LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bitcoin laat me in de steek

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door kweenie »

Even mijn boerenlogica. Een goede en betrouwbare munt behoudt zijn waarde. En die zal dan ook niet zonder aanleiding fors in waarde toenemen.

Zoals ik als voorbeeld eerder heb aangegeven, als ik genoeg geld heb om een televisie te kopen, dan ga ik alleen die televisie daadwerkelijk kopen als ik niet volgend jaar van het zelfde geld een auto zou kunnen kopen. En andersom, zou een verkoper mij geen televisie in die munt willen verkopen als hij volgend jaar van dat geld nog maar een pak koffie kan kopen.

Een alternatieve munt heeft dus alleen toekomst als betaalmiddel als de waarde van die munt zelf niet zonder aanleiding fors gaat stijgen. Simpelweg in een cryptomunt beleggen in de hoop dat de waarde gaat toenemen zal dus juist alleen werken bij munten die geen toekomst als betaalmiddel hebben. Een cryptomunt gebruiken om transacties te doen is daarentegen een prima optie. Maar met die betalingen zelf zul je niet structureel rijker worden.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door blont007 »

Daar begin ik mij van overtuigd te raken, het moet een goede stabiele munt worden...welke? ik zou het niet weten.
Maar als die cryptomunt nou gewoon geaccepteerd wordt door iedereen incl. banken, dan wordt die munt vanzelf stabiel denk ik zo maar omdat het speculeren dan grotendeels vervalt.
Je ziet het nu een beetje met de bitcoin, het blijft maar een beetje hangen rond de 6.300. Geen aardigheid aan om te speculeren.

Sentiment het goede woord ervoor, er hoeft maar èèn bank hard te roepen...wij accepteren en erkennen alle crypto`s vanaf morgen. Ik zou het wel willen meemaken.

Trouwens er is al een bank in Nederland die gewoon handelt met Crypto, en volgens mij kan je ook bitcoins inwisselen op Schiphol, maar dat heb ik gehoord van zeggen. Dus ja, het gaat gewoon een keer gebeuren volgens mij...kwestie van tijd en geduld, en dat heb ik.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door kweenie »

Alleen... die munt zal dus gewoon een middel zijn. En juist geen munt waarbij je in de munt zelf speculeert, maar een munt waarmee je andere investeringen kunt doen. Het heeft dus geen zin om alleen die munt te kopen, het heeft alleen zin om die munt te gebruiken om in andere zaken te investeren. Of om mee te handelen.

Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

ErnieG schreef:
10 sep 2018 12:46
Ik zie hier nergens kritiek op blockchaintechnologie, er is alleen kritiek op het speculeren met bitcoins.
Jazeker, het enorme en expanderende stroomverbruik en CO2 emissie. Er komt daarom een tijd dat blockchain door overheden of de VN verboden gaat worden om de planeet te redden.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zombiemaster schreef:
13 sep 2018 09:22
ErnieG schreef:
10 sep 2018 12:46
Ik zie hier nergens kritiek op blockchaintechnologie, er is alleen kritiek op het speculeren met bitcoins.
Jazeker, het enorme en expanderende stroomverbruik en CO2 emissie. Er komt daarom een tijd dat blockchain door overheden of de VN verboden gaat worden om de planeet te redden.
Volgens mij zag die kritiek op het energieslurpende "minen" van bitcoins, niet op blockchain.

Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

@moneyman. En wie voert de blockchain uit? Correct me if I'm wrong, maar blockchain is toch gedistribueerde dataverwerking als tegenhanger van centrale dataverwerking. Dat zijn dus (anonieme) partijen/deelnemers die hun computers ter beschikking stellen t.b.v. het valideren van transacties. Daarvoor maken ze kosten in de vorm van computerapparatuur, tijd, en stroom. Ter compensatie daarvan verdienen ze om de zoveel tijd bitcoins d.m.v. mining. Blockchain en mining zijn zo verbonden aan elkaar. Hoe meer deelnemers, hoe meer validaties, hoe meer energieverbruik. Nou is het geniale van bitcoins dat het maximum aantal bepaald is op 21 of 22 miljoen. Dat betekent dat nieuwe coins steeds zeldzamer worden en dus duurder en dat computers steeds harder moeten werken om nieuwe coins te minen. Tot de laatste waar ze 100 jaar over doen of zo.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zombiemaster schreef:
13 sep 2018 10:43
@moneyman. En wie voert de blockchain uit? Correct me if I'm wrong, maar blockchain is toch gedistribueerde dataverwerking als tegenhanger van centrale dataverwerking. Dat zijn dus (anonieme) partijen/deelnemers die hun computers ter beschikking stellen t.b.v. het valideren van transacties. Daarvoor maken ze kosten in de vorm van computerapparatuur, tijd, en stroom. Ter compensatie daarvan verdienen ze om de zoveel tijd bitcoins d.m.v. mining. Blockchain en mining zijn zo verbonden aan elkaar. Hoe meer deelnemers, hoe meer validaties, hoe meer energieverbruik.
Je maakt er een "appel is fruit, dus fruit is een appel"-discussie van. Ten onrechte.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door blont007 »

Er zijn ook andere Crypto munten die heel anders werken en zijn opgezet en helemaal geen energie slurpende projecten zijn, hoe meer ik er over ga lezen des te boeiender het is. Als we het over Crypto Munt hebben dan denkt men al snel als eerste aan Bitcoin, die heeft reputatie en is de grootste op dit moment.

Maar de achtervolgers de minder bekenden, zijn ook actief en met resultaat.
Blockchain voedt niet alleen de Crypto markt maar is overal zo`n beetje aanwezig, volgens mij niet meer weg te denken uit de samenleving op aarde.

Neem Ripple nu eens, zo snel een overboeking doen naar de andere kant van de wereld, daar kan geen bank tegen op. En is Ripple een energie slurpende munt zoals de Bitcoin?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door kweenie »

Zombiemaster schreef:
13 sep 2018 10:43
@moneyman. En wie voert de blockchain uit? Correct me if I'm wrong, maar blockchain is toch gedistribueerde dataverwerking als tegenhanger van centrale dataverwerking. Dat zijn dus (anonieme) partijen/deelnemers die hun computers ter beschikking stellen t.b.v. het valideren van transacties. Daarvoor maken ze kosten in de vorm van computerapparatuur, tijd, en stroom. Ter compensatie daarvan verdienen ze om de zoveel tijd bitcoins d.m.v. mining.
Volgens mij is het nuttig als je eerst iets meer leest over wat bockchain precies inhoudt. Gedistribueerde dataverwerking is bijvoorbeeld geen essentiële eigenschap, maar dit is met bockchain wel eenvoudiger veilig te doen. Maar daarin is het niet principieel anders dan wat er nu al decentraal wordt opgeslagen.
Ook het tijdrovende 'valideren' zoals bij Bitcoin gebeurt is helemaal geen essentiële eigenschap van bockchain. Dat is alleen iets van Bitcoin.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door blont007 »

In ieder geval had ik voor 100 euro omgewisseld in bitcoin, de koers stond op 5.800 euro.
Nu wilde ik iets kopen en daar kon met bitcoin worden betaald, gewoon via de bitcoin wallet en de zaak was gedaan. Leuke bijkomstigheid was dat de Bitcoin toen op 6.770 stond. Leuke opsteker en zeker voor herhaling vatbaar, daarom denk ik toch dat het levensvatbaar is en iets voor de toekomst.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door sylvesterb »

blont007 schreef:
22 sep 2018 17:58
In ieder geval had ik voor 100 euro omgewisseld in bitcoin, de koers stond op 5.800 euro.
Nu wilde ik iets kopen en daar kon met bitcoin worden betaald, gewoon via de bitcoin wallet en de zaak was gedaan. Leuke bijkomstigheid was dat de Bitcoin toen op 6.770 stond. Leuke opsteker en zeker voor herhaling vatbaar, daarom denk ik toch dat het levensvatbaar is en iets voor de toekomst.
Wat is je doel precies van dit topic en het non-stop oprakelen. Ik betaal gewoon via IDeal/Paypal en de zaak is gedaan. Fijn dat je denkt dat je investering het waard is. Ik zou nu niet meer in Bitcoin stappen, het moment dat het normale publiek er van hoorde was het eigenlijk al te laat om nog echt geld te verdienen.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

@blont007: Ripple ging deze week lekker. Dus dat heeft u alvast goed gedaan.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door kokka »

blont007 schreef:
22 sep 2018 17:58
In ieder geval had ik voor 100 euro omgewisseld in bitcoin, de koers stond op 5.800 euro.
Nu wilde ik iets kopen en daar kon met bitcoin worden betaald, gewoon via de bitcoin wallet en de zaak was gedaan. Leuke bijkomstigheid was dat de Bitcoin toen op 6.770 stond. Leuke opsteker en zeker voor herhaling vatbaar, daarom denk ik toch dat het levensvatbaar is en iets voor de toekomst.
Toch mooi 16 euro winst. :lol:

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door kuklos »

blont007 schreef:
22 sep 2018 17:58
daarom denk ik toch dat het levensvatbaar is en iets voor de toekomst.

Levensvatbaar als gokmogelijkheid. Maar verder?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door Moneyman »


blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door blont007 »

kuklos schreef:
22 sep 2018 19:35
blont007 schreef:
22 sep 2018 17:58
daarom denk ik toch dat het levensvatbaar is en iets voor de toekomst.

Levensvatbaar als gokmogelijkheid. Maar verder?
Betaalmiddel, en waarom ook niet.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door Erthanax »

Omdat de "waarde" op en neer vliegt?

De rubriek "kansspelen" voor dit topic vind ik wel goed gekozen, overigens.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 22 sep 2018 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door Moneyman »

blont007 schreef:
22 sep 2018 20:19
kuklos schreef:
22 sep 2018 19:35
blont007 schreef:
22 sep 2018 17:58
daarom denk ik toch dat het levensvatbaar is en iets voor de toekomst.

Levensvatbaar als gokmogelijkheid. Maar verder?
Betaalmiddel, en waarom ook niet.
bijvoorbeeld omdat je er nauwelijks mee kunt betalen?

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door blont007 »

Heb gisteren gewoon betaalt, zo moeilijk is dat niet mogelijkheden genoeg. Heb in dit geval 16 euro verdiend, maar had ook 160 euro kunnen zijn...en dat is toch leuk.

Ik word daar wel weer blij van.

Ik ben meer geïnteresseerd waarom de crypto zo fluctueert, als er geen belangstelling ervoor zou zijn stond ie natuurlijk niet op dit niveau maar stukken lager, en dat gebeurt nu juist niet!
Als ie door zou schieten vind ik het eveneens zeer interessant om te weten WAAROM?

Op Schiphol kan je Bitcoin inwisselen, moeilijk..hoezo!

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door Moneyman »

blont007 schreef:
22 sep 2018 20:38
Heb gisteren gewoon betaalt, zo moeilijk is dat niet mogelijkheden genoeg.
In het gewone dagelijkse leven is de Bitcoin als betaalmiddel waardeloos, want je kunt 'm nergens gebruiken als betaalmiddel.
blont007 schreef:
22 sep 2018 20:38
Heb in dit geval 16 euro verdiend, maar had ook 160 euro kunnen zijn...en dat is toch leuk.
Het had ook 160 euro verlies kunnen zijn. Ook leuk?
blont007 schreef:
22 sep 2018 20:38
Ik ben meer geïnteresseerd waarom de crypto zo fluctueert, als er geen belangstelling ervoor zou zijn stond ie natuurlijk niet op dit niveau maar stukken lager, en dat gebeurt nu juist niet!
Al je niet snapt waarom hij fluctueert, heb je van het fenomeen Bitcoin nog weinig begrepen. Het ligt in zijn aard om te fluctueren.

Gesloten