LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL klacht bezorging

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Selahattin
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2018 13:57

DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door Selahattin »

Vandaag op de doorgegeven tijd zitten wachten op een pakket van DHL, opeens is de status gewijzigd van : bezorger is onderweg , naar: geadresseerde was niet thuis . Geen kaartje in de bus, niet bezorgd bij de buren voor zover ik weet. :mrgreen: Ik was gewon thuis en heb voor niets zitten wachten, heb in die tijd niet veel voor mezelf kunnen doen. Dit heet dan marktwerking volgens concept van de VVD , onderbetaalde en weinig gemotiveerde bezorgers moeten zo snel mogelijk zo veel mogelijk pakketten afleveren en hebben geen zin naar een hoge verdieping van een lift te gaan, doen dan net alsof iemand niet thuis is. Nu maar afwachten of ik het pakket ooit nog geleverd krijg. Als het geretourneerd moet worden is er een nog groter probleem: dan komt men weer niet opdagen en is de zichttermijn verstreken!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Een zichttermijn kan pas ingaan als het afgeleverd is. Klachten moeten bij de verzender ingediend worden.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Het probleem zit hem voornamelijk bij de klanten, tegenwoordig moet alles maar zo goedkoop maar wel zo snel mogelijk.
Het liefst verwachten ze nog dat een 100 kilo pakket voor 1 euro dezelfde dag nog bezorgt word.
Dan willen de aandeelhouders het liefste 100% rendament voor hun aandelen dus dan knallen we maar 100 pakketjes in een busje wat allemaal vandaag bezorgt moet worden.

Maar geen zorgen je DHL is niet de enige, de concurrentie gebeurt hetzelfde, ook een pakketje gehad waarbij "niet thuis" als melding was maar zat hele dag voor de deur met een boek, geen busje gezien. hopelijk heb je morgen meer geluk

NeoDutchio
Berichten: 12309
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De enige reden waarom bezorgers het steeds drukker krijgen is omdat er steeds meer online besteld wordt. Liefst ook nog gratis bezorgen, want naast de tijd die wij al missen om zelf iets te halen zijn we ook te beroerd om teveel te betalen. We doen het ons zelf aan.
Een chauffeur kan maar een x aantal adressen af per dag. Als de dag vol gepland zit betekend dat een openstaande brug al overwerken wordt. Bij elke klant 1 minuut verliezen betekend ook minumaal 1 uur extra doorwerken.
Op een gegeven moment zijn de werkuren gewoon op. Pakjes mee terug kan niet, dan weet de track en trace niet waar het is. Dus omzetten naar ‘niet thuis’ en het pakket kan zo weer de molen in.
Als u echt met smart zit te wachten op een pakket had u de verloren tijd van vandaag ook kunnen omzetten in effectieve tijd en naar een winkel gaan.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door Jefdus »

Thuis zitten wachten is overigens ook een eigen keuze. Je kunt er ook gewoon voor kiezen om het pakje op een servicepunt af te laten leveren en het daar zelf op te halen wanneer het uitkomt.

Franscois
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 jul 2018 15:08

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door Franscois »

Dat is normaal tegenwoordig. Sommige chaufeurs willen gewoon om 6 uur thuis zijn. Bij de chaufeurs is het ook een afspiegeling van de maatschappij. Er zit dus ook aso's bij ditbhet totaal niet intresseerd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Selahattin schreef:
28 aug 2018 14:18
Dit heet dan marktwerking volgens concept van de VVD , onderbetaalde en weinig gemotiveerde bezorgers moeten zo snel mogelijk zo veel mogelijk pakketten afleveren en hebben geen zin naar een hoge verdieping van een lift te gaan, doen dan net alsof iemand niet thuis is.
Sinds wanneer is marktwerking een concept van de VVD? De consument wilt alles snel snel snel en als het niet snel is dan gaan ze klagen op Tros Radar Forum dat het niet snel genoeg is. En ze willen dan ook nog eens dat het gratis wordt bezorgd. En heel eerlijk ik doe er gewoon aan mee. Wanneer ik extra moet betalen voor de verzending ga ik wel naar een andere partij om het te bestellen. Bezorgen ze pas na 4 a 5 dagen dan bestel ik het wel ergens anders. Stuur je een klacht e-mail en je hebt niet binnen 1 dag een reactie, dan gaan we klagen hierover. Je eigen gedrag is dan VVD gedrag, maar ik zie het verband niet met een politieke partij die voor marktwerking is.

pierreencarina
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2018 07:18

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door pierreencarina »

Ik heb een klacht ten opzichte van de bezorging omdat ik gehandicapt ben en ik al meerdere malen thuis heb zitten te wachten tot ze kwamen. En dan houd ik echt al in de gaten of ze komen via de computer. En de ene keer zie ik dan tot mijn verbazing staan dat de bezorger er al is geweest terwijl er niemand is geweest. En als ik dan probeer te bellen en eindelijk iemand aan eee telefoon krijg en ze gaan controleren dan heet het ja het klopt er was iets fout gegaan in het systeem de bezorger moet nog bij u komen het was een foute melding in het systeem maar hij komt nog wel maar het wordt wel later. En een andere keer zit ik te wachten en door mijn handicap ben ik niet snel en kan ik niet snel naar de deur gaan, maar dan word er niet aangebeld maar direct een briefje in de brievenbus gestopt met de mededeling u was niet thuis we komen dan en dan terug voor het nog een keer te bezorgen of u kunt het daar ophalen. Maar dat is in mijn geval geen optie omdat ik geen vervoer heb en aangewezen ben op een taxibusje en dan zolang onderweg ben en dit is veel te vermoeiend voor mij dat ik het dan terug moet laten gaan en moet proberen het zelfde product nog een keer te bestellen of het over te laten gaan helaas. Want er zit voor mij niets anders op. En daar heb ik ook met DHL ook al over gebeld maar daar geven ze geen gehoor aan. En het feit is dat ik een kastje aan de deur heb hangen waar ik met de bezorger kan praten en hem kan zien en hem kan laten weten hoe de situatie zit en dat het even duurt eer ik aan de deur ben. Ik ben hier heel erg in teleurgesteld. En hoop dan ook dat in als ik wat bestel dat het met post nl komt omdat als zij komen en zij geen gehoor krijgen of het hun te lang duurt ze dan nog op zijn minst het pakketje bij de buren afgeven wat voor mij dan nog te doen is.

honza23
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jan 2017 13:04

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door honza23 »

Selahattin schreef:
28 aug 2018 14:18
Dit heet dan marktwerking volgens concept van de VVD , onderbetaalde en weinig gemotiveerde bezorgers moeten zo snel mogelijk zo veel mogelijk pakketten afleveren en hebben geen zin naar een hoge verdieping van een lift te gaan, doen dan net alsof iemand niet thuis is.
Ah, jij bent voorstander van linkse politiek en tegen marktwerking?

Dus dat je vliegticket 3x zo duur wordt, je belkosten 10x zo hoog worden, en dat het bezorgen van je pakketje 20 euro gaat kosten ?

Want ja, in de jaren 80 betaalde je al bijna 300 gulden voor een retourtje naar London (niet met KLM maar met Transavia), kostte een gesprek naar een Europees land al 1,95 per minuut etc etc.

Jij wilt blijkbaar voor een dubbeltje op de eerste rang zitten maar wel de complete service krijgen. Nou, droom verder....

NeoDutchio
Berichten: 12309
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Franscois schreef:
05 sep 2018 18:33
Dat is normaal tegenwoordig. Sommige chaufeurs willen gewoon om 6 uur thuis zijn. Bij de chaufeurs is het ook een afspiegeling van de maatschappij. Er zit dus ook aso's bij ditbhet totaal niet intresseerd.
Leest u mijn eerdere reactie terug. Een dag heeft maar een beperkt aantal uren. Daarnaast draait alles om geld. Een eigen chauffeur heeft een max aantal uren. Overwerken betekend extra salaris. Dan optie 2, inleenchauffeurs inzetten. Maar dit doen je alleen als je een volle wagen hebt, voor 3 pakjes gaan ze niet rijden.
Dus domweg roepen dat het aan de mentaliteit van de chauffeurs ligt is wel erg kort door de bocht. Er is vast personeel en eigen rijders. Als uw leidinggevende tegen u zegt dat u niet mag overwerken blijft er dus simpelweg werk liggen. Is het dan ook uw schuld en mentaliteit?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door tttlocke »

Selahattin schreef:
28 aug 2018 14:18
...Dit heet dan marktwerking.....
Wat stelt u voor? Een staatsmonopolie voor pakketbezorging?

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door marnix »

De bezorgers van DHL bakken het wel bruin hoor, en hun systeem van verwerken is ook bagger,
eind vorige maand stuurde iemand ons wat op, Na een aantal dagen zie je bij track/trace dat de bezorger onderweg is en het pakketje tussen 14.00 en 18.00 besteld wordt.
Om 13.00 uur staat er ineens dat we niet thuis zijn. En dat het de volgende dag bezorgd wordt.
Terwijl we gewoon thuis zijn.
Geeft niet dat het later komt maar lieg niet zo.

NeoDutchio
Berichten: 12309
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

marnix schreef:
06 sep 2018 18:56
De bezorgers van DHL bakken het wel bruin hoor, en hun systeem van verwerken is ook bagger,
eind vorige maand stuurde iemand ons wat op, Na een aantal dagen zie je bij track/trace dat de bezorger onderweg is en het pakketje tussen 14.00 en 18.00 besteld wordt.
Om 13.00 uur staat er ineens dat we niet thuis zijn. En dat het de volgende dag bezorgd wordt.
Terwijl we gewoon thuis zijn.
Geeft niet dat het later komt maar lieg niet zo.
Ook voor u geldt: er kan altijd was mis gaan tijdens het transport, of in een depot. Zo lang de track en trace op onderweg staat en bv op de verkeerde lopende band staat, dan valt het pakje tussen wal en schip. De track en trace zal veranderd moeten worden, anders kan het pakket niet gescand worden op het depot. Immers, als het in de vrachtauto hoort te zitten kan het niet elders gescand worden. Het pakket zal dus op een andere code gezet moeten worden om op de juiste plek terecht te komen. Zodra de label er aan hangt dat het niet bezorgd kon worden kan het opnieuw ingelezen worden in het depot.
Het heeft niets met liegen te maken, maar puur met de verwerking.

Bram Bonnewel
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Wij hebben hier met onze drukkerij minimaal een paar keer in de week mee te maken en dat ligt 100% aan DHL sorteercentrum die hebben personeelstekort en daardoor worden niet alle pakketten op tijd naar de lokale distributie gezonden en blijven ze 1 a 2 dagen langer op sorteercentrum liggen.

Anita VDJ
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2019 19:44

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door Anita VDJ »

Was op pakje aan het wachten. Krijg ik opeens een email dat de bezorger voor een dichte deur stond. Ik heb een ringcamera hangen en hij is NIET geweest! Geen briefje in de bus niets. Klantenservice ook totaal niet behulpzaam. Lekkere vrije betaalde avond voor deze bezorger. Dit kan echt niet. :x

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door berndv »

Anita VDJ schreef:
16 dec 2019 19:56
Klantenservice ook totaal niet behulpzaam. Lekkere vrije betaalde avond voor deze bezorger. Dit kan echt niet. :x
toch wel de klantenservice van de verzender neem ik aan? Aangezien u daar met uw klachten moet zijn, omdat die namelijk de opdrachtgever is van de bezorger, niet u.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Laat pakje bij afhaalpunt bezorgen, krijgt hij niets voor deze rit en je hebt pakje.

Helaas is gelijk naar afhaalpunt vaak niet mogelijk, maar zou wel beter zijn.
Ook is dit een ruim 1 jaar oud bericht en onder eerdere antwoorden had ook jij de oplossing kunnen vinden!

Vooral vaak niet thuis buurten, hoge Flat of uit de route worden zo opgelost, als je in een hoek zit met enkele pakjes is naar afhaalpunt brengen rendabel... en zit je hele avond voor niets.
Maar weet U hoe weinig de bezorger kreeg en wat die bus koste?

Helaas is het voor bezorgers niet toegestaan gelijk deze naar afhaalpunt te brengen.. maar dat zou wel veel ellende voorkomen!

NeoDutchio
Berichten: 12309
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Anita VDJ schreef:
16 dec 2019 19:56
Was op pakje aan het wachten. Krijg ik opeens een email dat de bezorger voor een dichte deur stond. Ik heb een ringcamera hangen en hij is NIET geweest! Geen briefje in de bus niets. Klantenservice ook totaal niet behulpzaam. Lekkere vrije betaalde avond voor deze bezorger. Dit kan echt niet. :x
*Kan zijn dat de bezorger bij een verkeerde deur stond;
*Kan zijn dat het pakje in een verkeerde bus beland is;
*Kan zijn dat de chauffeur ziek is geworden en de bezorgingen overgedragen moeten worden naar een collega;
*Kan zijn dat er zoveel vertraging is opgetreden dat de uren op zijn.

Maar ja, het klinkt natuurlijk leuker om gewoon de bezorger te beschuldigen van plichtsverzuim. Meteen van het negatieve uitgaan en figuurlijk gaan schoppen. En dat terwijl er echt geen opzet in het spel hoeft te zijn. Nieuwe tendens?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door grun »

Komkommertijd schreef:
17 dec 2019 10:26
Helaas is gelijk naar afhaalpunt vaak niet mogelijk, maar zou wel beter zijn.
Bij de laatste twee bestellingen die ik onlangs deed kon dat wel. In de track en trace van DHL stond dat ze de volgende dag iets kwamen bezorgen tussen 9-18 uur. Daar kan ik niks mee, dan moet je de hele dag thuisblijven en zal je zien dat ze pas om 17 uur komen. Maar gelukkig kon ik ook een winkel om de hoek als afhaalpunt kiezen. De pakjes waren op dat moment nog in het sorteercentrum.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door grun »

fonsflons schreef:
17 dec 2019 12:49
Waarom online bestellen en je huis als aflever adres opgeven als je bijvoorbaat weet dat je het vervelend vind om thuis te moeten blijven om iets aan te nemen. Ikzelf bestel prive altijd zo dat het aankomt als ik weet dat er iemand thuis is (bijvoorbeeld weekend of vrije dag van vrouw.)
De reden is dat bij de bestelling niet altijd bekend is wie de bezorger is. Soms kom je daar pas achter zodra je de track en trace krijgt. Hoewel dat ook niet altijd alles zegt. Ik heb onlangs nog gemerkt dat een pakje wat volgens amazon per dhl vertrok, in NL door PostNL bezorgd werd.
Het is ook niet dat ik het vervelend vind om thuis te blijven, maar wel als de koerier een tijdvenster van 9 uur opgeeft. PostNL geeft tijdvensters van 2 uur aan en in 99% lukt dat ook altijd. Daar heb ik geen moeite mee.

Gesloten