LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onecoin

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Duizel
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2013 22:54

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Duizel »

kuklos schreef:
Duizel schreef:[Tekst verwijderd] geeft elke 1e donderdag van de maand in Doetinchem bij Pitch&Putt een presentatie over OneCoin.
Iemand die zin heeft om zijn verhaal aldaar onderuit te schoffelen?
Waarom ga je daar zelf niet heen dan om dit te doen?
Totaal geen zin in om er energie in te steken.
Anderzijds wil ik de mensen daar graag confronteren met hun gezwets. Ik ben benieuwd naar hun reacties. Ik wordt woest als blijkt dat het 1 grote scam is. Gelukkig heeft het mij geen enkele euro gekost, dus in dat opzicht heb ik zoiets van, "lekker laten gaan".
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jun 2017 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door kuklos »

Duizel schreef:
kuklos schreef:
Duizel schreef:[Tekst verwijderd] geeft elke 1e donderdag van de maand in Doetinchem bij Pitch&Putt een presentatie over OneCoin.
Iemand die zin heeft om zijn verhaal aldaar onderuit te schoffelen?
Waarom ga je daar zelf niet heen dan om dit te doen?
Totaal geen zin in om er energie in te steken.
Dus jij vindt dat iemand op die bijeenkomsten iets moet zeggen, maar alleen als een ander het doet.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jun 2017 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens

Badedas
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2017 23:49

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Badedas »

Duizel schreef:[Tekst verwijderd] geeft elke 1e donderdag van de maand in Doetinchem bij Pitch&Putt een presentatie over OneCoin.
Iemand die zin heeft om zijn verhaal aldaar onderuit te schoffelen? Vanaf het begin dat ik er mee in aanraking kwam (oktober 2016) vertrouwde ik het voor geen ene meter! Ik heb me via een relatie van m'n werk over laten halen. Gelukkig heb ik nooit 1 euro betaald, omdat [Tekst verwijderd] mij een 2-tal pakketten "schonk". Ik diende 700 euro aan hem over te maken, voor de 2-tal pakketten. Gelukkig heb ik dit nooit gedaan, maar heb ik wel de Tokens gekregen.
Uiteindelijk heb ik nu ruim 600 OneCoins.
Ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren, gelukkig kost het mij geen cent, alleen de tijd die ik er in heb gestopt.
Jullie horen nog van mij.
Altijd naar je gevoel luisteren, als het te mooi is om waar te zijn, is dat het ook.
Volgens mij noemen ze iemand die iets afpakt zonder te betalen een dief. Je hebt iemand simpelweg 700 aan waarde ontnomen.
Het zou netter zijn dit terug te geven ! Je weet m te vinden zie ik... dus succes er mee.

JulesJUSTE
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2017 01:19
Contacteer:

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door JulesJUSTE »

Even kijken. Bitcoin was gelanceerd om uit te leggen wat de blockchain is en dat de blockchain heel waardevol is. De blockchain is een gecrypteerde software matige veiligheidscode die alsmaar complexer en dus veiliger wordt, naarmate er meer mensen/computers mee doen en dat kan voor vanalles nuttig zijn, bv. voor een virtuele munt, die hebben ze als voorbeeld gebruikt en dan maar "bitcoin" als naam gebruikt bij gebrek aan verbeelding.
Dat team achter die software van de blockchain wou de blockchain bekend maken, niet hun voorbeeldje van de bitcoin, dus die hebben daar ook nooit bv. een MLM op los gelaten om die bitcoin bekend te maken.

Die mensen van "Onecoin" wel. Die hopen dat hun "bitcoin = virtuele munt", dé "bitcoin" gaat worden waar wij met zijn allen mee gaan betalen in een nabije toekomst. Dus moeten ze hun munt en die blockchain wel overal in de wereld zo snel mogelijk uitgelegd krijgen en dat mensen ermee gaan betalen. Dan is een MLM natuurlijk wel een krachtig instrument om dat doel te bereiken.

Uw euro's op de bank, heeft U die allemaal cash op zak? Nee, dat zijn ook virtuele munten en biljetjes, die - zo belooft de bank - U op elk moment kunt krijgen in de vorm van biljetjes en munten. Daar zijn allerlei zekerheden voor ingebouwd, bv. controleurs, de Europese Centrale bank etc. Maar in Griekenland, Cyprus heeft U op de hoogtepunten van de financiele crisis in de najaren van 2008 toch gehoord en gezien, dat de mensen daar max 50 euro/dag konden opnemen en dat op een gegeven moment de spaarders mee moesten opdraaien voor de schulden die hun bank had aangegaan en iedereen die meer dan 100.000 euro op de rekening zag staan, die zag dat de nationale bank daar gewoon in mocht tot de schuldenput genoeg opgevuld was.

Die van onecoin beweren dat hun bitcoin/virtuele munt op een goedkopere manier meer veiligheid kan bieden dan Uw euro's, dollars, etc. = niet cryptomunten. Hoe, via die blockchain die aan hun virtuele munt verbonden zit.

Bij de banken beginnen ze ook te beseffen dat de blockchain idd. een sterke veiligheid biedt. Dus wat als men aan de euro, de $, de Yen, etc. nu een blockchain zou koppelen? Heeft men dan nog een onecoin nodig?

Duizel
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2013 22:54

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Duizel »

Badedas schreef:
Duizel schreef:[Tekst verwijderd] geeft elke 1e donderdag van de maand in Doetinchem bij Pitch&Putt een presentatie over OneCoin.
Iemand die zin heeft om zijn verhaal aldaar onderuit te schoffelen? Vanaf het begin dat ik er mee in aanraking kwam (oktober 2016) vertrouwde ik het voor geen ene meter! Ik heb me via een relatie van m'n werk over laten halen. Gelukkig heb ik nooit 1 euro betaald, omdat [Tekst verwijderd] mij een 2-tal pakketten "schonk". Ik diende 700 euro aan hem over te maken, voor de 2-tal pakketten. Gelukkig heb ik dit nooit gedaan, maar heb ik wel de Tokens gekregen.
Uiteindelijk heb ik nu ruim 600 OneCoins.
Ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren, gelukkig kost het mij geen cent, alleen de tijd die ik er in heb gestopt.
Jullie horen nog van mij.
Altijd naar je gevoel luisteren, als het te mooi is om waar te zijn, is dat het ook.
Volgens mij noemen ze iemand die iets afpakt zonder te betalen een dief. Je hebt iemand simpelweg 700 aan waarde ontnomen.
Het zou netter zijn dit terug te geven ! Je weet m te vinden zie ik... dus succes er mee.
Onecoin heeft 0,0 waarde.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door newmikey »

JulesJUSTE schreef:Die mensen van "Onecoin" wel. Die hopen dat hun "bitcoin = virtuele munt", dé "bitcoin" gaat worden waar wij met zijn allen mee gaan betalen in een nabije toekomst. Dus moeten ze hun munt en die blockchain wel overal in de wereld zo snel mogelijk uitgelegd krijgen en dat mensen ermee gaan betalen. Dan is een MLM natuurlijk wel een krachtig instrument om dat doel te bereiken.
Helaas ben je in deze onzin getrapt. Onecoin heeft nooit een valide blockchain gehad. Ze zijn er naar verluid mee bezig geweest maar de enige ontwikkelaar die er mee bezig was is eruit gestapt toen duidelijk werd dat het allemaal op één grote scam gebouwd was. Ook vandaag is Onecoin er nog steeds niet in geslaagd een blockchain te ontwikkelen. De "tokens" die via deze piramide scam verhandeld worden waren- en zijn- géén cryptomunt maar slechts luchtfietserij.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door kuklos »

Wiecksewitte schreef:Als ik degene ben die is opgelicht zal ik daar rustig voor uitkomen, maar op dit moment vind ik het nog steeds een 'gokje' waard.
En, wat heb je nu al verdiend met onecoin Wiecksewitte?

hdewit32
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2018 13:09

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door hdewit32 »

Let op. Mensen uit Onecoin stappen massaal over naar Dagcoin, een bedrijf uit Estland. Ook dit bedrijf werkt volgens hetzelfde principe als Onecoin, dus ook met zogenaamde "opleidingspakketten" en "tokens" voor een crypocurrency. Ook Dagcoin is een piramidespel. Hieronder een passage van een site uit Estland, waarin de autoriteiten Dagcoin aanmerken als piramidespel.

Let op en pas op! Nieuw piramidespel in Nederland. Ik ben een paar dagen geleden benaderd door iemand om te kijken naar Dagcoin, een vermeende cryptocurrency gebaseerd op de open source software van Byteball. Veel mensen die in Onecoin zaten, ook een piramidespel, stappen nu over naar Dagcoin. Dit bedrijf werkt volgens hetzelfde principe als Onecoin. Je kunt investering in "opleidingspakketten". Je krijgt dan tokens voor de "cryptocurrency" Dagcoin. Het principe is hetzelfde als Onecoin met als verschil dat de crypocurrency niet gebaseerd is op de blockchain maar een andere technologie. Het lijkt iets beter georganiseerd dan Onecoin, maar ook dit is gewoon een ordinair piramidespel. Dus wees gewaarschuwd. Zie hieronder:

Volgens https://geenius.ee/uudis/nuud-olemas-ee ... eenistust/ is Dagcoin in Estland al geclassificeerd als piramidespel. "Volgens de Financial Supervision Authority van het Financial Supervision Authority in Estland, kan Dagcoin worden geclassificeerd als een piramidespel.

Volgens de Financial Supervision Authority van het Financial Supervision Authority in Estland, kan Dagcoin worden geclassificeerd als een piramidespel.
"Het gebruikelijke kenmerk van het piramidesysteem is dat er geen toegevoegde waarde is, maar de groei zal afkomstig zijn van bijdragen van nieuwkomers," zei Kristjan-Erik Suurväli, hoofd van de afdeling markttoezicht en handhaving van de autoriteit voor financieel toezicht."

Een gewaarschuwd mens telt voor 2!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door newmikey »

hdewit32 schreef:Een gewaarschuwd mens telt voor 2!
Helaas wijst de ervaring hier anders uit. Ook in deze scam zullen weer vele mensen trappen en zelfs hier komen verkondigen dat het allemaal zo fantastisch is of dat wij het simpelweg "niet snappen". We zijn voorbereid op een nieuwe golf want de onecoiners laten zich hier uiteraard niet meer zien...
Laatst gewijzigd door newmikey op 07 jan 2018 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Verwijderd

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Nieuwbakken politica (en naar eigen zeggen oud-psychiater >proest<) Cailin Kuit van Sylvana's bij elkaar geraapte zooitje BIJ1, zit ook vuistdiep in OneCoin:

http://daskapital.nl/2018/01/haha_bij1s ... et_aa.html

https://uploads.gscdn.nl/uploads/3c90ad ... 136977.png

Mucha

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door sjohie »

JohnTheBassist schreef:Nieuwbakken politica (en naar eigen zeggen oud-psychiater >proest<) Cailin Kuit van Sylvana's bij elkaar geraapte zooitje BIJ1, zit ook vuistdiep in OneCoin:

http://daskapital.nl/2018/01/haha_bij1s ... et_aa.html

https://uploads.gscdn.nl/uploads/3c90ad ... 136977.png
Dat zegt toch alles, of eigenlijk té veel? :shock:

Corit
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2018 09:34

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Corit »

Het is wel angstvallig stil in dit topic.

Kunnen alle voorvechters van OneCoin mij eens wijzen op bijvoorbeeld de beloofde beursgang? Of waar ik die mooie munt allemaal kan besteden?

Wel echt jammer dat ik de boot heb gemist door geen One Coin's te kopen. Mensen die ze gekocht hebben zijn ongetwijfeld allemaal super rijk geworden en dat heb ik dan moet missen.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Met MLM verdient alleen de top van de piramide. Veel MLM's zijn Ponzi's. De winst wordt betaald met de inleg van de leden, de top van de piramide wordt uitbetaald, totdat deze Ponzi moet stoppen.

https://www.waterkant.net/suriname/2018 ... les-kwijt/
https://en.wikipedia.org/wiki/OneCoin

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Corit schreef:Het is wel angstvallig stil in dit topic.

Kunnen alle voorvechters van OneCoin mij eens wijzen op bijvoorbeeld de beloofde beursgang? Of waar ik die mooie munt allemaal kan besteden?

Wel echt jammer dat ik de boot heb gemist door geen One Coin's te kopen. Mensen die ze gekocht hebben zijn ongetwijfeld allemaal super rijk geworden en dat heb ik dan moet missen.
ja zo kan je wel over alles praten wat de lucht in geschoten is met de prijs.
"Had ik maar aandelen gekocht van Veronica vlak voordat big brother starte"
"Had ik maar 6 jaar gelezen 1000 bitcoin gekocht voor een euro"
Het hele gebeuren is juist speculatie, je kan geluk hebben of het kan compleet floppen en dan ben je je geld kwijt.
Dus verdiep je in wat opkomende dingen zijn en beslis of je er een risico in wil nemen of niet.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik geloof dat het sarcasme van Corit gemist wordt :wink:

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Volgens mij is OneCoin al overleden. Want in verschillende landen heeft het OM de vervolging al gestart. In Bulgarije zijn in januari alle servers in beslag genomen. Alle bank tegoeden zijn bevroren.

https://en.wikipedia.org/wiki/OneCoin
https://verdiengeldopinternet.info/vraa ... trouwbaar/
https://www.bafin.de/SharedDocs/Veroeff ... td_en.html
https://deslimstebelegger.nl/conversati ... or-onecoin
https://nawadir.org/2016/12/01/is-onecoin-permissible/

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Moneyman schreef:Ik geloof dat het sarcasme van Corit gemist wordt :wink:
woops, misschien beginnen met een bak koffie en eten voordat we het forum op duiken, die sarcasme was me echt compleet voorbij gevlogen

Corit
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2018 09:34

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Corit »

Moneyman schreef:
29 aug 2018 13:35
Ik geloof dat het sarcasme van Corit gemist wordt :wink:
Inderdaad :lol:
Blijkbaar was ik toch niet sarcastisch genoeg. Waarvoor excuses!

Maar al die mooie voorvechters met hun filmpjes, zekerheden, belachelijk maken van normaal nadenkende mensen, beloftes en ga zo maar door. Die zijn allemaal snel vertrokken. Jammer, had ze graag nog even gevraagd hoe rijk ze nu zijn dankzij OneCoin.

Corit
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2018 09:34

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Corit »

HADES2001 schreef:
30 aug 2018 08:16
Moneyman schreef:Ik geloof dat het sarcasme van Corit gemist wordt :wink:
woops, misschien beginnen met een bak koffie en eten voordat we het forum op duiken, die sarcasme was me echt compleet voorbij gevlogen
Sorry, mijn fout :)

Maar je hebt wel een lekker bakkie op neem ik aan, dat heb je dan toch maar gehad. Meer tastbaar dan OneCoin ooit was en zal zijn :mrgreen:

Gesloten