LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezorging pakketten bij burendoor Post NL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Misterbond
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2018 17:09

Bezorging pakketten bij burendoor Post NL

Ongelezen bericht door Misterbond »

Ik bestel regelmatig online pakketten . Soms doe ik dit ook via Ebay in het Buitenland. Meestal weet je niet waarmee de verzender verstuurd. Deze pakketten ziet Postnl vaak als standaardpakket. Ik wil dat pakketten niet bij de buren worden afgegeven, maar een servicemedewerker van PostNL wist mij vertellen dat dit de standaarprocedure is als je niet thuis bent.

Ik zie om mij heen dat er allerlei privacywetgeving (tot aan het kinderachtige toe) wordt aangescherpt. Ik vraag me ten zeerste af in hoeverre het toegestaan is dat PostNL zo maar zonder de toestemming van de ontvanger (die daar vaak ook geen invloed op heeft) standaarpakketten bij de buren mag afleveren. Is dit geen schending van de privacy?. Niemand heeft er toch iets mee te maken, of, hoe vaak of ik ergens iets standaard bestel . Vaak staat ook de naam van de afzender gewoon op het pakket. Daar heeft een buurman toch niets mee te maken?


Antwoord van Postnl is dat je de verzender moet instrueren om er geen standaarpakket van maken, maar dat is online zeker in het buitenland en via Ebay.com vaak niet mogelijk.

PostNL schuift dit af beweert dat dit hun normale procedure is, maar ik heb toch grote twijfels of we hier niet te maken hebben met een schending van privacy

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bezorging pakketten bij burendoor Post NL

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Misterbond schreef:Ik bestel regelmatig online pakketten . Soms doe ik dit ook via Ebay in het Buitenland. Meestal weet je niet waarmee de verzender verstuurd. Deze pakketten ziet Postnl vaak als standaardpakket. Ik wil dat pakketten niet bij de buren worden afgegeven, maar een servicemedewerker van PostNL wist mij vertellen dat dit de standaarprocedure is als je niet thuis bent.

Ik zie om mij heen dat er allerlei privacywetgeving (tot aan het kinderachtige toe) wordt aangescherpt. Ik vraag me ten zeerste af in hoeverre het toegestaan is dat PostNL zo maar zonder de toestemming van de ontvanger (die daar vaak ook geen invloed op heeft) standaarpakketten bij de buren mag afleveren. Is dit geen schending van de privacy?. Niemand heeft er toch iets mee te maken, of, hoe vaak of ik ergens iets standaard bestel . Vaak staat ook de naam van de afzender gewoon op het pakket. Daar heeft een buurman toch niets mee te maken?


Antwoord van Postnl is dat je de verzender moet instrueren om er geen standaarpakket van maken, maar dat is online zeker in het buitenland en via Ebay.com vaak niet mogelijk.

PostNL schuift dit af beweert dat dit hun normale procedure is, maar ik heb toch grote twijfels of we hier niet te maken hebben met een schending van privacy
Bij een standaardpakket mag PostNL het pakket afleveren bij de buren, doordat de verzender deze wijze van verzenden gebruikt mag PostNL dit. PostNL zit in een concurrerende markt en het opnieuw bezorgen (omdat u niet thuis bent) kost gewoon teveel.

U geeft al argument dat de privacy wet tot aan het kinderachtige toe wordt aangepast maar nu wilt u het nog kinderachtiger maken. Ik ben juist altijd erg blij dat het pakketje bij de buren ligt als ik niet thuis ben.

Privacy argument is sowieso onzin want de postbode ziet ook wat u besteld en hoe vaak.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Bezorging pakketten bij burendoor Post NL

Ongelezen bericht door mahadma »

Kan je dan niet een soort pick up point als aflever adres voor je bestellingen? Of bij familie die 'altijd' thuis is?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Bezorging pakketten bij burendoor Post NL

Ongelezen bericht door bprosman »

Krijg dan altijd de neiging dit te plaatsen :wink:
discrete.jpg
(37.54 KiB) 1857 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Bezorging pakketten bij burendoor Post NL

Ongelezen bericht door rvjapio »

Postnl geeft zelf aan dat bezorgen bij de buren standaardprocedure is, mits u dit zelf heeft aangegeven.

stofzuigertje

Re: Bezorging pakketten bij burendoor Post NL

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niet bij buren word vaak genegeerd....
Beter is bij niet thuis bezorgen op nr 69 .... of zo vermelden!
Dan weet je bij welke betrouwbare buren het komt....

Ook je werkgever opgeven is soms een oplossing, 5 werkdagen iemand aanwezig en al je collega´s vragen dan of het de hierboven afgebeelde speelgoed is!

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Bezorging pakketten bij burendoor Post NL

Ongelezen bericht door grun »

stofzuigertje schreef:Niet bij buren word vaak genegeerd.... Beter is bij niet thuis bezorgen op nr 69 .... of zo vermelden! Ook je werkgever opgeven is soms een oplossing,
Bezorgers willen de spullen liever niet mee terugnemen, want dan krijgen ze niet betaald. Bovendien zegt het transportbedrijf dat ze uitsluitend met de verzender te maken hebben, omdat die de opdracht gegeven heeft.
Met 'op nr. 69 bezorgen' bedoel je dan op het pakje laten zetten of een briefje op de deur plakken? Dat laatste is misschien niet handig want dan weten inbrekers meteen dat er niemand thuis is.

Ik ken werkgevers die alle post openmaken die op hun adres bezorgd wordt, ongeacht de geadresseerde.

stofzuigertje

Re: Bezorging pakketten bij burendoor Post NL

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

[q

Ik ken werkgevers die alle post openmaken die op hun adres bezorgd wordt, ongeacht de geadresseerde.[/quote]

Ja maar normaal is alles voor het bedrijf dus moet dat wel.......
Als vele personeelsleden deze service gebruiken is het een ander verhaal....
Als je aan firma Flut stuurde T.A.V. Stofzuigertje mogen ze het openen.....
maar bij jou naam er duidelijk op zonder firma naam zullen ze het wel dicht laten, veel werk voor niets!

Wel moet je dit vooraf vragen of jou werkgever dit voor meerdere personeelsleden wil doen.
Ook kan een medewerker dan tekenen voor ontvanst.. en en bij vertraagde verzendingen zelfs tijdens mijn vakantie....
en als buren daarna ook weg gaan moet ik nog langer wachten als het bij buren komt....

Dus beter bij je werkgever dan buren welke soms maanden op vakantie gaan in Spain voor overwinteren van januari tot maart....



Verder is briefje, Indien niet thuis bezorgen op 69 een oplossing want je geeft niet aan of je niet thuis bent want Ali Express is SOMS sneller... en meestal en dan is permanent briefje toegestaan..... terwijl ik gewoon thuis ben.
Deze hangen wederzijds en meestal ontvang ik hun pakjes!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Bezorging pakketten bij burendoor Post NL

Ongelezen bericht door bprosman »

Als je aan firma Flut stuurde T.A.V. Stofzuigertje mogen ze het openen.....
De post kijkt niet eens naar de naam maar bezorgt puur op adres.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Bezorging pakketten bij burendoor Post NL

Ongelezen bericht door grun »

stofzuigertje schreef:Als je aan firma Flut stuurde T.A.V. Stofzuigertje mogen ze het openen..... maar bij jou naam er duidelijk op zonder firma naam zullen ze het wel dicht laten, veel werk voor niets!
Vanwege het briefgeheim, bedoel je? Dat hebben ze overruled door het in de huisregels te zetten, die je in de hand gedrukt krijgt op de eerste werkdag (tevens proeftijd). Mocht een werknemer het niet eens zijn met alles wat in de huisregels staat, dan is het meteen einde verhaal en wordt hem/haar veel succes gewenst bij een andere werkgever.

Het is niet uit nieuwsgierigheid of wat dan ook waarom de werkgever dit doet, maar de enige reden is dat ze willen weten of de post geen factuur bevat die voor rekening van het bedrijf komt. Is dat wel het geval, dan volgt de post een andere route: niet meteen naar de ontvanger, maar eerst naar de financiele afdeling waar de factuur gedateerd en ingeboekt wordt. Als ze dit niet zouden doen en de geadresseerde vergeet de factuur zelf op tijd door te sturen naar de financiele afdeling, dan wordt de factuur dus niet op tijd betaald en leidt het bedrijf imagoschade.

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bezorging pakketten bij burendoor Post NL

Ongelezen bericht door witte angora »

Misterbond schreef:Ik bestel regelmatig online pakketten .
Je kunt er ook voor kiezen alles in een stenen winkel te kopen. Dan hoeven je buren niet langer voor pick-up-point te spelen, en je privacy is gewaarborgd, mits je contant betaalt, anders kan de bank welk bedrag je waar hebt uitgegeven.

Hier staat de gang ook regelmatig vol met pakketjes voor buren die wél bestellen, maar overdag zelden tot nooit thuis zijn. Twee pakketjes liggen er al 2 weken, (en bij een derde staat al wekenlang een pakketje voor de deur) je gaat je afvragen of mensen überhaupt nog wel een keer thuis zijn.

Met privacy heeft het niks van doen, er liggen hier pakketjes met een naam er op, diezelfde naam zie ik ook op de brievenbussen staan. Dan weet ik dat iemand iets bij Bol.com of Vierkant.com heeft besteld, ja en dan? Dat zijn geen persoonsgegevens, en dát is waar het in de privacywetgeving om gaat: het beschermen van persoonsgegevens.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Bezorging pakketten bij burendoor Post NL

Ongelezen bericht door renewouters »

Misterbond schreef:
Antwoord van Postnl is dat je de verzender moet instrueren om er geen standaarpakket van maken, maar dat is online zeker in het buitenland en via Ebay.com vaak niet mogelijk.

PostNL schuift dit af beweert dat dit hun normale procedure is, maar ik heb toch grote twijfels of we hier niet te maken hebben met een schending van privacy
PostNL schuift niets af. De ontvanger is geen partij voor de bezorger. Zij hebben alleen een overeenkomst met de verzender. En de ontvanger heeft een overeenkomst met de verzender. Het is dus een prima gesloten systeem als je maar de juiste partij aanspreekt.

stofzuigertje

Re: Bezorging pakketten bij burendoor Post NL

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beter lezen!

Als ik aan Firma Flut en t.a.v. Stofzuigertje stuurde moeten ze het inderdaad openen voor factuur controle!


Maar als ik aan Stofzuigertje zonder bedrijfsnaam stuurde is het duidelijk voor mijn bedoeld en niet voor bedrijf.

Wel zal het regelmatig fout gaan maar als ze door hebben dat personeel dat niet thuis is en bedrijven altijd open....
Het openen en doorzoeken kost tijd en daarom zullen ze als er meerdere van deze service gebruik maken dit gelijk apart zetten en sorteren of bedrijf of personeel....

Wel dien je vooraf niet alleen aan de receptie of magazijn waar het binnen komt maar ook de eigenaar bedrijf te vragen of hij/zij dit goed vind!
Als ex werkgever heb ik wel schade van zware goederen erop stapelen en zo uitgesloten en verplicht tijdig ophalen.
We zien alleen schade bij binnenkomst maar zijn niet verantwoordelijk als jou (extra) platte TV onder komt te liggen.

Het grootste probleem is met kleine webwinkels die oude dozen hergebruiken.... als je naast de plaatselijke apotheek Tena dozen kreeg!
Daar sticker overheen plakken en al je collega's zullen zeker flauwe grappen maken!

Het vasthouden goed personeel en deze nauwelijks kostende service aanbieden is gewoon beter als mensen die klagen dat ze na 2x niet thuis weer moeten halen op openingstijden die soms ook niet echt goed uitkomen met hun werktijden!
Als je maandag een doos kreeg en die in de plaatselijke te kleine winkel pas Zaterdag opgehaald kan worden... dan zijn ze daar ook niet blij mee!

De diverse pakket diensten wisten al waar de personeel rolcontainer stond en we hoefde na enkele weken niets meer te sorteren...
Bedrijf en de rol container werkte perfect..... hij wil tenslotte geen 2x rijden en naar afhaalpunt zonder beloning brengen!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Bezorging pakketten bij burendoor Post NL

Ongelezen bericht door bprosman »

Laatste bericht gemeld. Gaat (weer eens) compleet een andere richting uit en is geen chocola, laat staan een postpakket van te maken.

Dvdz2
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2017 13:10

Re: Bezorging pakketten bij burendoor Post NL

Ongelezen bericht door Dvdz2 »

Ik heb geen pribleem bij bezorging bij de buren maar wel met de nieuwe manier waarop dit nu gebeurd. Je krijgt namelijk een kaartje zinder dat erop staat bij die het pakket is afgegeven. Dat moet online via een app worden opgezocht. Had de pakketbezorger het nummer opgeschreven was ik het onmiddelijk gaan halen. Nu moest ik eerst een app downloaden, die vervolgens de QR Code niet kon lezen, die ook de handmatige code niet kon vinden. Dat vergde meer tijd.
In ons geval hadden we niet veel tijd en hebben we dat uitgesteld tot de volgende ochtend
Het bleek afgeleverd te zijn een heel eind terug in de straat en toen ik langs was gegaan, waren de mensen vertrokken op vakantie.

Fijn zo’n niet klantgerichte wijziging van hun procedures.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Bezorging pakketten bij burendoor Post NL

Ongelezen bericht door Berteman »

Misterbond schreef:
11 mei 2018 17:22
Ik bestel regelmatig online pakketten . Soms doe ik dit ook via Ebay in het Buitenland. Meestal weet je niet waarmee de verzender verstuurd. Deze pakketten ziet Postnl vaak als standaardpakket. Ik wil dat pakketten niet bij de buren worden afgegeven, maar een servicemedewerker van PostNL wist mij vertellen dat dit de standaarprocedure is als je niet thuis bent.

Ik zie om mij heen dat er allerlei privacywetgeving (tot aan het kinderachtige toe) wordt aangescherpt. Ik vraag me ten zeerste af in hoeverre het toegestaan is dat PostNL zo maar zonder de toestemming van de ontvanger (die daar vaak ook geen invloed op heeft) standaarpakketten bij de buren mag afleveren. Is dit geen schending van de privacy?. Niemand heeft er toch iets mee te maken, of, hoe vaak of ik ergens iets standaard bestel . Vaak staat ook de naam van de afzender gewoon op het pakket. Daar heeft een buurman toch niets mee te maken?


Antwoord van Postnl is dat je de verzender moet instrueren om er geen standaarpakket van maken, maar dat is online zeker in het buitenland en via Ebay.com vaak niet mogelijk.

PostNL schuift dit af beweert dat dit hun normale procedure is, maar ik heb toch grote twijfels of we hier niet te maken hebben met een schending van privacy
Het makkelijkste is de buren te vragen, géén pakjes aan te nemen die voor jou zijn bestemd.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Bezorging pakketten bij burendoor Post NL

Ongelezen bericht door renewouters »

Berteman schreef:
06 okt 2018 10:41
Het makkelijkste is de buren te vragen, géén pakjes aan te nemen die voor jou zijn bestemd.
Maar dan niet achteraf gaan klagen als de verzendkosten hoger worden.

ZeerPrivé
Berichten: 5425
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bezorging pakketten bij burendoor Post NL

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

renewouters schreef:
06 okt 2018 11:02
Berteman schreef:
06 okt 2018 10:41
Het makkelijkste is de buren te vragen, géén pakjes aan te nemen die voor jou zijn bestemd.
Maar dan niet achteraf gaan klagen als de verzendkosten hoger worden.
Het makkelijkst is het om op de datum van dit topic te letten.

mohanski
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2017 11:14

Re: Bezorging pakketten bij burendoor Post NL

Ongelezen bericht door mohanski »

Mijn pakket was zelfs opengescheurd en in de brievenbus gestopt.
Dit is via via doorgegeven aan een van de leidinggevenden bij postnl, maar nooit niks van gehoord. Grote mensen en bedrijven en instellingen kunnen alles maken in Nederland en de gedupeerde heeft niks.

Gesloten