LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone wereld bundel aan

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door kweenie »

Nee, want daar is geen bestelknop met betalingsverplichting.
En wat bedoel je precies met je 'bestelknop met betalingsverplichting'?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
24 sep 2018 18:18
kweenie schreef:
24 sep 2018 11:50
Daar staat het dus ook, dat is precies wat ik zeg..............
Nee, want daar is geen bestelknop met betalingsverplichting.
tttlocke schreef:
24 sep 2018 18:17
Student90 schreef:
24 sep 2018 08:04
Zou je willen uitleggen waarvoor men betaalt en wat men dan krijgt? Wellicht dat ik het dan wel begrijp.
Jazeker. U begrijpt er weliswaar niet alles van maar volgens mij wel meer dan u nu doet voorkomen.
Deze bundel kan door Vodafone klanten geactiveerd worden tegen betaling van een vast bedrag per dag en geeft recht op het gebruik van een aantal belminuten, een aantal SMS'jes en een bepaalde hoeveelheid data in een bepaalde groep landen door Vodafone aangeduid als 'Rest van de wereld' binnen het tijdvak dat ligt tussen het moment van aanzetten en een vastgestelde eindtijd (23.59 uur Nederlandse tijd). Betaald dient te worden voor iedere dag vanaf het moment van aanzetten waarop daadwerkelijk van de bundel gebruik gemaakt wordt. Deze spelregels gelden ongeacht de plaats in de wereld waar je je bevindt. Je bepaalt zelf op welk tijdstip de bundel aanzet.
Dit antwoord is veelte lang. De verbintenissen die de verkoper aangaat is dat de koper een aantal belminuten, SMSjes en data kan versturen, waar hij ook te wereld is. Als je een jas op het internet koopt, dan lepel je ook niet de algemene voorwaarden op, maar dan zeg je gewoon "je betaald voor een jas".
Dit is een prima antwoord op de vraag die gesteld werd.
Ik ben geen tekstschrijver voor de wijze waarop het aanbod op een bestelpagina gepresenteerd wordt, dus waarom u mij zo beoordeelt, is mij een raadsel. En met juridische kwesties heeft mijn antwoord al helemaal niets te maken.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 24 sep 2018 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door tttlocke »

Student90 schreef:
24 sep 2018 10:04
Daar komt bij dat TS de bundel in Nederland heeft geactiveerd. Als je zo'n tekst in Nederland krijgt, sta je er misschien niet bij stil dat dit ook in het buitenland zo geldt.
Merkwaardig dat je daar niet bij stil staat.
Want 0.00 uur Nederlandse tijd, is 0.00 Nederlandse tijd, ongeacht waar je je op de wereld bevindt. Daar kun je weinig anders van maken.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door Student90 »

tttlocke schreef:
24 sep 2018 18:54
Student90 schreef:
24 sep 2018 10:04
Daar komt bij dat TS de bundel in Nederland heeft geactiveerd. Als je zo'n tekst in Nederland krijgt, sta je er misschien niet bij stil dat dit ook in het buitenland zo geldt.
Merkwaardig dat je daar niet bij stil staat.
Want 0.00 uur Nederlandse tijd, is 0.00 Nederlandse tijd, ongeacht waar je je op de wereld bevindt. Daar kun je weinig anders van maken.
Daarmee bedoel ik te zeggen dat TS of iemand die de bundel in NL activeert, zou kunnen denken dat de tekst is aangepast op de tijdzone in het land waar de bundel wordt geactiveerd.

Ik heb nooit zo'n sms gehad, dus ik weet niet wat de precieze bewoordingen zijn.

Mijn voorbeeld met om 23.45u activeren is misschien wat extreem, maar het is niet uit te sluiten. Zo iemand betaalt (in het goedkoopste geval) voor een bundel met 30 belminuten, maar moet dat dan in 14 minuten zien te proppen. In die zin krijgt diegene niet waar die voor betaald heeft.

Feitelijk gezien vind ik dat er niks mis is met de voorwaarden en juridisch gezien heb ik er ook geen probleem mee; ik vind het echter niet zo 'gebruiksvriendelijk'.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door kweenie »

Student90 schreef:
24 sep 2018 21:10
Ik heb nooit zo'n sms gehad, dus ik weet niet wat de precieze bewoordingen zijn.
TS heeft de bundel dan ook met de app aangezet. Zoals je al eerder in dit topic hebt kunnen lezen staat op het scherm waar je het inschakelen van die bundel met een 'knop' bevestigt onder andere letterlijk de tekst "Het tegoed van de bundel vervalt om 0.00 uur Nederlandse tijd".

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door Student90 »

kweenie schreef:
24 sep 2018 21:22
Student90 schreef:
24 sep 2018 21:10
Ik heb nooit zo'n sms gehad, dus ik weet niet wat de precieze bewoordingen zijn.
TS heeft de bundel dan ook met de app aangezet. Zoals je al eerder in dit topic hebt kunnen lezen staat op het scherm waar je het inschakelen van die bundel met een 'knop' bevestigt onder andere letterlijk de tekst "Het tegoed van de bundel vervalt om 0.00 uur Nederlandse tijd".
Ja, maar zou iemand die de voorwaarden niet heeft gelezen (zoals TS) en de bundel activeert in Nederland (zoals TS), kunnen denken dat bij activatie in Canada daar zou hebben gestaan "Het tegoed van de bundel vervalt om 0.00 uur Canadese tijd" en in China "Het tegoed van de bundel vervalt om 0.00 uur Chinese tijd", etc.? Dat was mijn punt. Toegeven, het is vergezocht, maar ik probeerde te bedenken waar het bij TS fout is gegaan. Is het duidelijk genoeg (voor de gemiddelde consument) of moet de consument daarvoor daadwerkelijk de algemene voorwaarden doornemen?

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door alfatrion »

tttlocke schreef:
24 sep 2018 18:50
Dit is een prima antwoord op de vraag die gesteld werd.
Ik ben geen tekstschrijver voor de wijze waarop het aanbod op een bestelpagina gepresenteerd wordt, dus waarom u mij zo beoordeelt, is mij een raadsel. En met juridische kwesties heeft mijn antwoord al helemaal niets te maken.
Dat is wel een beetje de slager die zijn eigen vlees keurt. Ik ga er natuurlijk vanuit dat je opereert onder de premisse dat je gelijk hebt; opereren onder de premisse dat je ongelijk hebt is ondoenlijk. Ik zie je alleen niet de algemene voorwaarden scheiden van de kern. Als ik een zo'n lang antwoord terugkrijgt dan kan ik alleen maar denken dat het kennelijk toch wel erg ingewikkeld is en het door Student90 geschetste scenario niet enkel theoretisch is, maar ook daadwerkelijk voorkomt.
kweenie schreef:
24 sep 2018 21:22
Zoals je al eerder in dit topic hebt kunnen lezen staat op het scherm waar je het inschakelen van die bundel met een 'knop' bevestigt onder andere letterlijk de tekst "Het tegoed van de bundel vervalt om 0.00 uur Nederlandse tijd".
Je verwart steeds de reclamepagina, waar het product in wordt aangeprezen, met de bestelpagina, waar je de bundel kunt bestellen c.q. aanzetten.

Speedy123
Berichten: 1055
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Student90 schreef:
24 sep 2018 21:49
kweenie schreef:
24 sep 2018 21:22
Student90 schreef:
24 sep 2018 21:10
Ik heb nooit zo'n sms gehad, dus ik weet niet wat de precieze bewoordingen zijn.
TS heeft de bundel dan ook met de app aangezet. Zoals je al eerder in dit topic hebt kunnen lezen staat op het scherm waar je het inschakelen van die bundel met een 'knop' bevestigt onder andere letterlijk de tekst "Het tegoed van de bundel vervalt om 0.00 uur Nederlandse tijd".
Ja, maar zou iemand die de voorwaarden niet heeft gelezen (zoals TS) en de bundel activeert in Nederland (zoals TS), kunnen denken dat bij activatie in Canada daar zou hebben gestaan "Het tegoed van de bundel vervalt om 0.00 uur Canadese tijd" en in China "Het tegoed van de bundel vervalt om 0.00 uur Chinese tijd", etc.? Dat was mijn punt. Toegeven, het is vergezocht, maar ik probeerde te bedenken waar het bij TS fout is gegaan. Is het duidelijk genoeg (voor de gemiddelde consument) of moet de consument daarvoor daadwerkelijk de algemene voorwaarden doornemen?
Er bestaat niet zoiets als Canadese tijd of Chinese tijd, in die landen heb je door de grootte meerdere tijdszones. Wanneer iemand door dergelijke landen reist, verspringt de tijd ook zodra men een tijdzone passeert.

In de IT hebben we met cloud oplossingen en ourtsourcing dit probleem ook, bekijk je een logfile van een server die ergens anders in de wereld draait, naar welke tijd kijk je dan? Men lost dit op door de tijd in UTC te nemen en de gebruiker zal dan zelf de tijd om moeten rekenen. Wanneer wij met collega's in de wereld communiseren, melden we altijd de tijd die we gebruiken (momenteel hier CEST, Central European Summer Time).

Vodafone neemt altijd de Nederlandse tijd (CEST), waar men ter wereld ook naar toegaat, hoeveel tijdzones men op een dag ook passeert. De gebruiker zal zelf om moeten rekenen. Dit staat gewoon in hun product voorwaarden. Maar ja, TS heeft die bewust niet gelezen want hij vond de naam van het product zodanig dat hij aan kon nemen dat de tijd ten alle tijden de lokale tijd zou zijn van de loaktie waar hij zich op dat moment bevond. Gedurende de dag zou bij het passeren van een tijdszone een automatisch aanpassing plaats moeten vinden. Het product heette tenslotte wereldbundel.

Wanneer je een product koopt, lees dan gewoon even de voorwaarden en/of de handleiding door. Dat scheelt je een hoop ongemak.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door tttlocke »

Student90 schreef:
24 sep 2018 21:49
kweenie schreef:
24 sep 2018 21:22
Student90 schreef:
24 sep 2018 21:10
Ik heb nooit zo'n sms gehad, dus ik weet niet wat de precieze bewoordingen zijn.
TS heeft de bundel dan ook met de app aangezet. Zoals je al eerder in dit topic hebt kunnen lezen staat op het scherm waar je het inschakelen van die bundel met een 'knop' bevestigt onder andere letterlijk de tekst "Het tegoed van de bundel vervalt om 0.00 uur Nederlandse tijd".
Ja, maar zou iemand die de voorwaarden niet heeft gelezen (zoals TS) en de bundel activeert in Nederland (zoals TS), kunnen denken dat bij activatie in Canada daar zou hebben gestaan "Het tegoed van de bundel vervalt om 0.00 uur Canadese tijd" en in China "Het tegoed van de bundel vervalt om 0.00 uur Chinese tijd", etc.? Dat was mijn punt. Toegeven, het is vergezocht, maar ik probeerde te bedenken waar het bij TS fout is gegaan. Is het duidelijk genoeg (voor de gemiddelde consument) of moet de consument daarvoor daadwerkelijk de algemene voorwaarden doornemen?
Inderdaad vergezocht. U zou eerder een punt hebt als 'Nederlandse tijd' er niet bij zou hebben gestaan. Dan zou men kunnen denken dat het gaat over de tijdszone waarin je je bevindt als je de bundel activeert.
De gegeven informatie is duidelijk:
"De bundel start op het moment dat je de bundel aanzet in My Vodafone. Is dit bijvoorbeeld om 13:00 uur 's middags? Dan kun je deze bundel de rest van de dag (t/m 23:59 uur Nederlandse tijd) gebruiken.
De bundel vervalt om 00.00 uur Nederlandse tijd."
Deze informatie is identiek waar ter wereld je je ook bevindt.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
24 sep 2018 22:06
tttlocke schreef:
24 sep 2018 18:50
Dit is een prima antwoord op de vraag die gesteld werd.
Ik ben geen tekstschrijver voor de wijze waarop het aanbod op een bestelpagina gepresenteerd wordt, dus waarom u mij zo beoordeelt, is mij een raadsel. En met juridische kwesties heeft mijn antwoord al helemaal niets te maken.
Dat is wel een beetje de slager die zijn eigen vlees keurt. Ik ga er natuurlijk vanuit dat je opereert onder de premisse dat je gelijk hebt; opereren onder de premisse dat je ongelijk hebt is ondoenlijk. Ik zie je alleen niet de algemene voorwaarden scheiden van de kern. Als ik een zo'n lang antwoord terugkrijgt dan kan ik alleen maar denken dat het kennelijk toch wel erg ingewikkeld is en het door Student90 geschetste scenario niet enkel theoretisch is, maar ook daadwerkelijk voorkomt.
Gelukkig heeft niet iedereen daar last van bij het lezen van waterdichte , maar (volgens u) te lange antwoorden. Student90 snapte het product niet en gaf er blijk van te denken dat sommige gebruikers niet krijgen waarvoor ze wel betalen. Hij stelde een vraag. Ik gaf antwoord.
Wat kan mij het schelen dat ik in mijn antwoord de algemene voorwaarden niet scheidt van de kern. Daar gaat het helemaal niet om Ik geef gewoon antwoord op een vraag. Probeer eens los te komen van die juridische dimensie. Probeert u de vraag maar eens korter te beantwoorden zonder verlies van informatie.
alfatrion schreef:
24 sep 2018 22:06
kweenie schreef:
24 sep 2018 21:22
Zoals je al eerder in dit topic hebt kunnen lezen staat op het scherm waar je het inschakelen van die bundel met een 'knop' bevestigt onder andere letterlijk de tekst "Het tegoed van de bundel vervalt om 0.00 uur Nederlandse tijd".
Je verwart steeds de reclamepagina, waar het product in wordt aangeprezen, met de bestelpagina, waar je de bundel kunt bestellen c.q. aanzetten.
De bestelpagina die u niet kunt zien, omdat u geen klant bent. Wat is uw punt?
Houdt Vodafone zich volgens u niet wel of niet aan de regels?
U mist bovendien het punt dat op die zogenaamde reclamepagina ook wordt beschreven hoe je de bundel kunt aanzetten door het sturen van een SMS met een bepaalde tekst. In die zin is de reclamepagina wel degelijk een 'bestelpagina'. Dat voldoet toch aan alle regels?
En als klant van Vodafone kan ik u mededelen, dat als je besluit de bundel aan te zetten via je Vodafone account (dat is naast SMS de tweede optie om de bundel te activeren), dat je dan gewoon weer dezelfde informatie gepresenteerd krijgt op de plaats waar je de bundel kunt aanzetten.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door grun »

tttlocke schreef:
25 sep 2018 00:31
En als klant van Vodafone kan ik u mededelen, dat als je besluit de bundel aan te zetten via je Vodafone account (dat is naast SMS de tweede optie om de bundel te activeren), dat je dan gewoon weer dezelfde informatie gepresenteerd krijgt op de plaats waar je de bundel kunt aanzetten.
Wellicht kunt u als klant mij dan vertellen hoe ik het volgende van de productpagina moet lezen:
"Gebruik je de BloX een dag niet? Dan betaal je 'm ook niet. Wel zo eerlijk. Let er wel op dat je de BloX ook activeert op het moment dat je buiten de EU een telefoongesprek aanneemt of als je smartphone automatisch software update, synchroniseert of je een app notificatie ontvangt."

Stel, ik word gebeld en de bundel staat niet aan. Tegen de tijd dat ik een sms gecomponeerd en verstuurd heb om hem aan te zetten, is de tijd allang weer verstreken en de beller naar de voicemail doorgestuurd. En als mijn telefoon op eigen houtje software gaat updaten, synchroniseren of notificaties ontvangt, tja, dat zie ik vaak pas achteraf of in het beste geval terwijl het gebeurt (lees: te laat om dan nog de bundel aan te zetten). Ik vind dit verwarrend en begrijp eruit dat het maar het beste is om de bundel zoveel mogelijk aan te zetten en te houden zodra je ín 'de rest van de wereld' bent. Of zie ik dat verkeerd?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door kweenie »

alfatrion schreef:
24 sep 2018 22:06
kweenie schreef:
24 sep 2018 21:22
Zoals je al eerder in dit topic hebt kunnen lezen staat op het scherm waar je het inschakelen van die bundel met een 'knop' bevestigt onder andere letterlijk de tekst "Het tegoed van de bundel vervalt om 0.00 uur Nederlandse tijd".
Je verwart steeds de reclamepagina, waar het product in wordt aangeprezen, met de bestelpagina, waar je de bundel kunt bestellen c.q. aanzetten.
Nee! Helemaal niet! Dit komt, zoals ik bij herhaling heb aangegeven, letterlijk van het scherm in de App waar je die bundel kunt aanzetten.

Maar als jij het desondanks steeds maar weer beter weet, ondanks dat je aangeeft dat je de bestelpagina niet kan zien, omdat je geen klant bent, dan heeft een discussie weinig zin.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door alfatrion »

kweenie schreef:
25 sep 2018 05:42
Maar als jij het desondanks steeds maar weer beter weet, ondanks dat je aangeeft dat je de bestelpagina niet kan zien, omdat je geen klant bent, dan heeft een discussie weinig zin.
Dit is geen eerlijke manier van discussiëren. Ik weet niet beter dan dat we het steeds hebben over de link die Sylvester heeft gegeven.
sylvesterb schreef:
23 sep 2018 16:17
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abo ... ropa.shtml

De voorwaarden staan niet ergens weggestopt. Er staat zelfs meermaals dat de eindtijd de Nederlandse tijd is.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door kweenie »

Omdat je angst niet de bestelpagina te kunnen zien, heb ik nog expliciet gezegd
"om verschil in interpretatie te voorkomen, staat op de pagina waar je die module aan kunt zetten expliciet: 'Het tegoed van de bundel vervalt om 0.00 uur Nederlandse tijd'. Daar kan dus geen misverstand over bestaan."
Dat je zulk soort opmerkingen stelselmatig negeert maakt het discussiëren lastig.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door alfatrion »

Die tekst is voor meerdere uitleggen vatbaar, omdat je de pagina waar dat zou staan vaag beschrijvend benoemd. Ik heb de tekst geïnterpreteerd als: de link van Sylvester. Je schrijft daar niet "het scherm in de App waar je die bundel kunt aanzetten." Je kan ook een woord als account gebruiken, om duidelijk te maken dat je het niet doelde op de pagina van Sylvester. Of je kan expliciet de stappen beschrijven of de link geven... of plaats een screenshot.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door tttlocke »

grun schreef:
25 sep 2018 05:05
....
Wellicht kunt u als klant mij dan vertellen hoe ik het volgende van de productpagina moet lezen:
"Gebruik je de BloX een dag niet? Dan betaal je 'm ook niet. Wel zo eerlijk. Let er wel op dat je de BloX ook activeert op het moment dat je buiten de EU een telefoongesprek aanneemt of als je smartphone automatisch software update, synchroniseert of je een app notificatie ontvangt."
Stel, ik word gebeld en de bundel staat niet aan. Tegen de tijd dat ik een sms gecomponeerd en verstuurd heb om hem aan te zetten, is de tijd allang weer verstreken en de beller naar de voicemail doorgestuurd. En als mijn telefoon op eigen houtje software gaat updaten, synchroniseren of notificaties ontvangt, tja, dat zie ik vaak pas achteraf of in het beste geval terwijl het gebeurt (lees: te laat om dan nog de bundel aan te zetten). Ik vind dit verwarrend en begrijp eruit dat het maar het beste is om de bundel zoveel mogelijk aan te zetten en te houden zodra je ín 'de rest van de wereld' bent. Of zie ik dat verkeerd?
Waarom zou uw beller in uw voicemail terecht komen? Het is toch niet zo dat je de telefoon in 'Rest van de Wereld'-landen niet kunt gebruiken zonder de wereldbundel? Dat kan volgens mij wel (met de juiste instellingen op de telefoon aan natuurlijk).
Wat de beste keuze is hangt af van je belgedrag (of ander gebruik van de telefoon) en de vergelijking tussen de kosten mét bundel en zonder bundel lijkt mij.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
25 sep 2018 07:43
kweenie schreef:
25 sep 2018 05:42
Maar als jij het desondanks steeds maar weer beter weet, ondanks dat je aangeeft dat je de bestelpagina niet kan zien, omdat je geen klant bent, dan heeft een discussie weinig zin.
Dit is geen eerlijke manier van discussiëren. Ik weet niet beter dan dat we het steeds hebben over de link die Sylvester heeft gegeven.
...
Dat is een heel eerlijke manier van discussiëren. Het probleem is hier dat u stelselmatig negeert wat anderen die meer kunnen zien dan u te berde brengen.
U lokt de reactie uit door zich te mengen in een discussie waar het enige punt dat u kunt maken kan zijn: 'Ik ben geen klant bij Vodafone en daarom heb ik geen zicht op de wijze waarop Vodafone haar product op de bestelpagina aanbiedt en daarom kan ik niet uitsluiten dat Vodafone zich niet aan de wet houdt'.
Een dergelijke bijdrage aan een 'discussie' is net zo waardevol als die van iemand die zegt 'Ik ben wel klant, maar ik weiger een blik te werpen op die bestelpagina om e.e.a. te controleren daarom kan ik niet uitsluiten dat Vodafone de regels overtreedt' of 'Ik heb helemaal geen internettoegang en daarom kan ik e.e.a. niet controleren en dus kan ik niet uitsluiten dat Vodafone de regels overtreedt'. Betekenisloos.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is toch niet zo dat je de telefoon in 'Rest van de Wereld'-landen niet kunt gebruiken zonder de wereldbundel? Dat kan volgens mij wel (met de juiste instellingen op de telefoon aan natuurlijk).
Wat de beste keuze is hangt af van je belgedrag (of ander gebruik van de telefoon) en de vergelijking tussen de kosten mét bundel en zonder bundel lijkt mij.
Deze waarschuwing geeft volgens mij juist ook aan dat de bundel ook op die dagen wordt geactiveerd waarop je de telefoon aanneemt of als je telefoon data verbruikt.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door tttlocke »

kweenie schreef:
25 sep 2018 10:07
Het is toch niet zo dat je de telefoon in 'Rest van de Wereld'-landen niet kunt gebruiken zonder de wereldbundel? Dat kan volgens mij wel (met de juiste instellingen op de telefoon aan natuurlijk).
Wat de beste keuze is hangt af van je belgedrag (of ander gebruik van de telefoon) en de vergelijking tussen de kosten mét bundel en zonder bundel lijkt mij.
Deze waarschuwing geeft volgens mij juist ook aan dat de bundel ook op die dagen wordt geactiveerd waarop je de telefoon aanneemt of als je telefoon data verbruikt.
Niet als de bundel niet aan staat. (Daar had grun het over).
De term 'activeren' in de waarschuwing is wat misleidend. Bedoeld wordt volgens mij dat de door jouzelf geactiveerde bundel ook in de genoemde gevallen wordt aangesproken. Niet dat een bundel waarvoor je niet hebt gekozen zo maar actief wordt. Uit een bundel die niet actief is, kan niet worden gebruikt.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door grun »

kweenie schreef:
25 sep 2018 10:07
Deze waarschuwing geeft volgens mij juist ook aan dat de bundel ook op die dagen wordt geactiveerd waarop je de telefoon aanneemt of als je telefoon data verbruikt.
Ik las het zo dat je de bundel wel eerst met de hand moet aanzetten, het is niet zo dat de bundel automatisch actief wordt op het moment dat een van de genoemde voorbeelden gebeuren. En omdat je van tevoren niet weet waarop dat gebeurt, lijkt het me maar het beste om de bundel altijd actief te maken en te houden. Dat was mijn vraag, maar het kan ook aan mij liggen dat ik het niet snap.

Wat ik wel begrepen heb, is dat je natuurlijk altijd wel gebeld kunt worden of data gebruiken. Maar zonder dat er een bundel actief is, betaal je meer dan met een actieve bundel.

Gesloten