LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beda of Pronorm

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
marieke.compagner
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2018 10:38

Beda of Pronorm

Ongelezen bericht door marieke.compagner »

Goedenavond,

Wij hebben een offerte van een Pronorm keuken en hoorden later over Beda keukens. Beda trekt ons wel aan vanwege mogelijkheid van maatwerk. Zij kunnen exact hetzelfde front leveren. Echter, als de prijs hoger wordt dan de Pronorm - offerte, gaat het boven ons budget. Kan iemand zeggen of het in dat geval zinvol is om een offerte te laten maken van een Beda-keuken? M.a.w. hoe liggen de prijzen van Beda t.o.v. Pronorm?
Laatst gewijzigd door marieke.compagner op 21 sep 2018 21:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Beda of Pronorm

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nog nooit van beide zaken gehoord, maar dat zegt natuurlijk niets. Als u een offerte van een andere zaak wilt, dan vraagt u daar toch gewoon om?

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Beda of Pronorm

Ongelezen bericht door pedro714 »

Als je opmerkt dat "je nog nooit van beide merken hebt gehoord" reageer dan niet. Pro norm is een hele bekende merkkeuken uit Duitsland en Beda is een Nederlands product. Als een van de eerste keukenimporteurs in Nederland (1968) verkoop ik geen onzin en reageer ik niet als ik er geen verstand van heb. Persoonlijk ga ik absoluut voor Pro Norm en kan mij niet voorstellen dat Beda duurder zou zijn.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Beda of Pronorm

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Jij verkoopt dat dus duidelijk. Moeten wij de mond houden.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Beda of Pronorm

Ongelezen bericht door renewouters »

Lady1234 schreef:
21 sep 2018 23:41
Nog nooit van beide zaken gehoord, maar dat zegt natuurlijk niets. Als u een offerte van een andere zaak wilt, dan vraagt u daar toch gewoon om?
Pronorm is een hele bekende keukenfabrikant die ook heel veel als whitelabel aan bekende(re) namen levert. Bijvoorbeeld Brugman en Ikea.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Beda of Pronorm

Ongelezen bericht door renewouters »

Persoonlijk zou ik voor Pronorm gaan. Maatwerk is relatief. Met standaardmaten kan je heel ver komen, en met passtukken kan je het allemaal fraai afwerken. Ik geloof echt niet dat Beda kastjes van 487,5 mm breed gaat maken om het mooi passend te krijgen. Dat wordt dan ook gewoon 450mm met een passtuk van 37,5mm.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Beda of Pronorm

Ongelezen bericht door Erthanax »

Misschien maken ze de kastjes inderdaad geheel op maat. Dan is het geen wonder dat het duur is. Voor apparatuur en accessoires gelden toch gewoon standaardmaten, dus daar ontkom je niet aan.

Met een slimme keuze uit de vele verschillende soorten en maten standaardkasten, blijft er alleen een smal vulstuk over. Afhankelijk van de situatie, kun je dat soms ook nog beperken of zelfs voorkomen door de "diepte" van het werkblad iets anders te kiezen.

Als je van te voren goed nadenkt én als de keuken vakkundig wordt geplaatst, heb je met standaardmaten ook een mooie, perfect passende keuken. Of hij ervoor gemaakt is (en dat is hij dan ook).

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Beda of Pronorm

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts stelt een vraag in september, komt niet meer terug. En nu in november een keukenimporteur. Dus onzin topic.

Gesloten