LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Martrijn schreef:
05 sep 2018 20:49
Ik weet niet of dit al eerder geopperd is: Heeft iemand via b.v. Greetz een kaartje naar jullie gestuurd?
Naam, adres, geboortedatum is dan bekend. Blijft dan over of wijmedia hier gegevens van opkoopt of i.d.
Maar bij Wijmedia is de naam dus juist niet bekend.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:
05 sep 2018 21:20
...
Maar bij Wijmedia is de naam dus juist niet bekend.
Dat hebben ze volgens mij niet gezegd.
Rabobank geeft aan dat ze 'de gegevens' van Wijmedia betrokken hebben, daarmee suggererend dat dat naam daar ook bij zit. Volgens mij heeft Rabobank aangegeven niet te kunnen zeggen hoe de naam in het bestand gekomen is, 'omdat Wijmedia dat ook niet wist' of woorden van gelijke strekking.

BBrugman
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 okt 2017 15:05

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door BBrugman »

Moneyman schreef:
03 sep 2018 09:15
@Hanschen: dat verklaart nog steeds niet hoe de naam bij WIJ Media terecht is gekomen.
Even terugbladeren. Rabobank wijst naar WIJ Special Media. Die club ontkent betrokkenheid. Dan moet Rabobank met bewijs komen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door tttlocke »

Wij media ontkent helemaal niet dat ze betrokken zijn.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

AuoteBeste,

Net weer gebeld door de rabobank.

Het was allemaal uitgezocht:

Nou de Rabobank koopt hun info van Wij special Media. (Van het magazine WIJ)

Zodoende komen ze aan de info.

Ik heb natuurlijk Wij special media gebeld met deze info en ik kwam helemaal niet in hun bestand voor. Ook vonden ze het raar dat de rabobank hun noemde als diegene die de info heeft doorgegeven. Omdat ik helemaal niet in hun bestand voor kom.

Heel vaag weer.

Ik moest wijspecialmedia wel het mailtje sturen dat de rabobank naar mijn stuurde en ze gaan er achteraan.

Natuurlijk ook gelijk de rabobank gebeld dat de info weer niet klopte. En ook hier wordt weer verder gezocht.

Kortom weer niks te melden quote


Bij Wijmedia is de naam niet bekend.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door blont007 »

Ja inderdaad, en dat doen ze al 13 pagina`s lang. Ze zullen wel moeten verantwoorden de 'Rabobank' hoor ik hier velen zeggen. Nou ik denk dat daar nog wel een paar pagina`s bijkomen, de Rabobank kennend. Ze blijven maar verwijzen!

Maar ik vind het wel aardig om te horen hoe de Rabobank zich hier uit redt, ik lees het wel.

En als het nou zo is dat de Rabobank informatie opkoopt van Wijmedia, is TS dan de eerste in Nederland die dat opvalt, dit gedrag, geboorte kaartjes van de Rabobank.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door tttlocke »

@Lady1234, had ik alle berichten 'Tack' doorgespit voordat ik mij reactie gaf, heb ik er toch nog één over het hoofd gezien.
Wij special media heeft dus verklaard het raar te vinden dat de Rabobank naar hen verwijst als bron van de informatie omdat TS 'niet in hun bestand' voorkomt.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

tttlocke schreef:
08 sep 2018 21:49
@Lady1234, had ik alle berichten 'Tack' doorgespit voordat ik mij reactie gaf, heb ik er toch nog één over het hoofd gezien.
Wij special media heeft dus verklaard het raar te vinden dat de Rabobank naar hen verwijst als bron van de informatie omdat TS 'niet in hun bestand' voorkomt.
Maakt niet uit, ik wist zeker dat ik gelezen had, dat Wijmedia die verklaring had gegeven.

Tack
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 aug 2018 07:38

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Tack »

Nog niks.


Beste Tack,

Bedankt voor je e-mail.

Helaas heb ik inderdaad nog geen antwoord. Onze contactpersoon is inmiddels terug van vakantie.
Aangezien hier meerdere afdelingen mee bezig zijn kan ik je nog geen correct antwoord geven.

Zodra ik meer weet zal ik je direct berichten.

Onze excuses voor de vertraging.

Met vriendelijke groet,

Nicole
WIJ Consumentenservice

11-09-2018 17:30 - Tack schreef:

Beste,

Nog steeds niks gehoord?

Wrm moet het zolang duren?

Mvg,


Tack

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Tack schreef:
11 sep 2018 21:23
Wrm moet het zolang duren?
Omdat bedrijven wel wat beters te doen hebben. Het verbaast mij wel dat de Tros Radar redactie dit berichtje nog niet heeft opgepikt.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door witte angora »

Tack schreef:
11 sep 2018 21:23
Aangezien hier meerdere afdelingen mee bezig zijn kan ik je nog geen correct antwoord geven.
Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd om welke meerdere afdelingen het gaat. Zo moeilijk is het toch niet, om er achter te komen hoe de Rabo aan die gegevens is gekomen?

Tijd om te speculeren over die afdelingen
- afdeling communicatie
- afdeling 'stiekem'
- afdeling juridisch
- directie

Iemand nog andere ideeën?

Janssen1
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 aug 2018 19:59

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Janssen1 »

witte angora schreef:
11 sep 2018 21:47
Tack schreef:
11 sep 2018 21:23
Aangezien hier meerdere afdelingen mee bezig zijn kan ik je nog geen correct antwoord geven.
Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd om welke meerdere afdelingen het gaat. Zo moeilijk is het toch niet, om er achter te komen hoe de Rabo aan die gegevens is gekomen?

Tijd om te speculeren over die afdelingen
- afdeling communicatie
- afdeling 'stiekem'
- afdeling juridisch
- directie

Iemand nog andere ideeën?
Wat te denken van het bankgeheim. :wink:

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
11 sep 2018 21:47
Tack schreef:
11 sep 2018 21:23
Aangezien hier meerdere afdelingen mee bezig zijn kan ik je nog geen correct antwoord geven.
Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd om welke meerdere afdelingen het gaat. Zo moeilijk is het toch niet, om er achter te komen hoe de Rabo aan die gegevens is gekomen?

Tijd om te speculeren over die afdelingen
- afdeling communicatie
- afdeling 'stiekem'
- afdeling juridisch
- directie

Iemand nog andere ideeën?
Dit was een mail van Wij.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef:
11 sep 2018 21:47
Tack schreef:
11 sep 2018 21:23
Aangezien hier meerdere afdelingen mee bezig zijn kan ik je nog geen correct antwoord geven.
Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd om welke meerdere afdelingen het gaat. Zo moeilijk is het toch niet, om er achter te komen hoe de Rabo aan die gegevens is gekomen?

Tijd om te speculeren over die afdelingen
- afdeling communicatie
- afdeling 'stiekem'
- afdeling juridisch
- directie

Iemand nog andere ideeën?
Afdeling 'stiekem'? Je hebt duidelijk geen idee hoe dit soort databasen worden samengesteld. De bron achterhalen is niet zo simpel want ook al weten ze dat Tante Rabo de naam heeft ingevuld dan mogen ze dit Tack niet melden omdat ze dan de privacy van tante Rabo schenden. Dan komt de juridische vraag hadden ze de informatie die ze kregen vanuit Tante Rabo mogen linken aan de gegevens van Papa Tack. En zo wordt het heel complex want de nieuwe AVG is niet zo duidelijk wat nu wel of niet mag.

Concreet is nu de vraag wat nou als Wij Media geen antwoord geeft dan gebeurd er weinig vermoedelijk. De tros radar redactie pakt het bericht niet op. Dit deden ze wel met topic dat iemand mee tekende voor een hypotheek en daarna verbaast is dat hij hoofdelijk aansprakelijk kan zijn. Maar dit is schijnbaar teveel onderzoek werk.

Hoewel ik betwijfel dat er iets stiekem is gebeurd is het wel een interessant verhaal. Welke persoon heeft de naam van Rabolientje gelekt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Hypo63 schreef:
11 sep 2018 22:26
Ik zou de Rabobank een ultimatum stelen. Of binnen één week een correctie reactie en anders moeten ze het maar uit gaan leggen aan de Autoriteit Persoonsgegevens.
Loos dreigement, mede gezien de Rabobank al heeft aangegeven van wie ze de gegevens hebben, bepaal je als consument niet of de Autoriteit Persoonsgegevens iets doet met je klacht.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
11 sep 2018 22:15
De bron achterhalen is niet zo simpel want ook al weten ze dat Tante Rabo de naam heeft ingevuld dan mogen ze dit Tack niet melden omdat ze dan de privacy van tante Rabo schenden.
De privacy van een rechtspersoon...??? :lol: :lol:

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Een consumentenvraag .... mag niet ondergaan

Uw Rabo-contactpersonen houden klaarblijkelijk volkomen ongegeneerd de deksel op de put ... "de bui zal wel overdrijven"!

Ieder bedrijf heeft echter geschoolde contactpersonen voor snelle oplossingen van vragen die via de pers binnenkomen. :idea:
Vraag de Radar-redactie om contact op te nemen met een persspreker, om dit verhaal eindelijk tot een einde te kunnen brengen.

Een tweede tip is: Schrijf uw verhaal als (betaalde) column en u heeft 150.000 extra lezers die zich óók e.e.a. gaan afvragen.

https://radar.avrotros.nl/columns/gezocht-lezerscolumn/

Tack
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 aug 2018 07:38

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Tack »

Vandaag een bericht: van Wij.

Nu maar weer wachten op de rabobank die me al weken niet gebeld heeft.

Beste tack,

Bedankt voor je e-mail.

Inmiddels hebben wij contact gehad met Rabobank.
Zij geven aan je te gaan benaderen voor een heldere uitleg.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Nicole
WIJ Consumentenservice

Tack
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 aug 2018 07:38

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Tack »

Heb ze ook gemaild van jullie willen toch ook wel weten waarom ze jullie naam gebruiken terwijl ik niet in jullie datebase zat?

Hebben ze jullie niks uitgelegd dan?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Rabo wil kennelijk niet uit de doeken doen hoe het zit.

Gesloten