Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

raonic schreef:
Webber schreef:
stofzuigertje schreef:Elke lening met een hogere rente dan 14% is niet geldig en daarom heb ik €0,00 overgemaakt om deze af te lossen.
Na meer als 6 maanden bij deze en nog 3 andere die hetzelfde doen wacht ik nog steeds op de deurwaarder.

De incasso geweigerd en hoor ook niets meer, ik eis het bewijs dat ze geheel volgens de regels een contract hebben gesloten volgens de Nederlandse wetgeving.
Ik zie deze leningen als gratis geld en met zoveel klanten kan de rechtbank als ze daar al ooit naar toe zouden gaan zeker niet aan.
Ik en vele vrienden hebben daarom geld geleend bij dit soort bedrijven.

Allen wachten op een uitnodiging van de Deurwaarder die ze wel beloven maar nog nergens ontvangen is.
Gewoon incasso negeren en gewoon bewijs vragen van een geldige overeenkomst die aan de Nederlandse wet voldoet.
14% per jaar mag , 14% per maand niet!
Gratis geld?
Dus je leent geld en je betaalt bewust niet terug.. :shock:
Ik denk niet dat je ermee weg komt.
Ben er zelf van overtuigd dat Ferratum wel tot dagvaarding overgaat.
Kan me niet voorstellen dat ze de openstaande leningen bij klanten met een slechte betaal moraal niet gaan terugvorderen.


Let wel, ik heb het niet over garantkosten...daar staat Ferratum niet sterk in met een eventuele rechtszaak.
Maar als Ferratum het geleende bedrag wil terugvorderen via een rechtszaak ..ik zie niet in waarom een rechter daar niet in mee zal gaan.
De kosten worden overigens er niet minder om...want je zal bij verlies van de rechtszaak ook de volledige proceskosten moeten ophoesten.
Gratis geld bestaat niet,denk dat je daar op een gegeven moment wel achter komt als er een brief van een gerechtsdeurwaarder op je deurmat ligt...
Fout!

ten eerste bekruipt me het gevoel dat je wel eens van trust and law kan zijn angst inboezemen.
overigens is dat buro zo amateuristisch dat ze incassokosten rekenen over een lening ik heb ze er op gewezen dat het niet mag , en vergeten ze nog een heel belangrijk punt te doen wat bij de rechter zwaar meegewogen gaat worden maar dat verklap ik hier niet.

Je moet wel van trust of ferratum zijn.
want overtuigd zijn dat ferratum gaat dagvaarden met een extreem zwakke positie dat ze zowieso voor de helft van de processkosten opdraaien.
plus dat ze in al de jaren dat ze actief zijn nooit jemand voor de rechter gesleept hebben toont wel aan dat ze er niet echt bereidheid voor hebben.
vanwege angst voor een ontmaskering van hun illegale praktijken.

die deurwaarder komt niet zou hij wel komen ik acht de kans dat je de staatsloterij wint groter!
Dan kan je alsnog een rechtszaak voorkomen indien je dat wenst door alleen de hoofdsom te betalen.

Ferratum eist hoofdsom plus de garantkosten.
Als ze naar de rechtbank willen voor alleen de hoofdsom zullen ze eerst de debiteur nog een kans moeten geven alleen de hoofdsom te betalen.
overigens is Ferratum nog nooit naar de rechtbank gegaan dus waarom zouden ze dat nu wel doen?
ze zijn als de dood dat mensen de garantstelkosten straks kunnen terugeisen.
bij een rechtszaak word Ferratum sowieso voor de helft van de kosten veroordeeld want de garantkosten zijn onwettig en als ze pech hebben en de rechter gaat ook nog akkoord met het verekenen van eerder teveel betaalde garantkosten dan worden ze veroordeeld voor de totale kosten.
kortom die gaan niet dagvaarder en nemen het verlies voor lief immers 3 betalende leners en ze kunnen weer een onbetaalde lening wegstrepen ze maken echt wel winst hoor.
Oh hier, we zijn al weer op het punt aanbeland dat iedereen op het forum werkzaam is voor het bedrijf genoemd in het topic........
Door zulke beschuldigingen te maken kun je toch geen discussie voeren en diskwalificeer je jezelf eigenlijk direct naar mijn mening.

Mijn mening in deze naar iedere lener:

Verklaar je lening(en) nietig zodat je geen garantkosten hoeft te betalen, maar wees wel een spreekwoordelijke vent en betaal gewoon netjes de leen som terug betaald is terug en beschouw de zaak als afgedaan.

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Webber »

@Raonic,
Van Trust and LAW heeft niemand wat van de vrezen.
Is een doodordinair incassobureau .
Die kunnen verder niks.

Maar Ferratum kan natuurlijk net zo als Loanrider..,bijvoorbeeld van Lith gerechtsdeurwaarders in de arm nemen.
Daar heb ik namelijk zelf in het verleden ook mee te maken gehad.
In de dagvaarding van Loanrider die mij uitgereikt was door van Lith gerechtsdeurwaarders werd overigens met geen woord gerept over de garantkosten.
Het ging alleen maar om het geleende bedrag wat ik nog had open staan.
Ik heb met Loanrider een schikking kunnen treffen,
Incassokosten van van Lith gedeeld en verder het geleende bedrag terugbetaalt.

Ik wil hier mee zeggen,ik ben er van overtuigd dat Ferratum ook een gerechtsdeurwaarder in de hand gaat nemen.
Om alleen het geleende geld van wanbetalers terug te vorderen.
Ze zijn wel zo slim om de garantkosten NIET in een eventuele dagvaarding te noemen.
En wie denkt om eerdere garantkosten te kunnen terugvorderen...die kan in mijn ogen wel eens van een koude kermis thuiskomen!

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

@webber

terugvorderen niet maar verekenen kan zeer zeker wel.
daar zullen ze ook zeer zeker niet mee naar de rechter gaan.
overigens werd in de recente uitspraak van loanrider de garantkosten wel meegenomen en dus afgewezen door de rechter als kosten krediet.

Danny8182
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 jul 2018 20:03

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Danny8182 »

Cro schreef:
Mijn mening in deze naar iedere lener:

Verklaar je lening(en) nietig zodat je geen garantkosten hoeft te betalen, maar wees wel een spreekwoordelijke vent en betaal gewoon netjes de leen som terug betaald is terug en beschouw de zaak als afgedaan.

Inderdaad, lijkt mij ook logisch dat het geleende bedrag terugbetaald moet worden. Elke rechter zou daar ook in meegaan.
Dat is bij iedereen (op een paar na) wel duidelijk.

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Danny8182 schreef:
Cro schreef:
Mijn mening in deze naar iedere lener:

Verklaar je lening(en) nietig zodat je geen garantkosten hoeft te betalen, maar wees wel een spreekwoordelijke vent en betaal gewoon netjes de leen som terug betaald is terug en beschouw de zaak als afgedaan.

Inderdaad, lijkt mij ook logisch dat het geleende bedrag terugbetaald moet worden. Elke rechter zou daar ook in meegaan.


Dat is zeker de hoofdsom zal betaald moeten worden die wijst elke rechter toe.
Als ferratum mensen gaat dagvaarden zullen ze denk ik eerst de mensen doen die 1 x geleend en niks betaald hebben die hebben namelijk nog nooit garantkosten betaald.
het word voor Ferratum erg tricky als ze iemand met meerdere terugbetaalde leningen dagen en diegene dan al de garantkostem verekend met de hoofdsom dan is het buigen of barsten voor Ferratum wijst de rechter dan de verekening van teveel betaalde garantkosten toe dan kunnen ze de tent wel sluiten.

Goldmine1984
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jul 2018 23:41

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Goldmine1984 »

@Webber, van een koude kermis thuis komen!? Er gaat een dagvaarding tegemoet naar ferratum . Het kost me paar centen maar, heb het er over voor! Dit topic duurt me veelste te lang. Aanpakken die boeven, kom nou! Meer mensen die zaak willen beginnen en garantkosten terug willen?! [email protected]

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Webber »

Goldmine1984 schreef:@Webber, van een koude kermis thuis komen!? Er gaat een dagvaarding tegemoet naar ferratum . Het kost me paar centen maar, heb het er over voor! Dit topic duurt me veelste te lang. Aanpakken die boeven, kom nou! Meer mensen die zaak willen beginnen en garantkosten terug willen?! [email protected]
Ik wens je veel succes,maar ik denk zelf dat je geen enkele kans maakt op al betaalde garantkosten terug te vorderen van Ferratum.
Ik zou er verder ook geen tijd en geld investeren..
Neem je verlies met betrekking tot te veel betaalde garantkosten...en betaal de eventueel nog openstaande lening af.

Je kan wel spreken over boeven...maar ik neem aan dat diegene die ooit een lening bij Ferratum met garantstelling hebben afgesloten dat toch bij hun volle verstand hebben gedaan?
Of hadden ze allemaal een black out?

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Webber schreef:
Goldmine1984 schreef:@Webber, van een koude kermis thuis komen!? Er gaat een dagvaarding tegemoet naar ferratum . Het kost me paar centen maar, heb het er over voor! Dit topic duurt me veelste te lang. Aanpakken die boeven, kom nou! Meer mensen die zaak willen beginnen en garantkosten terug willen?! [email protected]
Ik wens je veel succes,maar ik denk zelf dat je geen enkele kans maakt op al betaalde garantkosten terug te vorderen van Ferratum.
Ik zou er verder ook geen tijd en geld investeren..
Neem je verlies met betrekking tot te veel betaalde garantkosten...en betaal de eventueel nog openstaande lening af.

Je kan wel spreken over boeven...maar ik neem aan dat diegene die ooit een lening bij Ferratum met garantstelling hebben afgesloten dat toch bij hun volle verstand hebben gedaan?
Of hadden ze allemaal een black out?
Boeven zijn het zeker wel mensen hier op het forum weten nu dat de garantkosten onwettig zijn.
Er zijn heel veel die dat niet weten , en toch blijft Ferratum dit willens en wetens aanbieden.

Ik acht de kans zeer groot dat de rechter in ieder geval een uitspraak gaat doen dat de garantkosten bij geen enkele lening meer betaald hoeft te worden en Ferratum er mee moet stoppen het aan te bieden.

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Webber schreef:
Goldmine1984 schreef:@Webber, van een koude kermis thuis komen!? Er gaat een dagvaarding tegemoet naar ferratum . Het kost me paar centen maar, heb het er over voor! Dit topic duurt me veelste te lang. Aanpakken die boeven, kom nou! Meer mensen die zaak willen beginnen en garantkosten terug willen?! [email protected]
Ik wens je veel succes,maar ik denk zelf dat je geen enkele kans maakt op al betaalde garantkosten terug te vorderen van Ferratum.
Ik zou er verder ook geen tijd en geld investeren..
Neem je verlies met betrekking tot te veel betaalde garantkosten...en betaal de eventueel nog openstaande lening af.

Je kan wel spreken over boeven...maar ik neem aan dat diegene die ooit een lening bij Ferratum met garantstelling hebben afgesloten dat toch bij hun volle verstand hebben gedaan?
Of hadden ze allemaal een black out?
Ik persoonlijk hoef geen garantkosten terug.
Ik ben tevreden als ze gewoon kappen met het aanbieden van hun leningen ik ben financieel weer helemaal in orde maar genoeg mensen betalen elke maand hun 200 euro die ze hard nodig hebben voor boodschappen aan rente bij deze bedrijven.
Als ze stoppen zullen deze mensen eindelijk verlost zijn van het cirkeltje en houden ze elke maand die 200 rente in de zak waar ze ruim boodschappen voor kunnen doen.
een bedrijf die zo profiteert van de toch al niet rijkste laag van de bevolking moet gestopt worden.
Ik denk dat je niet wilt weten hoeveel dit bedrijf de samenleving kost aan stress werkverzuim en dat soort dingen.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Webber schreef:Je kan wel spreken over boeven...maar ik neem aan dat diegene die ooit een lening bij Ferratum met garantstelling hebben afgesloten dat toch bij hun volle verstand hebben gedaan?
Heb ik toch een ander perspectief:
De wet welke maximale rentepercentage van lening begrenst, is er juist om dit soort zwakkeren tegen zichzelf in bescherming te nemen.
De Ferratum constructie met garantstelling is juist bedoeld om een loopje met die wet te nemen.

Goldmine1984
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jul 2018 23:41

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Goldmine1984 »

@Webber: Het zou mooi zijn als deze scope lukt. Hup geen geouwehoer, aanpakken deze schurken! Like #aanpakken, #ferratum_dieven. Dagvaarden deze boeven. Niet dat ik mijn garrant terug wil maar, wel van de Nederlandse markt af en heel snel!!! Dat is mijn doel. We gaan het meemaken ....

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Goldmine1984 schreef:@Webber: Het zou mooi zijn als deze scope lukt. Hup geen geouwehoer, aanpakken deze schurken! Like #aanpakken, #ferratum_dieven. Dagvaarden deze boeven. Niet dat ik mijn garrant terug wil maar, wel van de Nederlandse markt af en heel snel!!! Dat is mijn doel. We gaan het meemaken ....
mijn vraag is op welk wil je ze dagvaarden?

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Webber »

@Goldmine 1984,
De AFM is het tot nu toe ook niet gelukt.
Bij de laatste rechtszaak tegen Ferratum ( maart 2018) door de AFM,werd Ferratum door de Rotterdamse rechtbank in het gelijk gesteld.
Dus het is niet zo eenvoudig om onkruid te verdelgen..

Daarom heb ik er een hard hoofd in dat het jou wel gaat lukken.
Omdat Ferratum uit de UK opereert wordt het erg moeilijk om ze aan te pakken,dat heeft de AFM ook al ondervonden.
De rechtbank Rotterdam heeft namelijk gezegd dat de buitenlandse toezichthouder moet opkomen voor de belangen en bescherming van de Nederlandse consumenten en dat de AFM er geen partij in is.

Vince333
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2018 23:30

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Vince333 »

.
Laatst gewijzigd door Vince333 op 07 aug 2018 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Webber schreef:Omdat Ferratum uit de UK opereert wordt het erg moeilijk om ze aan te pakken,dat heeft de AFM ook al ondervonden.
Geld terug krijgen van betaalde garantstelling + rente zal niet makkelijk zijn, wellicht moet je daarvoor naar de buitenlandse rechter.

Maar voorlopig lijkt niets terugbetalen, en dagvaarding afwachten ook effectief om het bedrijfsmodel onderuit te halen

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Webber schreef:@Goldmine 1984,
De AFM is het tot nu toe ook niet gelukt.
Bij de laatste rechtszaak tegen Ferratum ( maart 2018) door de AFM,werd Ferratum door de Rotterdamse rechtbank in het gelijk gesteld.
Dus het is niet zo eenvoudig om onkruid te verdelgen..

Daarom heb ik er een hard hoofd in dat het jou wel gaat lukken.
Omdat Ferratum uit de UK opereert wordt het erg moeilijk om ze aan te pakken,dat heeft de AFM ook al ondervonden.
De rechtbank Rotterdam heeft namelijk gezegd dat de buitenlandse toezichthouder moet opkomen voor de belangen en bescherming van de Nederlandse consumenten en dat de AFM er geen partij in is.
Maar al die argumenten gelden niet voor Goldmine: die is wel partij, heeft wel een belang en kan dus gewoon dagvaarden.

stofzuigertje

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

.
Laatst gewijzigd door stofzuigertje op 10 aug 2018 15:13, 2 keer totaal gewijzigd.

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Moneyman schreef:
Webber schreef:@Goldmine 1984,
De AFM is het tot nu toe ook niet gelukt.
Bij de laatste rechtszaak tegen Ferratum ( maart 2018) door de AFM,werd Ferratum door de Rotterdamse rechtbank in het gelijk gesteld.
Dus het is niet zo eenvoudig om onkruid te verdelgen..

Daarom heb ik er een hard hoofd in dat het jou wel gaat lukken.
Omdat Ferratum uit de UK opereert wordt het erg moeilijk om ze aan te pakken,dat heeft de AFM ook al ondervonden.
De rechtbank Rotterdam heeft namelijk gezegd dat de buitenlandse toezichthouder moet opkomen voor de belangen en bescherming van de Nederlandse consumenten en dat de AFM er geen partij in is.
Maar al die argumenten gelden niet voor Goldmine: die is wel partij, heeft wel een belang en kan dus gewoon dagvaarden.
Ik denk als je hen dagvaard vanwege garantkosten zij zich kunnen beroepen op bescherming van het recht in het land waar zij zich bevinden en dat is Engeland daar is het toegestaan.
Als zei een lener dagvaarden dan kan die zich beroepen op bescherming van het Nederlandse recht en dan is de garant onwettig vanwege overschrijding jaarlijks kosten percentage.

beide kunnen elkaar gerechtelijk dus eigenlijk niet aanvallen.

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

stofzuigertje schreef:Vraagje, mag een UK firma hier onder de nog Engelse regels diensten aanbieden onder Engelse regels in 100% Nederlandse taal en hier ook een kantoor hebben?
Ook is het incasso bureau een in Nederland gevestigde en geen Engelse dochter!

Als je hier met een NL adres, NL website en in NL taal iets aanbied en doet alsof je een NL firma bent... en hier een Deurwaarder moet zoeken die de uitnodiging voor een NL zitting moet bezorgen?
Ik ga echt niet met mijn Limburgse Steenkool Engels het Kanaal over voor een rechtszaak voor iets dat puur in Nederlandse taal is afgesloten!

In de Baltische Landen kom ik verder.... daar spreken ze ook vaak voldoende Russische taal en dat is geen enkel probleem.
Ja, dat adres vond ik ook en dan is het na de Brexit daar procederen?

Het is aangeboden als Nederlandse Lening dus Nederlandse rechten.
En daar geld de regel, maximaal 14% op jaarbasis inclusief alle kosten en zolang je die niet betaalde hoef je ook niet te wachten op ooit dit terug te krijgen.

Alleen geleende met het hier geldende wettelijke retour zoals onze Belastingdienst ook dat lage tarief rekende voor mijn teruggave!
Nooit zelf een dure rechtszaak starten, zij beloven binnenkort en onze Deurwaarder hier kan dan veel werk krijgen als ze zouden doen wat ze beloven...
Een goede bekende wacht namelijk al 17 maanden op de beloofde zitting en kreeg na reageren op Incasso alleen nog maar incasso brieven en geen antwoord wanneer die beloofde zitting zou zijn!
Als het zo zou zijn dat hij telkens brieven krijgt zou ik dat incasso buro aanklagen wat is de naam van het buro?
Ze mogen na betwisting je niet blijven aanmanen dan moeten ze doen wat ze zegen dagvaarden of de zaak laten rusten.
Blijven dreigen met brieven en dagvaardingen die niet komen kun je beschouwen als psychologish druk zetten terwijl je wel of niet terecht dat is aan de rechter een vordering betwist.
Hier kun je een klacht indienen bij een organisatie en na nog 1 malig een waarschuwing dat ze moeten stoppen aangifte gaan doen.

overigens je vraag over of ze engelse regels mogen aanbieden dat mag tot nu toe nog.
Alleen heb je als consunent het recht oo bescherming van de Nederlandse wet en daar zijn de Engelse regels van de garant niet toegestaan op bassis van dit kun je de overeenkomst nietig verklaren en blijft alleen de hoofdsom het ontvangen leenbedrag open. als je alle vorige ook nietig verklaar kun je die onwettig teveel betaalde garantkosten verekenen met de nog openstaande hoofdsom.
Ferratum kan dan een rehtszaak aanspannen maar ze weten dat ze die gaan verliezen en voor de kosten zulken opdraaien plus de enorme schade van niet terugbetalende klanten na zo'n uitspraak.

stofzuigertje

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Elke brief verdween na de eerste in de erg dure Action map, en daar blijft hij lekker zitten.
Druk voel ik niet, de Postbezorger heeft weer werkgelegenheid en ik kan de perforator pakken en opbergen...
Vaak vrijwel zelfde verhaal en ik wacht op de Email die ik stuurde en zolang ze geen Deurwaarder sturen is het gewoon leuk voor archief.

En wat het aantal betreft, over 30 jaren moet ik naar de Action als de map vol is....

Plaats reactie