LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebeld door callcenter ivm energieleverancier

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gebeld door callcenter ivm energieleverancier

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik verstrek nooit antwoorden aan vreemde bellers.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gebeld door callcenter ivm energieleverancier

Ongelezen bericht door moederslink »

Hypo63 schreef:Hierbij wil ik iedereen waarschuwen.

Vanmiddag werd ik gebeld door iemand van Essent. Omdat ik geen contract heb bij Essent was ik benieuwd welke richting dit gesprek op ging.
Uit dit gesprek bleek dat de beller beschikte over de gegevens van mijn partner (naam, voornaam en geboortedatum) terwijl ikzelf de contracthouder ben van het energiecontract. Er werden vragen gesteld over de bestaande energiekosten en de wijzigingen die per 1-1-2018 gaan plaatsvinden. Op de gestelde vragen heb ik vaag antwoord gegeven omdat ik het niet vertrouwde.
Omdat er zoveel "controle" vragen werden gesteld en de beller beschikte over verkeerde energiegegevens heb ik nogmaals gevraagd of de beller van Essent was. Toen kwam de aap uit de mouw en bleek het te gaan om een of andere vage callcenter die belde namens diverse energieaanbieders.
Toen heb ik het gesprek maar afgekapt. De beller probeerde me nog aan de lijn te houden met allemaal waarschuwingen omtrent de wijzigingen in 2018 en of ik wel wist wat er ging gebeuren.

Ik ken deze beller niet en sta vermeld in het bel me niet register. Hieraan heeft de beller en zijn organisatie geen boodschap. Vermoedelijk hebben ze de gegevens van mijn partner ergens van het internet geplukt.

Ik wil iedereen waarschuwen als zij gebeld worden vanuit nummer 085-0516821 of iemand anders die zich voordoet als iemand van een energiebedrijf. Ben voorzichtig met het verstrekken van antwoorden en breek het gesprek af als u het niet vertrouwd.
Ik heb geprobeerd om de beller te achterhalen via het zoeken op dit telefoonnummer. Dat is echter niet gelukt.
Ik ben afgelopen week ook 2x gebeld op verschillende tijdstippen door ENECO die mijn energieboer niet is.
Mijn antwoord was gelijk : " ik heb niets te maken met ENECO , goede middag " en hing gelijk op. Als ik wil overstappen o.i.d kan ik dit zelf wel regelen.
Ik heb echt geen zin in deze flauwekul en breek vrij bot zo.n gesprek af.

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Gebeld door callcenter ivm energieleverancier

Ongelezen bericht door Jesa H »

Hypo63 schreef:Hierbij wil ik iedereen waarschuwen.

Vanmiddag werd ik gebeld door iemand van Essent. Omdat ik geen contract heb bij Essent was ik benieuwd welke richting dit gesprek op ging.
Uit dit gesprek bleek dat de beller beschikte over de gegevens van mijn partner (naam, voornaam en geboortedatum) terwijl ikzelf de contracthouder ben van het energiecontract. Er werden vragen gesteld over de bestaande energiekosten en de wijzigingen die per 1-1-2018 gaan plaatsvinden. Op de gestelde vragen heb ik vaag antwoord gegeven omdat ik het niet vertrouwde.
Omdat er zoveel "controle" vragen werden gesteld en de beller beschikte over verkeerde energiegegevens heb ik nogmaals gevraagd of de beller van Essent was. Toen kwam de aap uit de mouw en bleek het te gaan om een of andere vage callcenter die belde namens diverse energieaanbieders.
Toen heb ik het gesprek maar afgekapt. De beller probeerde me nog aan de lijn te houden met allemaal waarschuwingen omtrent de wijzigingen in 2018 en of ik wel wist wat er ging gebeuren.

Ik ken deze beller niet en sta vermeld in het bel me niet register. Hieraan heeft de beller en zijn organisatie geen boodschap. Vermoedelijk hebben ze de gegevens van mijn partner ergens van het internet geplukt.

Ik wil iedereen waarschuwen als zij gebeld worden vanuit nummer 085-0516821 of iemand anders die zich voordoet als iemand van een energiebedrijf. Ben voorzichtig met het verstrekken van antwoorden en breek het gesprek af als u het niet vertrouwd.
Ik heb geprobeerd om de beller te achterhalen via het zoeken op dit telefoonnummer. Dat is echter niet gelukt.
Als je dat nummer googled krijg je vergelijkbare klachten.
https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0850516821

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Gebeld door callcenter ivm energieleverancier

Ongelezen bericht door Icasheb »

Dit soort bedrijfjes zijn erg agressief en hebben inderdaad lak aan bel-me-niet-register.

Blijft wel dat ze een punt hebben en dat de tarieven gaan stijgen. https://www.ad.nl/economie/energienota- ... ~a5180a90/

Als je het nu nog afsluit voor het einde van het jaar , dan zit je de komende 3 jaar (als je hiervoor een contract afsluit) met de tarieven van nu.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gebeld door callcenter ivm energieleverancier

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat is onjuist. De contracten met een vaste prijs voor een jaar of drie jaar hebben alleen betrekking op de kale energietarieven. Stijgingen van belastingen en netwerkkosten worden gewoon doorberekend, ook als je nu nog snel een contract afsluit.

DeStap
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 dec 2017 19:35

Re: Gebeld door callcenter ivm energieleverancier

Ongelezen bericht door DeStap »

''Hang op! Klik weg!'' :wink:

Christa Barry
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:25

Re: Gebeld door callcenter ivm energieleverancier

Ongelezen bericht door Christa Barry »

Zo zat van die callcenters. Wij zijn ingeschreven in het bel-me-nietregister en inderdaad daar hebben ze lak aan. Minstens twee keer in de week bellen ze nu en ik heb al verschillende malen duidelijk gemaakt er niet van gediend te zijn. Gisteren heb ik ze niet eens te woord gestaan, gewoon weggedrukt. Vandaag zelfde, maar meteen daarna werd mijn echtgenoot gebeld op zijn mobiele nummer. Als je aangeeft dat je er niet van gediend bent word je geadviseerd het bandje over het bel-me-nietregister na het gesprek af te luisteren. Dat heeft geen zin, we staan er al jaren in. Een maar, het huisnummer verdwijnt telkens. Het mobiele nummer blijft er in staan.

WAT MOET IK DOEN? Ik ben zo klaar met die opdringerige telefoontjes. Ze bellen echt niet om mij ongevraagd te helpen, nee ze vangen per klant een x-bedrag als ze een nieuw contract hebben kunnen aansmeren.

Ik ga een scheidsrechtersfluit klaarleggen, keihard in de hoorn fluiten, hopelijk zetten ze me dan op een zwarte lijst. Dit hielp ook tegen een hijger.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Gebeld door callcenter ivm energieleverancier

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Christa Barry schreef:
25 sep 2018 20:10
WAT MOET IK DOEN? Ik ben zo klaar met die opdringerige telefoontjes. Ze bellen echt niet om mij ongevraagd te helpen, nee ze vangen per klant een x-bedrag als ze een nieuw contract hebben kunnen aansmeren.
Niet je gegevens delen via formulieren op het internet. Het bel me niet register wordt ongedaan gemaakt wanneer je dit soort formulieren invult. Ik heb nooit last van telefoontjes sinds ik ingeschreven sta in het bel me niet register, maar deel ook niet mij gegevens bij 1 of andere vage prijsvraag op het internet o.i.d.
Christa Barry schreef:
25 sep 2018 20:10
Ik ga een scheidsrechtersfluit klaarleggen, keihard in de hoorn fluiten, hopelijk zetten ze me dan op een zwarte lijst. Dit hielp ook tegen een hijger.
Heeft weinig zin, call centers hebben geen zwarte lijst.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gebeld door callcenter ivm energieleverancier

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Christa Barry schreef:
25 sep 2018 20:10
WAT MOET IK DOEN?
Gewoon opnieuw inschrijven in het bel mij niet register. Het kan soms zo makkelijk zijn.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Gebeld door callcenter ivm energieleverancier

Ongelezen bericht door alfatrion »

Christa Barry schreef:
25 sep 2018 20:10
Ik ga een scheidsrechtersfluit klaarleggen, keihard in de hoorn fluiten, hopelijk zetten ze me dan op een zwarte lijst. Dit hielp ook tegen een hijger.
Ik begrijp dat heel goed, maar het is m.i. wel onrechtmatig, omdat je daarmee schade kan toebrengen aan het gehoor. Kun je niet kijken of ze op financiële kosten kunt jagen, door ze bezig te houden of door niet weg te drukken maar de telefoon neer te leggen en laten lopen?

Erthanax
Berichten: 9671
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Gebeld door callcenter ivm energieleverancier

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat fijn dat u belt, ik heb juist behoefte aan een goed gesprek.
...
Wat een prettige stem hebt u, daar kan ik uren naar luisteren.
...
Bent u net zo leuk om te zien als u klinkt?
Tuut, tuut, tuut.

Een paar van dat soort vragen is veel leuker dan zo'n obligaat fluitje. Een heel treurig verhaal over partner/kinderen die niet deugen, ziekte, eenzaamheid, enz. doet het ook heel goed. Het kost wel wat meer tijd, maar het geeft veel voldoening.
De vpro heeft jaren geleden een tegenscript gemaakt. Dat is online vast nog wel yte vinden.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gebeld door callcenter ivm energieleverancier

Ongelezen bericht door Lady1234 »


Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gebeld door callcenter ivm energieleverancier

Ongelezen bericht door Moneyman »

:mrgreen: fantastisch, dat script!

Erthanax
Berichten: 9671
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Gebeld door callcenter ivm energieleverancier

Ongelezen bericht door Erthanax »

Hilarisch was/is dat. Er was destijds wel een callcenter dat een tegen-tegenscript had gemaakt, maar ik denk niet dat dat nog veel wordt gebruikt.
Tegenwoordig beleef ik meer plezier aan een "goed gesprek".

zeug
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Re: Gebeld door callcenter ivm energieleverancier

Ongelezen bericht door zeug »

Altijd zelf jaarlijks via b.v. gaslicht.com een nieuwe leverancier kiezen en aan het einde van het contract de welkomst premie incasseren.

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gebeld door callcenter ivm energieleverancier

Ongelezen bericht door BL2 »

Nadat we de vaste telefoonlijn hebben weggedaan (>5 jaar) echt nooit meer en call center aan de lijn gehad. Af en toe mis ik het wel eens........

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Gebeld door callcenter ivm energieleverancier

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je ze mist kun je je aanmelden via het bel me wel register.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gebeld door callcenter ivm energieleverancier

Ongelezen bericht door kweenie »

Mijn tactiek zou zijn om op te schrijven welke bedrijven je bellen en daar nooit, maar dan ook nooit, zaken mee te doen.

Ik denk dat het ook eerder te maken heeft met je telefoonnummer iets te vaak invullen op de verkeerde websites. Ik word al jarenlang nooit gebeld door callcenters, maar ik laat mijn telefoonnummer dan ook nergens achter.

Maar aangezien er nog steeds een grote groei zit in de callcenters heb ook het idee dat het toch wel werkt.

BerLow1258
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 sep 2016 09:04

Re: Gebeld door callcenter ivm energieleverancier

Ongelezen bericht door BerLow1258 »

Ik sta al geregistreerd bij het bel-me-niet register maar wordt nog steeds gebeld door gas/elektriciteits- maatschappijen.
Hun smoes is dat ik in het verleden klant bij ze was. Wat doe ik hieraan?

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gebeld door callcenter ivm energieleverancier

Ongelezen bericht door Moneyman »

Niets, behalve ophangen.

Gesloten