LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Door LinkedIn in het rood bij PayPal

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
fwvdweerd1
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2018 14:08

Door LinkedIn in het rood bij PayPal

Ongelezen bericht door fwvdweerd1 »

Dit jaar (2018) ben ik ingegaan op een aanbieding van LinkedIn om voor gelimiteerde periode gratis gebruik te maken van LinkedIn Business Premium. Zonder mededeling vanuit LinkedIn is het gratis gebruik na dit periode omgezet in een Business Premium gebruik en is er 500 euro van mijn PayPal rekening afgeschreven (dat bedrag stond er niet eens op, dus sta ik nu in het rood bij PayPal). Ik heb daarna contact gezocht met PayPal om dit terug te draaien. Nou dan kom je in de malle molen van het internet terecht en afdelingen binnen PayPal dit langs elkaar heen werken. Als klap op de vuurpijl krijg ik ook nog eens een incasso bureau met een Paypal emailadres op mijn dak. Wat te doen, LinkedIn is niet te bereiken.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 aug 2018 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal

Ongelezen bericht door Brainless »

Een maand nadat u zich hebt ingeschreven voor uw gratis proefabonnement, verandert uw abonnement automatisch in een betaald abonnement.
Als u wilt voorkomen dat u gefactureerd wordt voor de volgende betalingsperiode, dan moet u opzeggen vóór de verlengingsdatum die u hier ziet.
Dit staat op de plaats van het gratis proefabonnement!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal

Ongelezen bericht door sylvesterb »

fwvdweerd1 schreef:Dit jaar (2018) ben ik ingegaan op een aanbieding van LinkedIn om voor gelimiteerde periode gratis gebruik te maken van LinkedIn Business Premium. Zonder mededeling vanuit LinkedIn is het gratis gebruik na dit periode omgezet in een Business Premium.
Die mededeling staat duidelijk wanneer je de proefperiode start, deze gaat na 1 maand automatische over in een betaald abonnement. Vandaar dat je ook je Paypal gegevens (en verificatie) moest uitvoeren hiervoor. Als het gewoon gratis was hoeft u natuurlijk geen betaalgegevens door te voeren.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gebruikt u ook de app van LinkedIn? Dan "betaalt" u ook nog eens met vrijwel al uw gegevens.

HansieZant

Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal

Ongelezen bericht door HansieZant »

Is dit niet gewoon een gevalletje Wet van Dam? Ik dacht dat stilzwijgende verlenging niet meer mocht.

https://www.iusmentis.com/zakendoen/con ... verlengen/

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het gaat om een zakelijk contract.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal

Ongelezen bericht door Brainless »

HansieZant schreef:Is dit niet gewoon een gevalletje Wet van Dam? Ik dacht dat stilzwijgende verlenging niet meer mocht.

https://www.iusmentis.com/zakendoen/con ... verlengen/
Het is een jaarabonnement met 1 maand proeftijd om het uit te proberen.
Dat mag nog steeds.
Pas na dat jaar mag het niet zomaar stilzwijgend worden verlengd met weer een jaar; dan is het wel per maand opzegbaar.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bob Schurkjens schreef:Het gaat om een zakelijk contract.
Waar haal je dat uit?

HansieZant

Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal

Ongelezen bericht door HansieZant »

sylvesterb schreef:
Bob Schurkjens schreef:Het gaat om een zakelijk contract.
Waar haal je dat uit?
LinkedIn Business Premium

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Iets met bisnis. Zal dan wel zakelijk zijn. Maar inderdaad: slechts mijn aanname.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal

Ongelezen bericht door renewouters »

HansieZant schreef:
sylvesterb schreef:
Bob Schurkjens schreef:Het gaat om een zakelijk contract.
Waar haal je dat uit?
LinkedIn Business Premium
Is wel een grijs gebied in dit geval. Ja, er zijn mensen die dit zakelijk gebruiken (recruiters bijvoorbeeld). Maar de mogelijkheden die Linkedin Business Premium biedt kunnen ook interessant zijn voor particulieren. Je krijgt bijvoorbeeld te zien wie jouw profiel heeft bekeken. Of je daar verder wat mee kunt is wat anders, maar dat is geen typische zakelijke toepassing.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De vraagt blijft dus open of dit contract onder het consumentenrecht valt.

Managementtip: bij dit soort aanbiedingen onmiddellijk opzeggen nadat je je hebt aangemeld. Dus niet dag 29 in je agenda zetten om op te zeggen. Of "het" in je achterhoofd houden.

HansieZant

Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal

Ongelezen bericht door HansieZant »

renewouters schreef: Is wel een grijs gebied in dit geval. Ja, er zijn mensen die dit zakelijk gebruiken (recruiters bijvoorbeeld). Maar de mogelijkheden die Linkedin Business Premium biedt kunnen ook interessant zijn voor particulieren. Je krijgt bijvoorbeeld te zien wie jouw profiel heeft bekeken. Of je daar verder wat mee kunt is wat anders, maar dat is geen typische zakelijke toepassing.
Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat een particulier €48 per maand gaat betalen zodat ie kan zien wie zijn profiel bekeken heeft ;-)

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal

Ongelezen bericht door renewouters »

HansieZant schreef:
renewouters schreef: Is wel een grijs gebied in dit geval. Ja, er zijn mensen die dit zakelijk gebruiken (recruiters bijvoorbeeld). Maar de mogelijkheden die Linkedin Business Premium biedt kunnen ook interessant zijn voor particulieren. Je krijgt bijvoorbeeld te zien wie jouw profiel heeft bekeken. Of je daar verder wat mee kunt is wat anders, maar dat is geen typische zakelijke toepassing.
Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat een particulier €48 per maand gaat betalen zodat ie kan zien wie zijn profiel bekeken heeft ;-)
Ik geef slechts 1 voorbeeld wat je met zo'n premium account kan doen. Het is ene mix van features die voor zowel zakelijke als privé toepassingen geschikt is. Ik heb trouwens diverse collega's die een premium account hebben.

Maar uiteindelijk gaat het om dat iemand zei dat het zakelijk was omdat er "business" in de naam van het product staat. En dat kan je dus niet aantonen enkel op die naam. Dan zou de uitdrukking "mind your own business" ook zakelijk zijn...

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bob Schurkjens schreef:De vraagt blijft dus open of dit contract onder het consumentenrecht valt.

Managementtip: bij dit soort aanbiedingen onmiddellijk opzeggen nadat je je hebt aangemeld. Dus niet dag 29 in je agenda zetten om op te zeggen. Of "het" in je achterhoofd houden.
Is niet echt relevant. TS is akkoord gegaan met 1 maand gratis en daarna betalen, hiervoor heeft hij zelfs de betaling geautoriseerd bij PayPal. Al ga ik er vanuit dat TS een consument is anders zit hij hier sowieso verkeerd.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal

Ongelezen bericht door alfatrion »

Brainless schreef:Het is een jaarabonnement met 1 maand proeftijd om het uit te proberen.
Dat mag nog steeds.
Pas na dat jaar mag het niet zomaar stilzwijgend worden verlengd met weer een jaar; dan is het wel per maand opzegbaar.
Het gaat om een proefabonnement van 1 maand, dat na die eerste maand stilzwijgend wordt omgezet in een betaald abonnement van onbepaalde duur.
Bob Schurkjens schreef:De vraagt blijft dus open of dit contract onder het consumentenrecht valt.
Dat is het geval als TS geen vrij beroep uitoefent of geen eenmanszaak of VOF heeft. Als TS werknemer is of uitsluitend een uitkering heeft dan is TS deze overeenkomst als consument aangegaan.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal

Ongelezen bericht door Brainless »

alfatrion schreef:
Brainless schreef:Het is een jaarabonnement met 1 maand proeftijd om het uit te proberen.
Dat mag nog steeds.
Pas na dat jaar mag het niet zomaar stilzwijgend worden verlengd met weer een jaar; dan is het wel per maand opzegbaar.
Het gaat om een proefabonnement van 1 maand, dat na die eerste maand stilzwijgend wordt omgezet in een betaald abonnement van onbepaalde duur.
Je kan kiezen of facturatie per maand (en dus per maand opzegbaar) of facturatie per jaar (en dan wordt na die proefperiode nog 11 maanden verlengd),
TS heeft blijkbaar 1 jaar aangegeven bij aanvraag gratis maand, dan krijg je 20% korting.
Daardoor moet TS wel dat jaar (11 maanden betaald + 1 maand gratis) uitzitten.
Hoe word ik gefactureerd?

U kunt kiezen voor zowel maandelijkse als jaarlijkse facturering. Uw lidmaatschap zal afhankelijk van de gekozen optie aan het eind van de maand of aan het eind van het jaar worden verlengd. Als u voor jaarlijkse facturering kiest, zult u tot 20% besparen in vergelijking met maandelijkse facturering.
https://www.linkedin.com/premium/produc ... ault=false

MarliesVO
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2018 15:51

Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal

Ongelezen bericht door MarliesVO »

Hai fwvdweerd1,

Is er al meer duidelijkheid rond jouw probleem? Ik ben in dezelfde valkuil gelopen. Ik heb geen 500 euro maar dit zal snel afgeschreven worden. Ik wil en kan dit geld niet missen. Heb contact opgenomen met LinkedIn via Facebook. Het is mij duidelijk dat het "mijn eigen schuld is" maar ik wil toch graag in actie komen. Misschien kunnen we onze krachten bundelen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik vraag me af hoe deze kwestie zich verhoudt tot de Wet Kopen op Afstand.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bob Schurkjens schreef:
22 sep 2018 16:38
Ik vraag me af hoe deze kwestie zich verhoudt tot de Wet Kopen op Afstand.
Je krijgt het product de eerste maand gratis, dus de 14 dagen om er vanaf te zien zijn al voorbij als het gefactureerd wordt.

Wat ik niet begrijp is waarom mensen voor iets wat gratis is hun Paypal/Creditcard gegevens gaan invullen, als het gratis is dan is dat nergens voor nodig.

Gesloten