LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanbod Voltage-energie om te switchen van energie leverancier

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Remco023
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2018 21:44

Aanbod Voltage-energie om te switchen van energie leverancier

Ongelezen bericht door Remco023 »

Ik werd einde middag gebeld door iemand die in gebrekkig Nederlands zich voordeed als Consumentenbelangen en aangaf me eerder geholpen te hebben met het switchen van energie leverancier.

Ik vroeg hoe ze aan mijn gegevens kwamen en er werd me verteld dat dit een afspraak met energieleveranciers is. Ik gaf aan dat ik niet van plan ben te switchen en kreeg daarop de vraag wanneer mijn contract zou verlopen. Ik zat in de auto en wist dat niet. Er werd voorgesteld om het voorstel per mail te versturen. 8 minuten later kreeg ik een SMS van afzender uwcontract met daarin een link. Vervolgens werd ik direct weer gebeld met de mededeling wanneer mijn huidige contract verloopt en de vraag of ik het voorstel heb kunnen lezen. In mijn e-mail vond ik een bericht getiteld: ‘Bevestig uw aanvraag bij Voltage 1‘. Ik vertrouw dit niet. Wie is Voltage 1 en hoe komen ze aan mijn telefoonnummer,e-mail adressen mijn contractgegevens?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Aanbod Voltage-energie om te switchen van energie leverancier

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Net als vele andere topicstarters vertrouwd u het gelukkig ook niet. Nooit ergens op klikken als u nergens om gevraagd hebt. Ongevraagde verkopers werken met 1 doel: bonussen verdienen.
Hoe een bedrijf aan uw gegevens komt zal altijd gissen blijven. En of Voltage1 echt zou bestaan? Er zijn al veel soortgelijke gevallen bekend hier van bedrijven met andere namen. Beter is gewoon alles afkappen en negeren. Als niemand er meer in zou trappen sterven dit soort bedrijfjes vanzelf uit.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Aanbod Voltage-energie om te switchen van energie leverancier

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Remco023 schreef:
03 okt 2018 22:06
Ik werd einde middag gebeld door iemand die in gebrekkig Nederlands zich voordeed als Consumentenbelangen en aangaf me eerder geholpen te hebben met het switchen van energie leverancier.

Ik vroeg hoe ze aan mijn gegevens kwamen en er werd me verteld dat dit een afspraak met energieleveranciers is. Ik gaf aan dat ik niet van plan ben te switchen en kreeg daarop de vraag wanneer mijn contract zou verlopen. Ik zat in de auto en wist dat niet.
Gebrekkig Nederlands is voor mij al voldoende om elk telefonisch aanbod te weigeren. En in de auto ga ik al helemaal niet in op dit soort telefoontjes.
Verdere tip: nogal wat colporteurs zitten te zeuren om mijn gas- en stroomdata. Die geef ik dus niet.

Hoe men elders aan uw email of telefoonnummer komt? Als u iets online bestelt, moet u vaak uw email opgeven. Er kan best een webshop zijn, dat iets illegaals doet met uw email.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Aanbod Voltage-energie om te switchen van energie leverancier

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is veel verstandiger elk colportage telefoontje direct te beëindigen, waar u ook bent en in wat voor taal ze ook spreken,

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Aanbod Voltage-energie om te switchen van energie leverancier

Ongelezen bericht door piet987654 »

Een paar jaar geleden kreeg ik ook een energie verkoper aan de deur. Die vertelde mij: Als U overstapt naar ons bent U E 60,- per maand goedkoper uit dan wat U nu betaald. Waarop ik antwoordde van : "Dus als ik overstap naar jullie krijg ik E 10,- per maand van jullie terug?" Waarop de verkoper de boel nogmaals uitlegde, Waarop ik vertelde van : Ik betaal nu E 50,- per maand dus als ik bij Jullie
E 60,- per maand goedkoper uit ben, kan krijg ik toch E 10,- per maand van jullie erbij ??? Nee hij had geen tijd meer. Nooit meer een energie verkoper aan de deur gehad vanaf toen. Hoe ik aan die E 50,- per maand kom ??? rijtjeshuis, tussenwoning, thermostaat op 18, en het warme eten koop ik op werkdagen in de kantine van mijn werkgever. op andere dagen magnetron maaltijden.

Remco023
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2018 21:44

Re: Aanbod Voltage-energie om te switchen van energie leverancier

Ongelezen bericht door Remco023 »

Dank voor de reacties!

Werd net rond lunchtijd weer gebeld, of ik naar het voorstel had kunnen kijken. Wat uitgevraagd en organisatie is Consumentenvoordeel Voltage (ze hadden beter de naam Ampère kunnen kiezen als het om stroom gaat). Ze zouden in 2017 contact met me gehad hebben. Heb aangegeven dat ik het niet vertrouw en dat ik het heb aangegeven bij Radar en mijn huidige energieleverancier. Gesprek was zo afgelopen.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Aanbod Voltage-energie om te switchen van energie leverancier

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En hebt u het aangegeven bij Radar? :lol:

Remco023
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2018 21:44

Re: Aanbod Voltage-energie om te switchen van energie leverancier

Ongelezen bericht door Remco023 »

Nou, in dit forum :wink: Fight bullsh!t with bullsh!t :lol:

M.M.E. Lans
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2019 23:20

Re: Aanbod Voltage-energie om te switchen van energie leverancier

Ongelezen bericht door M.M.E. Lans »

Mijn man is van de week door hun op zijn mobiel gebeld. Hij gaaf het over aan mij. Het was mij 'energie leverancier', zij hij. Ja, ik moest mijn contract verlengen wordt ik verteld, mijn huidige contract van afgelopen juni moest vernieuwd worden ivm nieuwe wetgeving --- maar dat was heel makkelijk op te lossen -- ik moest onmiddellijk achter mijn computer zitten en de 'links' openen, en zou hij met mij mee samen erdoorheen lopen -- er zat er haast bij, want het moest voor 01-01-2019 gebeuren, anders kwam ik met een heel hogere tarief te zitten ! Maar, eerst moest hij mijn naam enz. noteren --- dat vond ik vreemd -- ter controle dat ik de juiste persoon te spreken heb, zei hij ------ okay (??) . Ik heb een SMS en een email aan u gestuurd --- uw email is toch **** ? Oh, nee ? dan wat dan ???
Ach, maakt niets uit, kijk uw SMS dan --- dat kan ik niet , dit is de mobiel van mijn man --- zoiets heb ik niet, ik weet niet hoe --- dan geef mij je man dan -- sorry, hij is al weg boodschappen doen. Dan Ik maan je aan achter je computer te gaan, anders verlies je al je voordelen -----
Sorry, mijn computer is heel bejaard, net zoals ik --- die eist wat tijd om op te komen --- dan zet hem nu aan en ik bel je over een half uur terug. Nou, ik kan toch uw aanbod zelf even kijken op mijn gemak en contact met u opnemen als ik wil, neem ik aan ?? Nee ,maar dan bent u te laat !!!
Maar ik heb van u ( mijn leverancier) iedere maand bericht over mijn gebruik --- maar uw kent mijn email adres niet eens ?? Hoe zit dat ?? Wij ( Voltage) zijn ingehuurd door uw leverancier om dit probleem snel op te lossen voor hun klanten --- toe, nou, ga snel achter uw computer even kijken -----
Tja, heb ik hem afgeklikt, en mijn man aangemaand alle berichten van Voltage te verwijderen van zijn emails ---
Ik ben 70, en heb niets met mobielen enz. --- maar de dreigende worden van hem tegen een bejaarde mens vond ik afschuwelijk en erg schrokkend --- hij was zo overtuigend en glad in zijn verhaal. Ik stonk er niet in gelukkig, maar hoeveel anderen ( vooral oudere mensen) wel ??

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Aanbod Voltage-energie om te switchen van energie leverancier

Ongelezen bericht door renewouters »

Cornelis7 schreef:
04 okt 2018 10:16

Gebrekkig Nederlands is voor mij al voldoende om elk telefonisch aanbod te weigeren.
Maar Amsterdammers kunnen er toch ook niets aan doen dat ze zo praten? :lol:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Aanbod Voltage-energie om te switchen van energie leverancier

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dit soort Call Centers nemen vaak telkens een andere voor mij nog nooit van gehoord naam om verder te gaan.

Een sms beantwoorden, nooit doen, dan zit je vast.
De kans dat ze voordeligste zijn is zeer klein, ze weten niet eens je eind datum dus onzin.

Gewoon ophangen en zelf een maand voor einde huidige contract even zelf online gaan.
Dit zijn dus verkopers die alleen maar provisie willen en jou een dure aanbieder willen aansmeren want dan verdienen zij er ook nog iets aan....

ArianS
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2019 16:56

Re: Aanbod Voltage-energie om te switchen van energie leverancier

Ongelezen bericht door ArianS »

Zojuist werd ik gebeld door telefoonnummer. Aan de lijn kreeg ik een man, die zich voorstelde namens 'Voltage'. De man sprak Nederlands met een duidelijk accent. De man vroeg me of ik me hen, 'Voltage' dus, nog wist te herinneren. Hierop maakte ik hem duidelijk dat hij dat ongetwijfeld zelf wel zou weten. Vervolgens zei de man dat we contact hadden gehad over een energiecontract. Omdat ik zeker wist dat dit contact er nooit is geweest en de man zodoende misleidende informatie opgaf, heb ik het telefoongesprek vervolgens snel afgebroken. Toen ik het nummer probeerde terug te bellen, kreeg ik slechts een muziekje te horen.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 jan 2019 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het delen van persoonsgegevens is in strijd met onze forumregels.

Gesloten