LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seats & Sofas ECO leder

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
MohKraats
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2013 11:01

Seats & Sofas ECO leder

Ongelezen bericht door MohKraats »

Wij hebben ons door Seats & Sofas een bankstel laten verkopen met "ECO leder".
Volgens de verkoper was dit materiaal nog beter als echt leder en onderhouds vrij aangezien het echt leder was, overtrokken met een laagje kunsstof.

Kort na de garantie periode van twee jaar begon het Eco leder scheuren te vertonen. :shock:
Nu twee en een half jaar jaar oud heeft het bankstel scheuren in twee zitvlakken en een beginnende scheur in een derde en in een armleuning.
20180929_105723 (Groß).jpg
(35.39 KiB) 6799 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Ik heb mij nader verdiept in het fenomeen "ECO leder".
Dat blijkt als volgt te zijn:
Oud leer wordt fijn gemalen en gemengt met kunststof. daar trekt men nog een laagje kunststof overheen om een dichte deklaag te krijgen.
Dit wordt op een kunststof gaasje aangebracht om het geheel enige sterkte te geven.
Het leder funktioneerd heir alleen als vulstof.

En nog veel belangrijker: het doel van "ECO leder" :
Door leder toe te voegen aan de kunststof, mag men de naam "leder" gebruiken, waardoor het makkelijker verkoopt.

Ik principe is "ECO Leder" gewoon kunst leder gevult met vermalen echt leer.
Hierdoor wordt echter het kunstleer verzwakt, omdat het toegevogde leer geen stevigheid meer kan bieden omdat het volledig vermalen is.

Wat Seats & Sofas betreft:
Die zeggen glashard: pech gehad. Garantie is voorbij. :cry: :cry:
Men wil mij wel zogenaamd "helpen" door mij tegen een stevige prijs vervangende bekleding voor de bank aan te bieden.
Dit dan exclusief de reparatie die met behulp van die bekleding dan nog gedaan moet worden.
Men bied mij ook echt lederen bekleding aan tegen de hoofdprijs, onder dezelfde condities.
Seats & Sofas wil gewoon nog een keer aan mij verdienen. Dit keer aan mijn ellende.

Seats & Sofas zijn oplichters en lijkenpikkers :twisted: :twisted:

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Seats & Sofas ECO leder

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U bent al de fout ingegaan door iets bij Seats & Sofas te kopen.

Dat is ronduit het slechtste meubelinrichting bedrijf in Nederland.

Koop een grand foulard.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Seats & Sofas ECO leder

Ongelezen bericht door mahadma »

Toevallig een folder ontvangen vandaag van ze. Ze hebben zelfs met alle, lees 99,9% negatieve klachten, nog steeds 22 filialen ......... en vanaf een 5 zitter krijg je een hel keuken voor electrische zooi, Een beetje nadenkend mens zal toch snappen dat dit een sigaar uit eigen doos is. De foto's verbazen mij helemaal niks. In het topic schrijft u dat het opl*****ters zijn, kijk maar uit, en zoek eens op wat dat nu precies inhoud.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Seats & Sofas ECO leder

Ongelezen bericht door alfatrion »

mahadma schreef:
29 sep 2018 13:51
Ze hebben zelfs met alle, lees 99,9% negatieve klachten, nog steeds 22 filialen .........
Ik ben heel benieuwd hoe die 0,1% positieve klachten er uit zien.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Seats & Sofas ECO leder

Ongelezen bericht door moederslink »

Het was wijzer geweest om u van te voren in EcoLeder te verdiepen en niet af te gaan op handige verkopers, maar het is niet tactvol om u nu het e.e.a te verwijten.
Ik kende dit fenomeen niet , dus bedankt voor de waarschuwing in ieder geval :(

Seats en SofaS bestaat nog steeds omdat ze leuke bankstellen verkopen voor een schappelijke prijs en kwalitatief minder zijn en mensen dat ( nog steeds ) zo willen.

Er is denk ik nu niets meer aan te doen en uiteraard gaat u nu niet meer verder in zee met hen.

U zou het , met foto.s , op MP kunnen zetten voor bv een studentenhuis die het kunnen camoufleren met een grand foulard , uw verlies nemen en een ander bankstel elders kopen.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Seats & Sofas ECO leder

Ongelezen bericht door gosewijn »

Zolang mensen cadeau s kopen en daar een bankstel bij krijgen ,blijf je deze klachten houden . :?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Seats & Sofas ECO leder

Ongelezen bericht door crazyme »

gosewijn schreef:
29 sep 2018 16:40
Zolang mensen cadeau s kopen en daar een bankstel bij krijgen ,blijf je deze klachten houden . :?
Ik vraag mij af of het strijkijzer nog werkt :lol:

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Seats & Sofas ECO leder

Ongelezen bericht door BL2 »

Dit tegenwoordig zo genoemde ECO "leer" bestaat al bijna net zolang er kunststof bestaat.
In de jaren '70 van de vorige eeuw had ik ook bijna zo'n bankstelletje gekocht.....
In dat opzicht niet nieuws onder de zon.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Seats & Sofas ECO leder

Ongelezen bericht door gosewijn »

crazyme schreef:
30 sep 2018 11:58
gosewijn schreef:
29 sep 2018 16:40
Zolang mensen cadeau s kopen en daar een bankstel bij krijgen ,blijf je deze klachten houden . :?
Ik vraag mij af of het strijkijzer nog werkt :lol:

quote]

Volgens mij prima kwaliteit ,beter dan de meubels . Zijn nog geen klachten op dit forum van de gratis? artikelen. :D

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Seats & Sofas ECO leder

Ongelezen bericht door Redfloor »

Waarom stelt u deze vraag opnieuw? In juli heeft u er al een topic over geopend....

Gesloten