LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
PascalWasser
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2018 14:55

Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie

Ongelezen bericht door PascalWasser »

Vorige week is onze nieuwe boxspring eindelijk geleverd. Wij hebben een boxspring met opbergruimte eronder, dus die je aan de zijkant omhoog kan trekken. Nu hebben wij deze besteld icm met een hoofdbord met "oren" eraan. Dit was geen enkel probleem volgens de verkoopmedewerker. Na het voor het eerst open te maken zagen wij dat deze langs de "oren" afschaaft wat natuurlijk ervoor zorgt dat het stof nooit lang mooi blijft en dit na verloop van tijd ga zien. Na een email met filmpjes gestuurd te hebben werd ik vandaag gebeld door Swiss sense. Hun wilden mij tegemoet komen met een textielcheque a €75,- en verder niks of ik kon een compleet nieuw hoofdbord bestellen met de volledige kosten van mij. Ik was namelijk volgens Swiss sense verantwoordelijk voor het product waarop ik heb geantwoord dat ik niet akkoord ga en hun natuurlijk verantwoordelijk zijn aangezien hun mij dit product zo hebben verkocht. Ik ben niet de verkopende partij maar de kopende partij. Hun zijn verantwoordelijk om mij een deugend product te verkopen.
NOOIT meer koop ik iets bij Swiss sense en zal ook iedereen afraden om bij hun iets te kopen. De service die hun bieden is ver beneden de maatstaven. Verder heb ik telefonisch aangegeven dat ik hier de rechtsbijstand en meerdere instanties erbij ga betrekken want hun zijn totaal niet meedenkend of meewerkend.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En is dat opbergruimte die u dagelijks gaat benutten, of zeg twee keer in het jaar om overtollige dekbedden in op te bergen?

En zag u dat “afschaven” dan ook in de winkel?

NeoDutchio
Berichten: 12321
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U bent vooraf niet gewaarschuwd dat het problemen kan geven om een hoofdbord met oren te hebben icm de bakken. Hierin is de verkoper dus te kort geschoten. Het zou raar zijn dat u moet opdraaien voor de schade die er vooroorzaakt wordt door een niet werkend product.
Als het aansprakelijk stellen van de verkoper geen effect heeft, dan zou een jurist wellicht meer kunnen bereiken. U hebt, m.i. recht op of aanpassing van de oren zodat ze niet schuren, of een ander hoofdbord.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie

Ongelezen bericht door crazyme »

NeoDutchio schreef:
13 sep 2018 16:55
U bent vooraf niet gewaarschuwd dat het problemen kan geven om een hoofdbord met oren te hebben icm de bakken. Hierin is de verkoper dus te kort geschoten. Het zou raar zijn dat u moet opdraaien voor de schade die er vooroorzaakt wordt door een niet werkend product.
Als het aansprakelijk stellen van de verkoper geen effect heeft, dan zou een jurist wellicht meer kunnen bereiken. U hebt, m.i. recht op of aanpassing van de oren zodat ze niet schuren, of een ander hoofdbord.
Bewegende delen leveren slijtage op. Heel normaal.
Juridisch geen schijn van kans.

NeoDutchio
Berichten: 12321
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

crazyme schreef:
13 sep 2018 16:59
Bewegende delen leveren slijtage op. Heel normaal.
Juridisch geen schijn van kans.
Vergelijk het met de deksel van een vrieskist. Met open en dicht doen zal er geen slijtage optreden. Stel dat er een kast om de kist heen staat en aan de binnenkant van de kast steekt een schroef uit, zal daar de deksel langs gaan schuren.
Wat ik in dit verhaal lees, en corrigeer mij als ik het verkeerd lees, de bak doe je open aan de lange zijde van het bed. Met een normaal hoofdbord zal het matras en lattenbodem die je optilt geen contact maken met het hoofdbord. Juist nu dat er een verdikking op zit (de oren) schuurt dit langs elkaar heen. En dat hoort natuurlijk niet.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie

Ongelezen bericht door Moneyman »

crazyme schreef:
13 sep 2018 16:59
Bewegende delen leveren slijtage op. Heel normaal.
Juridisch geen schijn van kans.
Rare reactie. Er is geen sprake van gewone slijtage, maar van schade als gevolg van een ontwerp- of verkoopfout.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie

Ongelezen bericht door crazyme »

Moneyman schreef:
13 sep 2018 21:24
crazyme schreef:
13 sep 2018 16:59
Bewegende delen leveren slijtage op. Heel normaal.
Juridisch geen schijn van kans.
Rare reactie. Er is geen sprake van gewone slijtage, maar van schade als gevolg van een ontwerp- of verkoopfout.
Het is pas raar wanneer je iets denkt te lezen wat er niet staat. Tussen de regels door lezen is iets anders dan maar wat verzinnen moneyman.

Waar lees jij dat er sprake is van schade ?

Ts is bang dat er schade kan ontstaan.
Dat is heel iets anders.

Misschien moet je je ook eerst eens verdiepen in het product zodat je weet waar je over praat.

Stof kan heel wat wrijving hebben voordat het stuk gaat.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En die wrijving kan ook maar op een piepklein reepje ontstaan, want als het bed omhoog gaat, komt het vrij van de oren.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie

Ongelezen bericht door Moneyman »

crazyme schreef:
13 sep 2018 22:34
Moneyman schreef:
13 sep 2018 21:24
crazyme schreef:
13 sep 2018 16:59
Bewegende delen leveren slijtage op. Heel normaal.
Juridisch geen schijn van kans.
Rare reactie. Er is geen sprake van gewone slijtage, maar van schade als gevolg van een ontwerp- of verkoopfout.
Het is pas raar wanneer je iets denkt te lezen wat er niet staat. Tussen de regels door lezen is iets anders dan maar wat verzinnen moneyman.

Waar lees jij dat er sprake is van schade ?

Ts is bang dat er schade kan ontstaan.
Dat is heel iets anders.

Misschien moet je je ook eerst eens verdiepen in het product zodat je weet waar je over praat.

Stof kan heel wat wrijving hebben voordat het stuk gaat.
Ik lees toch letterlijk “afschaaft”. Dat is geen slijtage, maar schade. En het is hoe dan ook geen “gewone slijtage bij bewegende delen”.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als de stof regelmatig over elkaar heen schuurt krijg je pilling , is geen gezicht , derhalve niet acceptabel. Dus terechte klacht.

Ts kan een tegoedbon krijgen, dat betekend volgens mij dat ze nattigheid voelen . Als je zeker weet als leverancier dat er goed geleverd is geef je dat niet. Althans ik niet , want dan heb je heel snel alle vrienden en familie met klachten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie

Ongelezen bericht door moederslink »

PascalWasser schreef:
13 sep 2018 14:56
Vorige week is onze nieuwe boxspring eindelijk geleverd. Wij hebben een boxspring met opbergruimte eronder, dus die je aan de zijkant omhoog kan trekken. Nu hebben wij deze besteld icm met een hoofdbord met "oren" eraan. Dit was geen enkel probleem volgens de verkoopmedewerker. Na het voor het eerst open te maken zagen wij dat deze langs de "oren" afschaaft wat natuurlijk ervoor zorgt dat het stof nooit lang mooi blijft en dit na verloop van tijd ga zien. Na een email met filmpjes gestuurd te hebben werd ik vandaag gebeld door Swiss sense. Hun wilden mij tegemoet komen met een textielcheque a €75,- en verder niks of ik kon een compleet nieuw hoofdbord bestellen met de volledige kosten van mij. Ik was namelijk volgens Swiss sense verantwoordelijk voor het product waarop ik heb geantwoord dat ik niet akkoord ga en hun natuurlijk verantwoordelijk zijn aangezien hun mij dit product zo hebben verkocht. Ik ben niet de verkopende partij maar de kopende partij. Hun zijn verantwoordelijk om mij een deugend product te verkopen.
NOOIT meer koop ik iets bij Swiss sense en zal ook iedereen afraden om bij hun iets te kopen. De service die hun bieden is ver beneden de maatstaven. Verder heb ik telefonisch aangegeven dat ik hier de rechtsbijstand en meerdere instanties erbij ga betrekken want hun zijn totaal niet meedenkend of meewerkend.
Waarmee zou u tevreden zijn?
Een nieuw hoofdbord zonder oren of een nieuw bed zonder opbergruimte?
Als de opbergbakken omhoog gaan schaaft dat uiteraard langs dat hoofdbord nu.
Gek dat dat door niemand is of wordt opgemerkt , voor de koop :roll:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie

Ongelezen bericht door crazyme »

gosewijn schreef:
13 sep 2018 22:54
Als de stof regelmatig over elkaar heen schuurt krijg je pilling , is geen gezicht , derhalve niet acceptabel. Dus terechte klacht.

Ts kan een tegoedbon krijgen, dat betekend volgens mij dat ze nattigheid voelen . Als je zeker weet als leverancier dat er goed geleverd is geef je dat niet. Althans ik niet , want dan heb je heel snel alle vrienden en familie met klachten.
Pilling komt niet bij elke stof in dezelfde mate voor. Dat zou jij toch moeten weten.

En het argument dat ze nattigheid voelen : ze willen gewoon van het gezeur af. De behandeling van een klacht, terecht of niet, kost erg veel tijd.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als dat hoofdbord het “hoekje” omgaat, kan het bed toch maar een heel klein beetje die oren raken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie

Ongelezen bericht door crazyme »

Lady1234 schreef:
13 sep 2018 23:46
Maar als dat hoofdbord het “hoekje” omgaat, kan het bed toch maar een heel klein beetje die oren raken.

Misschien wil ts het filmpje plaatsen ?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie

Ongelezen bericht door gosewijn »

Pilling komt niet bij elke stof in dezelfde mate voor. Dat zou jij toch moeten weten.


Crazy, als je het zo goed weet waarom kom je dan nooit met een goed antwoord ,maar alleen met loze kreten.

De meeste stoffen die ze 2 jaar geleden hadden ,waren allemaal platweefsels , zelfs een poolstof kan pilling geven ,dat zou jij dus ook moeten weten als je alles zo goed weet , toch.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie

Ongelezen bericht door crazyme »

@gosewijn
Wie bepaalt of een antwoord goed of fout is?

Jij ? :lol:

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie

Ongelezen bericht door Moneyman »

crazyme schreef:
14 sep 2018 22:21
@gosewijn
Wie bepaalt of een antwoord goed of fout is?

Jij ? :lol:
het verschil in de mate van kennis die uit jouw en zijn antwoorden blijkt spreekt voor zich, zou ik zeggen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie

Ongelezen bericht door crazyme »

Moneyman schreef:
15 sep 2018 12:00
crazyme schreef:
14 sep 2018 22:21
@gosewijn
Wie bepaalt of een antwoord goed of fout is?

Jij ? :lol:
het verschil in de mate van kennis die uit jouw en zijn antwoorden blijkt spreekt voor zich, zou ik zeggen.
Voor iemand die niet verder kijkt dan een vakterm lang is heb je gelijk.

bojanvwijk
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 aug 2018 16:39

Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie

Ongelezen bericht door bojanvwijk »

Vraag anders gewoon of ze een monteur kunnen sturen.
Geef dan ook aan dat bij het openen van de box deze aanloopt.
Zal die monteur vast en zeker ook zien dan.

Gesloten