LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door JvandeW »

fonsflons schreef:Anyway, degene die mij de ban bezorgd had was ook degene die mij de pb stuurde hierover om dit uit te leggen. In het kort: Door simpel quotes te verdraaien en deze aan mods te sturen had je zo een ban. Alles werd voor waar aangenomen zonder te checken. Drijf iemand in een bepaald hoekje verdraai en manipuleeer een beetje en Viola.
Des te meer redenen voor de forum-moderatie om privéberichten te kunnen inzien, lijkt mij.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
Moneyman schreef:Er hebben meerdere mensen, waaronder ik, het bericht gemeld. Bovendien vond er een publiekelijke discussie over plaats. Wellicht dat daarom een openbare verklaring een beter optie is?
Dat is dan aan Radar om te doen, want het is mijns inziens niet toegestaan om privé berichten te publiceren.
Vandaar ook mijn vraag aan Radar :wink:

ZeerPrivé
Berichten: 5406
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:Bedankt! Het topic is weer " schoongeveegd " ..... :D
Ja, maar weer geen antwoord op mijn vraag wat voor de moderator onder een 'overduidelijke trol' valt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Nee idd ......:oops:

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
Lady1234 schreef:
Moneyman schreef:Er hebben meerdere mensen, waaronder ik, het bericht gemeld. Bovendien vond er een publiekelijke discussie over plaats. Wellicht dat daarom een openbare verklaring een beter optie is?
Dat is dan aan Radar om te doen, want het is mijns inziens niet toegestaan om privé berichten te publiceren.
Vandaar ook mijn vraag aan Radar :wink:
Had ik niet begrepen. :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

moederslink schreef:Bedankt! Het topic is weer " schoongeveegd " ..... :D
Beste allemaal,
ik voel me toch even geroepen om publiekelijk mn excuus te maken, ik zit er nl best wel mee .
Ik ben vanmiddag driftig, onfatsoenlijk en met stoom uit mn oren nogal behoorlijk tekeer gegaan.
Met erg ongepaste woorden .
Het slechtste kwam na al dat getrol bij me boven , daarbij heb ik woorden gebruikt die echt niet kunnen op een openbaar forum.
Maar het was voor mij de limit op dat moment.

Gelukkig is alles nu verwijderd en heerst er een aangename rust.

Ik had ik me gewoon moeten beheersen en inhouden.
Dit kan gewoon echt niet .
Nogmaals : excuses! :oops:
Laatst gewijzigd door moederslink op 03 aug 2018 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@moederslink

Nou, ik vond het nogal meevallen, ik was het in ieder geval 100% met u eens.

Jammer genoeg duurde het heel lang voordat de moderatie het getrol stopte.

Maar we gaan weer gekalmeerd verder. :lol:

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, iedereen schiet wel eens uit zijn of haar slof, maar niet iedereen maakt excuses. Ik heb alle begrip voor de slof, en alle lof voor de excuses.

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hvff »

Is dit nou een consumentenforum of een naaikransje ?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

:wink: we zitten nog wel steeds op het " goede topic " ...ook dit is feedback....hoe met elkaar om te gaan en gepast taalgebruik te gebruiken naar een ander en eens een x sorry te zeggen . :wink:

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat het vooral scheelt als bepaalde ruziezoekers van het forum geweerd worden. Is er eenmaal rust, dan kan dit best een fijn forum zijn. Het lijkt er op dat één bepaald iemand gisteren een ban heeft gehad; en meteen daalt de rust weer neer. Heel wonderlijk.

Dus eigenlijk denk ik dat de focus van de moderatie vooral richting de aanstichters, de provocateurs zou moeten liggen. Wat gisteren dan ook gebeurd is. Zijn die weg (of worden ze zo snel mogelijk verwijderd), dan valt er misschien veel minder rotzooi op te ruimen.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:Ik denk dat het vooral scheelt als bepaalde ruziezoekers van het forum geweerd worden. Is er eenmaal rust, dan kan dit best een fijn forum zijn. Het lijkt er op dat één bepaald iemand gisteren een ban heeft gehad; en meteen daalt de rust weer neer. Heel wonderlijk.

Dus eigenlijk denk ik dat de focus van de moderatie vooral richting de aanstichters, de provocateurs zou moeten liggen. Wat gisteren dan ook gebeurd is. Zijn die weg (of worden ze zo snel mogelijk verwijderd), dan valt er misschien veel minder rotzooi op te ruimen.
Het ligt natuurlijk niet alleen aan de aanstichters, maar zoals Moederslink al zei dat ze uit de bocht vloog, ook aan de mensen die er maar op blijven reageren.
Ik denk dat negeren van irritante forummers veel beter werkt, irl vermijd je toch ook mensen die zich ergerlijk gedragen en die je enorm veel energie kosten?

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Deel 3 van dit Feedback topic kunnen we beter de Koffie Hoek noemen zoals in de buurt super!

Trollen?
Naast de uitleg van Wikipedia van een leuk poppetje uit Noorwegen word die naam zwaar misbruikt.

Zo zal een echte Trol denken dat Moeders Link dat mama boos is... ze word erg link....
Maar deze opmerking vind ik totaal niet bij haar passen.
Dit soort grappen op naam mogen daarom nooit!

Ook zie ik vaak een Quote die ingekort en aangepast is en dan is uit verband halen en totaal andere betekenis mogelijk!

Maar 1 tip aan de Moderators hier..... geef jezelf een cijfers en plaats niet onder het gewone 2004 account.
Dan weet je welke collega iets niet goed heeft gedaan en kun je intern de regels gelijk maken en deze even melden wat is afgesproken.
Nu moet ik aan zins opbouw en taalgebruik zien wie wat heeft gedaan en op welke manier.
Op andere forums heeft elke Moderator een naam, maar als je dat anoniem wilt houden, gewoon een cijfer erachter, opgelost.
Net als nieuwe bezoekers gewoon onder Stofzuigertje2 hier kunnen plaatsen en ik ook geen idee dan is wie hier achter zit....
Vooral bij gewone namen word dit ook automatisch bij reeds gebruikte namen gedaan.
Wel zo handig.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
witte angora schreef:Ik denk dat het vooral scheelt als bepaalde ruziezoekers van het forum geweerd worden. Is er eenmaal rust, dan kan dit best een fijn forum zijn. Het lijkt er op dat één bepaald iemand gisteren een ban heeft gehad; en meteen daalt de rust weer neer. Heel wonderlijk.

Dus eigenlijk denk ik dat de focus van de moderatie vooral richting de aanstichters, de provocateurs zou moeten liggen. Wat gisteren dan ook gebeurd is. Zijn die weg (of worden ze zo snel mogelijk verwijderd), dan valt er misschien veel minder rotzooi op te ruimen.
Het ligt natuurlijk niet alleen aan de aanstichters, maar zoals Moederslink al zei dat ze uit de bocht vloog, ook aan de mensen die er maar op blijven reageren.
Ik denk dat negeren van irritante forummers veel beter werkt, irl vermijd je toch ook mensen die zich ergerlijk gedragen en die je enorm veel energie kosten?
Dat klopt, ik heb gisteren niet voor niets een ijkpunt neer gezet en dit als zodanig bij de moderatie gemeld. Degene die geprovoceerd werd liet zich niet meeslepen, reageerde niet meer. Het werd toen ineens erg duidelijk wie er ongelooflijk aan het provoceren was. Daardoor kon de redactie gericht ingrijpen.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat ijkpunt was een goede zet, waarvoor dank. Over het algemeen ben ik tamelijk rustig, maar toen ik las hoe onheus anderen werden bejegend begon mijn bloed te koken. Het ijkpunt werkte als een verfrissend ijsklontje. Precies wat ik nodig had.

ZeerPrivé
Berichten: 5406
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nou heeft een bepaald persoon blijkbaar een ban, krijgt hij nog alle aandacht. Volgens mij de hoogste tijd het over diegene helemaal niet meer te hebben.

ZeerPrivé
Berichten: 5406
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Aangezien dit het feedback topic is: ik vind het echt niet kunnen dat de moderatie pas na uren en uren eens in grijpt. Dat kan je gewoon niet maken en getuigt van - naar mijn oordeel - amateurisme.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

29 juni 2018, ClaimConcept schreef:Feedback aan de moderatie: in discussies die pagina's lang alle kanten opvliegen, even de kernvraag (ver)kort weergeven met eventueel een korte tussenstand?
Ik heb vaak met stijgende verbazing de discussies met telkens dezelfde deelnemers op diverse topics gevolgd, maar goed dat de rust nu is weergekeerd.

Feedback: misschien is het er wel, maar een handleiding bij het plaatsen van een reactie zou niet verkeerd zijn.

Voorbeeld: je kunt een bericht in z'n geheel citeren met de knop "Quote". (@Redactie, kan ook datum en tijd er automatisch in?)

Maar daarnaast heb je in de berichtopmaak ook een knop "Quote" waarin je zelf het citaat bepaalt. Ook kun je het zelf typen door te beginnen met [ quote] tekst typen/inplakken en af te sluiten met [ /quote] (beide keren zonder de spatie).

Goed quoten is het halve werk.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:Nou heeft een bepaald persoon blijkbaar een ban, krijgt hij nog alle aandacht. Volgens mij de hoogste tijd het over diegene helemaal niet meer te hebben.
Dat 'blijkbaar' vind ik dan nog wel een puntje.
Waarom zet de redactie op dit topic niet wie er een ban heeft gekregen en om welke reden?

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:Nou heeft een bepaald persoon blijkbaar een ban, krijgt hij nog alle aandacht. Volgens mij de hoogste tijd het over diegene helemaal niet meer te hebben.
Eigenlijk denk ik dat die paar reacties vooral om dit gaan:
moederslink schreef::wink: we zitten nog wel steeds op het " goede topic " ...ook dit is feedback....hoe met elkaar om te gaan en gepast taalgebruik te gebruiken naar een ander en eens een x sorry te zeggen . :wink:

Gesloten