LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzekering Meeus door samengaan met Aon 40% duurder!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Marechaussee
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2018 23:24

Verzekering Meeus door samengaan met Aon 40% duurder!

Ongelezen bericht door Marechaussee »

11 september krijg ik een brief gedateerd september van Meeus.
Fijn dat u klant bent bij Meeus. Meeus en Aon gaan samen verder als één bedrijf onder de naam AON. We bundelen onze kennis en ervaring om u nog beter van dienst te kunnen zijn. Veel verandert er niet voor u. Zo blijven onze verzekeringsproducten hetzelfde. Als er in de toekomst iets aan deze producten verandert informeren we u daar op tijd over.
Ook op 11 september krijg ik een brief van Meeus gedateerd 31 augustus.
Per 1 oktober 2018 wijzigt uw autoverzekering. Deze verzekering bieden wij dan niet meer aan. Wij zetten uw huidige verzekering voor u om naar de verzekeraar die het meeste bij uw situatie past. Zoals u gewend bent, blijft u via ons verzekerd.
Huidige premie: €.52,73 nieuwe premie: €73,67 = 40% duurder!!!
Daarnaast zijn de nieuwe voorwaarden véél slechter!
Dit noemt Meeus/Aon dus een verbetering.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Verzekering Meeus door samengaan met Aon 40% duurder!

Ongelezen bericht door mahadma »

Alle autoverzekeringen zijn gestegen in de loop van dit jaar.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verzekering Meeus door samengaan met Aon 40% duurder!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Even op internet kijken waar u beter en voordeliger terecht kunt.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verzekering Meeus door samengaan met Aon 40% duurder!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik mijn gegevens invoer bij AON is de premie meer dan 50% hoger dan mijn huidige verzekeraar op basis van all-risk met meer dan 30 schadevrije jaren.

Dus daar moet u zeker niet blijven.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verzekering Meeus door samengaan met Aon 40% duurder!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er is een prijzenoorlog geweest in verzekeringsland. Gevolg: veel te lage premies en meer schades. Als u thuis meer uitgeeft als dat er binnenkomt gaat het mis. In uw geval ziet u dat zelf, of krijgt u aanmaningen binnen als u niet betaald. Verzekeringsland is strakker gecontroleerd. Er is opdracht gekomen om meer geld in kas te krijgen om er gezonder voor te zorgen dat het weer gezonder wordt.

Had u eerste gegoogeld hierop had u zelf ook alle antwoorden kunnen vinden. Zowel van de verzekeraars, als in de media, als ook in vele topics hier.

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verzekering Meeus door samengaan met Aon 40% duurder!

Ongelezen bericht door witte angora »

Meeüs is inderdaad niet de beste tussenpersoon. En zeker niet de goedkoopste. Ben er al heel wat jaren weg, tot volle tevredenheid.

Marechaussee
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2018 23:24

Re: Verzekering Meeus door samengaan met Aon 40% duurder!

Ongelezen bericht door Marechaussee »

NeoDutchio schreef:
13 sep 2018 18:05
Er is een prijzenoorlog geweest in verzekeringsland. Gevolg: veel te lage premies en meer schades. Als u thuis meer uitgeeft als dat er binnenkomt gaat het mis. In uw geval ziet u dat zelf, of krijgt u aanmaningen binnen als u niet betaald. Verzekeringsland is strakker gecontroleerd. Er is opdracht gekomen om meer geld in kas te krijgen om er gezonder voor te zorgen dat het weer gezonder wordt.

Had u eerste gegoogeld hierop had u zelf ook alle antwoorden kunnen vinden. Zowel van de verzekeraars, als in de media, als ook in vele topics hier.
Helaas begrijp ik niets van deze reactie, misschien moeten sommige forum leden deze topic nog eens goed doorlezen!
Het gaat mij er om dat brief 1 van september volledig in tegenspraak is met brief 2 van 31 augustus! die ik beide op 11 september heb ontvangen (het gaat hier om een bestaande verzekering)

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verzekering Meeus door samengaan met Aon 40% duurder!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar 1 oktober zal wel de vervaldag van uw autoverzekering zijn. En zo’n zelfde verzekering hebben ze niet meer in het pakket, dus brengen ze die ergens anders onder. Dus er wijzigt volgens hen niets, maar ondertussen.

Dat die twee clubs samengaan heeft blijkbaar voor sommigen toch wel het gevolg van een wijziging. Volgens mij zijn Meeus en Aon gevolmachtigden die elke keer een andere verzekeraar kunnen nemen als hen dat beter schikt.

Dus ga gewoon naar een ander. Kijk ook erns voor uw andere verzekeringen, als u die daar hebt, of daar geen verslechteringen in optreden.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verzekering Meeus door samengaan met Aon 40% duurder!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Marechaussee schreef:
13 sep 2018 20:39
Helaas begrijp ik niets van deze reactie, misschien moeten sommige forum leden deze topic nog eens goed doorlezen!
Het gaat mij er om dat brief 1 van september volledig in tegenspraak is met brief 2 van 31 augustus! die ik beide op 11 september heb ontvangen (het gaat hier om een bestaande verzekering)
De laatste jaren zijn de verzekeringen veel te goedkoop geweest. Dit was bij alle verzekeraars. Dit heeft niets te maken met het samengaan van Meeus en AON. Alle verzekeringen zijn duurder geworden.

Maar wat moeten wij anders lezen in uw bericht? U klaagt over de verhoging van de premie en de verbetering wat geen verbetering is. Dat er een nieuwe auto verzekering komt en de premieverhoging is niet nieuws.

Marechaussee
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2018 23:24

Re: Verzekering Meeus door samengaan met Aon 40% duurder!

Ongelezen bericht door Marechaussee »

NeoDutchio schreef:
13 sep 2018 21:44
Marechaussee schreef:
13 sep 2018 20:39
Helaas begrijp ik niets van deze reactie, misschien moeten sommige forum leden deze topic nog eens goed doorlezen!
Het gaat mij er om dat brief 1 van september volledig in tegenspraak is met brief 2 van 31 augustus! die ik beide op 11 september heb ontvangen (het gaat hier om een bestaande verzekering)
De laatste jaren zijn de verzekeringen veel te goedkoop geweest. Dit was bij alle verzekeraars. Dit heeft niets te maken met het samengaan van Meeus en AON. Alle verzekeringen zijn duurder geworden.

Maar wat moeten wij anders lezen in uw bericht? U klaagt over de verhoging van de premie en de verbetering wat geen verbetering is. Dat er een nieuwe auto verzekering komt en de premieverhoging is niet nieuws.
Misschien zit ik op het verkeerde forum :shock:

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verzekering Meeus door samengaan met Aon 40% duurder!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, u zit niet op het verkeerde forum. U dacht dat er niets veranderde door het samengaan van die twee tussenpersonen, maar dat bleek direct onjuist. Maar u kunt daar verder niets mee. Met een uiterst nadelig gevolg voor u.
Gevolmachtigden hebben contracten met verzekeraars waar ze hun klanten onderbrengen en dat doen ze naar eigen goeddunken.
Dus verzeker u rechtstreeks bij een verzekeraar, dan weet u waar u aan toe bent,


Gesloten