LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vrijwilligerswerk

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Joanna Sands
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2018 00:19

Vrijwilligerswerk

Ongelezen bericht door Joanna Sands »

Beste Forumleden,

Vorig jaar had ik me aangemeld bij een verzorgingstehuis om vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik had een hele moeilijke periode achter de rug, op staande voet ontslag, wat onterecht bleek, dat is teruggedraaid, had er 41 jaren gewerkt. Kwam nu in de WW, dus ik dacht ik wil toch wel wat gaan doen, ben nu 59 jaar oud, heb ook mijn moeder nog verzorgd. Maar nu terug te keren naar het verzorgingstehuis, ik heb een gesprek gehad, ging prima, ze waren blij dat ik me aangemeld had, en vroegen wat ik zoal wou doen. Leek me leuk om met ouderen spelletjes te doen, koffie drinken etcetera. Was een goed gesprek en de coordinator zou gaan kijken waar ik geschikt voor was, ik werd een paar dagen gebeld en ik kon bij de middagopvang op de maandagmiddag en dat zou dan uitgebreid worden. Ik was daar zeer blij mee, en de volgende week ging ik maandags naar het verzorgingstehuis toe, ik had me een beetje vergist met het weer en had een kort jasje aan, het waaide behoorlijk en ik stapte het tehuis binnen, daar was het natuurlijk warm en ik was natuurlijk een beetje gespannen, want je weet niet wat je moet doen enz. Ik werd fijn ontvangen, ik zweette wat vanwege de warmte, en hielp mee met koffie inschenken, tafels verzetten en gezellig een spelletje doen. Was ontzettend gezellig, later moest ik ook nog in de andere zaal koffie inschenken en daarna was het afwassen. Het duurde tot half vier en daarna mocht ik weg. Tot volgende week zei ik.
De volgende ochtend werd ik gebeld door de coördinator dat de mensen het leuk gevonden hadden, dat ik een gezellige gesprekspartner was en dat ik niet meer hoefde terug te komen. , omdat ik zweette. Dit was alleen maar bij binnenkomst en daarna niet meer. Dit had ik ook altijd als ik thuiskom, op mijn werk, maar als ik eenmaal op mijn plek zat was dat over.
Ik ben bang dat het komt door mijn overgewicht, maar daar mag je toch iemand die vrijwilligerswerk gaat doen op aankijken,
ik weet als ik nu gesolliciteerd had op een baan was ik ook afgewezen, want men wil alleen maar maatje 36/38 en voor de rest tel je niet mee. Hoe denken jullie hierover? Ik voel me vernederd en gediscrimineerd.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Vrijwilligerswerk

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Joanna Sands schreef:
08 sep 2018 12:38
Ik ben bang dat het komt door mijn overgewicht, maar daar mag je toch iemand die vrijwilligerswerk gaat doen op aankijken,
ik weet als ik nu gesolliciteerd had op een baan was ik ook afgewezen, want men wil alleen maar maatje 36/38 en voor de rest tel je niet mee. Hoe denken jullie hierover? Ik voel me vernederd en gediscrimineerd.


Wat was nou de reden? Dat u zweette bij binnenkomst? Is u gevolgd op dat moment?

Verder lijkt me overgewicht de gewoonste zaak van de wereld; zie niet dat dat de reden zou zijn.Ik doe ook vrijwilligerswerk (St. Welzijn) en daar kan ik klachten indienen over van alles en nog wat. Dus wellicht is er in het huis waar u één maal bent geweest een klachtencommissie/vertrouwenspersoon?

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vrijwilligerswerk

Ongelezen bericht door BL2 »

Vreemd verhaal. De zweetlucht is misschien wat overheersender geweest dan u zelf heeft ingeschat.
Familie had thuiszorg van iemand welke fors zwete, die kon ook na enkele keren vertrekken. Zelf merkte ze het niet op, wel vreemd dat de lederen bank verkleurde op de plek van zitten.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Vrijwilligerswerk

Ongelezen bericht door reggie2 »

Vrijwilligerswerk zat, ik zou zeggen laat ze barsten daar en zoek iets anders.

Succes.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vrijwilligerswerk

Ongelezen bericht door moederslink »

Joanna Sands schreef:
08 sep 2018 12:38
Beste Forumleden,

Vorig jaar had ik me aangemeld bij een verzorgingstehuis om vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik had een hele moeilijke periode achter de rug, op staande voet ontslag, wat onterecht bleek, dat is teruggedraaid, had er 41 jaren gewerkt. Kwam nu in de WW, dus ik dacht ik wil toch wel wat gaan doen, ben nu 59 jaar oud, heb ook mijn moeder nog verzorgd. Maar nu terug te keren naar het verzorgingstehuis, ik heb een gesprek gehad, ging prima, ze waren blij dat ik me aangemeld had, en vroegen wat ik zoal wou doen. Leek me leuk om met ouderen spelletjes te doen, koffie drinken etcetera. Was een goed gesprek en de coordinator zou gaan kijken waar ik geschikt voor was, ik werd een paar dagen gebeld en ik kon bij de middagopvang op de maandagmiddag en dat zou dan uitgebreid worden. Ik was daar zeer blij mee, en de volgende week ging ik maandags naar het verzorgingstehuis toe, ik had me een beetje vergist met het weer en had een kort jasje aan, het waaide behoorlijk en ik stapte het tehuis binnen, daar was het natuurlijk warm en ik was natuurlijk een beetje gespannen, want je weet niet wat je moet doen enz. Ik werd fijn ontvangen, ik zweette wat vanwege de warmte, en hielp mee met koffie inschenken, tafels verzetten en gezellig een spelletje doen. Was ontzettend gezellig, later moest ik ook nog in de andere zaal koffie inschenken en daarna was het afwassen. Het duurde tot half vier en daarna mocht ik weg. Tot volgende week zei ik.
De volgende ochtend werd ik gebeld door de coördinator dat de mensen het leuk gevonden hadden, dat ik een gezellige gesprekspartner was en dat ik niet meer hoefde terug te komen. , omdat ik zweette. Dit was alleen maar bij binnenkomst en daarna niet meer. Dit had ik ook altijd als ik thuiskom, op mijn werk, maar als ik eenmaal op mijn plek zat was dat over.
Ik ben bang dat het komt door mijn overgewicht, maar daar mag je toch iemand die vrijwilligerswerk gaat doen op aankijken,
ik weet als ik nu gesolliciteerd had op een baan was ik ook afgewezen, want men wil alleen maar maatje 36/ 38 en voor de rest tel je niet mee. Hoe denken jullie hierover? Ik voel me vernederd en gedriscrimineerd
De laatste schuin gedrukte zin is natuurlijk onzin.
Ook mensen met een maatje meer worden uiteraard aangenomen en natuurlijk ook als vrijwilliger .
Ze zullen blij met u zijn!
Echter : als men gauw zweet en de zweetlucht niet aangenaam ruikt is dat zeker bij koffie schenken en aan tafel zitten met spelletjes doen niet echt prettig natuurlijk.
Veel mensen zweten, zeker in de afgelopen bloedhitte , maar het hoeft niet per definitie vies te ruiken.
En er is zeker iets aan te doen....bespreek dit eens met uw HA. Er zijn oplossingen voor!
Blijf lekker en gezellig en positief allerlei vrijwilligerswerk doen , u bent nodig!

zeug
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Re: Vrijwilligerswerk

Ongelezen bericht door zeug »

moederslink schreef:
08 sep 2018 16:31
Joanna Sands schreef:
08 sep 2018 12:38
Beste Forumleden,

Vorig jaar had ik me aangemeld bij een verzorgingstehuis om vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik had een hele moeilijke periode achter de rug, op staande voet ontslag, wat onterecht bleek, dat is teruggedraaid, had er 41 jaren gewerkt. Kwam nu in de WW, dus ik dacht ik wil toch wel wat gaan doen, ben nu 59 jaar oud, heb ook mijn moeder nog verzorgd. Maar nu terug te keren naar het verzorgingstehuis, ik heb een gesprek gehad, ging prima, ze waren blij dat ik me aangemeld had, en vroegen wat ik zoal wou doen. Leek me leuk om met ouderen spelletjes te doen, koffie drinken etcetera. Was een goed gesprek en de coordinator zou gaan kijken waar ik geschikt voor was, ik werd een paar dagen gebeld en ik kon bij de middagopvang op de maandagmiddag en dat zou dan uitgebreid worden. Ik was daar zeer blij mee, en de volgende week ging ik maandags naar het verzorgingstehuis toe, ik had me een beetje vergist met het weer en had een kort jasje aan, het waaide behoorlijk en ik stapte het tehuis binnen, daar was het natuurlijk warm en ik was natuurlijk een beetje gespannen, want je weet niet wat je moet doen enz. Ik werd fijn ontvangen, ik zweette wat vanwege de warmte, en hielp mee met koffie inschenken, tafels verzetten en gezellig een spelletje doen. Was ontzettend gezellig, later moest ik ook nog in de andere zaal koffie inschenken en daarna was het afwassen. Het duurde tot half vier en daarna mocht ik weg. Tot volgende week zei ik.
De volgende ochtend werd ik gebeld door de coördinator dat de mensen het leuk gevonden hadden, dat ik een gezellige gesprekspartner was en dat ik niet meer hoefde terug te komen. , omdat ik zweette. Dit was alleen maar bij binnenkomst en daarna niet meer. Dit had ik ook altijd als ik thuiskom, op mijn werk, maar als ik eenmaal op mijn plek zat was dat over.
Ik ben bang dat het komt door mijn overgewicht, maar daar mag je toch iemand die vrijwilligerswerk gaat doen op aankijken,
ik weet als ik nu gesolliciteerd had op een baan was ik ook afgewezen, want men wil alleen maar maatje 36/ 38 en voor de rest tel je niet mee. Hoe denken jullie hierover? Ik voel me vernederd en gedriscrimineerd
De laatste schuin gedrukte zin is natuurlijk onzin.
Ook mensen met een maatje meer worden uiteraard aangenomen en natuurlijk ook als vrijwilliger .
Ze zullen blij met u zijn!
Echter : als men gauw zweet en de zweetlucht niet aangenaam ruikt is dat zeker bij koffie schenken en aan tafel zitten met spelletjes doen niet echt prettig natuurlijk.
Veel mensen zweten, zeker in de afgelopen bloedhitte , maar het hoeft niet per definitie vies te ruiken.
En er is zeker iets aan te doen....bespreek dit eens met uw HA. Er zijn oplossingen voor!
Blijf lekker en gezellig en positief allerlei vrijwilligerswerk doen , u bent nodig!
Vergeet dit schorem u staat hier boven. Een spreuk volgens het boek '"In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert"

Er zijn instellingen waar u meer waardering zult krijgen.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Vrijwilligerswerk

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

zeug schreef:
09 sep 2018 02:49
moederslink schreef:
08 sep 2018 16:31

De laatste schuin gedrukte zin is natuurlijk onzin.
Ook mensen met een maatje meer worden uiteraard aangenomen en natuurlijk ook als vrijwilliger .
Ze zullen blij met u zijn!
Echter : als men gauw zweet en de zweetlucht niet aangenaam ruikt is dat zeker bij koffie schenken en aan tafel zitten met spelletjes doen niet echt prettig natuurlijk.
Veel mensen zweten, zeker in de afgelopen bloedhitte , maar het hoeft niet per definitie vies te ruiken.
En er is zeker iets aan te doen....bespreek dit eens met uw HA. Er zijn oplossingen voor!
Blijf lekker en gezellig en positief allerlei vrijwilligerswerk doen , u bent nodig!
Vergeet dit schorem u staat hier boven. Een spreuk volgens het boek '"In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert"


Sprookjesboek. Dus niet van toepassing op deze casus.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Vrijwilligerswerk

Ongelezen bericht door renewouters »

Fiesiekus schreef:
09 sep 2018 08:26
zeug schreef:
09 sep 2018 02:49
moederslink schreef:
08 sep 2018 16:31

De laatste schuin gedrukte zin is natuurlijk onzin.
Ook mensen met een maatje meer worden uiteraard aangenomen en natuurlijk ook als vrijwilliger .
Ze zullen blij met u zijn!
Echter : als men gauw zweet en de zweetlucht niet aangenaam ruikt is dat zeker bij koffie schenken en aan tafel zitten met spelletjes doen niet echt prettig natuurlijk.
Veel mensen zweten, zeker in de afgelopen bloedhitte , maar het hoeft niet per definitie vies te ruiken.
En er is zeker iets aan te doen....bespreek dit eens met uw HA. Er zijn oplossingen voor!
Blijf lekker en gezellig en positief allerlei vrijwilligerswerk doen , u bent nodig!
Vergeet dit schorem u staat hier boven. Een spreuk volgens het boek '"In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert"


Sprookjesboek. Dus niet van toepassing op deze casus.
:-)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vrijwilligerswerk

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vraag mij af of er werkelijk zo direct werd gezegd dat je niet met terug mag komen. Wat ik mij wel kan voorstellen is dat als je zodanig zweet dat het voor anderen onaangenaam ruikt, ze aangeven dat je daar een volgende keer beter iets aan kunt doen. Het kan zijn dat dit is meegedeeld in de trant van dat mensen aangaven dat als iemand zo ruikt, dat ze dan niet meer langs hoeft te komen. En dat je dat hebt geïnterpreteerd als dat je niet meer langs mag komen.

Maar ik denk dus dat het vooral als raad is bedoeld om aan te geven dat je daar beter iets aan kunt doen. Ik zou daarom nog even een tweede keer nemen om te vragen of je wel goed hebt begrepen wat ze nu willen zeggen

Dat je een maatje meer hebt is natuurlijk op zich helemaal geen probleem om ergens te werken. Maar als dit gevolgen heeft, dan kunnen die gevolgen wel een probleem zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vrijwilligerswerk

Ongelezen bericht door moederslink »

@zeug : waarom noemt u deze instelling nu weer schorem?
Is toch niet nodig?
Natuurlijk zweet iedereen , dat is alleen maar gezond.
Maar als het onaangenaam ruikt is dat zeker niet prettig voor de omgeving en zoals Kweenie zegt :
ik zou nog maar eens precies navragen wat het werkelijke probleem nu eigenlijk is.

zombo
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 aug 2015 19:22

Re: Vrijwilligerswerk

Ongelezen bericht door zombo »

Is het in die instelling soms verboden je in het zweet te werken? Als iemand er al hinder van had was een gesprek onder vier ogen netter geweest, met een mogelijke oplossing voor de 'overlast', bijvoorbeeld deodorant gebruiken. Als het plezier dat ze van u hebben niet opweegt tegen een paar zweetdruppels, zou ik zeggen: paarlen (van zweet) voor de zwijnen. Stank voor dank :?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vrijwilligerswerk

Ongelezen bericht door moederslink »

Mevrouw heeft overgewicht en zegt dat ze zwetend binnen kwam, dat heeft ze altijd.
Daarna, zegt ze, is het weg en klaar.

Met koffie schenken, spelletjes doen en een paar tafels verzetten ga je je niet kletsnat zweten , lijkt mij.
Misschien zij wel , maar dat had dan idd in een gesprek duidelijk moeten worden.
Zij heeft een gesprek gehad en zij heeft het e.e.a niet doorgevraagd.
Zij zegt nu dat het aan ' een maatje' meer ligt.
Dat is haar interpretatie , dus ze moet er op terugkomen , de exacte reden vragen en ( desnoods ) dan iets aan dit zeker oplosbare ' probleem ' gaan doen.

Gesloten