Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik kom er toch ook maar even bij zitten : had een kl*** en vermoeiende dag vandaag en wil nu ff chillen.
" nee geen koffie, dank je , misschien een wijntje? "
Ik drink zeer zelden alcohol maar tis nu misschien wel even lekker... :wink:
We gaan niet roddelen maar misschien kunnen we wel een boom opzetten over echte ( wereld ) problemen :
bv het onrecht in de wereld? De massale vluchtelingenstroom nu weer naar Spanje?
De toenemende agressie en onverdraagzaamheid ? De corruptie wereldwijd? De mazelenuitbraak? Honger en ziektes?
Of is deze huiskamer daar niet voor bedoeld? :?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
witte angora schreef:*Pakt koekje voor Erthanax*

Alsjeblieft! :D
Kletskop? Zelf gebakken?
Geen idee, wat het is, het lag in het magazijn, al een aantal maanden bij gebrek aan klandizie. Niet zelf gebakken nee. Wil je er ook eentje?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:Ik kom er toch ook maar even bij zitten : had een kl*** en vermoeiende dag vandaag en wil nu ff chillen.
" nee geen koffie, dank je , misschien een wijntje? "
Ik drink zeer zelden alcohol maar tis nu misschien wel even lekker... :wink:
We gaan niet roddelen maar misschien kunnen we wel een boom opzetten over echte ( wereld ) problemen :
bv het onrecht in de wereld? De massale vluchtelingenstroom nu weer naar Spanje?
De toenemende agressie en onverdraagzaamheid ? De corruptie wereldwijd? De mazelenuitbraak? Honger en ziektes?
Of is deze huiskamer daar niet voor bedoeld? :?
Wijntje kan ook, wat zal het zijn, een rosé?

Geen idee eigenlijk waar de huiskamer voor bedoeld is. Ik denk om te chillen en voor de borrelpraat, zoiets?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

" liever een rood wijntje, WA , dank je " .
Zijn er nog toastjes? Heb vandaag niet veel gegeten nl.
De huiskamer was vlg mij bedoeld voor ideeën , suggesties , en off topic gepraat .....of niet? 8)

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien om een “band” met elkaar op te bouwen?

Mag ik een witte wijn? Rosé is anders ook goed.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

*Pakt een rood wijntje voor moederslink*

De toastjes zijn wat oudbakken, net als de koekjes, maar er staat nog wel een bak met selderiesalade in de ijskast, nog ruim binnen de datum. Is dat wat?

*Pakt een witte wijn voor Lady1234*

Ik denk inderdaad om een band op te bouwen, om af en toe even lekker off-topic te gaan, zoiets.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Even wat muziek opzetten.

*Loopt naar de cd-speler*

Wat zullen we doen, Indierock? Zondagmiddag op de Uitmarkt even een paar nummers Indierock of zoiets beluisterd. Tegendraads, dat was wel fijn, ook vrolijk, ook wel fijn, maar het klonk qua gevoel en emotie eigenlijk alsof je tegen een muur van isolatiemateriaal op loopt. Dat vond ik wat minder.

Heb ook een paar jazznummers beluisterd, dat beviel toch wel beter. Zat toch even een stuk meer gevoel in.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

" dank je , WA en die toastjes? Prima hoor ! En selleriesalade? Lekker! "

Een band opbouwen en daarin investeren is altijd goed.
Ik ben erg blij met mijn jarenlange opgebouwde vriendschappen, sommigen ken ik al meer dan 40-50 jaar en we vertrouwen elkaar blind.

En hier? Hier zijn het virtuele " vrienden ".....die elkaar niet kennen op misschien enkele uitzonderingen na.
Maar is iedereen hier wel te vertrouwen?
Je denkt een klick te hebben, maar dan kan het toch weer een domper worden .....maar ja , misschien ben ik wel naïef of ( nog steeds ) te goed van vertrouwen. Ik blijf toch nog altijd geloven in het goede vd mens , ondanks alles.
Jonge kinderen hebben dat ook , heerlijk! Die zijn nog niet verwrongen door lelijk denken.

Muziek? Ook altijd goed! Werkt goed op emoties , maar graag iets rustigs WA , kan dat?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Iets rustigs... ik heb hier een cd van James Last liggen, 'classical touch'. Die is wel aardig denk ik. Alhoewel lang niet iedereen daarvan houdt... Iers, dus Celtic kan ook goed werken, Clannad bijvoorbeeld. Of Vangelis, dat is keyboard of zo, dat heeft mij in het verleden heel goed geholpen om dingen te verwerken, met name de cd Antarctica.

Maar Dire Straits en Pink Floyd zijn natuurlijk ook steengoed!

Ik geloof zelf ook in het goede van de mens, probeer steeds meer naar het positieve te zoeken. Datgene wat verbindt. En dan worden dingen toch wat makkelijker. Net een artikeltje over bemiddelen bij burenruzies gelezen. Vaak kennen mensen elkaar niet maar wordt er wel van alles over elkaar ingevuld. Remedie: kennis maken, een hand geven, groeten als je elkaar ziet; je hoeft geen vrienden te worden, maar als er bij toevallige ontmoetingen over en weer vriendelijkheid is, wordt het ook makkelijker als dingen bespreekbaar gemaakt moeten worden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Iers, Celtic ....heerlijk!

En ik ben het 100 % met je reactie eens.

En bedankt voor het wijntje en de toastjes , maar ik ga slapen. Ben erg moe.
Tot de vlg keer , misschien?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ga er ook zo in, ben nog bezig met een mail, maar dat is een beetje een lastig verhaal... sommige dingen zijn alweer achterhaald en blijken niet te kloppen, en een ander iets leverde vandaag weer nieuwe kennis op...

Wat ik een tijdje geleden al tegen een 'onderzoeker' aangaf: voor een autist is het niet zo moeilijk details waar te nemen die anderen missen. Alleen, het correct interpreteren van die details, dat is vaak toch weer wat lastiger.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ju, nu is m'n koffie koud geworden. Die koekjes zijn niet van gisteren, maar ze smaken nog, eh, prima. Mag ik flink wat rode wijn om ze weg te spoelen?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Tuurlijk, mag dat, Ertthanax.

*pPakt rode wij- pats - nog een rodw ijn - pats - pakt maa rdeh ele fles*

Kun je het zelf even in een glas stoppen?

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een glas? Waar hep dat voor nodig? Als die fles maar open is!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

https://youtu.be/h-mi0r0LpXo

Moest ik gewoon even aan denken.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:https://youtu.be/h-mi0r0LpXo

Moest ik gewoon even aan denken.
Er is geen smiley met een duimpje, helaas. :roll:

Bij het zoeken naar Indierock kwam ik gisteren op iets heel onverwachts uit: Alan Parsons Project. Kende de band eigenlijk alleen van naam, vond de naam niks, vond daarom de band niks, en de muziek - most ik dus ook niet. Afijn... een prima nummer toch? Oftewel: hoe je jezelf tekort kunt doen door vooroordelen.

https://www.youtube.com/watch?v=jdyto5rf0HU

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:Bij het zoeken naar Indierock kwam ik gisteren op iets heel onverwachts uit: Alan Parsons Project. Kende de band eigenlijk alleen van naam, vond de naam niks, vond daarom de band niks, en de muziek - most ik dus ook niet. Afijn... een prima nummer toch? Oftewel: hoe je jezelf tekort kunt doen door vooroordelen.

https://www.youtube.com/watch?v=jdyto5rf0HU
JAAAAAA!!! APP is heerlijk!! Alleen al dat intro van dat nummer - ik heb ervan genoten onder een lekker kopje koffie net.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Met een koekje erbij, Moneyman? :lol:

Maar die intro is inderdaad geweldig, daar ga ik nog heel vaak naar luisteren!

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee, een boterham ;)

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het was ook nog te vroeg voor een oudbakken koekje uit het magazijn, of niet dan... :lol:

Plaats reactie