LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vreemde kostgangers

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Simmetje64 schreef: Overigens meen ik dat er eerder een uitspraak van de kantonrechter in Amsterdam is geweest, onder nummer NJF 2011/480 te vinden op ww.rechtspraak.nl , met als datum uitspraak op 2 mei 2011.
Hierin wordt gesteld dat een topticketshop en andere wederverkopers geen toegang tot een evenement verkopen, maar weder verkoper zijn van de tickets die toegang geven tot het evenement en daardoor u zich heeft te houden aan de wet verkoop op afstand en het recht van annuleren geldt, mits je binnen 7 dagen je beroept op deze wet. Gezien het feit dat ik de annulering dezelfde dag al heb gedaan geldt bovenstaande naar mijn mening.
En wat is hun reactie hierop?

Advies is blijft bij dit punt, ze oplichters noemen e.d. slaat nergens op, ze kunnen zelf bij de rechtbank schade claimen die ze oplopen door uw beschuldigingen dat ze oplichters zijn.

Als u bij het punt blijft dat u kunt ontbinden conform de uitspraak van NJF 2011/480 maakt u wel kans om te winnen. Let wel ontbinden kan enkel als het evenement niet de volgende dag was bijvoorbeeld.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door tttlocke »

JozJan schreef:... Maar in de regel voegen ze waarde toe waardoor ze die winst kunnen maken. Bij de ticketverkopers is er geen sprake van toegevoegde waarde leveren.....
In een vrij land bepaalt de markt of er sprake is van toegevoegde waarde. Waarom zou de overheid daarover moeten beslissen?
Klaas Jan schreef:Helaas niet want die kaartjes bij de officiële verkoopkanalen worden massaal opgekocht door mensen die er alleen maar op uit zijn om er veel geld aan te verdienen.
Dat kan alleen als de kaartjes via de officiële verkoopkanalen onder de marktprijs verkocht worden.
'Massaal opgekocht', dat zal trouwens wel meevallen. Of heeft u daar cijfers over?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

In dit artikel https://www.trouw.nl/opinie/stop-doorve ... a61064536/ staat info over dat massaal opkopen.
En hier https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... te-kaarten nog info over tienduizend doorverkochte kaarten van een concert van Ed Sheeran.

Wat mij betreft is het georganiseerde morele misdaad en is ingrijpen door de overheid de enige remedie.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door kuklos »

Klaas Jan schreef:In dit artikel https://www.trouw.nl/opinie/stop-doorve ... a61064536/ staat info over dat massaal opkopen.
En hier https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... te-kaarten nog info over tienduizend doorverkochte kaarten van een concert van Ed Sheeran.

Wat mij betreft is het georganiseerde morele misdaad en is ingrijpen door de overheid de enige remedie.
De vraag op basis waarvan je dit wil verbieden.
Als alle concertgangers nu eens een jaar lang weigeren al die dure kaarten te kopen is het zo afgelopen. Maar dat doen ze niet en is er blijkbaar dus een markt voor.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door bprosman »

Weet wel PM dat dit bedrijf gebruik maakt van de internetgebruiker die niet gewend is op internet te zijn en impulsief direct klikt op de eerste site die kaarten verkoopt. Jij bent waarschijnlijk jonger en "prikt" hier doorheen, of niet soms?
Gewoon iedereen die op Internet iets wil kopen een verplichte cursus geven voordat aankopen gedaan kunnen worden :wink: .
Zijn we ook meteen van alle BTW , invoerrechten etc discussies af.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door tttlocke »

kuklos schreef:.....
De vraag op basis waarvan je dit wil verbieden.
Als alle concertgangers nu eens een jaar lang weigeren al die dure kaarten te kopen is het zo afgelopen. Maar dat doen ze niet en is er blijkbaar dus een markt voor.
Sterker nog deze 'concertgangers' hebben er geen probleem mee hun kaarten met winst door te verkopen aan de handelaren.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door JozJan »

tttlocke schreef:In een vrij land bepaalt de markt of er sprake is van toegevoegde waarde. Waarom zou de overheid daarover moeten beslissen?
Gelukkig zijn er wetten en regels in dit vrije land die die ervoor zorgen dat er soms bescherming is tegen die 'markt'. Of ervoor zorgen dat een markt goed functioneert.

En daar wringt hier de schoen. Een zaal programmeert een artiest en verkoopt kaartjes voor het optreden aan bezoekers. Nou worden die kaartjes echter opgekocht door een handelaar die ze voor veel meer geld verkoopt. Artiest en zaal hebben daar niets aan en een bezoeker betaalt meer. Totaal onnodig. Ergens werd de vergelijking gemaakt met een bouwmarkt doe verf ook fors boven de inkoopprijs verkoopt. Maar dat is dus totaal niet te vergelijken. De verffabrikant wil verf verkopen, maar niet aan de poort en heeft verder ook geen verkooppunten. Daar is dan die bouwmarkt voor.Die huurt winkelruimte, koopt verf in om te verkopen etc. Die levert dus daadwerkelijk toegevoegde waarde, waar de wederverkopers dat totaal niet doen.

Ook het argument 'mensen kopen die dure kaartjes dus er is vraag naar' gaat m.i. niet op. Er is namelijk geen alternatief voor. Mensen willen naar een concert en daarvoor een kaartje kopen. Maar die kaartjes zijn al opgekocht door een handelaar, dus niet meer te krijgen bij de oorspronkelijke verkoper.

Je zou nog kunnen zeggen dat de wederverkopers het risico op niet-uitverkopen overnemen van de zaal, dor al veel kaarten op te kopen. Maar dat doen ze natuurlijk vooral bij optredens die sowieso wel uitverkopen, niet bij optredens waar de zaal niet gevuld gaat worden.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door tttlocke »

JozJan schreef:...
Heel uw betoog is gebaseerd op het idee dat 'handelaren' kaartjes 'massaal' opkopen zonder dat u daarvoor betrouwbaar bewijs aandraagt. Laat staan dat u het kwantificeert.
Als de overheid deze markt beter wil laten functioneren, zou ze het best haar handen ervan trekken.
Wat denkt u dat er zou gebeuren als de organisator de kaartjes niet voor een vaste prijs zou verkopen, maar via een veiling?
Daar ligt de sleutel.

Archer129
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2017 20:59

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door Archer129 »

Sira schreef:
24 aug 2018 19:35
Uiteraard werk ook ik bij Ticketmaster :D

En daarom wil ik alle klanten bedanken voor het vertrouwen in ons bedrijf.
Vertrouwen...........? of meer een kwestie van slikken of stikken..........?
Mijn vertrouwen is na 1 transactie in ieder geval gedaald tot het nulpunt, en op grond van artikel 6 van jullie voorwaarden raad ik iedereen af om tickets via Ticketmaster aan te schaffen. Deze voorwaarden kunnen volgens mij ook de toets van rechtsgeldigheid niet doorstaan.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Archer129 schreef:
29 sep 2018 18:56
Sira schreef:
24 aug 2018 19:35
Uiteraard werk ook ik bij Ticketmaster :D

En daarom wil ik alle klanten bedanken voor het vertrouwen in ons bedrijf.
Vertrouwen...........? of meer een kwestie van slikken of stikken..........?
Mijn vertrouwen is na 1 transactie in ieder geval gedaald tot het nulpunt, en op grond van artikel 6 van jullie voorwaarden raad ik iedereen af om tickets via Ticketmaster aan te schaffen. Deze voorwaarden kunnen volgens mij ook de toets van rechtsgeldigheid niet doorstaan.
Het sarcasme in de reactie ontging u blijkbaar.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door chrisd1 »

JozJan schreef:
03 sep 2018 10:35
tttlocke schreef:In een vrij land bepaalt de markt of er sprake is van toegevoegde waarde. Waarom zou de overheid daarover moeten beslissen?
Gelukkig zijn er wetten en regels in dit vrije land die die ervoor zorgen dat er soms bescherming is tegen die 'markt'. Of ervoor zorgen dat een markt goed functioneert.

En daar wringt hier de schoen. Een zaal programmeert een artiest en verkoopt kaartjes voor het optreden aan bezoekers. Nou worden die kaartjes echter opgekocht door een handelaar die ze voor veel meer geld verkoopt. Artiest en zaal hebben daar niets aan en een bezoeker betaalt meer. Totaal onnodig. Ergens werd de vergelijking gemaakt met een bouwmarkt doe verf ook fors boven de inkoopprijs verkoopt. Maar dat is dus totaal niet te vergelijken. De verffabrikant wil verf verkopen, maar niet aan de poort en heeft verder ook geen verkooppunten. Daar is dan die bouwmarkt voor.Die huurt winkelruimte, koopt verf in om te verkopen etc. Die levert dus daadwerkelijk toegevoegde waarde, waar de wederverkopers dat totaal niet doen.
??; m.i. is dit gewoon handel.
'Oneerlijke handelspraktijken' worden besproken in deze Consuwijzer; althans ikzelf zie geen onrechtmatigheden.

Anja14
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2019 14:15

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door Anja14 »

Dag, ik ben zelf ook zo dom geweest om te kaartjes te bestellen bij topticketshop.nl voor een concert. Ik heb begrepen dat de site Google betaald om als eerste te verschijnen. Doen ze slim. Ik ben er dus mooi ingetrapt. Volledig mijn eigen schuld. Haastige spoed is zelden goed. Maar nu zit ik dus met 4 te dure kaartjes, waarvan ik maar hoop dat ze maar 1 keer verkocht worden.
Ik heb binnen 1 uur de kaarten per mail en telefonisch willen annuleren, maar dat doen ze niet. Ik heb vervolgens een mail verzonden dat ik mijn geld terug wil. Dit las ik namelijk in het artikel van Minoes1 over een rechtspraak die er geweest is. Ze reageren vervolgens dat dit niet geld voor concertkaarten. Ik weet niet goed wat ik nu nog kan doen. Het concert is overigens pas in december 2019. Ik krijg mijn kaarten volgens toptickets pas 10 dagen van tevoren via de post. Ik heb gelezen dat ze binnen 30 dagen de kaarten moeten toezenden. Kan iemand me nog tips geven?
Alvast bedankt.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er staat voluit : Advertentie voor. En voor een advertentie moet betaald worden.

U kunt naar die rechtszaak verwijzen.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Anja14 schreef:
14 jul 2019 10:02
Dag, ik ben zelf ook zo dom geweest om te kaartjes te bestellen bij topticketshop.nl voor een concert. Ik heb begrepen dat de site Google betaald om als eerste te verschijnen. Doen ze slim. Ik ben er dus mooi ingetrapt. Volledig mijn eigen schuld. Haastige spoed is zelden goed.
Hallo, u slaat de spijker op z'n kop. De focus van Topticketshop ligt volledig op een rotsvaste plek op nummer 1 in de zoekresultaten van Google. Om zo gehaaste mensen heel veel geld uit de zak te kloppen. Zonder daar iets noemenswaardigs voor te doen.
En als ontevreden consumenten daar over klagen dan is de boodschap van Topticketshop 'Dit heet dynamic pricing en wordt ook toegepast in de vliegticket branche.' Wat nergens op slaat want het punt is natuurlijk dat je een vliegticket naar Barcelona van 10 euro niet door kunt verkopen voor een veel hoger bedrag aan een ander. Dat kan en mag niet en het wordt hoog tijd dat er qua ticketdoorverkoop iets gebeurt aan deze nog legale flessentrekkerij.

Concertgangers willen het niet, artiesten willen het niet, zalen willen het niet en de Beroepsvereniging voor Auteurs en Muzikanten willen ook geen doorverkoop van concertkaartjes. Ondanks dat zijn er nog steeds mensen, ook op dit forum, die vinden dat consumenten dom zijn en dat het hun eigen schuld is.

Hier https://rathermusic.com/achtergrond/doo ... -in-zicht/ is een buitengewoon interessant artikel over de doorverkoop van concertkaarten.

Ik zou er zeker werk van maken en hoop dat u uw geld terugkrijgt. Succes en sterkte!

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door BL2 »

Ook anja14 is gewoon een overeenkomst aangegaan en vond bij aankoop de ticketprijs juist, immers anders koop je het niet. Dus veel plezier bij het concert en niet achteraf gaan klagen dat de ticket "te duur" zijn.

Het wordt natuurlijk een ander verhaal als de tickets niet geldig blihken zijn !

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door sjohie »

Het goede nieuws is dat dit ook een doorn in het oog van de artiesten is, en dat daarom oa Youp van 't Hek, Jochem Myjer en Guus Meeuwis geld hebben gestoken in Guts Tickets, een startup die dmv blockchain technologie (zit ook achter bitcoin), een systeem hebben bedacht, wat wederverkoop voor woekerwinsten zo goed als uitsluit.

Met die investeringen, kunnen ze het platform uitbreiden zodat het ook voor grotere venues, met bijvoorbeeld meerdere categorieën zitplaatsen etc, te gebruiken is. Als ik het goed heb, is dat oa ook al met succes gebruikt voor de reeks shows van Jochem Myjer in Carré.

Dus er gloort licht aan het eind van de tunnel.

Overigens wilden wij naar Bruce Springsteen on Broadway, met ticketprijzen tot 800 dollar per stoel. Stijf uitverkocht, en die gingen via scalpers voor 2000+ dollar de deur uit. Wat zijn management deed grappen dat zij dus nog veel te goedkoop waren met de ticketprijzen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door renewouters »

Klaas Jan schreef:
17 jul 2019 07:37


Hallo, u slaat de spijker op z'n kop. De focus van Topticketshop ligt volledig op een rotsvaste plek op nummer 1 in de zoekresultaten van Google.

Nogmaals: het is een advertentie, geen zoekresultaat. Het staat ook aangegeven dat het een advertentie. Tenzij je in een krant of tijdschrift ook niet het verschil ziet tussen een advertentie en een redactioneel artikel, snap ik niet dat mensen het verschil niet zien.

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door Michel-mol »

Waarom kaartjes kopen via die boevensites.. die zogenaamde bedrijfjes/tussenhandel voegen niks toe aan het eindproduct, behalve een flinke winstmarge en het verzieken van de markt( koop maar eens een kaartje als particulier voor een bekende artiest.. grote kans dat het na 10 min uitverkocht is en na 20 min voor de dubbele prijs op Mp staat)..
Dus heel simpel geen kaartjes kopen bij de tussenhandel, alleen bij de bron. Als iedereen dit doet is er geen bestaansrecht (gelukkig) voor de tussenhandel.

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar het bestaansrecht voor de tussenhandel is er, doordat organisatoren geen verkoop op naam hebben en eventueel op naam verkochte tickets weer terug willen nemen en opnieuw verkopen op een andere naam. Dan wordt het voor iemand die ineens verhinderd blijkt te zijn onmogelijk om nog iets met het kaartje te doen. Al is topticketshop nog wat anders dan gebruiken maken van bijvoorbeeld TicketSwap.

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: vreemde kostgangers

Ongelezen bericht door Michel-mol »

Dat is heel simpel probleem die opgelost kan worden door simpele regelgeving. Hierin wordt aan de verkopende partij gewoon opgelegd dat het op naam moet, en bij doorverkoop dat het omgezet moet worden.. maar zoals gewoonlijk verzaakt ook hier Den Haag in adequate regelgeving. (Stel voor dat ze hiermee de belastingbetalende consument mee beschermen.. tja..
Het is in den haag namelijk al een keer aan de orde geweest, de problemen met de doorverkoop sites.

Gesloten