LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL pakket kwijt

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

EK80 schreef:
24 sep 2018 23:18
Politie had geen tijd om na te kijken. Vonden niet de meest belangrijkste zaak. Wel bewaren ze de aangifte voor referentie (of als tijd voor is).
Maar waar is dan aangifte van gedaan? Wat is immers het strafbare feit? Stel dat de barcode beschadigd is waardoor het op de plank ‘onbekend’ komt te liggen? Of dat het per ongeluk niet in de postzak terecht is gekomen, maar ernaast viel en onder een schap ligt?
Pas als er bewezen kan worden dat persoon x bewust het pakje achterover heeft gedrukt, dan pas is er iets strafbaars gebeurt. Maar iets kwijt raken van een ander is geen diefstal.

EK80
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 »

NeoDutchio schreef:
25 sep 2018 08:01
EK80 schreef:
24 sep 2018 23:18
Politie had geen tijd om na te kijken. Vonden niet de meest belangrijkste zaak. Wel bewaren ze de aangifte voor referentie (of als tijd voor is).
Maar waar is dan aangifte van gedaan? Wat is immers het strafbare feit? Stel dat de barcode beschadigd is waardoor het op de plank ‘onbekend’ komt te liggen? Of dat het per ongeluk niet in de postzak terecht is gekomen, maar ernaast viel en onder een schap ligt?
Pas als er bewezen kan worden dat persoon x bewust het pakje achterover heeft gedrukt, dan pas is er iets strafbaars gebeurt. Maar iets kwijt raken van een ander is geen diefstal.
Als jgeen ondrzoek wordt gedaan, dan weet je niet wat er is gebeurt met het pakketje. Moet ergens beginnen. Naar mijn mening is diefstal tot anders is bewijzen.

Aangiften is gedaan op diefstal van PopstNL of Jumbo wie dan ook gedaan heeft.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door Moneyman »

EK80 schreef:
25 sep 2018 09:38
Als jgeen ondrzoek wordt gedaan, dan weet je niet wat er is gebeurt met het pakketje. Moet ergens beginnen. Naar mijn mening is diefstal tot anders is bewijzen.

Aangiften is gedaan op diefstal van PopstNL of Jumbo wie dan ook gedaan heeft.
Gelukkig werkt het in Nederland andersom: het is pas diefstal als het is bewezen :wink:

EK80
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 »

Moneyman schreef:
25 sep 2018 09:41
EK80 schreef:
25 sep 2018 09:38
Als jgeen ondrzoek wordt gedaan, dan weet je niet wat er is gebeurt met het pakketje. Moet ergens beginnen. Naar mijn mening is diefstal tot anders is bewijzen.

Aangiften is gedaan op diefstal van PopstNL of Jumbo wie dan ook gedaan heeft.
Gelukkig werkt het in Nederland andersom: het is pas diefstal als het is bewezen :wink:
Idd :( en de ene die onderzoek moet doen, doet niks, dus schiet lekker op.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door Moneyman »

EK80 schreef:
25 sep 2018 10:14
Moneyman schreef:
25 sep 2018 09:41
EK80 schreef:
25 sep 2018 09:38
Als jgeen ondrzoek wordt gedaan, dan weet je niet wat er is gebeurt met het pakketje. Moet ergens beginnen. Naar mijn mening is diefstal tot anders is bewijzen.

Aangiften is gedaan op diefstal van PopstNL of Jumbo wie dan ook gedaan heeft.
Gelukkig werkt het in Nederland andersom: het is pas diefstal als het is bewezen :wink:
Idd :( en de ene die onderzoek moet doen, doet niks, dus schiet lekker op.
Die "moeten" ook niet iets doen, die "kunnen" iets doen. Ik ben blij dat er geen tijd en geld verspild wordt aan kansloze zaken.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door alfatrion »

EK80 schreef:
29 mar 2018 12:06
Ik ben dit tegengekomen in Postwet:
§ 4.6. Aansprakelijkheid verlener van de universele postdienst
Artikel 29
...
5 Een verlener van de universele postdienst kan zich niet beroepen op een uit de voorgaande leden van dit artikel voortvloeiende uitsluiting of beperking van zijn aansprakelijkheid voor zover de schade is ontstaan uit zijn eigen handelen of nalaten, geschied hetzij met het opzet die schade te veroorzaken, hetzij roekeloos en met de wetenschap dat die schade er waarschijnlijk uit zou voortvloeien.
...
7 Nietig is ieder beding, waarbij van dit artikel wordt afgeweken.
Heel goed. Ik denk alleen niet dat je opzet of bewuste roekeloosheid kunt aantonen.

EK80
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 »

alfatrion schreef:
25 sep 2018 11:21
Heel goed. Ik denk alleen niet dat je opzet of bewuste roekeloosheid kunt aantonen.
Als mijn pakket kwijt is, is door de roekeloosheid of opzet. Het pakket kan niet zelf weg lopen. Er is een fout gemaakt en niemand voelt veranwordelijk. En dat is nu het probleem. Iedereen is onschuldig.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door Moneyman »

EK80 schreef:
25 sep 2018 11:34
alfatrion schreef:
25 sep 2018 11:21
Heel goed. Ik denk alleen niet dat je opzet of bewuste roekeloosheid kunt aantonen.
Als mijn pakket kwijt is, is door de roekeloosheid of opzet.
Onjuist, uiteraard.

EK80
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 »

Moneyman schreef:
25 sep 2018 11:13
Die "moeten" ook niet iets doen, die "kunnen" iets doen. Ik ben blij dat er geen tijd en geld verspild wordt aan kansloze zaken.
Dan wil ik jou zien als jij ook iets waardevol kwijt raakt.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door Moneyman »

EK80 schreef:
25 sep 2018 11:39
Moneyman schreef:
25 sep 2018 11:13
Die "moeten" ook niet iets doen, die "kunnen" iets doen. Ik ben blij dat er geen tijd en geld verspild wordt aan kansloze zaken.
Dan wil ik jou zien als jij ook iets waardevol kwijt raakt.
Ik stuur iets waardevols nooit met reguliere post op... :D

EK80
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 »

Moneyman schreef:
25 sep 2018 12:37
Ik stuur iets waardevols nooit met reguliere post op... :D
Goed bezig.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
25 sep 2018 11:37
EK80 schreef:
25 sep 2018 11:34
alfatrion schreef:
25 sep 2018 11:21
Heel goed. Ik denk alleen niet dat je opzet of bewuste roekeloosheid kunt aantonen.
Als mijn pakket kwijt is, is door de roekeloosheid of opzet.
Onjuist, uiteraard.
Yes. Ten eerste, er zit een geautomatiseerd proces en daarin kan er iets verkeerd gaan waardoor zicht op het product wordt verloren, zonder dat iemand roekeloos heeft gehandeld. Ten tweede, roekeloosheid is op zichzelf onvoldoende.

EK80
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 »

alfatrion schreef:
25 sep 2018 13:49
Yes. Ten eerste, er zit een geautomatiseerd proces en daarin kan er iets verkeerd gaan waardoor zicht op het product wordt verloren, zonder dat iemand roekeloos heeft gehandeld. Ten tweede, roekeloosheid is op zichzelf onvoldoende.
Ten eerste, het pakket heeft service punt nooit verlaten, dus geen automatisering bij betrokken. Ten tweede, roekeloosheid/diefstal (adres waar de telefoon ging is best herkenbaar) dus alle aanwijzingen dat het pakket gestolen is.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
25 sep 2018 14:58
Daarnaast zal een beetje slimme dief geen telefoon stelen die naar een reparatiecentrum toe gaat, maar een die ervan terug komt :)
:mrgreen: :mrgreen:

EK80
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 »

fonsflons schreef:
25 sep 2018 14:58
Daarnaast zal een beetje slimme dief geen telefoon stelen die naar een reparatiecentrum toe gaat, maar een die ervan terug komt :)
Zo slim zijn ze ook nie, anders doen ze dit sort dingen niet.

bjorn68
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2018 10:30
Contacteer:

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door bjorn68 »

Beste,




Volgens de regelgeving,waar iedereen van afhankelijk is,behoort iedereen zich eraan te houden.
Ik maak het verhaal zeer kort,het enigste wat u nog kunt doen is,naar de kantonrechter stappen,en daar uw beklag/klacht neer leggen.
U maakt een concept op en deze brengt u weg,naar het dichts bijzijnde kantongerecht bij u in de buurt.
Daar geeft u het af aan de informatiebalie,deze geeft het weer door via de postkamer,elders in de buurt,en deze gaan bekijken,waar uw klacht onder welke sector deze valt,meestal onder bezwaar.

Daarna word u en post.nl uitgenodigd om gehoord te worden en daarna doet de kantonrechter uitspraak.
Waar beide partijen zich aan te houden heeft.


Groetjes,
hans

kneH48
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2018 16:27

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door kneH48 »

Voor de zoveelste keer is mijn bestelling uitgesteld naar de volgende dag.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door Moneyman »

bjorn68 schreef:
25 sep 2018 16:21
Beste,

Volgens de regelgeving,waar iedereen van afhankelijk is,behoort iedereen zich eraan te houden.
Ik maak het verhaal zeer kort,het enigste wat u nog kunt doen is,naar de kantonrechter stappen,en daar uw beklag/klacht neer leggen.
U maakt een concept op en deze brengt u weg,naar het dichts bijzijnde kantongerecht bij u in de buurt.
Daar geeft u het af aan de informatiebalie,deze geeft het weer door via de postkamer,elders in de buurt,en deze gaan bekijken,waar uw klacht onder welke sector deze valt,meestal onder bezwaar.

Daarna word u en post.nl uitgenodigd om gehoord te worden en daarna doet de kantonrechter uitspraak.
Waar beide partijen zich aan te houden heeft.

Groetjes,
hans
Ehm.... waar baseer je deze rechtsgang op...?

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door alfatrion »

bjorn68 schreef:
25 sep 2018 16:21
Volgens de regelgeving,waar iedereen van afhankelijk is,behoort iedereen zich eraan te houden.
Ik maak het verhaal zeer kort,het enigste wat u nog kunt doen is,naar de kantonrechter stappen,en daar uw beklag/klacht neer leggen.
U maakt een concept op en deze brengt u weg,naar het dichts bijzijnde kantongerecht bij u in de buurt.
Daar geeft u het af aan de informatiebalie,deze geeft het weer door via de postkamer,elders in de buurt,en deze gaan bekijken,waar uw klacht onder welke sector deze valt,meestal onder bezwaar.

Daarna word u en post.nl uitgenodigd om gehoord te worden en daarna doet de kantonrechter uitspraak.
Waar beide partijen zich aan te houden heeft.
En vervolgens is TS niet alleen een pakketje kwijt, maar ook een aantal honderd euro.

EK80
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 »

alfatrion schreef:
25 sep 2018 11:21
Heel goed. Ik denk alleen niet dat je opzet of bewuste roekeloosheid kunt aantonen.
Heel even hier terug komen. Paar maanden geleden liep ik binnen bij de Jumbo service punt, en zag een beste man van PostNL die vroeg aan de Jumbo medewerkster waar het karretje met post lag. En zij zei dat op de gang was. Ja, zegt de postbode, maar ik verwacht het karretje bij te achterdeur. Ja zegt de medewerkster, maar hij staat op de gang.
En zo ging het ong. 5 min lang. Toen was de postbode boos en ging met het karretje slingerend van links naar recht naar buiten. En ja, daar gingen de post pakketen. In de bus gooide hij vloeken alles erin en ging hij vandoor. Het lege karretje bleef achte (buiten).

Is dat slordig? Ja. Kunnen zo pakketen kwijt rakken? Ja. Is de klant verantwordelijk? Nee.

Gesloten