LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Speedy123
Berichten: 1137
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Ik heb een vergelijkbaar geval meegmaakt met de katholieke kerk. Toen mijn vrouw jaren geleden nog voor ons huwelijk bij mij introk en zich bij de gemeente Zoetermeer inschreef, ontving ze ineens bericht van de lokale kerk dat ze haar na jarenlang kwijt te zijn geweest, weer gevonden hadden. Ze nodigde haar uit om kennis te komen maken met de lokale afdeling van de katholieke kerk.

Ik heb het uitgezocht en het bleek dat de gemeente Zoetermeer standaard alle gegevens doorgeeft aan de katholieke kerk zodra iemand zich bij de gemeente inschrijft.

Wellicht geeft uw gemeente de gegevens door aan de Rabobank of een blije doos organisatie zodra u aangifte doet van uw kind?

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Lowieze »

Speedy123 schreef:
22 sep 2018 06:36
Ik heb een vergelijkbaar geval meegmaakt met de katholieke kerk. Toen mijn vrouw jaren geleden nog voor ons huwelijk bij mij introk en zich bij de gemeente Zoetermeer inschreef, ontving ze ineens bericht van de lokale kerk dat ze haar na jarenlang kwijt te zijn geweest, weer gevonden hadden. Ze nodigde haar uit om kennis te komen maken met de lokale afdeling van de katholieke kerk.

Ik heb het uitgezocht en het bleek dat de gemeente Zoetermeer standaard alle gegevens doorgeeft aan de katholieke kerk zodra iemand zich bij de gemeente inschrijft.

Wellicht geeft uw gemeente de gegevens door aan de Rabobank of een blije doos organisatie zodra u aangifte doet van uw kind?
Alle opties zijn in de voorgaande 13 pagina's al langs gekomen 😉

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door blont007 »

En nog steeds geen antwoord, de Rabobank is wel erg hardnekkig.

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Erthanax »

Speedy123: Kerkgenootschappen, dus niet alleen de Rooms Katholieke kerk) krijgen automatsch de wijzigingen in het bevolkingsregister van de gemeente (via de SILA, Stichting Interkerkelijke LedenAdministratie).

frisian62
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 feb 2006 16:15

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door frisian62 »

Advertentie in de krant gehad toevallig, want dan kan ook de Rabo zijn nieuw geboren klant vinden.... :shock:

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door gosewijn »

Kerkgenootschappen, dus niet alleen de Rooms Katholieke kerk) krijgen automatsch de wijzigingen in het bevolkingsregister van de gemeente (via de SILA, Stichting Interkerkelijke LedenAdministratie).


Dat mag allang niet meer.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door kweenie »

gosewijn schreef:
22 sep 2018 16:54
Kerkgenootschappen, dus niet alleen de Rooms Katholieke kerk) krijgen automatsch de wijzigingen in het bevolkingsregister van de gemeente (via de SILA, Stichting Interkerkelijke LedenAdministratie).


Dat mag allang niet meer.
Nee hoor, dat mag nog steeds. Er was in het vorige kabinet besloten om daarmee vanaf 2018 te stoppen, maar dat besluit is door het huidige kabinet teruggedraaid.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door gosewijn »

Volgens de gemeente mag het niet.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Moneyman »

gosewijn schreef:
22 sep 2018 21:33
Volgens de gemeente mag het niet.
Dan zit de gemeente ernaast. Check bijlage 4 van het Besluit Basisregistratie Personen, daar wordt SILO expliciet genoemd.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0034306/2 ... 8#Bijlage4

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door gosewijn »

2014 heb ik een inschrijving uit het bevolkingsregister gehaald, wat mij opviel was dat mijn geloofsovertuiging niet meer in de registratie stond . ( lang geleden was dit ook in het paspoort vermeld ). Ik heb gevraagd waarom dit verwijderd was ,ik kreeg als antwoord , mag niet meer volgens de wet persoon gegevens .

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Moneyman »

Aha, maar dat is iets heel anders. Daar ging het niet om.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch is het wel vreemd. Als ik er achter wil komen of een oudtante wel of niet overleden is, krijg ik die gegevens ook niet zomaar. En als het om de buurman gaat al helemaal niet.

Waarom krijgen kerken waar ik helemaal niet mee verbonden ben mijn gegevens dan wel zonder dat ze er zelfs om hoeven te vragen?

Ik krijg toch het gevoel, om on-topic te blijven, dat er ergens een wettelijke regeling is waar de Rabo gebruik van maakt. Alleen wel vreemd dat de topicstarter het niet mag weten. Overigens zie ik in de bijlage van Moneyman dat banken in sommige gevallen ook op de hoogte gehouden kunnen worden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door kweenie »

witte angora schreef:
23 sep 2018 09:53
Waarom krijgen kerken waar ik helemaal niet mee verbonden ben mijn gegevens dan wel zonder dat ze er zelfs om hoeven te vragen?
Die krijgen dat ook niet. Alleen kerken waar je vanuit het verleden aan verbonden bent kunnen de gegevens krijgen.
Ik krijg toch het gevoel, om on-topic te blijven, dat er ergens een wettelijke regeling is waar de Rabo gebruik van maakt. Alleen wel vreemd dat de topicstarter het niet mag weten. Overigens zie ik in de bijlage van Moneyman dat banken in sommige gevallen ook op de hoogte gehouden kunnen worden.
Nee, dat is niet zo. Dat geldt wel voor het BKR en voor NHG, als daar een beroep op wordt gedaan, naar niet voor banken.

Daarnaast geldt het binnen de financiële sector voor het uitvoeren van pensioenregelingen/oudedagsvoorzieningen (vooral omdat veel mensen niet weten dat ze ooit dertig jaar geleden ergens iets hebben opgebouwd...), maar die gegevens moeten strikt gescheiden blijven van de andere administratie en diensten binnen die instelling.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door blont007 »

Volgens de gemeente mag het niet.
Volgens welke gemeente mag het niet @gosewijn?

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door witte angora »

blont007 schreef:
23 sep 2018 11:07
Volgens de gemeente mag het niet.
Volgens welke gemeente mag het niet @gosewijn?
Waarom vraag je dat? Ik wil mijn woonplaats ook niet op het forum zetten, is nergens voor nodig.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door tttlocke »

witte angora schreef:
23 sep 2018 11:39
blont007 schreef:
23 sep 2018 11:07
Volgens de gemeente mag het niet.
Volgens welke gemeente mag het niet @gosewijn?
Waarom vraag je dat? Ik wil mijn woonplaats ook niet op het forum zetten, is nergens voor nodig.
Het was een goede en logische vraag.
Bovendien jij ben toch niet gosewijn?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door gosewijn »

Lijkt mij niet verstandig om op dit forum dat te vermelden , Ben toch niet Blont. :roll:

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

gosewijn schreef:
23 sep 2018 13:35
Lijkt mij niet verstandig om op dit forum dat te vermelden , Ben toch niet Blont. :roll:
Woont u in een gemeente met maar één inwoner? :lol:

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door blont007 »

gosewijn schreef:
23 sep 2018 13:35
Lijkt mij niet verstandig om op dit forum dat te vermelden , Ben toch niet Blont. :roll:
Het was maar een gewone vraag omdat u zelf uw gemeente aanhaalde, en daar haakte ik op in.
Dat u de gemeente niet kenbaar wilt maken heeft misschien hier mee te maken.
2014 heb ik een inschrijving uit het bevolkingsregister gehaald
[Off-topic gedeelte verwijderd door Moderator]

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Radar »

Off-topic reacties verwijderd door Moderator. Graag on-topic blijven.

Gesloten