestal beste voor Milieu.
Maar verbieden, mijn zoon heeft een scharrel varken lopen en die bespaarde groene bak voor eten en tuin afval en dan heb je gratis vlees en mest voor je tuin!
Helaas woont 95% van Nederlanders te klein, maar voor enkele zijn scharrel kippen & Varken mogelijk en daar is niets mis mee!
Zolang Youp maar niet ons Konijn hoeft te eten en weg bleef!

Charrels
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 mar 2011 16:08

Re: Wat vind jij van vleesconsumptie?

Ongelezen bericht door Charrels »

Op de eerste pagina met 9 vragen loopt de enquete hier vast en staat bovenin in het rood "Beantwoord deze vraag.". Jammer, maar heb het geprobeerd.

Maartje.e
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2018 11:17

Re: Wat vind jij van vleesconsumptie?

Ongelezen bericht door Maartje.e »

Charrels schreef:Op de eerste pagina met 9 vragen loopt de enquete hier vast en staat bovenin in het rood "Beantwoord deze vraag.". Jammer, maar heb het geprobeerd.
Bedankt voor je reactie. Vervelend dat de enquête vastloopt. Zou het kunnen dat je één van de sliders op 5 hebt laten staan? Ik denk dat het programma deze dan als onbeantwoord ziet. Als het goed is zou het moeten werken die slider dan een keer aan te klikken.

Charrels
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 mar 2011 16:08

Re: Wat vind jij van vleesconsumptie?

Ongelezen bericht door Charrels »

Maartje.e schreef:
Charrels schreef:Op de eerste pagina met 9 vragen loopt de enquete hier vast en staat bovenin in het rood "Beantwoord deze vraag.". Jammer, maar heb het geprobeerd.
Bedankt voor je reactie. Vervelend dat de enquête vastloopt. Zou het kunnen dat je één van de sliders op 5 hebt laten staan? Ik denk dat het programma deze dan als onbeantwoord ziet. Als het goed is zou het moeten werken die slider dan een keer aan te klikken.
Dat zal het geweest zijn. Na de sliders een beetje verschoven te hebben kon de enquete verder. Thx.

Speedy123
Berichten: 1136
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Wat vind jij van vleesconsumptie?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

newmikey schreef: Een beetje a-typisch misschien maar ik heb niets tegen de bio-industrie, halal of kosher slachten of het afschieten van herten en zwijnen. Ik mag me dan af en toe een duur stuk vlees kunnen veroorloven, ik realiseer mij dat er hele volkstammen zijn die zich die luxe niet kunnen veroorloven. Van mij mag iemand dan goed vlees/vis promoten maar ik heb een pesthekel aan clubs als Wakker Dier die winkelketens bijna criminaliseren omdat ze goedkoop vlees aanbieden. Laat de markt het maar oplossen.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Er zijn genoeg alternatieven in elke supermarkt. Het is de verantwoordelijkheid en de keuze van de consument voor welk vlees / welke vis zij kiest. En geeft dan inderdaad geen pas om een winkelketen te criminaliseren. Maar ja, helaas zien we vaak bij clubjes die menen moreel gelijk te hebben dat alles geoorloofd is om hun zin te krijgen.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Wat vind jij van vleesconsumptie?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er is nogal verschil tussen de bio-industrie en het afschieten van herten of zwijnen. Er zijn nu wel betere alternatieven in de winkel voor industrieel vlees, maar die zijn er niet vanzelf gekomen. Het grootkapitaal moest toch een handje geholpen worden door een paar revolutionairen, voor het zover was.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat vind jij van vleesconsumptie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
newmikey schreef:
crazyme schreef: Het lijkt alsof er munitie wordt verzameld om een campagne tegen vlees eten effectiever te maken.
Dat zie ik er niet aan af, eerlijk gezegd en het zou bij mij ook gewoon niet landen. Ik eet graag vlees, maar dan wel goed vlees en liever niet de met water en eiwitten opgepompte of met kruiden en zout bedekte versies. Ik betaal graag wat meer voor een goed stuk vlees (en ben dan ook bereid, of eerder genoodzaakt, wat minder vaak vlees te kopen). Water en kruiden heb ik trouwens zelf véél goedkoper in de kraan en het keukenkastje.

Mijn eetgewoonten leiden me al gauw in de richting van de wat meer "biologische" of "eerlijke" produkten, maar dat is gewoon omdat ik kiloknallers echt niet te hachelen vind. Eerlijk gezegd blijft er ook van een pond supermarktvlees nog niet de helft over in de pan (of het pond vlees is eigenlijk voor de helft aan gewicht lekker goedkope marinade) dus ook hier geldt TANSTAAFL.

Bij vis gaat het al niet veel anders, de in bassins gekweekte zoet- en zoutwatervarianten vind ik echt zonde van m'n geld, dàn liever af en toe een godsvermogen voor een stukje mooie verse zeevis en daar tussendoor eens een dagje een uitgebreide maaltijdsalade of soep met brood.

Een beetje a-typisch misschien maar ik heb niets tegen de bio-industrie, halal of kosher slachten of het afschieten van herten en zwijnen. Ik mag me dan af en toe een duur stuk vlees kunnen veroorloven, ik realiseer mij dat er hele volkstammen zijn die zich die luxe niet kunnen veroorloven. Van mij mag iemand dan goed vlees/vis promoten maar ik heb een pesthekel aan clubs als Wakker Dier die winkelketens bijna criminaliseren omdat ze goedkoop vlees aanbieden. Laat de markt het maar oplossen.
+10, u is mijn held van de dag. :D
Ik sluit me er graag bij aan. Ik sponsor liever m’n lokale slager en vishandel en zal nooit of te nimmer supermarktvlees of vis kopen.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Wat vind jij van vleesconsumptie?

Ongelezen bericht door Erthanax »

[Bericht verwijderd door moderator]

Het bericht waarop ik reageerde is na mijn reactie door de plaatser aangepast en daarna door de moderator geheel verwijderd. Dan mag mijn reactie ook geheel verwijderd worden en niet alleen de inhoud.
Nu lijkt het alsof ik zonder reden off topic ging; dat is niet het geval.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 18 jun 2018 17:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Ontdekkingsreiziger
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mei 2016 01:18

Re: Wat vind jij van vleesconsumptie?

Ongelezen bericht door Ontdekkingsreiziger »

Ingevuld. Veel succes met afstuderen!

Gesloten