PostNL pakket kwijt

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Moneyman
Berichten: 13548
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door Moneyman » 25 sep 2018 15:09

fonsflons schreef:
25 sep 2018 14:58
Daarnaast zal een beetje slimme dief geen telefoon stelen die naar een reparatiecentrum toe gaat, maar een die ervan terug komt :)
:mrgreen: :mrgreen:

EK80
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 » 25 sep 2018 16:15

fonsflons schreef:
25 sep 2018 14:58
Daarnaast zal een beetje slimme dief geen telefoon stelen die naar een reparatiecentrum toe gaat, maar een die ervan terug komt :)
Zo slim zijn ze ook nie, anders doen ze dit sort dingen niet.

bjorn68
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2018 10:30
Contacteer:

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door bjorn68 » 25 sep 2018 16:21

Beste,




Volgens de regelgeving,waar iedereen van afhankelijk is,behoort iedereen zich eraan te houden.
Ik maak het verhaal zeer kort,het enigste wat u nog kunt doen is,naar de kantonrechter stappen,en daar uw beklag/klacht neer leggen.
U maakt een concept op en deze brengt u weg,naar het dichts bijzijnde kantongerecht bij u in de buurt.
Daar geeft u het af aan de informatiebalie,deze geeft het weer door via de postkamer,elders in de buurt,en deze gaan bekijken,waar uw klacht onder welke sector deze valt,meestal onder bezwaar.

Daarna word u en post.nl uitgenodigd om gehoord te worden en daarna doet de kantonrechter uitspraak.
Waar beide partijen zich aan te houden heeft.


Groetjes,
hans

kneH48
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2018 16:27

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door kneH48 » 25 sep 2018 16:31

Voor de zoveelste keer is mijn bestelling uitgesteld naar de volgende dag.

Moneyman
Berichten: 13548
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door Moneyman » 25 sep 2018 17:21

bjorn68 schreef:
25 sep 2018 16:21
Beste,

Volgens de regelgeving,waar iedereen van afhankelijk is,behoort iedereen zich eraan te houden.
Ik maak het verhaal zeer kort,het enigste wat u nog kunt doen is,naar de kantonrechter stappen,en daar uw beklag/klacht neer leggen.
U maakt een concept op en deze brengt u weg,naar het dichts bijzijnde kantongerecht bij u in de buurt.
Daar geeft u het af aan de informatiebalie,deze geeft het weer door via de postkamer,elders in de buurt,en deze gaan bekijken,waar uw klacht onder welke sector deze valt,meestal onder bezwaar.

Daarna word u en post.nl uitgenodigd om gehoord te worden en daarna doet de kantonrechter uitspraak.
Waar beide partijen zich aan te houden heeft.

Groetjes,
hans
Ehm.... waar baseer je deze rechtsgang op...?

alfatrion
Berichten: 15548
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door alfatrion » 25 sep 2018 18:56

bjorn68 schreef:
25 sep 2018 16:21
Volgens de regelgeving,waar iedereen van afhankelijk is,behoort iedereen zich eraan te houden.
Ik maak het verhaal zeer kort,het enigste wat u nog kunt doen is,naar de kantonrechter stappen,en daar uw beklag/klacht neer leggen.
U maakt een concept op en deze brengt u weg,naar het dichts bijzijnde kantongerecht bij u in de buurt.
Daar geeft u het af aan de informatiebalie,deze geeft het weer door via de postkamer,elders in de buurt,en deze gaan bekijken,waar uw klacht onder welke sector deze valt,meestal onder bezwaar.

Daarna word u en post.nl uitgenodigd om gehoord te worden en daarna doet de kantonrechter uitspraak.
Waar beide partijen zich aan te houden heeft.
En vervolgens is TS niet alleen een pakketje kwijt, maar ook een aantal honderd euro.

EK80
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 » 25 sep 2018 20:48

alfatrion schreef:
25 sep 2018 11:21
Heel goed. Ik denk alleen niet dat je opzet of bewuste roekeloosheid kunt aantonen.
Heel even hier terug komen. Paar maanden geleden liep ik binnen bij de Jumbo service punt, en zag een beste man van PostNL die vroeg aan de Jumbo medewerkster waar het karretje met post lag. En zij zei dat op de gang was. Ja, zegt de postbode, maar ik verwacht het karretje bij te achterdeur. Ja zegt de medewerkster, maar hij staat op de gang.
En zo ging het ong. 5 min lang. Toen was de postbode boos en ging met het karretje slingerend van links naar recht naar buiten. En ja, daar gingen de post pakketen. In de bus gooide hij vloeken alles erin en ging hij vandoor. Het lege karretje bleef achte (buiten).

Is dat slordig? Ja. Kunnen zo pakketen kwijt rakken? Ja. Is de klant verantwordelijk? Nee.

EK80
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 » 25 sep 2018 20:50

bjorn68 schreef:
25 sep 2018 16:21
Beste,




Volgens de regelgeving,waar iedereen van afhankelijk is,behoort iedereen zich eraan te houden.
Ik maak het verhaal zeer kort,het enigste wat u nog kunt doen is,naar de kantonrechter stappen,en daar uw beklag/klacht neer leggen.
U maakt een concept op en deze brengt u weg,naar het dichts bijzijnde kantongerecht bij u in de buurt.
Daar geeft u het af aan de informatiebalie,deze geeft het weer door via de postkamer,elders in de buurt,en deze gaan bekijken,waar uw klacht onder welke sector deze valt,meestal onder bezwaar.

Daarna word u en post.nl uitgenodigd om gehoord te worden en daarna doet de kantonrechter uitspraak.
Waar beide partijen zich aan te houden heeft.


Groetjes,
hans
Het klopt hans, maar als particulier, maak je weinig kans met de advocaten van PostNL. Been there, done that. Een advocaat huren kost meer geld dan het pakketje.

EK80
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 » 25 sep 2018 20:52

alfatrion schreef:
25 sep 2018 18:56
En vervolgens is TS niet alleen een pakketje kwijt, maar ook een aantal honderd euro.
Helaas wel. De hele maand bellen met PostNL om het onderzoek op gang te brengen. Denkt u dat mijn tijd gratis is om PostNL bezig te houden?

NeoDutchio
Berichten: 5937
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 25 sep 2018 21:10

EK80 schreef:
25 sep 2018 20:48
alfatrion schreef:
25 sep 2018 11:21
Heel goed. Ik denk alleen niet dat je opzet of bewuste roekeloosheid kunt aantonen.
Heel even hier terug komen. Paar maanden geleden liep ik binnen bij de Jumbo service punt, en zag een beste man van PostNL die vroeg aan de Jumbo medewerkster waar het karretje met post lag. En zij zei dat op de gang was. Ja, zegt de postbode, maar ik verwacht het karretje bij te achterdeur. Ja zegt de medewerkster, maar hij staat op de gang.
En zo ging het ong. 5 min lang. Toen was de postbode boos en ging met het karretje slingerend van links naar recht naar buiten. En ja, daar gingen de post pakketen. In de bus gooide hij vloeken alles erin en ging hij vandoor. Het lege karretje bleef achte (buiten).

Is dat slordig? Ja. Kunnen zo pakketen kwijt rakken? Ja. Is de klant verantwordelijk? Nee.
En zo heeft iedereen wel eens een offdag dat alles tegen zit. Is dat representatief voor alle dagen van alle medewerkers? U blijft enorm in het negatieve hangen en zal daar geen vooruitgang mee boeken.

EK80
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 » 25 sep 2018 21:17

NeoDutchio schreef:
25 sep 2018 21:10
En zo heeft iedereen wel eens een offdag dat alles tegen zit. Is dat representatief voor alle dagen van alle medewerkers? U blijft enorm in het negatieve hangen en zal daar geen vooruitgang mee boeken.
Nee NeoDuchio, dat zie je heel snel verkeerd. Dit was een geval waar ik reageerde op roekeloosheid. Natuurlijk postbodes zijn ook mensen. Ik heb niks tegen hardwerken postbodes (en de rest).

Het gaat om dat PostNL doet als niks aan de hand is en geeft geen oplossing. Met een simple antwoord (check AVP) en dat is het.

Cro
Berichten: 592
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door Cro » 25 sep 2018 22:48

EK80 schreef:
25 sep 2018 21:17
NeoDutchio schreef:
25 sep 2018 21:10
En zo heeft iedereen wel eens een offdag dat alles tegen zit. Is dat representatief voor alle dagen van alle medewerkers? U blijft enorm in het negatieve hangen en zal daar geen vooruitgang mee boeken.
Nee NeoDuchio, dat zie je heel snel verkeerd. Dit was een geval waar ik reageerde op roekeloosheid. Natuurlijk postbodes zijn ook mensen. Ik heb niks tegen hardwerken postbodes (en de rest).

Het gaat om dat PostNL doet als niks aan de hand is en geeft geen oplossing. Met een simple antwoord (check AVP) en dat is het.
Hou er wel rekening mee dat roekeloosheid in de volksmond heel anders is dan de juridische definitie van roekeloosheid. En je zal in een geval als dit de juridische definitie moeten aantonen.

EK80
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 » 25 sep 2018 23:07

Cro schreef:
25 sep 2018 22:48
Hou er wel rekening mee dat roekeloosheid in de volksmond heel anders is dan de juridische definitie van roekeloosheid. En je zal in een geval als dit de juridische definitie moeten aantonen.
U heeft gelijk. Zijn twee meemingen/interpretaties.

Ik kan niets bewijzen, ik kan alleen maar aannemen dat er niets wordt gedaan door de verantwoordelijke. Dus dat laat ruimte voor aannames.

Iedereen heeft zijn eigen mening in dit verhaal, en dat is goed.
Ik wil geen extra cent van PostNL die ik niet verdien. Ik vraag mijn telefoon terug omdat zij hebben mijn zaak niet goed en optijd afgehandelt. En dat geven ze ook zelf toe vanwegen de drukte, miscommunicatie binnen de afdeling en zovort.

Maar goed. Zullen we maar hierbij latten en zal volgende keer een extra extra extra verzekering aansluiten voor dat ik iets met PostNL opstuur.

zeug
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door zeug » 26 sep 2018 01:10

Post.nl is volgens mij een goed bedrijf en overal gaat wel een iets mis toch ?

Moneyman
Berichten: 13548
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door Moneyman » 26 sep 2018 09:37

EK80 schreef:
25 sep 2018 23:07
Ik kan niets bewijzen, ik kan alleen maar aannemen dat er niets wordt gedaan door de verantwoordelijke.
En dan vind je het desondanks toch raar dat de politie niets met je aangifte doet?

alfatrion
Berichten: 15548
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door alfatrion » 26 sep 2018 09:53

EK80 schreef:
25 sep 2018 20:48
Heel even hier terug komen. Paar maanden geleden liep ik binnen bij de Jumbo service punt, en zag een beste man van PostNL die vroeg aan de Jumbo medewerkster waar het karretje met post lag. En zij zei dat op de gang was. Ja, zegt de postbode, maar ik verwacht het karretje bij te achterdeur. Ja zegt de medewerkster, maar hij staat op de gang.
En zo ging het ong. 5 min lang. Toen was de postbode boos en ging met het karretje slingerend van links naar recht naar buiten. En ja, daar gingen de post pakketen. In de bus gooide hij vloeken alles erin en ging hij vandoor. Het lege karretje bleef achte (buiten).

Is dat slordig? Ja. Kunnen zo pakketen kwijt rakken? Ja. Is de klant verantwoordelijk? Nee.
De vraag is niet of dat slordig is en of pakketten zo kunnen kwijtraken noch of de klant verantwoordelijk is, maar er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid bij PostNL. Een boze postbode en een slingerend karretje is geen opzet of bewuste roekeloosheid.
EK80 schreef:
25 sep 2018 20:52
Helaas wel. De hele maand bellen met PostNL om het onderzoek op gang te brengen. Denkt u dat mijn tijd gratis is om PostNL bezig te houden?
Ja, of wilde u zeggen dat u er betaald voor kreeg?

tttlocke
Berichten: 1872
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door tttlocke » 26 sep 2018 10:43

EK80 schreef:
25 sep 2018 20:48
alfatrion schreef:
25 sep 2018 11:21
Heel goed. Ik denk alleen niet dat je opzet of bewuste roekeloosheid kunt aantonen.
Heel even hier terug komen. Paar maanden geleden liep ik binnen bij de Jumbo service punt, en zag een beste man van PostNL die vroeg aan de Jumbo medewerkster waar het karretje met post lag. En zij zei dat op de gang was. Ja, zegt de postbode, maar ik verwacht het karretje bij te achterdeur. Ja zegt de medewerkster, maar hij staat op de gang.
En zo ging het ong. 5 min lang. Toen was de postbode boos en ging met het karretje slingerend van links naar recht naar buiten. En ja, daar gingen de post pakketen. In de bus gooide hij vloeken alles erin en ging hij vandoor. Het lege karretje bleef achte (buiten).

Is dat slordig? Ja. Kunnen zo pakketen kwijt rakken? Ja. Is de klant verantwordelijk? Nee.
En uw pakketje lag daar bij?

EK80
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 » 26 sep 2018 11:17

Moneyman schreef:
26 sep 2018 09:37
En dan vind je het desondanks toch raar dat de politie niets met je aangifte doet?
Het is taak van PostNL een onderzoek te doen en niet de mijne. Ik geef aan dat mijn pakket kwijt is en meer niet.

EK80
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 » 26 sep 2018 11:20

alfatrion schreef:
26 sep 2018 09:53
Ja, of wilde u zeggen dat u er betaald voor kreeg?
Ja dat wilde ik ook zeggen. Dat heet schadevergoeding omdat zij niet aan zijn eigen afspraken houden en mijn tijd verspillen.

EK80
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 » 26 sep 2018 11:22

tttlocke schreef:
26 sep 2018 10:43
En uw pakketje lag daar bij?
Nee. Die was al kwijt.

Plaats reactie