LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN biedt binnenkort gepersonaliseerde reclames op TV. Zie je dat zitten?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

KPN biedt binnenkort gepersonaliseerde reclames op TV. Zie je dat zitten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Vandaag op NOS nieuws:
Het is al lange tijd een grote wens van adverteerders en televisieaanbieder KPN gaat er nu mee beginnen. Klanten krijgen tijdens het televisie kijken in de reclameblokken gepersonaliseerde reclames te zien, onder meer gebaseerd op hun kijkgedrag.

Bron: https://nos.nl/artikel/2252164-je-buurm ... n-jij.html
Zie jij het zitten dat je kijkgedrag gevolgd wordt zodat je op jou toegesneden reclame te zien krijgt? En zit je op 'kijktips' te wachten?

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KPN biedt binnenkort gepersonaliseerde reclames op TV. Zie je dat zitten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het meeste wat ik kijk, neem ik eerst op, zodat ik de reclameblokken kan doorspoelen.

En hoe gaan ze dat doen als er regelmatig vier man kijken?

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: KPN biedt binnenkort gepersonaliseerde reclames op TV. Zie je dat zitten?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
26 sep 2018 13:17
Het meeste wat ik kijk, neem ik eerst op, zodat ik de reclameblokken kan doorspoelen.

En hoe gaan ze dat doen als er regelmatig vier man kijken?
De vraag is of het reclameblokken zijn...

Maar 1 of 4 man doet er toch niet toe.. Als het toegespitst is op het kijkgedrag in dat huishouden, dan is dat toch prima.

Kan me wel voorstellen dat als je veel kijkt naar erotische content en je hebt ineens bezoek en kijkt een 'normaal' programma en je reclames worden aangepast aan je kijkgedrag die week, dat dit wel wat fronsende blikken kan opleveren :mrgreen:

Zo lang het aangepaste reclame is in de plaats van de reguliere is het wat mij betreft lood om oud ijzer.
Als het erbij komt...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: KPN biedt binnenkort gepersonaliseerde reclames op TV. Zie je dat zitten?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik spoel alle reclame ook door. Zenders die dat niet toestaan mijd ik.

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: KPN biedt binnenkort gepersonaliseerde reclames op TV. Zie je dat zitten?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik kijk geen televisie via KPN, maar ik zou het niet waarderen als mijn kijkgedrag gevolgd zou worden.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: KPN biedt binnenkort gepersonaliseerde reclames op TV. Zie je dat zitten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
26 sep 2018 13:37
Ik kijk geen televisie via KPN, maar ik zou het niet waarderen als mijn kijkgedrag gevolgd zou worden.
Ik kijk via Telfort (althans, zolang Ziggo het analoge signaal 'gratis' levert hou ik dat nog even aan). Maar Telfort komt uit dezelfde koker als KPN, dus je kunt er eigenlijk van uit gaan (denk ik) dat tzt dit ook bij de budgetmerken van KPN staat te gebeuren.

Nu scheelt het misschien dat ik haast alleen teletekst en journaal kijk, daar valt niet zoveel reclame aan af te leiden. Hooguit dat ze bij een oorlogsitem ineens weer over de uitvaartverzekering beginnen, iets dergelijks hebben we pas geleden dus nog gehad, in verband met het drama in Oss. Daar zit ik niet op te wachten nee.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: KPN biedt binnenkort gepersonaliseerde reclames op TV. Zie je dat zitten?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erthanax schreef:
26 sep 2018 13:37
Ik kijk geen televisie via KPN, maar ik zou het niet waarderen als mijn kijkgedrag gevolgd zou worden.
Je denkt dat je kijkgedrag nu niet gevolgd wordt ? ;)

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: KPN biedt binnenkort gepersonaliseerde reclames op TV. Zie je dat zitten?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als mijn kijkgedrag gevolgd wordt zien ze ook dat ik standaard omschakel naar een andere zender als e een reclameblok komt, welke reclame willen ze mij dan aanbieden?

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: KPN biedt binnenkort gepersonaliseerde reclames op TV. Zie je dat zitten?

Ongelezen bericht door angel1978 »

juliomariner schreef:
26 sep 2018 14:29
Als mijn kijkgedrag gevolgd wordt zien ze ook dat ik standaard omschakel naar een andere zender als e een reclameblok komt, welke reclame willen ze mij dan aanbieden?
Waarom gaat iedereen er toch vanuit dat het per se reclameblokken tussen de programma's door moeten zijn :?:

Wellicht willen ze wel weten of mensen wel blijven kijken als deze reclame is toegespitst op waar je interesse in hebt?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: KPN biedt binnenkort gepersonaliseerde reclames op TV. Zie je dat zitten?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het maakt mij niet uit welke reclame er voorbij komt. Ideale plaspauze, kan even de mail checken of wat te snaaien pakken. Ik blijf iig niet voor de tv zitten dan.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: KPN biedt binnenkort gepersonaliseerde reclames op TV. Zie je dat zitten?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Als ik al eens gewone tv kijk (i.p.v. Netflix) kan ik lekker lezen in de tijd van de reclameblokken. Of koffie zetten, plaspauze, de kat voeren en noem maar op. Die reclamerommel gaat aan me voorbij.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: KPN biedt binnenkort gepersonaliseerde reclames op TV. Zie je dat zitten?

Ongelezen bericht door scontra »

Reclame is voor de 'goed gelovige' en daarom kijk ik er nooit naar.
Dergelijke ontwikkelingen houdt je niet tegen, als je dat al zou willen proberen.
Het kijkgedrag wordt nu ook al geregistreerd, anders zouden de "kijkcijfers" niet kunnen worden bepaald en de provider gebruikt ze o.a. om het zenderaanbod actueel te houden.
Of nu de ene of de andere reclame boodschap over het mijn scherm schiet, bij mij schiet het altijd zijn doel voorbij !

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KPN biedt binnenkort gepersonaliseerde reclames op TV. Zie je dat zitten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De “kijkcijfers” worden gemeten aan de hand van een panel.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: KPN biedt binnenkort gepersonaliseerde reclames op TV. Zie je dat zitten?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
26 sep 2018 16:33
De “kijkcijfers” worden gemeten aan de hand van een panel.
Klopt, de officiële kijkcijfers worden idd zo bepaald. Van de digitale zenders weet de provider in principe echter wel hoe vaak welke zender op welk moment wordt gestreamed en of opgenomen ( op de server ). Deze aantallen zijn dus gewoon bekend en zouden ook gekoppeld kunnen worden aan een huishouden en reclame.

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: KPN biedt binnenkort gepersonaliseerde reclames op TV. Zie je dat zitten?

Ongelezen bericht door Erthanax »

angel1978 schreef:
26 sep 2018 14:25
Erthanax schreef:
26 sep 2018 13:37
Ik kijk geen televisie via KPN, maar ik zou het niet waarderen als mijn kijkgedrag gevolgd zou worden.
Je denkt dat je kijkgedrag nu niet gevolgd wordt ? ;)
Dat denk ik inderdaad, maar mogelijk ben ik abuis. Ik kijk analoge televisie van Ziggo. Kunt u mij uitleggen hoe Ziggo mijn kijkgedrag volgt?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: KPN biedt binnenkort gepersonaliseerde reclames op TV. Zie je dat zitten?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Erthanax schreef:
26 sep 2018 20:49
angel1978 schreef:
26 sep 2018 14:25
Erthanax schreef:
26 sep 2018 13:37
Ik kijk geen televisie via KPN, maar ik zou het niet waarderen als mijn kijkgedrag gevolgd zou worden.
Je denkt dat je kijkgedrag nu niet gevolgd wordt ? ;)
Dat denk ik inderdaad, maar mogelijk ben ik abuis. Ik kijk analoge televisie van Ziggo. Kunt u mij uitleggen hoe Ziggo mijn kijkgedrag volgt?
Ziggo kan dit via analoog niet zien, anders zouden ze wel zien dat je gratis analoog kijkt.

KPN mag op dit moment het kijkgedrag niet monitoren op klant niveau en dit doen ze dus niet. Wel worden geanonimiseerde gegevens gedeeld met derden.

Het kijk gedrag delen mag enkel via een opt-in systeem wat KPN nu ook wilt gaan invoeren. Het is een ontwikkeling die effectiever reclame maken een goede ontwikkeling. Zelf kijk ik amper lineaire televisie dus zou het niet gaan inschakelen.

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: KPN biedt binnenkort gepersonaliseerde reclames op TV. Zie je dat zitten?

Ongelezen bericht door Erthanax »

sylvesterb schreef:
26 sep 2018 21:10
Ziggo kan dit via analoog niet zien, anders zouden ze wel zien dat je gratis analoog kijkt.
Gratis? Ik neem alleen analoge televisie af van Ziggo en daar betaal ik gewoon voor.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: KPN biedt binnenkort gepersonaliseerde reclames op TV. Zie je dat zitten?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@erthanax: Met analoge doorgifte kan je kijkgedrag inderdaad niet gevolgd worden. Maar analoog is binnenkort over en uit. Digitaal is al jaren de standaard bij Ziggo, daar betaal je ook voor. Dat je analoog kijkt, is een eigen keuze.

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: KPN biedt binnenkort gepersonaliseerde reclames op TV. Zie je dat zitten?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ja, dat is inderdaad mijn eigen keuze, tot volle tevredenheid. En natuurlijk wordt mijn kijkgedrag niet gevolgd, dat wist ik ook wel. Maar een forumlid suggereerde dat dat wel gevolgd zou worden, een ander forumlid suggereerde dat ik gratis zou kijken. Wat een aannames, allemaal.
Of Ziggo te zijner tijd mijn digitale kijkgedrag wil volgen zie ik dan wel weer; ik stel er geen prijs op, in ieder geval.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: KPN biedt binnenkort gepersonaliseerde reclames op TV. Zie je dat zitten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
26 sep 2018 21:25
sylvesterb schreef:
26 sep 2018 21:10
Ziggo kan dit via analoog niet zien, anders zouden ze wel zien dat je gratis analoog kijkt.
Gratis? Ik neem alleen analoge televisie af van Ziggo en daar betaal ik gewoon voor.
Het zit allemaal een beetje anders. Ik ben een paar maanden geleden overgestapt van Ziggo naar Telfort. Om de doodsimpele reden dat Ziggo gaat stoppen met analoog. En als het dan toch digitaal moet, dan ben ik niet aan Ziggo gebonden.

Nu wil het geval dat Ziggo het analoge signaal niet afgesloten heeft. Dan zou er een aparte monteur naar het kastje hier ergens in de straat gestuurd moeten worden. Terwijl het over niet al te lange tijd toch al in zijn geheel af wordt gesloten. Ik heb hier dus nog steeds het analoge signaal, zonder dat ik ervoor hoef te betalen. Dat kan ik dus gratis gebruiken, en dat heb ik ook benoemd. Keuze van Ziggo.

Het is dus niet Erthanax die 'gratis' Ziggo kijkt, dat ben ik.

Maar dat is een andere discussie. Dit topic gaat over gepersonaliseerde reclame bij KPN.

Gesloten