LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
hbbs
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2011 10:51

Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door hbbs »

Op 8 augustus jl werden bij mij meerdere pakketten bezorgd. Voor een ervan was een handtekening voor ontvangst nodig. Wij zaten in de kamer, maar er werd niet gebeld. Ik loop naar buiten en wat bleek, de pakketten waren voor de deur op grond gezet., en de bezorger was verdwenen. Op onze beveiligingscamera kon ik zien dat de bezorger zelf een krabbel op zijn apparaat zette. Dit kon ik ook op de app van PostNL zien. Ik heb bij PostNL een klacht ingediend en daarbij meerdere malen aangegeven dat ik een gesprek wil met een meerdere van de bezorger. Het enige wat er gebeurde was dat bezorger, sorry tegen mij zei.
Vandaag maar weer eens contact met PostNL gehad, maar ook nu weer helaas.
Hieronder het verslag van dit contact:

Welkom bij PostNL. Je chat met [Tekst verwijderd]. Waarmee kan ik je helpen?
12:40:54 PM
Ik
Ik heb rond 9 augustus jl een klacht ingediend over de bezorging van genoemd bar-code. Bij de klacht heb ik aangegeven dat ik een gesprek met de meerdere van de bezorger wil. Maar het is nu ruim 4 weken later en ik heb nog niets gehoord.
12:42:36 PM
Klantenservice
Hallo Henk, ik begrijp dat je een klacht hebt ingediend en hebt aangegeven dat je een van de leidingevende hierover wilde spreken aangezien dit niet is gebeurt is je benieuwd waarom dit nog niet is gebeurt. Ik ga het voor je nakijken ik ben er zo weer.
12:44:54 PM
Ik
ok
12:45:24 PM
Klantenservice
Ik zie inderdaad een klacht over de bezorger aangezien hij getekend heeft voor het pakket. Deze klachten worden intern besproken, hiervan ontvang je geen terugkoppeling van, ook nemen we zelf geen contact met je op helaas, het kan natuurlijk kloppen dat je hier niets over hebt gehoord.
12:47:52 PM
Ik
Ik heb toch om een gesprek gevraagd.
12:49:32 PM
Klantenservice
Dat kan ik helaas niet terugvinden in de klacht mijn excuses maar de procedures van de klacht word inprincipe niet over terug gebeld. Wat ik wel voor je kan doen is je de uitkomst vertellen(de reactie van de bezorger)
12:50:43 PM
Ik
Dat laatste heeft geen zin, hij heeft sorry tegen mij gezegd, verder niet. Ik heb na de eerste klacht-melding heb ik nogmaals gebeld en om een gesprek gevraagd. En dat wil ik nog steeds.
12:52:08 PM
Klantenservice
Dat begrijp ik heel goed, helaas is dit niet mogelijk mijn excuses hiervoor, de klachten tegenover de bezorgers worden intern doorgezet naar de leiding gevende en word ook intern besproken. Het is niet mogelijk om hierover terug gebeld te worden. Mijn excuses hiervoor.
12:53:19 PM
Ik
Als ik geen gesprek hierover kan krijgen ben ik genoodzaakt om dit verder via een consumentenprogramma te melden.
12:54:22 PM
Klantenservice
Ik vind het jammer dat je zo reageert, ik geef je aan dat dit de procedures zijn ik wil je best verder helpen met het antwoord van de bezorger. Helaas kan ik niet meer dan dat voor je doen. Nogmaals mijn oprechte excuses.
12:56:49 PM
Ik
dan houdt het hier op, ik ga mijn verder richten op de consumentenprogrammas.
12:5

Hieruit blijkt dus dat PostNL alle klachten binnen de deur wil houden en de klant in het onzekere laat.
Wat moet ik nu doen????????
Laatst gewijzigd door Radar op 29 okt 2019 14:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

PostNL houdt niets binnen de deuren. U bent ontvanger en geen opdrachtgever. De enige plek waar u kunt klagen is bij de afzender. Met deze partij hebt u een overeenkomst en deze partij moet uw bestelling bij u thuis bezorgen. Dat zij dat uitbesteden zegt niets over dat zij ineens niet meer verantwoordelijk zijn. Stel dat het pakje gestolen zou worden of nat zou worden is dan dus ook de verantwoordelijkheid van de afzender. Dus daar uw klacht neerleggen.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door lordi »

Hieruit blijkt dus dat PostNL alle klachten binnen de deur wil houden en de klant in het onzekere laat.
U heeft een klacht ingediend, PostNL heeft die in behandeling genomen en uw bezorger heeft zijn excuses aangeboden.
Wat wilt u dan nog meer? Waarover wordt u in het onzekere gelaten? De procedure is duidelijk aan u medegedeeld en dat is het.
Meer heeft u geen recht op. Wat er besproken is met de bezorger is tussen werkgever en werknemer en gaat u verder niets aan. En een gesprek met een meerdere zal alleen maar leiden tot excuses die u al gehad heeft.

Daarnaast bent u zoals NeoDutchio terecht aangeeft slechts de ontvanger en geen opdrachtgever.
Wat moet ik nu doen????????
Niets. Ik snap dat u boos bent maar meer dan excuses gaat u niet bereiken. Dreigen met "consumentenprogramma's" is zinloos en maakt echt geen indruk bij PostNL.

Wat u nog kan doen is alleen nog maar ergens iets bestellen als ze gebruik maken van een andere pakketdienst dan PostNL. Zelf bestel ik nergens meer als ze GLS gebruiken, daar heb ik slechte ervaringen mee.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door tttlocke »

Als geadresseerde heeft u het volgens mij iets te hoog in de bol.
Een gesprek eisen met 'de meerdere' van de bezorger? Waarom? Wat is de toegevoegde waarde van zo'n gesprek?
En als u uw zin niet krijgt, PostNL onder druk proberen te zetten door te dreigen 'naar een consumentenprogramma' te stappen. Sterker nog de absurde claim maken dat u in dat geval zelfs 'genoodzaakt' ben naar dat programma te stappen. Alsof u geen keus heeft.

U heeft als geadresseerde uw klacht bij PostNL kenbaar gemaakt. Dat recht heeft u. Inmiddels heeft daarover terugkoppeling gehad (na een chat op uw initiatief). Dat is het dan wel.
Bij het volgende probleem dient u weer een klacht in. U kunt ook zelf de bezorger aanspreken. Misschien helpt dat beter.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door lordi »

tttlocke schreef:
07 sep 2018 13:44
U kunt ook zelf de bezorger aanspreken. Misschien helpt dat beter.
Hij heeft de bezorger al gesproken want die heeft "sorry" tegen hem gezegd dus wat hij nou verder nog wil bereiken...geen idee

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Tekenen voor de geadresseerde door de bezorger is tegenwoordig de praktijk. Geldt ook voor aangetekende brieven. De bezorger tekent en doet de brief in de brievenbus.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hypo63 schreef:
07 sep 2018 22:11
Volgens mij wordt 1 aspect vergeten. Door de postbezorger is namens klant getekend. Dat is hoe dan ook valsheid in geschrifte en strafbaar. TS heeft daar zeker een punt om een gesprek te eisen.

Ik zou nogmaals vragen om een gesprek en anders dreigen met een aangifte bij de politie.
Correctie, de verkoper (dus afzender) is verantwoordelijk totdat de ontvanger het pakket fysiek in handen heeft. Al zou Sinterklaas er voor tekenen, de ontvanger kan alleen klagen bij de afzender. De ontvanger loopt geen risico, die is aan alle kanten beschermd. Diegene die benadeelt wordt is de afzender. In het slechtste scenario zal deze namelijk opnieuw de aankoop moeten opsturen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hypo63 schreef:
07 sep 2018 22:40
Leuk geprobeerd maar dat klopt niet. Als klant moet tekenen voor ontvangst mag de postbezorger niet namens de klant tekenen. Er wordt namelijk getekend voordat de post wordt afgeleverd en is er wel degelijk sprake van valsheid in geschrifte. Klant kan voor het zetten van de valse handtekening wel degelijk aangifte doen, ook is hij niet de afzender van de post. In dit geval doet de postbezorger zich in feite voor als ontvanger van de post.
De handtekening van de ontvanger is het bewijs dat een pakket afgeleverd is. Stel dat de postbode kwaad in de zin heeft, zelf tekent en zelf het pakje houdt, dan is de afzender de pineut. Die wordt namelijk benadeeld door dat het pakje, waar de afzender voor verantwoordelijk is, niet afgeleverd is. De ontvanger wordt beschermd door de wet.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door tttlocke »

NeoDutchio schreef:
07 sep 2018 22:32
Hypo63 schreef:
07 sep 2018 22:11
Volgens mij wordt 1 aspect vergeten. Door de postbezorger is namens klant getekend. Dat is hoe dan ook valsheid in geschrifte en strafbaar. TS heeft daar zeker een punt om een gesprek te eisen.
Ik zou nogmaals vragen om een gesprek en anders dreigen met een aangifte bij de politie.
Correctie, de verkoper (dus afzender) is verantwoordelijk totdat de ontvanger het pakket fysiek in handen heeft....
De ontvanger loopt geen risico,...
Dat kun je zo niet stellen. Of dat zo is, hangt mede van de afspraken die daarover gemaakt zijn door verzender en ontvanger. Zeker in het geval dat er verzonden is in het kader van een verkoop door een particulier. De ontvanger kan dus wel degelijk risico lopen, mocht het pakket verdwijnen.
Bovendien: er zijn meerdere redenen waarom een klacht indienen op zijn plaats kan zijn. Niet alleen de redenen die iets te maken hebben met het risico van het verdwijnen van het pakket. Een sjoemelende postbezorger die handtekeningen fabriceert om te doen voorkomen dat ontvanger zelf getekend heeft is meer dan genoeg reden te klagen (waarmee niet gezegd is dat deze postbezorger zich daar schuldig aan gemaakt heeft).
U gaat bovendien voorbij aan het feit dat mocht TS klagen over niet ontvangen pakketten, de eerste reactie natuurlijk zal zijn: 'er is anders wel getekend voor ontvangst'.
NeoDutchio schreef:
07 sep 2018 22:32
Al zou Sinterklaas er voor tekenen, de ontvanger kan alleen klagen bij de afzender....
U zei het al eerder, maar het is écht niet correct.
De ontvanger kan ook klagen bij het postbedrijf. Dat blijkt ook wel: TS heeft geklaagd en zijn klacht is behandeld.
Postvervoerbedrijven in Nederland zijn bij wet verplicht een klachtenregeling te hebben die ook openstaat voor ontvangers.
De ACM verwoordt het zo:
Klachtenprocedure
U bent verplicht een klachtenregeling te hebben. Afzenders en ontvangers van post moeten zonder moeite bij u terechtkunnen als ze klachten hebben over uw dienstverlening.
TS had alle reden tot klagen en PostNL was verplicht hem daar de gelegenheid voor te geven. Zo is geschied.
Nu kan hij echter de boel maar beter laten rusten, hopende op verbetering de volgende keer. Geen gesprek met leidinggevende en ook geen aangifte bij de politie. Over tot de orde van de dag.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Hypo63 schreef:
07 sep 2018 22:11
Volgens mij wordt 1 aspect vergeten. Door de postbezorger is namens klant getekend. Dat is hoe dan ook valsheid in geschrifte en strafbaar. TS heeft daar zeker een punt om een gesprek te eisen.
Waarom heeft hij een punt? Zijn klacht is toch duidelijk en intern behandeld. Los dat er enkel valsheid in geschrifte is als de naam van de ontvanger onder de handtekening staat, anders is het gewoon een handtekening voor ontvangst door de postbode. Dit is niet conform de overeenkomst die de verzender heeft gesloten, maar heeft niets te maken met het strafrecht.

Hypo63 schreef:
07 sep 2018 22:11
Ik zou nogmaals vragen om een gesprek en anders dreigen met een aangifte bij de politie.
Chantage is wel strafbaar.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wijzen op de consequenties van (niet) handelen is natuurlijk geen chantage.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door taxikemperman »

NeoDutchio schreef:
07 sep 2018 22:32
De ontvanger loopt geen risico, die is aan alle kanten beschermd. Diegene die benadeelt wordt is de afzender. In het slechtste scenario zal deze namelijk opnieuw de aankoop moeten opsturen.
Bij een Europese verkoper en dan is het nog maar de vraag of het na te leveren is.
Denk aan bijvoorbeeld een oud familiealbum wat van familielid naar familielid

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door alfatrion »

hbbs schreef:
07 sep 2018 13:07
12:45:24 PM
Klantenservice
Ik zie inderdaad een klacht over de bezorger aangezien hij getekend heeft voor het pakket. Deze klachten worden intern besproken, hiervan ontvang je geen terugkoppeling van, ook nemen we zelf geen contact met je op helaas, het kan natuurlijk kloppen dat je hier niets over hebt gehoord.
Ik vind dat PostNL altijd schriftelijk terugkoppeling moet geven, al is het maar of ze de klacht (on)gegrond achten.

Je kan natuurlijk altijd aangifte doen van valsheid in geschrifte. Dat mag je aankondigen, maar ik zou dat zelf niet doen, omdat je de reactie daardoor aan kracht inboet: menen ze het of zeggen ze het zodat jij geen aangifte doet?

Fad500
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2019 00:09

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door Fad500 »

Helaas gebeurt het (anno 2019) nog steeds. Wij hebben het meerdere keren meegemaakt dat de bezorger zelf tekent en het pakket voor de deur (flatgebouw met 100 appartementen!!) dumpt. In 2 gevallen was het pakket verdwenen. Dit is niet alleen bij post.nl geweest. Ook DPD en DHL hebben dit gedaan...Alle genoemde bedrijven weigeren terugkoppeling te geven. In het geval van valsheid in geschrifte (tekenen met mijn achternaam) vind ik het behoorlijk ernstig. Uiteraard probeer ik pakketten altijd op een ophaalpunt te laten bezorgen, maar helaas bieden niet alle webshops deze mogelijkheid. Wat ik vooral erg vind, is dat ik lees dat er meerdere mensen in de afgelopen jaren hierover hebben geklaagd, maar er verandert niets.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door berndv »

Fad500 schreef:
29 okt 2019 08:55
Helaas gebeurt het (anno 2019) nog steeds.
Dat zal in 4 maand tijd ook niet veranderen, toen was je vorige melding met dezelfde inhoud. Het zal misschien wel helemaal nooit veranderen. Maar om deze instelling bij de bezorgers te veranderen, zal het hele systeem van bezorging op de schop moeten. Ik vind de Duitse packstations ideaal. Gewoon onbemande afhaalpunten, eigenlijk gewoon kluisjes die je met je eigen code kunt openen. Gewoon afhalen wanneer het je uit komt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mag ik nu hier gaan klagen als de Post bezorger dit niet doet?

Ik drink rustig koffie, eet broodje of zit op het Radar Forum...
Zwaai naar bezorger, tekende zelf en belde niet eens aan.
Al ik klaar ben en tijd heb pak ik het pakje, soms voor mijn, meestal buren!

Ja, ik zou erg boos worden als ik hard lopende naar de deur moest en tot de avond voor volgende ronde moet wachten of afhalen in winkel verder weg.
Mijn bezorger mag dus zelf tekenen en ik vind het prima!

Als je ziet dat iemand thuis is en je moet voor dit salaris erg veel bezorgen is dit efficiënter voor hem en rustiger voor mijn!
Soms belde de bezorger wel, dat betekend dat ik hem Koffie mag geven en hij gelijk mijn Toilet controleerde!

Zo kan het ook, maar op de klachten lijn van Post NL mag je geen complimentjes geven helaas!

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door alfatrion »

Fad500 schreef:
29 okt 2019 08:55
Helaas gebeurt het (anno 2019) nog steeds. (...). Wat ik vooral erg vind, is dat ik lees dat er meerdere mensen in de afgelopen jaren hierover hebben geklaagd, maar er verandert niets.
Dan wordt het tijd om aangifte van valsheid in geschrifte te doen.

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Vraag me af of dit veel gaat helpen. Als je je personeel maar zo laag mogelijk betaald en ze ook nog eens onder druk zet gaan ze rare dingen doen om toch maar hun targets te halen (en ontslag is geen garantie dat de volgende beter is)
Kwaliteit bij postnl holt achteruit, track&trace is onbetrouwbaar en zelf de helpdesk begint zichzelf tegen te spreken en is weinig klantgericht....,

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door moederslink »

Toch gaat het in de meeste gevallen gewoon góed!
Zelf heb ik slechts één keer iets meegemaakt dat niet goed liep, maar dat werd snel opgelost.
Ik ontvang pakketjes van DHL , POST NL en heb helemaal geen klachten.
Vervelend voor diegenen die dit soort rare fratsen meemaken , maar ik ga er nog steeds van uit dat gezien de miljoenen pakjes dit uitzonderingen zijn.

kwaak
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2017 17:25

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door kwaak »

dit gebeurt zo vaak, meest irritante is dat ze zelf tekenen, verkeerd aanbellen (flatgebouw) en voor de centrale deur achterlaten. Postnl werkt dit in de hand door de middeleeuwse arbeidsvoorwaarden

Gesloten