LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Beste Forumgebruikers,

Zoals jullie wellicht gemerkt hebben is het forum een tijdje niet bereikbaar geweest vanwege onderhoudswerkzaamheden. Inmiddels is het forum weer bereikbaar, maar we zijn nog met het onderhoud bezig, dus het kan zijn dat nog niet alles naar behoren werkt. Onze excuses voor het ongemak!

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op mijn Android mobiel ziet het er fris en strak uit. Prima!

Twee opmerkingen, die anderen ook al maakten:
1. Er staan geen cijfers in de "paginablokjes", alleen in het blokje van de pagina die bekeken wordt. Ik neem aan dat dat een foutje is dat nog hersteld wordt.
2. Alle topictitels zijn nu zwart, er is geen kleurverschil meer als alle berichten in een topic zijn gelezen. Als dat een bewuste keuze is, vind ik die minder gelukkig.

Als er in het gebruik nog meer dingen opvallen (positief of negatief), dan meld ik die wel. Voor nu ziet het er prima uit.

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Net een tweetal pb's gehad, al stond er alleen het cijfer 1. Eentje van Radar zelf. Het nieuwe scherm ziet er strak uit, maar ik kon de pb's niet openen. Dat kon alleen door op 'privé-berichten' in het oude scherm te drukken.

En ja, met de inhoud hebben jullie wel gelijk... ;)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die tomatenvlekken met een uitroepteken er in, waar zijn die voor? Geeft een heel onrustig beeld.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Nieuwe site? Ook een nieuw management?

"Met dit forum wordt het helemaal niets meer ...",

dat was enige tijd geleden de eindconclusie van een vaste forumdeelnemer, waarvan ik me de naam even niet herinner hij is tandsarts), maar inmiddels is hij helemaal vertrokken lijkt mij.

En inderdaad, ik heb nu actueel al meerdere topics beleefd (@witte angora: ook tijdens mijn bantijd!) , waarin lopende meter zóveel door de moderator is verwijderd, dat het lijkt alsof alleen de topicstarter nog een langere monoloog heeft gehouden. Het blijkt tevens, dat deze posts steeds weer van dezelfde deelnemers verwijderd moest worden, maar klaarblijkelijk zijn hieraan verder géén consequenties verbonden, want het blijft maar doorgaan. De éne ervaren deelnemer klaagt, dat de topic te breed wordt uitgelegd, de àndere net zo ervaren deelnemer begint (desondanks) de meegeleverde onderbouwing uitéén te te rafelen en daardoor ontstaat er een verwarrende chaos omdat de spelregels steeds vaker individueel worden geïnterpreteerd en als argumentatie gebruikt wordt.

Toen onlangs mijn topic 'HIER ALLEEN PINNEN' hetzelfde lot van dreigde, heb ik niet via de topic, maar (op herhaalde wens van de redactie) via de moderator, per PM om hulp, ondersteuning en raad gevraagd om het wéér mislukken sámen te kunnen voorkomen..

... en ... jawèl, er werd inderdaad per ommegaande meteen gereageerd: ...
>>mijn topic werd commentaarloos en onaangekondigd pardoes gesloten ... !<<

Ik denk, dat ik als gast het recht heb om de gastgever: de moderator, de redactie en/of de beheerder, hier een gemis aan een daadwerkelijke leiding kan/moet verwijten. Deelnemers zijn inmiddels systematisch bezig dit forum te kapen en nemen telkens weer de leiding over, waarvan de TS uiteindelijk de dupe wordt. ... Cosmetische correcties zijn eerder voor de "Buhne".

Ik geef inmiddels onze @tandarts gelijk:
wanneer dit niet professioneel aangepakt kan worden, wordt het met dit consumenten-platform inderdaad hélemaal niets!

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Bob Schurkjens schreef:
05 sep 2018 14:46
Die tomatenvlekken met een uitroepteken er in, waar zijn die voor? Geeft een heel onrustig beeld.
Is voor bericht melden, ik vindt juist prima eruit zien.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat je gelijk kunt reageren in een aangebracht vakje vind ik een echte verbetering!
Maar de edit - en de quoteknop in het wit vind ik zelf wat te onduidelijk , mag voor mij ook wel een kleurtje krijgen. :)

Het plaatsen van je reactie gaat lekker snel! Prima!
En de rode meldknop vind ik ook goed bereikbaar nu en duidelijk.
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 sep 2018 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

fonsflons schreef:
05 sep 2018 15:14
hänschen klein schreef:
05 sep 2018 14:48
Toen onlangs mijn topic 'HIER ALLEEN PINNEN' hetzelfde lot van dreigde, heb ik niet via de topic, maar (op herhaalde wens van de redactie) via de moderator, per PM om hulp, ondersteuning en raad gevraagd om het wéér mislukken sámen te kunnen voorkomen..

... en ... jawèl, er werd inderdaad per ommegaande meteen gereageerd: ...
>>mijn topic werd commentaarloos en onaangekondigd pardoes gesloten ... !<<

In mijn belevenis hebben de vaste forumleden geprobeerd om je hulp, ondersteuning en raad te geven door meermaals te adviseren niet offtopic te gaan. Dit bleef je echter consequent wel doen waardoor je een topic dat al weken openstond binnen een dag gesloten kreeg.
hänschen klein schreef:
05 sep 2018 14:48
wanneer dit niet professioneel aangepakt kan worden, wordt het met dit consumenten-platform inderdaad hélemaal niets!

Volgens mij liet de moderatie hier juist een professionele (re)actie zien.
Precies, ze kwamen er niet meer uit zonder òf de ene reageerder òf de de andere reageerder òf de topicstarter op de tenen te staan.
Hoe komt het, dat de verwachtingen en de eisen van de ervaren deelnemers zo ver uit elkaar zijn gekomen? Wanneer je de gastheer/vrouw niet meer kunt volgen is het toch normaal om (achter de hand) even na te vragen? Nee, de hele party wordt gesloten!

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

Radar schreef:
05 sep 2018 13:52
Zoals jullie wellicht gemerkt hebben is het forum een tijdje niet bereikbaar geweest vanwege onderhoudswerkzaamheden. Inmiddels is het forum weer bereikbaar, maar we zijn nog met het onderhoud bezig, dus het kan zijn dat nog niet alles naar behoren werkt. Onze excuses voor het ongemak!
Wat hebben jullie precies gedaan. Ik zie dat de quotes tag er ander uit zien, dus ik vermoed een update. Hoe zijn jullie te werk gegaan en wat is er mis gegaan?

De aanpassingen werken nog lang niet goed.
- Ik mis de 'Eigen berichten' knop.
- Je krijgt notificaties van wie je berichten hebben geciteerd, maar je moet vervolgens opzoek naar in de nieuwe topics of actieve topics naar waar men reageert. Ik zal Google nu veel meer moeten gaan gebruiken
- De pagina knoppen zijn blank.
- De citeer knop is slecht te zien, omdat deze blank is.
moederslink schreef:
05 sep 2018 15:18
Dat je gelijk kunt reageren in een aangebracht vakje vind ik een echte verbetering!
Wat bedoel je?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
05 sep 2018 12:50
Alleen die blauwe knop 'bericht' naast 'door - naam gebruiker' snap ik niet? Als ik er op druk komt het bericht tevoorschijn dat ik al voor me heb.
Daarmee kom je, als het goed is, bij het eerste door jou nog niet gelezen bericht in dat topic. Handig bij topics die zich vrij snel vullen :D

Sprong vooruit vind ik de knop boven het reageerveld waarmee je zonder te hoeven knutselen een link toe kunt voegen.

Ik mis inderdaad ook de knop "eigen berichten" en zie daarnaast de vaak gevraagde knop "toon ongelezen berichten" niet.

Tip voor de reactie (waar wellicht al aan gewerkt wordt): jullie hebben via dit feedback-topic en via het andere topic over forumveranderingen heel veel specifieke input gehad. Het zou érg handig zijn als jullie inzichtelijk maken wat jullie nu precies veranderd hebben, en wat bewust niet, en wat er mogelijk nog op de to-do-list en de wishlist staan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

@Alfa .... onder iedere laatste reactie is een ' open vakje ' , daarboven staat : ' snelle reactie ' ....
Je kunt dus direct op je voorganger reageren in een reeds aangebracht open vakje.
Zie je wat ik bedoel nu?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
05 sep 2018 15:40
@Alfa .... onder iedere laatste reactie is een ' open vakje ' , daarboven staat : ' snelle reactie ' ....
Je kunt dus direct op je voorganger reageren in een reeds aangebracht open vakje.
Zie je wat ik bedoel nu?
Dat is alleen het geval als je je berichtinstellingen op basis van "oudste eerst" hebt staan. Ik heb juist "nieuwste eerst", en dan staat dat vakje onder het oudste bericht. Maar... dat vakje was er altijd al :)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

:D @MM ja dat vakje stond er altijd al, maar nu direct al i.pv. dat je eerst op de knop " reageer " moest drukken.
En onder het nieuwste en laatste berichtje.
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 sep 2018 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het stond er vroeger ook direct onder de eerste (of laatste, afhankelijk van je instellingen) post. Door op "reageer" te klikken, sprong je er alleen maar naar toe, maar het stond er al wel. Er is (bij mij) in dat opzicht niets veranderd.

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Radar schreef:
05 sep 2018 13:52
Beste Forumgebruikers,

Zoals jullie wellicht gemerkt hebben is het forum een tijdje niet bereikbaar geweest vanwege onderhoudswerkzaamheden. Inmiddels is het forum weer bereikbaar, maar we zijn nog met het onderhoud bezig, dus het kan zijn dat nog niet alles naar behoren werkt. Onze excuses voor het ongemak!
Goed bezig hoor. Mijn complimenten voor al het werk wat jullie verzetten!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
05 sep 2018 15:54
Het stond er vroeger ook direct onder de eerste (of laatste, afhankelijk van je instellingen) post. Door op "reageer" te klikken, sprong je er alleen maar naar toe, maar het stond er al wel. Er is (bij mij) in dat opzicht niets veranderd.
Dat klopt, maar je moest dus wel eerst op ' reageer ' klikken , nu is er gelijk een " uitnodigend " open vakje met het onderwerp er ook al ' voorgedrukt ' bij staan.....dit is n.m.m nu anders :wink:
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 sep 2018 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

moederslink schreef:
05 sep 2018 15:18

Maar de edit - en de quoteknop in het wit vind ik zelf wat te onduidelijk , mag voor mij ook wel een kleurtje krijgen. :)
:lol: u vraagt, wij draaien___ voila __ deze knoppen zijn nu grijs!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
05 sep 2018 16:13
moederslink schreef:
05 sep 2018 15:18

Maar de edit - en de quoteknop in het wit vind ik zelf wat te onduidelijk , mag voor mij ook wel een kleurtje krijgen. :)
:lol: u vraagt, wij draaien___ voila __ deze knoppen zijn nu grijs!
Als dat nu ook nog met de pb-knop rechts van het bericht onder de naam van het forumlid zou kunnen zou dat mooi zijn. Die is nu helemaal onzichtbaar, maar reageert wel als je ;m met je muis hebt gevonden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja idd , onzichtbaar tenzij je er op drukt...vreemd maar wellicht veranderen ze dat ook nog in een kleurtje of zo.....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Lowieze schreef:
05 sep 2018 12:13
Ik zie geen cijfertjes, 1,2,3 etc. meer in de vakjes van de topics staan als er meerdere pagina's zijn.
Die zijn inmiddels ook alweer terug zie ik...... :P

Gesloten