Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Moneyman

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman » 03 sep 2018 21:12

Ik kan niet in hun hoofd kijken, maar er is volgens mij geen logische andere verklaring.

annelies1961

Ongelezen bericht door annelies1961 » 03 sep 2018 21:56

Even tussendoor, eindelijk een reactie op mijn mail! Heb m hier ook al langs zien komen...valt me tegen, ik had toch wel een echt persoonlijke reactie van ze verwacht :mrgreen:

Met referte naar uw schrijven d.d. 27-08-2018, bericht ik u als volgt.

Laat ik vooropstellen dat cliënte nogmaals benadrukt dat zij persisteert in haar stelling dat zij handelt in conformiteit met de geldende wet- en regelgeving.

Maar, laat ik nou eens redeneren dat de uitspraak van Loanrider op cliënte van toepassing is – hetgeen cliënte overigens nadrukkelijk betwist daar de desbetreffende juridische procedure betrekking heeft op een ander bedrijf, met andere procedures – dan nog bent u cliënte een bedrag verschuldigd. Als mijn informatie klopt, hebt u in totaal EUR 800,00 geleend. Daarentegen hebt u tot op heden nog niks terugbetaald aan cliënte, zodat thans in ieder geval nog EUR 800,00 aan openstaand krediet – vermeerderd met de geldende rente – openstaat. Dan heb ik het nog niet over de kosten voor de garantsteller.

Ik raad u derhalve met klem aan om in ieder geval het onbetwiste gedeelte terug te betalen, in gebreke waarvan u het risico loopt dat cliënte u in rechte gaat betrekken op basis van niet-nakoming van de overeenkomst dan wel op basis van een vordering uit hoofde van een onverschuldigde betaling. U kunt er van uitgaan dat in ieder geval een vordering op basis de vordering uit hoofde van een onverschuldigde betaling succesvol zal zijn, zoals u zelf ook al in uw e-mail heeft bevestigd.

U heeft geld geleend en dat dient terug te worden betaald: iedereen weet dat gratis geld niet bestaat.

raonic

Ongelezen bericht door raonic » 03 sep 2018 22:08

annelies1961 schreef:Even tussendoor, eindelijk een reactie op mijn mail! Heb m hier ook al langs zien komen...valt me tegen, ik had toch wel een echt persoonlijke reactie van ze verwacht :mrgreen:

Met referte naar uw schrijven d.d. 27-08-2018, bericht ik u als volgt.

Laat ik vooropstellen dat cliënte nogmaals benadrukt dat zij persisteert in haar stelling dat zij handelt in conformiteit met de geldende wet- en regelgeving.

Maar, laat ik nou eens redeneren dat de uitspraak van Loanrider op cliënte van toepassing is – hetgeen cliënte overigens nadrukkelijk betwist daar de desbetreffende juridische procedure betrekking heeft op een ander bedrijf, met andere procedures – dan nog bent u cliënte een bedrag verschuldigd. Als mijn informatie klopt, hebt u in totaal EUR 800,00 geleend. Daarentegen hebt u tot op heden nog niks terugbetaald aan cliënte, zodat thans in ieder geval nog EUR 800,00 aan openstaand krediet – vermeerderd met de geldende rente – openstaat. Dan heb ik het nog niet over de kosten voor de garantsteller.

Ik raad u derhalve met klem aan om in ieder geval het onbetwiste gedeelte terug te betalen, in gebreke waarvan u het risico loopt dat cliënte u in rechte gaat betrekken op basis van niet-nakoming van de overeenkomst dan wel op basis van een vordering uit hoofde van een onverschuldigde betaling. U kunt er van uitgaan dat in ieder geval een vordering op basis de vordering uit hoofde van een onverschuldigde betaling succesvol zal zijn, zoals u zelf ook al in uw e-mail heeft bevestigd.

U heeft geld geleend en dat dient terug te worden betaald: iedereen weet dat gratis geld niet bestaat.

Je zou bijna zelf een incassoburo beginnen.
Wat maakt trust hen er goedkoop af door maar even een standaard mail te sturen ik kreeg ook een standaard mail dat ik tot nu toe geen enkel gehoor had gegeven en nergens op gereageerd heb.
Ik had bijna de hele hoofdsom al voldaan.
deze mails kun je printen en je reet mee afvegen meer niet wat een amateuristisch zooitje.

overigens heb ik zelf aangegeven dat ik ze uitdaag me voor de rechter te brengen sindsdien niks meer gehoord overigens ook goed onderbouwd waarom.
Ze hebben het opgegeven en proberen het gewoon bij hun nieuwe aanwas.

1982danny

Ongelezen bericht door 1982danny » 03 sep 2018 22:19

annelies1961 schreef:Even tussendoor, eindelijk een reactie op mijn mail! Heb m hier ook al langs zien komen...valt me tegen, ik had toch wel een echt persoonlijke reactie van ze verwacht :mrgreen:

[/i]
Deze laatste zin is wel heel erg triest eigenlijk. Dat zet je toch niet in een email. Kom op zeg.

Webber

Ongelezen bericht door Webber » 03 sep 2018 22:20

Op zich vindt ik dit nog wel een nette mail van Trust and Law.
Er wordt alleen maar gesproken over de hoofdsom die terugbetaald moet worden.
De garantkosten worden buiten beschouwing gelaten.

En of het nu links om is via Trust and Law of rechtsom is via Sacredfour...de hoofdsom zal uiteindelijk betaald moeten worden.

1982danny

Ongelezen bericht door 1982danny » 03 sep 2018 22:23

Webber schreef:Op zich vindt ik dit nog wel een nette mail van Trust and Law.

En of het nu links om is via Trust and Law of rechtsom is via Sacredfour...de hoofdsom zal uiteindelijk betaald moeten worden.
Snap het volkomen dat jij het een nette mail vind van Trust and Law :lol: :lol:

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 03 sep 2018 22:25

1982danny schreef:

En dat laatste moet je eens mee ophouden!
Wat is er niet netjes aan dan?

En dat laatste is volkomen terecht. Wat dacht jij dan?
Laatst gewijzigd door Moneyman op 03 sep 2018 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.

annelies1961

Ongelezen bericht door annelies1961 » 03 sep 2018 22:27

Heb net even bij linkedin gekeken, bij de jurist van Trust and Law die dit mailtje geschreven heeft. Zag ook 2 collega's langskomen. Eentje 5 maanden in dienst, eentje 3 maanden in dienst. Zijn allemaal vast aangenomen met het idee dat ze het razend druk zouden gaan krijgen met incasseren voor Ferratum :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Taalkundig is het een slechte mail. Zou ik zo niet naar mijn collega's sturen, laat staan naar klanten :roll:

1982danny

Ongelezen bericht door 1982danny » 03 sep 2018 22:27

Moneyman schreef:
1982danny schreef:

Wat is er niet netjes aan dan?

En dat laatste is volkomen terecht. Wat dacht jij dan?

Ja natuurlijk is dat volkomen terecht. Ik zeg ook nergens dat het niet zo zou moeten zijn.
Hoofdsom en rente betalen en klaar.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 03 sep 2018 22:29

1982danny schreef:Ja natuurlijk is dat volkomen terecht. Ik zeg ook nergens dat het niet zo zou moeten zijn.
Waarom zei je dan dat Webber “ermee op moest houden”? Al heb je dat inmiddels snel weer verwijderd...

raonic

Ongelezen bericht door raonic » 03 sep 2018 22:30

Dit is bijna een wanhoopsroep.
Ze buigen al want de garantkosten worden al niet eens meer geeist.
Ze zijn al lang blij bij ferratum als de hoofdsom terugkomt.

Webber

Ongelezen bericht door Webber » 03 sep 2018 22:32

1982danny schreef:

Oja verklaar je nader?

annelies1961

Ongelezen bericht door annelies1961 » 03 sep 2018 22:32

raonic schreef:U heeft geld geleend en dat dient terug te worden betaald: iedereen weet dat gratis geld niet bestaat.

Deze staat er nog wel in: Dan heb ik het nog niet over de kosten voor de garantsteller.

Dus eerst de hoofdsom betalen + rente en dan komen ze terug voor de kosten voor de garantsteller. Want daar gaan ze het dan pas over hebben :lol:

raonic

Ongelezen bericht door raonic » 03 sep 2018 22:33

Is dat zo dat de hoofdsom uiteindelijk terugbetaald moet worden?

Ik betwijfel het ten zeerste ferratum bestaat al tien jaar wanbetalers van het eerste jaar zijn nog steeds niet voor de rechter gedaagd.
Het lijkt er sterk op dat wanbetalers er mee weg komen omdat ferratum bang is dat er bij een rechtszaak wat lijken uit de kast zullen komen.

1982danny

Ongelezen bericht door 1982danny » 03 sep 2018 22:33

Moneyman schreef:
1982danny schreef:Ja natuurlijk is dat volkomen terecht. Ik zeg ook nergens dat het niet zo zou moeten zijn.
Waarom zei je dan dat Webber “ermee op moest houden”? Al heb je dat inmiddels snel weer verwijderd...
Ik had nog meer verwijderd. Wilde niet op de man spelen. Heeft geen nut.
Vroeg of hij er mee op wilde houden om iedereen maar over een kam te scheren dat de hoofdsom wel betaald moet worden.
Ik denk dat dit bij iedereen wel duidelijk is. Maar hij blijft dit maar roepen om zo een beeld te creeeren dat NIEMAND iets wil terugbetalen...

er zijn er zat die dat wel doen. Al zijn er ook nog een flink aantal die wachten wat komen gaat. Ik wil er gewoon vanaf. Kost onnodig energie.

raonic

Ongelezen bericht door raonic » 03 sep 2018 22:35

annelies1961 schreef:
raonic schreef:U heeft geld geleend en dat dient terug te worden betaald: iedereen weet dat gratis geld niet bestaat.

Deze staat er nog wel in: Dan heb ik het nog niet over de kosten voor de garantsteller.

Dus eerst de hoofdsom betalen + rente en dan komen ze terug voor de kosten voor de garantsteller. Want daar gaan ze het dan pas over hebben :lol:
ze weten zelf dondersgoed dat de garantkosten niet opeisbaar daar heeft dit forum goed aan bijgedragen plus sacredfour met zijn zaak tegen loanrider ze zijn schijnbaar al zo in paniek dat ze al blij zijn dat ze de hoofdsom terug krijgen.

Webber

Ongelezen bericht door Webber » 03 sep 2018 22:36

ik zie er eerlijk gezegd niks wanhopigs aan.
Ze vragen om terugbetaling van de hoofdsom.
Normale vraag lijkt mij...

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 03 sep 2018 22:37

1982danny schreef:
Moneyman schreef:
Ik had nog meer verwijderd. Wilde niet op de man spelen. Heeft geen nut.
Vroeg of hij er mee op wilde houden om iedereen maar over een kam te scheren dat de hoofdsom wel betaald moet worden.
Ik denk dat dit bij iedereen wel duidelijk is. Maar hij blijft dit maar roepen om zo een beeld te creeeren dat NIEMAND iets wil terugbetalen...
NIVEA: niet invullen voor een ander.

raonic

Ongelezen bericht door raonic » 03 sep 2018 22:38

Webber schreef:

ik zie er eerlijk gezegd niks wanhopigs aan.
Ze vragen om terugbetaling van de hoofdsom.
Normale vraag lijkt mij...
Het zou hun sieren een zaak te beginnen en duidelijkheid te scheppen dan hoef je ook niet meer te vragen dan kunnen ze gewoon EISEN! waar ze recht op hebben.

Webber

Ongelezen bericht door Webber » 03 sep 2018 22:42

Als de klanten van Ferratum een betere betaalmoraal zouden hebben,
dan zouden hier geen berichten van Trust and Law staan...

Plaats reactie