Als er bv 1% van de pakjes kwijt raken is dat zonde, maar een percentage waar vele van zullen smullen. Op 1 miljoen pakjes per dag is dat dus 10.000 klachten. Lijkt dus heel veel, maar procentueel dus niets. Zit je net bij die 1% is dat zuur, maar overal gaat wel eens wat fout. Met topdrukte worden er meer pakjes bezorgd. Dus ga je naar de 1,5 miljoen pakjes, dan gaat bij 1% de klachten omhoog naar 15.000. Ja, inderdaad, een hoop meer klachten. Maar nog altijd 1%.EK80 schreef: ↑24 sep 2018 21:45Tja, PostNL weer goed bezig. https://www.ad.nl/economie/fors-meer-kl ... ~ac714deb/
Zo gaat het als je de klachten van klanten lang negeert en niks mee doet.
Nu gaat het echter bij PostNL niet om 1 miljoen pakjes, er gaan er miljoenen doorheen op de verschillende centra. Alleen in Zwolle komt er elke dag 1 tot 2 containers uit China aan. De overslag voor het buitenland, doen ze ook.
En als de consumentenbond dan 'maar' 2000 klachten krijgt, dan is dat natuurlijk nihil. In getallen lijkt het dus veel, maar elk bedrijf droomt van zo'n lage percentage aan fouten.