LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kerstkaarten via kruidvat online

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Kee

Re: kerstkaarten via kruidvat online

Ongelezen bericht door Kee »

Ook ik heb kerstkaarten besteld via de kruidvat. Ook ik heb tot op heden geen kaarten gezien! Verschillende keren gebeld met de Kruidvat vestiging in mijn woonplaats Delfzijl. De dames aldaar konden me niet veel vertellen......lekker even. Op een gegeven moment werd het duidelijk dat er geen kaarten meer voor de kerst kwamen. Heb toen (ook) zelf maar iets via de computer gemaakt en bij de Hema via de 1-uur service laten maken (erg vriendelijke en behulpzame medewerker aldaar, foto's binnen een half uur klaar!!! kijk DAT is service). Toen deze foto's in bewerking waren maar even naar de Kruidvat gegaan om persoonlijk verhaal te halen. De daar aanwezige assistent manager kon (wilde?) me ook niet verder helpen, ik kreeg een telefoonnummer van de ontwikkelingscentrale en van de klantenservice van Kruidvat! Het kwam er op neer dat er bij de ontwikkelingscentrale iets mis was gegaan en hij kon er ook niets aan doen. Blijkbaar worden deze assistent managers erg kort gehouden door de direktie van Kruidvat want een tegemoetkoming zat er niet in!!! Belachelijk slechte service van Kruidvat!!!
Volgens de Kruidvat klantenservice krijg ik binnenkort een e-mailtje van de ontwikkelingscentrale waarin het probleem (en een oplossing?) wordt uitgelegd. Heb ik niet al te veel vertrouwen in, ik zou ook op de hoogte worden gehouden van de status van mijn bestelling, nooit een e-mailtje gehad.....Tja
Samenvattend: lang leve de Hema in mijn woonplaats!!!

NC

Re: kerstkaarten via kruidvat online

Ongelezen bericht door NC »

Ik heb hele goede ervaringen met Kruidvat online. Wat opviel is dat de betaling via internet niet beveiligd is, dus hebben we ze in de winkel afgehaald. Keurig na drie werkdagen en de foto's waren van prima kwaliteit! Er heeft ook een test in de Rijn en Gouwe gestaan waarbij het Kruidvat er ook heel goed uit kwam.

Freka

Re: kerstkaarten via kruidvat online

Ongelezen bericht door Freka »

Heb 1 december foto's besteld. Opdracht was een fotokaart. 14 december kreeg ik keurig een mail dat de foto's klaar en verstuurd waren.
2 dagen later waren ze binnen. Alles zag er keurig uit .
December is nu eenmaal een drukke maand. Mijn moeder was veel eerder, dus die heeft niet zo lang hoeven te wachten.
Dus wil je ze voor de kerst, moet je ze op tijd bestellen....
Logisch toch???

jolanda68

Re: kerstkaarten via kruidvat online

Ongelezen bericht door jolanda68 »

Voor mijn dochter haar verjaardag in november leuke uitnodigingskaartjes besteld.Wel alles binnen een week in huis,maar de foto was voor de helft verkleurt.(mijn dochter had op de foto een blauwe sijkerbroek aan en die was rood,ze zat in een bootje dat een liveheersbeestje voorstelden wat dus rood moest zijn en dat was geel.)De bovenste helft van de foto was wel goed.Het was nog net niet zo erg dat ik ze niet kon versturen,maar leuk is het niet.Natuurlijk ook direct naar kruidvat gemaild,maar die reageren niet.Gaat het niet om een groot bedrag,maar het hoort natuurlijk niet.Ik bedenk me dus wel of ik het nog eens zal doen.

Gast

Re: kerstkaarten via kruidvat online

Ongelezen bericht door Gast »

6 december besteld en nu nog steeds niets!!
belachelijk toch??

Piet Puk

Re: kerstkaarten via kruidvat online

Ongelezen bericht door Piet Puk »

Ik heb de indruk dat, zodra bij Kruidvat iets speciaals wordt besteld, dit structureel langer duurt als een gangbare bestelling. Met 'normale' foto's heb ik nooit problemen gehad, niet via de winkel, ook niet via het web. Maar een pakje speelkaarten, die je met een eigen foto op de rugzijde kan bestellen, was het een ramp. Eveneens een ramp waren de cartidges die ik voor mijn Epson printer bestelde. Wanneer je dan om uitleg vraagt wordt er totaal niet gereageerd. Dat laatste vind ik persoonlijk nog het meest ergerlijke. Ik raad iedereen aan om een digitale foto-bestelling altijd via de winkel te laten lopen en telkens te laten liggen als deze niet tijdig wordt afgeleverd. Dan lopen de laden vanzelf vol en lijkt het me dat men zich uiteindelijk bij Kruidvat toch wel eens zal gaan afvragen hoe dat komt. Bovendien kan het voor hen oplopen tot een aardige kostenpost. Maar ik ben bang dat het natuurlijk, net als bij een 'speciale' bestelling, wel even kan duren eer men wakker is....

yvettef

Re: kerstkaarten via kruidvat online

Ongelezen bericht door yvettef »

even een reactie op alle reacties. wij bij het kruidvat zijn afhankelijk van een ontwikkelings centrale. die kan ons alleen maar doorgeven of de bestelling is ontvangen en als het klaar is. hoelang iets duurt kunnen ze niet zeggen.
nog even een reactie op de verkleurde kaarten. als u ze gelijk had terug gegeven dan waren ze teruggestuurd en zonder kosten opnieuw afgedrukt.(gaat alleen weer de normale tijd overheen)

edu

Re: kerstkaarten via kruidvat online

Ongelezen bericht door edu »

Zelf werkzaam in de dienstverlening neem ik nooit meer werk aan dan dat ik kan uitvoeren en informeer de klanten over vertragingen of problemen. En dat is nou net waar het bij het Kruidvat aan schort. Drukte? ok Problemen met ontwikkelcentrale? kan gebeuren. Niet communiceren naar klanten? niet ok en mag niet gebeuren !! en kost je veel klanten. (dat zullen ze bij het Kruidvat wel merken).
Waarom de mogelijkheid tot bestellen niet gestopt toen bleek dat de vraag te groot werd en waarom de klant niet geinformeerd wanneer er (te laat) geleverd zou worden (door middel van klant en ordernummer te achterhalen). Deze wanprestatie van het Kruidvat is vervelend voor een ieder die z'n bestelling niet op tijd kreeg en het resultaat voor het Kruidvat is ook negatief (klanten lopen weg en kosten gemaakt aan foto's die nooit meer afgehaald worden). Wellicht dat een excuusje van het Kruidvat aan de ontevreden klanten en een verstandige leidinggevende deze ellende volgend jaar kan voorkomen.

Gast

Re: kerstkaarten via kruidvat online

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb op 5 december 40 wenskaarten online besteld. Het programma liep toen vast en ik kreeg geen bevestiging van de bestelling. Toen opnieuw alles geprobeerd en toen lukte het wel.

Echter, ik kreeg in mijn mailbox 2x een opdrachtbevestiging en zou derhalve ook 2x 40 wenskaarten besteld hebben.

Hier was ik het niet mee eens. Ik heb een klacht ingediend bij kruidvat. Hier werd in eerste instantie niets mee gedaan.

Volgens het magazine zouden de wenskaarten gauw klaar zijn. Ik heb echter half december maar eens gebeld. Nog niets binnen. Men verzekerde mij dat er in het weekend voor kerst extra gewerkt zou worden om alles op tijd af te krijgen en dat na het weekend alle bestellingen klaar zouden zijn.

Nu is het 2e kerstdag en je begrijpt het al.... geen digitale kerstkaarten dus maar weer op de oude handmatige wijze kerstkaarten verstuurd dit jaar.

Een klantonvriendelijke benadering bij het fotolab tot gevolg.

Als men de aanvraag niet aankan of andere reden, laat dan de klant via de mail weten hoe het ervoor staat. De bestelde foto's met daarop onze kinderen zijn volgend jaar achterhaald.

marco-nuth

Re: kerstkaarten via kruidvat online

Ongelezen bericht door marco-nuth »

:( ik vind het jammer dat het kruitvat niet kan waar maken waar diverse anderen bedrijven allang mee werken ,vorig jaar wilde ik de kerstkaarten bestellen bij kruitvat en toen werd mij verteld dat ik deze moest met een negatief ,nu heeft bijna heel nederland een digitale camera ,dus ik had geen negatief van de foto en ik kreeg als antwoord dat men niks voor mij kon doe ,ik ben toe naar de DA drogist gegaan in mijn woonplaats zij zijden leverd u het in op cd of op een flopy ik het op een flopy gezet en 3 of 4 dagen later had ik de foto's ,zo tezien kon het snel en toch goed . dit jaar heb ik direct via internet besteld bij foto quelle van de DA drogist en s'maandags bestel om 16.00uur en dinsdag om 10.00 uur kreeg ik bericht dat de foto's de dag erna bij de DA waren :D ,en let op dit voor €0,17 perstuk :D het kan dus ook goed en ook nog goedkoop , :idea: dus denk er maar eens over na

sac

Re: kerstkaarten via kruidvat online

Ongelezen bericht door sac »

6 dec 50 digitale kerstfotokaarten besteld. Bevestigingsmail ontvangen. Bevestiging ingeleverd bij plaatselijke Kruidvat vestiging, toen foto's na 1,5week nog niet binnen waren, hen laten bellen: heel vervelend, maar het is erg druk op de fotocentrale, gaat 2 weken duren ipv enkele dagen.... Woensdag 22dec weer naar Kruidvat, hen weer laten bellen naar centrale: Helaas, grote chaos, foto's die laatst besteld zijn worden als eerste geleverd. Eerdere bestellingen worden waarschijnlijk pas ná kerstdagen afgeleverd. Kruidvat digitaal??!! Een regelrechte ramp!!!! :cry:

ChrisS

Re: kerstkaarten via kruidvat online

Ongelezen bericht door ChrisS »

Ik begrijp dat Yvettef werkzaam is bij het Kruidvat, daaro een reactie van mijn kant.
Heden de 27e december nog geen kerstkaart ontvangen. Waarom zie je op dit forum geen reactie m.b.t. Albert Heijn? Zij hebben toch dezelfde afdrukcentrale? Albert Heijn heeft zijn klanten een excuusbrief gestuurd met de mededeling dat de afdrukcentrale technische problemen heeft en dat de bestelde kerstkaarten niet meer afgeleverd kunnen worden. Volgens een kranten berichtje afgelopen vijdag in de Haagse Courant zal Albert Heijn deze week zijn klanten nogmaals benaderen met een brief en een cadeaubon. wat doet het Kruidvat? Zij sturen een standaard mail met de mededeling heb geduld de kaarten komen heus wel maar door de grote vraag kunnen wij ons niet aan de normale aflevertijden houden. Niks melding van technische problemen en een excuus hebben ze nog helemaal nooit van gehoord. Als de vraag zo enorm was waarom heeft het Kruidvat in ze'n digitale nieuwsbrief van 11 december dan nog opgeroepen om voor 13 december kerstkaarten te bestellen? Voor 13 december besteld nog op tijd in huis luidde de boodschap, alleen werd het jaar niet vermeld, voor 2005 zijn ze zeker op tijd.
Kruidvat online? Nu zijn we even offline!!!! Of komt er toch nog een teken van leven in de vorm van een excuus?

C.B. Gerrits

Re: kerstkaarten via kruidvat online

Ongelezen bericht door C.B. Gerrits »

Op 8 december jl. heb ik mijn kerstkaarten via internet naar de printservice van Kruidvat gezonden, na vragen per email een klacht via de website van Kruidvat en telefonische inlichtingen over mijn bestelling (waarbij ik door de telefoniste snauwend te woord werd gestaan en zij gewoon de verbinding verbrak) heb ik nog steeds mijn kerstkaarten niet, het is nu maandag 27 december! Bij het nakijken van mijn orderstatus kreeg ik weer het bericht dat mijn order in bewerking is, ik heb nu niets meer aan mijn kerstkaarten en heb extra kosten moeten maken om ze alsnog via de snelprintservice van de Hema af te drukken. Op 24 december heb ik nog een email naar de printservice van Kruidvat gestuurd en ook daar heb ik geen reaktie op gehad, volgende keer toch maar weer naar de Hema, altijd binnen 3 werkdagen de foto's klaar. Kruidvat... een hele slechte service en die "dame" van de klantenservice kan beter een ander beroep kiezen.

Gast

Re: kerstkaarten via kruidvat online

Ongelezen bericht door Gast »

je maakt gewoon een fotootje met een 'ouderwetse' camera en met negatief ga je naar de blokker of anderen die kerstkaartenfoto's maken en voila binnen een weekje. Top zijn ze en snel ! Digitale aanbieding ja, je had kunnen verwachten dat daar een run op zou zijn. Doe ik nooit aan mee aan dat soort 'hippe' acties, juist als iedereen dat gaat doen loopt t fout, zeker bij de kruidvat, dat is toch al zo'n winkel waar ik weinig vertrouwen in heb als t op foto's aankomt.

Conny Kooyman

Re: kerstkaarten via kruidvat online

Ongelezen bericht door Conny Kooyman »

Ik heb half december digitale foto's gemaakt over Kerst.
Daarvan heb ik op 4 foto's een Kerst-/nieuwjaarswens in gezet. Heb ze daarna op 14 december 's avonds als gewone foto online nabesteld bij Kral.nl.
Normaal is bij Kral ook 2 of 3 werkdagen. En krijg normaal altijd bericht na 2 dagen dat de vezending onderweg is. Ik geeft ook altijd op dat ik de bij de filiaal in mijn woonplaats ophaal en ze in de winkel betaal. Maar ik kreeg geen bericht dat ze klaar waren. Toen ik zaterdag de 18e naar Kral ging. Lagen mijn foto's als keurige Kerstkaarten netjes klaar. En nog goedkoop ook.
Maar het bleek dat er een online storinkje was geweest. En de klanten geen mail hadden ontvangen over dat hun verzending aan was gekomen. Terwijl alles gewoon op tijd klaar was.
Op de valreep gelijk alle kerstkaarten nog op de 18e kunnen versturen. En heb ze zondagmorgen vroeg om 3 uur op Schiphol voor dat ik op vliegtuig stapte voor een lekkere zomerse Kerstmis te vieren op Gran Canaria.
Groeten van Conny Kooyman

Janny de Ruiter

Re: kerstkaarten via kruidvat online

Ongelezen bericht door Janny de Ruiter »

Ik bracht begin december 2003 mijn negatief voor een kestkaart naar Kruidvat.
Toen ik ze ging halen, lege enveloppe. Ze hadden geen negatief aangetroffen, derhalve geen foto en ook geen negatief meer!

TheaLeeuwis

Re: kerstkaarten via kruidvat online

Ongelezen bericht door TheaLeeuwis »

Ik schrik er een beetje van om al die negatieve berichten te lezen.
Wij hebben dit jaar ook de kerstkaarten met onze eigen digitale foto besteld bij Kruidvat.online en ze waren binnen een week binnen.
Nu hebben wij ze ook extra vroeg besteld maar we zijn ook niet anders gewend als bedrijf zijnde. Je moet bijna overal je kaarten vroeg bestellen om ze gegarandeerd op tijd in huis te hebben.
Ook heb ik een keer sieraden besteld via Kruidvat.online en ook die waren keurig op tijd binnen.

Dus naast al die negatieve reacties kan het absoluut ook goed gaan! :D

susanneke

Re: kerstkaarten via kruidvat online

Ongelezen bericht door susanneke »

Ik sta versteld van de reactie waarin de service van Albert Heijn genoemd wordt! Excuusbrieven? Cadeaubonnen?
Niets van dat alles gemerkt. Ik heb op 29 november online kerstkaarten van een eigen digitale opname besteld, nadat ik me bij de plaatselijke AH had laten verzekeren dat het écht - zoals beweerd op de website - met drie werkdagen klaar zou zijn.
Op 24 december (bijna een maand later!) kreeg ik een mailtje dat mijn foto's binnen 1 of 2 dagen bij de door mij gekozen AH zouden worden bezorgd. Geweldige service dus! :evil:
Dikke kans dat die kaarten een winkeldochter worden!

Gast

Re: kerstkaarten via kruidvat online

Ongelezen bericht door Gast »

ik werk zelf bij A-H ,echt wel die mailtjes waarin excuus word aangeboden en cadobonnen,en hoezo winkeldochters alle mapjes gaan terug naar c- w-color en worden door hen vergoed aan het filiaal ,het was ook niet de schuld van A-H dat er daar storingen waren! Toos

Henri Levison

Re: kerstkaarten via kruidvat online

Ongelezen bericht door Henri Levison »

Zeer verwonderlijk dat er mensen zijn die hun Kerstkaarten op tijd kregen. Dit zal dan wel een klein percentage zijn van het totaal aantal mensen die hun kaarten bestelden via internet.
Het leek een mooi aanbod, "bestel vóór 13.12 en u heeft uw kaarten vóór Kerst".
Ik hoor dus ook bij de groep waarvoor het Kruidvat hun 'belofte' niet nakwam. Ik bestelde mijn kaarten (50 st.) op 8 december. Op 22.12 heb ik een eerste mail gestuurd, waarop ik niets meer te hgoren kreeg dan "Wegens het grote aantal bestellingen op dit moment kan er verlenging van de levertijd van een aantal dagen ontstaan". Geen excuus, geen informatie wanner de kaarten wel klaart zouden zijn, niets ! Blijkbaar zijn klanten niet belangrijk voor het Kruidvat. 29.12 Heb ik mijn kaarten nog steeds niet, dus weer een mail. Zonder een reactie.
Ik (en ik zal niet de enige zijn) neem het het Kruidvat zeer kwalijk, dat er geen excuus van af kan en dat men geen andere datum bevestigt.
Ben ik fout aan te nemen dat eenieder de kaarten zo mag afhalen (zonder betalen), om de ernstige wanprestatie goed te maken ?
Het zijn maar kaarten, maar een dergelijke laksheid en asociaal gedrag gaat er bij mij niet in.
Het Kruidvat hoeft mij niet meer tot haar klanten te rekenen.

Henri Levison, Veldhoven

Gesloten