LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door sjohie »

AdrianaG schreef::cry: Hier hetzelfde euvel met de camera - ik was op zoek naar mogelijkheden toen ik deze site vond en zie dat er meerdere mensen hetzelfde probleem hebben.

Nu ben ik (nog) niet bekend met Radar en de eventuele acties, maar vroeg mij af:
- is er vanuit Radar al iets ondernomen?
- zo niet, is er vanuit al deze klachten al een gezamelijke klacht richting Sony gegaan?
- zijn er al resultaten geboekt?
- en zo ja, waar kan ik mij aansluiten - als dat al mogelijk is?
- en zo niet, hoe kunnen we het dan bundelen?

Veel vragen, maar het is meer dat ik onbekend ben met dit forum!
Er is Radar het tv programma, en dit Radar forum ernaast. Soms halen ze een idee voor een item in het programma vanuit een forum topic, maar dat is niet de standaard werkwijze, dus het bestaan van een topic in het forum, wil niet zeggen dat de redactie er mee bezig is, of dat er überhaupt plannen zijn om ergens, dit probleem bijvoorbeeld, een item over te maken, en zo het bedrijf in kwestie in beweging te krijgen.

arjanvos271
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2018 16:28

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door arjanvos271 »

Na goed een jaar heb ik ook deze melding in beeld staan. Helaas maar waar

Ligtenberg2
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2018 11:14

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Ligtenberg2 »

Jammer dat ik het nu pas zie. Mijn camera ligt al een jaar stil.( juni 2017) Bovenstaande klachten zijn identiek. Ik kan hem niet meer gebruiken en heb geen zin om 400 euro te gaan investeren. Jammer, want ik heb hem nog maar sinds oktober 2013 gebruikt. Ik hoop dat er toch nog iets ondernomen kan worden? misschien is Facebook een krachtiger medium?
mvg Lia Ligtenberg

jansenjan
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2018 03:52

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door jansenjan »

Ik heb dit ook al 2x voorgehad met mijn HX300, en tweemaal heeft me dit gered.


Zoom volledig in, en trek dan de batterij eruit. Geef er evt. een paar lichte tikken tegen en steek dan de batterij er terug in. Probleem is dan weg.


Zie hier voor nog een user experience: https://www.dpreview.com/forums/thread/4275602

Benjm
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2018 10:11

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Benjm »

Heb dit net uitgeprobeerd en het helpt ook bij mij, geen foutcode meer in beeld. Dank hiervoor

DutchFlyingMike
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2018 17:17

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door DutchFlyingMike »

Heb een sony hv400. Heb binnen 2 jaar de beruchte foutmelding op mijn zoeker. Het duurt even voor ik beeld heb in de zoeker en dat gebeurt met een soort tik in de lens. Bovendien heb ik sindsdien een donker hoek op mijn foto's als ik in maximale groothoekstand fotografeer.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 jun 2018 10:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

qwebbeltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2018 21:54

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door qwebbeltje »

Hallo,

Hier ook hetzelfde probleem! Sinds eergisteren krijg ik ook de foutcode E:62:10 in beeld bij mijn camera Sony DSC-HX400V.
Mijn camera is van augustus 2014.
Altijd zeer tevreden geweest over deze camera, zelfs mensen deze camera aangeraden!
Morgenavond ga ik terug naar de winkel waar ik deze camera heb gekocht en ik ben zeer benieuwd of ze iets voor mij kunnen betekenen.
Maar als ik al deze reacties lees ben ik er bang voor...

wordt vervolgd!

p.s. Kan radar iets betekenen in deze zaak tegen SONY? want het kan toch niet zo zijn dat een camera maar zo'n 3 a 4 jaar meegaat?

:(

Frieke113
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2018 20:08

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Frieke113 »

Evenals Dutch Flying Mark heb ik dezelfde problemen met hetzelfde type camera: Sony DSC-HX400. Heb binnen 2 jaar de beruchte foutmelding op mijn zoeker. Het duurt even voor ik beeld heb in de zoeker en dat gebeurt met een soort tik in de lens. Bovendien heb ik sindsdien een donker hoek op mijn foto's als ik in maximale groothoekstand fotografeer. Ook gebeurt het bij mij dat ik aan het fotograferen ben en dat dan het scherm op zwart gaat. Als ik de camera naar beneden of omhoog kantel, krijg ik wel weer beeld, maar als ik de camera dan weer in de normale stand breng, gaat het scherm gelijk weer op zwart. Ik heb de camera gekocht op 31 december 2014, dus nu is hij ongeveer 3,5 jaar oud.

sorietje
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2018 14:40

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door sorietje »

ik kocht deze camera op 13-07-2013 en had 24 mnd garantie. Net een maand na deze periode ontstond de blinking Error E62.10. Terug naar de fotozaak kon op gestuurd worden kostte 60 euro de camera was 429 euro Ik vind dat te duur alleen nog maar voor kijken, nog geen eens reparatie kosten!
Ik lees nu hier de euvel komt veel voor. ik denk niet dat er uberhaupt nog iets gedaan wordt via deze site. Voor mij voortaan geen Sony camera meer. De melding hier wel gedaan omdat ik vind dat een veelvuldig voorkomend gebrek aandacht verdiend vanuit de producent. En ik lees dat die er niet is of geweest is en mensen blijven zitten met het probleem.

rowi49
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2012 12:55

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door rowi49 »

Ik heb ook hetzelfde probleem met de DSC HX400V. Heb gelezen bij anderen wat de kosten voor herstel zijn, daarvoor nu een nieuwe NIKON gekocht met practisch de zelfde mogelijkheden. Sony kan de boom in.

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Spacestar »

Een tip!
Ik wil alle gebruikers (in dit topic) vragen te melden hoe vaak de camera is gebruikt.
Lag hij maanden stil in de 'droge' kast, of is er dagelijks gebruik geweest.
Mocht het eerste zo zijn haal hem wekelijks uit de kast en laat hem een paar keer in- en uitschakelen.
Zorg dat de accu ook met regelmaat volgeladen is.

den Duit
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2018 09:11

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door den Duit »

Ik ben in het bezit van Sony DSC- HX400V en heb sinds gisteren ook de error melding E:62:10 op mijn scherm staan.
Ook geen scherpe foto’s meer.
Mijn toestel is op 18 juli 3 jaar oud geworden...
Had een extra verzekering afgesloten voor 3 jaar.....dus gisteren 10 dagen verlopen.
Morgen maar contact opnemen met de verkoper van mijn toestel in Arnhem.
Wordt vervolgd.
Derk

cokop
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2018 16:32

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door cokop »

Al heel lang ben ik ontevreden over de kwaliteit van de gemaakte foto's. Totdat ik vandaag ook deze foutmelding kreeg. Achteraf gezien was het euvel er dus al voor de foutmelding kwam. En sinds deze melding duurt het na het aanzetten opeens heel lang...steeds langer... voor ik beeld kryg. Ben nu op vakantie dus wel jammer dat ik niet op mijn apparatuur kan vertrouwen. Hy is ook nog niet eens zo oud.

Royvanpoppelen
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2018 17:19

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Royvanpoppelen »

Zelfde probleem hier sinds vandaag met de HX400V, schandelijk dat dit bij zoveel camera’s gebeurd. @radar.avrotros, misschien een goed idee voor een uitzending over deze zaak aangezien dit een heel groot probleem is met heel veel gedupeerden.

TOMSTAM
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2018 13:43

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door TOMSTAM »

Op 8 januari 2013 kocht ik bij Mediamarkt een Sony camera HDR-CX730EB.
Nog binnen de garantie termijn kreeg ik een storingsmelding E62-10 (beeldstabilisatie defect).
Dit werd gratis gerepareerd (reparatie 267181).
In 2017 kreeg ik dezelfde storing en de reparatie koste mij € 293,-.
Na deze reparatie heb ik de camera weinig gebruikt omdat ik ook bij Mediamarkt een nieuw camera heb gekocht (FDR-AX100E) De HDR-CX730EB heb ik alleen gebruikt als 2de camara.
In augustus 2018 kreeg ik dezelfde storingsmelding E62-10 en heb de camera bij Mediamarkt aangeboden voor reparatie.
28 augustus j.l kreeg ik een schrijven van Mediamarkt dat de reparatie buiten fabrieksgarantie en buiten de economische levensduur viel. Kosten eventuele reparatie € 328,83.
Het wordt tijd dat Sony erkent dat de Sony camera HDR-CX730EB ondeugdelijk is.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zie in dit topic alleen maar mensen die zich speciaal voor dit euvel registreren, een reactie plaatsen, en that's it. Blijkbaar doet niemand hier verder iets mee.

TOMSTAM
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2018 13:43

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door TOMSTAM »

Moneyman schreef:Ik zie in dit topic alleen maar mensen die zich speciaal voor dit euvel registreren, een reactie plaatsen, en that's it. Blijkbaar doet niemand hier verder iets mee.
Bericht van KlachtenKompas:
Jouw klacht is doorgestuurd aan Sony Consumenten Electronica

Je klacht is geplaatst op Klachtenkompas en onder de aandacht van Sony Consumenten Electronica gebracht. Normaal gesproken kan je binnen tien dagen een antwoord van het bedrijf verwachten.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Eerder in het topic worden ook (links met) mogelijke oplossingen gegeven. Heeft men die geprobeerd?
Als het resultaat hier gepost wordt, kan anderen behulpzaam zijn.

E. Weggelaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2018 22:58

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door E. Weggelaar »

Ik heb ook, zoals zovelen lees ik nu, de melding E6210 gekregen.
De in dit topic aangegeven optie van inzoomen, batterij verwijderen en weer terugplaatsen leek even te helpen maar de melding kwam helaas snel weer terug.
Ik zal de aankoopbon maar gaan opzoeken en proberen te reclameren, wellicht dat Radar hierin iets kan betekenen ?
Zo lang heb ik de camera nu ook nog weer niet, fingers crossed...

AicoS
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2018 20:01

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door AicoS »

Mijn Sony HX300 geeft ook de E:62:10 foutmelding. Contact opgenomen met Sony. Zij verwijzen mij door naar een servicepunt om uitsluitsel te geven over de storing maar geven ook direct aan dat er geen sprake is van een fabrieksfout. Bij fotografiewinkel Vaszlovsky in Groningen vertelt men mij dat ze dit euvel bij deze camera’s zelden tot nooit tegenkomen. Verder meldt men daar dat het niet specifiek iets is voor Sony maar dat dit mij bij een Canon of een Nikon ook kan overkomen. Ook bij systeemcamera’s en spiegelreflexcamera’s. Het schijnt vrij normaal te zijn dat dit zich binnen een paar jaar voordoet. Wat moet je dan nog kopen?

Gesloten