LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet nagekomen afspraak door osteopaat

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
tanja.bongers-van-schaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2018 06:38

Niet nagekomen afspraak door osteopaat

Ongelezen bericht door tanja.bongers-van-schaar »

Hallo,

Als je zelf een afspraak bij bijvoorbeeld een tandarts of fysio vergeet of te laat afzegt, krijg je daar een rekening voor. Omdat zij in deze tijd andere betalende patiënten hadden kunnen helpen. Snap ik helemaal.
Maar hoe zit het andersom? Ik kan daar op internet niets over vinden namelijk.
Ik had een afspraak bevestiging gekregen via een sms van de osteopaat. Ik was daar keurig op de afgesproken datum en tijd met m’n baby. Ik heb daar 3 kwartier zitten wachten (met een van pijn huilende baby). Bleek door mis communicatie onderling bij de osteopaat mijn behandelaar niet op de hoogte te zijn en kon ik weer vertrekken na een nieuwe afspraak gemaakt te hebben.
Ik heb dus extra kosten moeten maken voor opvang van m’n andere kind, extra reiskosten moeten maken, een week langer moeten aanmodderen met een baby die pijn heeft en een extra middag weg waar ik andere nuttige dingen had kunnen doen.
Kan ik hier iets mee? Ik kreeg alleen excuses aangeboden, maar andersom als ik iets vergeet worden die ook niet geaccepteerd en krijg ik ook een rekening toegestuurd.

Groetjes Tanja

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Niet nagekomen afspraak door osteopaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

tanja.bongers-van-schaar schreef:
08 okt 2018 07:50
Hallo,

Als je zelf een afspraak bij bijvoorbeeld een tandarts of fysio vergeet of te laat afzegt, krijg je daar een rekening voor. Omdat zij in deze tijd andere betalende patiënten hadden kunnen helpen. Snap ik helemaal.
Maar hoe zit het andersom? Ik kan daar op internet niets over vinden namelijk.
Ik had een afspraak bevestiging gekregen via een sms van de osteopaat. Ik was daar keurig op de afgesproken datum en tijd met m’n baby. Ik heb daar 3 kwartier zitten wachten (met een van pijn huilende baby). Bleek door mis communicatie onderling bij de osteopaat mijn behandelaar niet op de hoogte te zijn en kon ik weer vertrekken na een nieuwe afspraak gemaakt te hebben.
Ik heb dus extra kosten moeten maken voor opvang van m’n andere kind, extra reiskosten moeten maken, een week langer moeten aanmodderen met een baby die pijn heeft en een extra middag weg waar ik andere nuttige dingen had kunnen doen.
Kan ik hier iets mee? Ik kreeg alleen excuses aangeboden, maar andersom als ik iets vergeet worden die ook niet geaccepteerd en krijg ik ook een rekening toegestuurd.

Groetjes Tanja
De rekening die je krijgt van je zorgverlener is gebaseerd op de toepasselijke algemene voorwaarden. Daar is dus een contractuele grondslag voor. Andersom is dat niet het geval.

Dat wil echter niet zeggen dat er geen mogelijkheden zijn. Je leidt schade doordat je zorgverlener zijn afspraak niet nakomt, dat is een wanprestatie. Op basis daarvan kan je in theorie schadevergoeding vorderen.

De vraag is echter of je het zo hard wilt spelen, en of je niet veel beter een goed gesprek kunt hebben en er in goed overleg misschien ook een keer iets voor jou geregeld wordt. Je bent meer gebaat bij een goede verstandhouding met je zorgverlener dan met een paar tientjes.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Niet nagekomen afspraak door osteopaat

Ongelezen bericht door Erthanax »

Moneyman schreef:
08 okt 2018 11:48
Je bent meer gebaat bij een goede verstandhouding met je zorgverlener dan met een paar tientjes.
Dat lijkt me een voortreffelijk uitgangspunt.

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Niet nagekomen afspraak door osteopaat

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan je afvragen of je wel zo'n goede verstandhouding met je zorgverlener hebt als deze niet diens verantwoordelijkheid wilt nemen. Ik vind het niet meer dan normaal dan dat de zorgaanbieder de extra kosten vergoed. Het andere nadeel, de extra tijd en dergelijke, komt niet voor vergoeding in aanmerking.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Niet nagekomen afspraak door osteopaat

Ongelezen bericht door yan »

Lijkt me vrij redelijk om van de volgende afspraak die wél doorgaat aan te geven dat u deze niet gaat voldoen, gezien er vorige keer uw tijd is verspild

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Niet nagekomen afspraak door osteopaat

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat zou best de uitkomst kunnen zijn van een goed gesprek.
TS zou ook kunnen informeren of haar osteopaat ergens bij is aangesloten en of daar een klachtenregeling is. Ze zou ook op zoek kunnen gaan naar een reguliere behandelaar.

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Niet nagekomen afspraak door osteopaat

Ongelezen bericht door criticus2 »

yan schreef:
08 okt 2018 12:09
Lijkt me vrij redelijk om van de volgende afspraak die wél doorgaat aan te geven dat u deze niet gaat voldoen, gezien er vorige keer uw tijd is verspild
behalve dat dit duidelijk de zaak verder op de spits gaat drijven denk ik dat daar geen grondslag voor is. Ts maakt die nieuwe afspraak immers op eigen initiatief, niet andersom. tenzij het vooraf door TS wordt aangegeven/gevraagd . en wellicht is daar van zijde zorgverlener ook wel ruimte en begrip voor (wanneer het gewoon netjes met redenen en zo omkleed wordt.).

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Niet nagekomen afspraak door osteopaat

Ongelezen bericht door moederslink »

Vraag ' als vergoeding ' het een of andere middeltje/ flesje gratis en voor nop, of beter misschien nog ....een gezonde fruitmand :D
Zelf zou ik ff flink balen maar het zeker niet op de spits willen drijven . Daar schiet niemand op termijn iets mee op en bovendien..... er kan altijd iets misgaan in de communicatie.
Heel vervelend natuurlijk maar niet iets om daarmee een verstandhouding op scherp te zetten.

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Niet nagekomen afspraak door osteopaat

Ongelezen bericht door criticus2 »

Erthanax schreef:
08 okt 2018 12:33
Dat zou best de uitkomst kunnen zijn van een goed gesprek.
TS zou ook kunnen informeren of haar osteopaat ergens bij is aangesloten en of daar een klachtenregeling is. Ze zou ook op zoek kunnen gaan naar een reguliere behandelaar.
bij een reguliere behandelaar komt dit ook wel eens voor... ligt echt niet aan het vakgebied. daarnaast: klachtenregeling? misschien gewoon even (eerst) een goed gesprek aangaan over de gang van zaken? lijkt mij een handiger insteek dan gelijk naar klachtenprocedures te grijpen. (met gelijk de noodzaak een andere behandelaar te zoeken).

We weten helemaal (nog) niet hoe behandelaar er precies in staat...

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Niet nagekomen afspraak door osteopaat

Ongelezen bericht door alfatrion »

Natuurlijk moet er eerst een goed gesprek komen. In zo'n goed gesprek horen opmerkingen als X moet nu maar gratis geleverd worden mijn inziens niet thuis. Ik denk dat dit het contact ook niet ten goede zal komen. Daarin tegen vind ik heb X schade en wil dat graag vergoed zien weer wel gepast. Het eerste voelt te veel aan als er een slaatje uitslaan en het laatste is meer compensatie van de schade.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Niet nagekomen afspraak door osteopaat

Ongelezen bericht door Erthanax »

Criticus2: Uit mijn eerste reactie en het begin van mijn tweede reactie (uitkomst van een goed gesprek) lijkt het me duidelijk dat ik niet adviseer direct een klacht in te dienen. Een goede relatie met een behandelaar lijkt me essentieel voor een succesvolle behandeling. Maar als het gesprek niets oplevert (niet noodzakelijk een geldelijke vergoeding, wederzijds begrip is ook iets), kan het nuttig zijn om dan al te weten of er andere mogelijkheden zijn. Maar altijd beginnen met een rustig en hopelijk goed gesprek.

mh73

Re: Niet nagekomen afspraak door osteopaat

Ongelezen bericht door mh73 »

Een beetje begrip voor elkaar hebben werkt vaak het beste. Van beide kanten. Ooit eens een afspraak bij de klassiek homeopaat vergeten. Dit eerlijk gezegd toen ze belde waar ik bleef. Nooit een rekening gehad.
De hele behandeling afgemaakt in goede sfeer. Het heeft niets geholpen, maar dat is een ander verhaal.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Niet nagekomen afspraak door osteopaat

Ongelezen bericht door renewouters »

Fouten maken zou verboden moeten worden! Gelijk gaan claimen zodra iemand een fout heeft gemaakt. Zo komen we er wel met z'n allen....

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Niet nagekomen afspraak door osteopaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

renewouters schreef:
08 okt 2018 19:14
Fouten maken zou verboden moeten worden! Gelijk gaan claimen zodra iemand een fout heeft gemaakt. Zo komen we er wel met z'n allen....
Dat is niet bepaald de tendens van dit topic.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Niet nagekomen afspraak door osteopaat

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die indruk heb ik ook niet. Mij lijkt het dat de concensus is eerst het gesprek aan te gaan.

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Niet nagekomen afspraak door osteopaat

Ongelezen bericht door alfatrion »

mh73 schreef:
08 okt 2018 18:04
Een beetje begrip voor elkaar hebben werkt vaak het beste. Van beide kanten. Ooit eens een afspraak bij de klassiek homeopaat vergeten. Dit eerlijk gezegd toen ze belde waar ik bleef. Nooit een rekening gehad.
Er zijn er enkele die er zo mee omgaan, maar meestal krijg je toch echt een rekening als je een afspraak vergeet.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Niet nagekomen afspraak door osteopaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
09 okt 2018 09:47
mh73 schreef:
08 okt 2018 18:04
Een beetje begrip voor elkaar hebben werkt vaak het beste. Van beide kanten. Ooit eens een afspraak bij de klassiek homeopaat vergeten. Dit eerlijk gezegd toen ze belde waar ik bleef. Nooit een rekening gehad.
Er zijn er enkele die er zo mee omgaan, maar meestal krijg je toch echt een rekening als je een afspraak vergeet.
Dat herken ik niet - zeker niet als het één keer gebeurt.

BERG0001
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 nov 2011 17:49

Re: Niet nagekomen afspraak door osteopaat

Ongelezen bericht door BERG0001 »

Inderdaad, te laat komen op een afspraak kost ons geld. Laten we allen de kosten die omgekeerd niet nagekomen worden, neer leggen bij de zorgverleners, en bij RADAR, dan wel KASSA, ombudsman. Alles doorsturen. Desnoods naar email adressen van 2e kamer leden. bestoken die handel.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Niet nagekomen afspraak door osteopaat

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik herken dat helemaal niet. Ben ook weleens te laat gekomen, of per abuis een afspraak vergeten. Nog nooit daarvoor een rekening gehad.

Gesloten